Treinverbinding Nijmegen Kleef mogelijk zo goed als zeker maar eigenlijk is er nog niets besloten

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
regenmaker
OVNL-beheerder

Re: Treinverbinding Nijmegen Kleef zo goed als zeker

Berichtdoor regenmaker » Di 19 Jun 2018, 07:18

DUITSLAND VERBOLGEN OVER SOLO-OPTREDEN (‘ALLEINGANG’) PROVINCIE GELDERLAND

NIJMEGEN – Het plan rond de reactivering van de spoorlijn Nijmegen- Kleve staat op punt van mislukken, tot grote teleurstelling van Duitse zijde. In Nederland staan de signalen voor een treinverbinding Nijmegen-Kleve op rood. Groesbeek, Nijmegen en de Provincie Gelderland willen de heropening van de verbinding afwijzen. Men wil zich beperken tot de busverbinding.

Lees verder

trolly

Berichtdoor trolly » Di 19 Jun 2018, 07:48

Durashift schreef:titel van dit draadje is overgenomen van de kop van het artikel.. dekt de inhoudelijkheid niet helemaal, vind ik.

Kom d'r maar in, Zugführer.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Nitein-Repart

Berichtdoor Nitein-Repart » Di 19 Jun 2018, 07:59

De enige manier om reactivatie van Nijmegen-Kleve te verantwoorden is het doortrekken van de RE10, maar ik heb niet het idee dat dat voor de provincie Gelderland de meest favoriete optie is. Ik denk dat weinigen zitten te wachten op een tram of pendeltrein, aangezien overstappen in Kleve weinig aantrekkelijk is.

De reactivering zou één van de belangrijkste en meest kansrijke grensoverschrijdende projecten voor Nederland en Duitsland zijn

Nogal logisch als op de andere trajecten al treinen rijden en Coevorden-Emlichheim en Roermond-Dalheim überhaupt geen potentie hebben om gereactiveerd te worden. -o-
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

evos

Berichtdoor evos » Di 19 Jun 2018, 13:37

Jammer, Nijmegen-Kleef had nu net zo'n mooie afvoerlijn voor de Betuweroute kunnen worden... (A)

starx

Berichtdoor starx » Di 19 Jun 2018, 14:59

Hoewel ik het jammer vind als die spoorlijn er niet komt, moet ik zeggen dat ik de provincie wel kan begrijpen. Duitsland heeft een gruwelijk slechte reputatie voor wat betreft nieuwbouw van infrastructuur en het komt geregeld voor dat projecten meer dan 10 jaar uitlopen. Kijk maar naar de Friesenbrücke en de Fehnmarnbelttunnel (al zijn dat andere deelstaten). Ik denk dat Gelderland zijn geld beter kan besteden, ook aan het spoor (elektrificatie en dubbelspoor op hun eigen lijnen).

playertwo

Berichtdoor playertwo » Di 19 Jun 2018, 22:25

Hier kunnen goede afspraken over worden gemaakt inclusief boeteclausules zodat het project tijdig en kwalitatief goed wordt opgeleverd. Gezien de reactie in Provinciale Staten als gevolg op de Duitse reactie, staat de boel voor een jaar in de ijskast.

Bij heropening zou ik dan wel pleiten voor, in ieder geval in de spits een RE tussen minimaal Nijmegen en Krefeld met tussenstop in Kleef naast een stoptrein

Zugführer
OVNL-beheerder

Berichtdoor Zugführer » Wo 20 Jun 2018, 11:00

trolly schreef:
Durashift schreef:titel van dit draadje is overgenomen van de kop van het artikel.. dekt de inhoudelijkheid niet helemaal, vind ik.

Kom d'r maar in, Zugführer.

Hier ben ik dan, dekt dit de lading beter?
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km
2018 (18-10): Trein 21.551 km - Bus 1926 km - Tram 250 km - Veer 64 km - Metro 41 km

BrengMe

Re: Treinverbinding Nijmegen Kleef mogelijk zo goed als zeker maar eigenlijk is er nog niets besloten

Berichtdoor BrengMe » Wo 20 Jun 2018, 11:58

:lol:
Favoriete bus/trein/tram/metro: eentje die rijdt

trolly

Berichtdoor trolly » Wo 20 Jun 2018, 13:05

Zugführer schreef:Hier ben ik dan, dekt dit de lading beter?

:Y

What took you so long?
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Henk

Re: Treinverbinding Nijmegen Kleef mogelijk zo goed als zeker maar eigenlijk is er nog niets besloten

Berichtdoor Henk » Ma 12 Nov 2018, 19:01

Er heeft weer iets op het spoor gereden:
https://groesbeek.gemeentenieuwsonline.nl/nieuws/algemeen/82672/groesbeekse-spoorlijn-officieus-in-gebruik-genomen-door-nijmeegse-spoorweg
Of het op korte termijn veel zoden aan de dijk zet waag ik te betwijfelen, maar toch vind ik het wel leuk dat er weer wat gebeurt.
http://www.henkkuiper.fotopic.net Spoorzoektochten langs oud en verdwenen spoor.

waldo79

Berichtdoor waldo79 » Ma 12 Nov 2018, 22:59

Dat artikel heeft een nogal hoog Speld gehalte...ik kan hier werkelijk geen concrete plannen in ontdekken. Hooguit een politieke partij die hier een programmapunt van maakt :')
Mij best :)

en-es

Berichtdoor en-es » Di 13 Nov 2018, 08:35

Er gaat echt niks gebeuren daar.

regenmaker
OVNL-beheerder

Berichtdoor regenmaker » Vr 16 Nov 2018, 16:13

Onderzoek naar de OV-verbinding Kleve - Nijmegen: klik.

Terug naar “OV in Oost-Nederland”