Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door marvinkok »

Denk het niet, neem Lichtenvoorde-Groenlo wat gewoon midden in Lievelde ligt :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Aking »

Maar dan kun je al dat soort grappen toch simpel oplossen? Vooral dingen als Zaandijk Zaanse Schaats, maar daar lekker Zaanse Schans van! Of gaat meneer d'n burgemeester dan huilen? :X
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door nsimmelink94 »

marvinkok schreef:Denk het niet, neem Lichtenvoorde-Groenlo wat gewoon midden in Lievelde ligt :')
Om het dan weer strak te trekken:

Station Lichtenvoorde-noch-Groenlo _O-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Aking »

Alhoewel dat wel allemaal gemeente Oost Gelre is, dus uiteindelijk is het gewoon allemaal een natte pot.

Veenendaal-De Klomp is trouwens ook een mooie: Ligt in de Gemeente Ede, op 1 kilometer van Veenendaal af (2,5 van het centrum) :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door AppleMoose »

Nederland is gek op uitzonderingen en gekkigheidjes :Y
En verder, opbokken met deze onzinnige naamsverandering. Het belastinggeld van mijn ouders kan nuttiger besteed worden in die gemeente :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Aking »

Ze kunnen het ook buiten die gemeente beter besteden, aan mij en Hainje bijvvoorbeeld :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door AppleMoose »

Jullie hebben genoeg gehad :6
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Aking »

Ze hebben genoeg aan mij verspild, dat is een ander verhaal :mrgreen:
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Mdk »

Al die arme studenten nu zonder stufie, en ondertussen wrijft Aking zijn uitkering elke paar dagen in ons gezicht. :')
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door AppleMoose »

Ook dat.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Aking »

Ach, nadat ze ongeveer €200.000 hebben weggegooid omdat ik niet binnen 14 dagen €150.000 betaalde vinnik het allemaal wel gezegend :Y :')

Maargoed, daar ging het hier niet over. Voordat we Ome Ardan en de Führer weer op ons dak krijgen (A)

Dus om maar weer on-topik te komen: Dat geld is allemaal peanuts in vergelijking met de kosten van nieuwe stationsnaambordjes enzo :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door AppleMoose »

2 ton komt anders aardig overeen met het vervangen van een stationsnaam, heb ik ergens vernomen (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Aking »

Mjah die anderhalve ton hebben ze (uiteraard) ook nog niet, dus ik zit al op 350.000. Tel daar de kosten van mijn mislukte staatsopvoeding bij op, en je kunt heel NEEderlandje hernoemen *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Daniel »

Aking schreef:Veenendaal-De Klomp is trouwens ook een mooie: Ligt in de Gemeente Ede, op 1 kilometer van Veenendaal af (2,5 van het centrum) :')
Mwoh, is gewoon een station wat Veenendaal en De Klomp bedient. Mooi passende naam dus :wink:
Aking schreef:Is er eigenlijk ergens vastgelegd/bepaald dat een station de naam van de plaats moet bevatten? Want volgens mij is dat met alle stations het geval.
Nope, zoek de plaatsnaam maar eens in "De Vink" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Hainje »

Mdk schreef:Al die arme studenten nu zonder stufie, en ondertussen wrijft Aking zijn uitkering elke paar dagen in ons gezicht. :')
Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Vinny »

Aking schreef:Is er eigenlijk ergens vastgelegd/bepaald dat een station de naam van de plaats moet bevatten? Want volgens mij is dat met alle stations het geval. Anders zou je namen natuurlijk nog best een stukje korter kunnen maken :Y
Het is niet verplicht om in de naam van het station de meest nabije woonplaats op te nemen. In deze draad werd het voorbeeld van station "De Vink" gegeven. Het is het enige station in Nederland zonder plaatsnaam. Wat vaker voorkomt is dat een station genoemd is naar dorpen (of steden) die een stuk verder weg liggen, meestal vanwege de naamsbekendheid. Het station Koudum-Molkwerum ligt zo'n 3 kilometer van Koudum af bijvoorbeeld. Interessant is verder de naam Amsterdam Bijlmer/ArenA. Formeel is de naam van de wijk "Bijlmermeer".
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Aking »

Maar iedereen en zn mallemoer noemt het "de Bijlmer/Bijlmer" Dus heel raar is het daar ook weer niet.

En het door mij eerder genoemde Veenendaal-De Klomp stamt als ik het goed heb nog uit de tijd dat de lijn naar Rhenen en Kesteren (nog) niet bestond. En het station voor Veenendaal dus in De Klomp lag. In welke gemeente De Klomp toen lag durf ik je zo niet te vertellen
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Dennenboom »

Even de dienstregelingen er op na gekeken. Tot oktober 1950 was er sprake van station "De Klomp". Waarschijnlijk omdat lijn Amersfoort - Kesteren niet meer voor het reizigersvervoer werd gereactiveerd na de oorlog is de naam toen veranderd in "Veenendaal-de Klomp". Net zoals de naam van Ede SS na het sluiten van de tramverbinding van Ede naar Wageningen voor personenvervoer is veranderd in "Ede-Wageningen" (1938). Overigens kom je in naoorlogse VAD busdienstregelingen gek genoeg nog wel de term Ede SS tegen. Andersom zijn de dubbele stationsnamen van Dieren-Doesburg, Voorschoten-Wassenaar en Heerhugowaard-Broek op Langedijk (heeft iemand dat stationsbord nog?) in de periode 1976 -1980 genormaliseerd.
Verder hadden de stations van de Zoetermeer Stadslijn ook geen plaats in de naam en stond Bovenkarspel Flora eerder bekend als Floraweg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Suus »

Kadastrale gemeente van het perceel waarop het stationsgebouw van Veenendaal-De Klomp staat, is Ede. Op het gebied van gemeentes is het kadaster meestal ergens in de Franse tijd blijven hangen, dus aannemelijk is dat het altijd gemeente Ede is geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door trolly »

Western Soldier schreef:De naam Centraal is voor Arnhem gewoon passend. Arnhem heeft ruim 150.000 inwoners. Arnhem Centraal heeft veel treinen en vanaf Arnhem Centraal is zo ongeveer elke grote stad met slechts 1 overstap te bereiken. Bovendien heeft het een belangrijke verbinding met Duitsland en heeft het station heel veel verschillende buslijnen. Arnhem is dus gewoon een internationaal knooppunt en mag dus met recht Centraal dragen. Of het een provinciestadje is of niet zou dan niets uit hoeven maken.
Je duikt met je neus voorover in dezelfde valkuil als al die bestuurders van provinciestadjes die vinden dat hun vlek opgestoten dient te worden in de vaart der volkeren. De enige zinnige reden om een station de naam Centraal te geven, is om ze te onderscheiden van alle andere stations ter plaatse, waarvan sommige onbetekenende haltes zijn (Holendrecht) maar andere intercitystations (Amstel) of misschien zelfs troonopvolgers (Zuid).
Het lukte de meeste reizigers uitstekend om de stations Arnhem Velperpoort en Arnhem uit elkaar te houden. Status, inwoners, (internationale) verbindingen en bussen zijn totaal irrelevant (zelfs trolleybussen). En als ik ongelijk heb, dan ook graag Roosendaal Centraal, Maastricht Centraal, Hengelo Centraal, Venlo Centraal, Eindhoven Centraal, Den Bosch Centraal, Deventer Centraal, Zwolle Centraal, Leeuwarden Centraal, Groningen Hoofdstation, Alkmaar Centraal, Haarlem Centraal en Overveen weer intercitystation. Dank u.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door SuperGhost »

Leiden en Utrecht hebben anders ook maar één intercity-station (en voor een lange tijd gold dat ook voor Rotterdam), dus dat is al een onzinreden.

En naast station Arnhem Centraal is station Arnhem Velperpoort niet het enige station, je vergeet immers nog Arnhem Presikhaaf en Arnhem Zuid.

En de internationale verbinding was weldegelijk van belang, want vanwege de internationale hogesnelheidstrein ICE heeft het station het achtervoegsel 'Centraal' gekregen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door trolly »

Ook best hoor.
trolly schreef:En als ik ongelijk heb, dan ook graag Roosendaal Centraal, Maastricht Centraal, Hengelo Centraal, Venlo Centraal, Eindhoven Centraal, Den Bosch Centraal, Deventer Centraal, Zwolle Centraal, Leeuwarden Centraal, Groningen Hoofdstation, Alkmaar Centraal, Haarlem Centraal en Overveen weer intercitystation. Dank u.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Mdk »

Welk forumlid schiet de 2,4 miljoen even voor?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Hainje »

Effe mijn Bitcoin-saldo checken.
Uw saldo bedraagt momenteel:

0 BTC
0 ETH
Ik moet helaas passen. :(
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Station Rheden moet Rheden - De Posbank gaan heten

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Kadastrale gemeente van het perceel waarop het stationsgebouw van Veenendaal-De Klomp staat, is Ede. Op het gebied van gemeentes is het kadaster meestal ergens in de Franse tijd blijven hangen, dus aannemelijk is dat het altijd gemeente Ede is geweest.
Station De Klomp dankt zijn bestaan aan het feit dat de stoomtreinen daar water konden laden, eerder in het diligencetijdperk was er al een herberg en een mogelijkheid om van paarden te verwisselen. Toen het station ook de plaats Veenendaal ging bedienen werd het station niet opgeheven maar kreeg er een extra naam bij. Station De Vink is trouwens ook naar een herberg vernoemd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten