Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Er staat eigenlijk niets nieuws in. Maar ik blijf me afvragen of dit wel de juiste keuze is. Ik zie meer in het goedkoper/eenvoudiger/beter maken van het huidige vervoernetwerk, dan het te schrappen en door een deelauto of snelfietsroute te vervangen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Als het regent trigger je mensen echt niet met de fiets als vervanger voor de bus. Keobike slaat volgens mij ook nog steeds niet aan hier in de regio. :?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Een deelauto is ook zoiets. Handig voor als je in het dorp woont en een rijbewijs hebt. Maar als je dat niet hebt of je moet juist naar het dorp toe, heb je er dus niets aan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Keobike slaat volgens mij nergens echt aan, in de provincie Utrecht is het aantal huurlocaties ook al gereduceerd.MarkHul schreef:Als het regent trigger je mensen echt niet met de fiets als vervanger voor de bus. Keobike slaat volgens mij ook nog steeds niet aan hier in de regio. :?
Het probleem van al die deelfietssystemen die nu als paddenstoelen uit de grond schieten is natuurlijk gewoon dat je per (half) uur betaald, dat wordt nogal prijzig als je van de huurlocatie bij een halte naar je werk fietst en na een werkdag weer terug. Dan fiets je immers weliswaar kort, maar als er geen inleverlocatie nabij je werk is heb je hem lang in gebruik. Naast dat je ook nog het risico loopt wel heen maar niet terug kunt fietsen afhankelijk van de beschikbaarheid, erg onhandig als je op een OV-loze plek bent.
Vandaar ook dat je forensen juist wel veel OV-fietsen ziet gebruiken omdat je dan een vaste prijs per dag betaald.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Daarnaast geeft de website van Keolis ook sterk de indruk dat het een erg ontoegankelijk systeem is zolang je geen ov-abbonnement bij die toko hebt. Als ik nooit met Keolis reis kan je schijnbaar minder makkelijk van het systeem gebruik maken dan van een OV-fiets. Die laatste biedt ook een abonnement als je verder niets bij NS doet en minimaal een ov-chipkaart hebt.
Edit: Kennelijk is het inmiddels laagdrempeliger. Bij mij is het kwaad al verricht..
Edit: Kennelijk is het inmiddels laagdrempeliger. Bij mij is het kwaad al verricht..
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ze hebben die dingen ook niet op de meest logische plekken gezet. Het handigst lijken ze me op grote industrieterreinen zonder veel bushaltes, aangezien ze vooral handig zijn voor navervoer.Daniel schreef:Keobike slaat volgens mij nergens echt aan, in de provincie Utrecht is het aantal huurlocaties ook al gereduceerd.MarkHul schreef:Als het regent trigger je mensen echt niet met de fiets als vervanger voor de bus. Keobike slaat volgens mij ook nog steeds niet aan hier in de regio. :?
Het probleem van al die deelfietssystemen die nu als paddenstoelen uit de grond schieten is natuurlijk gewoon dat je per (half) uur betaald, dat wordt nogal prijzig als je van de huurlocatie bij een halte naar je werk fietst en na een werkdag weer terug. Dan fiets je immers weliswaar kort, maar als er geen inleverlocatie nabij je werk is heb je hem lang in gebruik. Naast dat je ook nog het risico loopt wel heen maar niet terug kunt fietsen afhankelijk van de beschikbaarheid, erg onhandig als je op een OV-loze plek bent.
Vandaar ook dat je forensen juist wel veel OV-fietsen ziet gebruiken omdat je dan een vaste prijs per dag betaald.
In Leusden is het industrieterrein klein en heeft hij een goede busverbinding, Harderwijk idem. In Ede rijdt al een frequente stadsdienst die voor navervoer zorgt (lumierestraat is de enige die enigzins gunstig staat, maar die had wat mij betreft op de Niels Bohrstraat kunnen staan), Apeldoorn idem (hoewel laan van dierenriem wel gunstig ligt).
Epe en Vaassen hebben een frequente kernverbinding en Stichtstebrug Almere en Wittenberg liggen gewoon veel te afgelegen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Verplaatst*. In Leusden inderdaad niet overal even goed gebruikt, maar in IJsselstein en Mijdrecht staan ze straks bij grote bedrijventerreinen, dat lijken me logische locaties :YDaniel schreef: Keobike slaat volgens mij nergens echt aan, in de provincie Utrecht is het aantal huurlocaties ook al gereduceerd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dat ligt eraan of je rechtstreeks bij die halte kunt komen van waar je woont. Anders moet je alsnog voor bv. één halte overstappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De enige keer dat ik de Keobike zou gaan gebruiken is als ik de laatste stadsbus zou missen. Alleen moet de fiets 's nachts weer in een carrousel staan. Niet echt handig voor mij. Wel als dat punt bij station Osseveld er komt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De publicatie van het PvE en daarmee de start van de feitelijke aanbesteding was al uitgesteld naar 9 januari, maar is vandaag nog verder uitgesteld naar 30 januari 2019.
Zou er iets aan de hand zijn? :?
Zou er iets aan de hand zijn? :?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ah balen! Ik kon zojuist al geen publicaties vinden op tenderned maar dit verklaard waarom. Geen verassing gezien de commotie rond het concept PvE..
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De publicatie van de definitieve aanbestedingsdocumenten is wederom uitgesteld. Na 9 jan en 30 jan is de datum nu verschoven naar 6 feb.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dat betekent dus dat de colleges van GS van de drie provincies allemaal op 5 februari een identiek besluit moeten nemen. Ben benieuwd.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ze schrijven dat de publicatie is uitgesteld met "vooralsnog een week". Dat woordje "vooralsnog" straalt niet veel vertrouwen uit dat ze de genoemde datum dit keer wél gaan halen. Je zou bijna denken dat het PvE IJssel-Vecht door Theresa May wordt voorbereid; vooralsnog lijkt het op een "no deal".
Oorspronkelijk zou het PvE al eind november gepubliceerd worden.
Oorspronkelijk zou het PvE al eind november gepubliceerd worden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Statler Rail schreef:Je zou bijna denken dat het PvE IJssel-Vecht door Theresa May wordt voorbereid; vooralsnog lijkt het op een "no deal".
_O-
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik vermoed dat men het niets eens kan worden over de nieuwe merknaam. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De huisstijl zal vast wel veel gaan lijken op dat wat we nu al in Overijssel en Flevoland (en enkele bussen in twente en op de veluwe) gaan zien, verwacht ik zo
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik zou het gewoon allemaal Oostnet gaan noemen (A)
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Oostenbaar Vervoer
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Bus. Stelletje ambtenaren jullie... :X
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Nee, want er zijn 3 oosterlijke concesies. Ik stel voor om het geografisch in te delen ijssel-vecht krijgt de formule noordoosten, rijnwaal zuidoosten en berkel-dinkel middenoosten.dennistd schreef:Ik zou het gewoon allemaal Oostnet gaan noemen (A)
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Mja, maakt het voor de reiziger uit tot welke concessie een bepaalde bus precies behoort?
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Rijn-Waal zie ik gewoon de merknaam Breng voortzetten eigenlijk (het is immers toch grotendeels de huidige Stadsregio-concessie aangevuld met de paar Rivierenland-lijnen die er zijn en een enkele Achterhoekse lijnen).
Berkel-Dinkel zou in principe Blauwnet kunnen overnemen.
IJssel-Vecht kan dan wellicht Groennet heten (verwijzend naar het vele groen op de Veluwe) (A)
Berkel-Dinkel zou in principe Blauwnet kunnen overnemen.
IJssel-Vecht kan dan wellicht Groennet heten (verwijzend naar het vele groen op de Veluwe) (A)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Zullen we R-net dan gelijk even omdopen tot Roodnet? :')
請勿靠近車門
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Terwijl dat het grootste blauwe bussen/treinen gebied isSuperGhost schreef: IJssel-Vecht kan dan wellicht Groennet heten (verwijzend naar het vele groen op de Veluwe) (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 gasten