Almere: Vier gewonden bij frontale botsing tussen twee bussen in Noorderplassen Zuid

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Almere: Vier gewonden bij frontale botsing tussen twee bussen in Noorderplassen Zuid

Bericht door Daniel »

Frontale botsing tussen twee bussen in Noorderplassen Zuid
Bij een frontale botsing tussen twee bussen in Almere Stad zijn vrijdag aan het eind van de middag vier inzittenden gewond geraakt. De aanrijding vond kort voor 16:30 uur plaats op de Muziekdreef. Hulpdiensten rukten massaal uit naar de plaats van het ongeval. Ook was er een traumahelikopter opgeroepen, omdat een van de buschauffeurs bekneld zou zijn geraakt door de aanrijding.

Lees verder

Vooral de plek van de chauffeur van de betrokken Ambassador ziet er niet al te best uit zeg :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Almere: Vier gewonden bij frontale botsing tussen twee bussen in Noorderplassen Zuid

Bericht door Durashift »

Heftig.

Lijkt mij ook geen prettig bochtje, zo onder dat kunstwerk door) als er in beide richtingen een bus, min of meer, tegelijk op hetzelfde stukje asfalt wilt zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Almere: Vier gewonden bij frontale botsing tussen twee bussen in Noorderplassen Zuid

Bericht door Daniel »

De gevolgen blijken nog wat ernstiger te zijn, 14 gewonden dus en één van de chauffeurs is er slecht aan toe...

Veertien gewonden bij busongeval; chauffeur slecht er aan toe
Bij een frontale botsing tussen twee bussen in Almere Stad zijn vrijdagmiddag veertien inzittenden gewond geraakt. Dat meldt een woordvoerder van busbedrijf Connexxion. Het ongeluk gebeurde rond 16:30 uur op de busbaan onder de Muziekdreef. 
Tien passagiers konden ter plekke aan hun verwondingen worden behandeld. Vier gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht. Onder deze gewonden zijn volgens Connexxion ook beide chauffeurs. Eén van hen is er slecht aan toe.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Almere: Vier gewonden bij frontale botsing tussen twee bussen in Noorderplassen Zuid

Bericht door Milco »

Echt zo heftig dit... :shock:

Ik werk naast station Almere Centrum en dus vlakbij het ziekenhuis, het politiebureau en de brandweerkazerne. Vanaf ongeveer 16:30 uur heb ik minutenlang heel veel sirenes voorbij horen gaan en zelfs na 17:00 uur kwam er nog een ambulance langsracen met loeiende sirenes, op weg naar de Noorderplassen. Deze werd even later gevolgd door een klein busje van Connexxion met oranje zwaailichten aan.

Ik ken de situatie daar alleen van het langsrijden over de Hogering (op het viaduct), maar de bochtjes in de busbaan onder het viaduct lijken mij vrij smal en onoverzichtelijk. Indien dat het geval is, zou ik een wegversmalling met verkeerslichten voor bussen in beide richtingen niet verkeerd vinden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Almere: Vier gewonden bij frontale botsing tussen twee bussen in Noorderplassen Zuid

Bericht door Daniel »

Voor wie daar niet bekend is: zo ziet het er dus vanuit de lucht uit
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Almere: Vier gewonden bij frontale botsing tussen twee bussen in Noorderplassen Zuid

Bericht door verfmeer »

Milco schreef: Ik ken de situatie daar alleen van het langsrijden over de Hogering (op het viaduct), maar de bochtjes in de busbaan onder het viaduct lijken mij vrij smal en onoverzichtelijk. Indien dat het geval is, zou ik een wegversmalling met verkeerslichten voor bussen in beide richtingen niet verkeerd vinden.
Als je de busbaan oostelijke rijbaan voor het wegverkeer onder het viaduct wat naar het westen verlegd, heb je automatisch meer doorkijk en manoeuvreerruimte. Op die manier kunnen de bussen allebei op hun eigen rijbaan blijven.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Almere: Vier gewonden bij frontale botsing tussen twee bussen in Noorderplassen Zuid

Bericht door Frank93 »

Inmiddels heeft de brandweer een filmpje van dit ongeluk op youtube gezet:
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Almere: Vier gewonden bij frontale botsing tussen twee bussen in Noorderplassen Zuid

Bericht door dnmw2705 »

Wow! Heftig om te zien, maar ook meteen weer zo 'mooi' om te zien hoe ze te werk gaan.

Toestand van chauffeur al verbeterd?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Almere: Vier gewonden bij frontale botsing tussen twee bussen in Noorderplassen Zuid

Bericht door Durashift »

Heftig filmpje inderdaad. Als chauffeur ben je ook niet echt veilig bij zo'n impact. E.e.a drukt gewoon naar binnen, tussen je benen en je buik, blijkt maar weer.

Tevens een 'goed' voorbeeld van hoe bepalend de ruiten zijn voor de stevigheid van de busconstructie. ff trekken door de brandweer én de filmbak dreigde naar beneden te vallen.. :shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lijn 45 en 84 gasten