Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Mdk
Berichten: 998
Lid geworden op: Ma 15 Mei 2017, 12:20

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Mdk » Do 31 Jan 2019, 10:18

Maar ook het grootste groene bussen gebied (A)
Bij twijfel altijd klagen

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4049
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor cassie127 » Do 31 Jan 2019, 11:12

Ik heb in Overijssel (oke, zo af en toe in Zwolle dan) en Flevoland de laatste jaren alleen maar blauwe bussen gezien... En dat is straks toch het grootste deel van wat onder IJssel-Vecht gaat vallen, waar ook nog genoeg aansluitende blauwe treinen rijden :6
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 41935,5 km, Bus: 2765,5 km, Metro: 89,3 km, Tram: 35,6 km, Veer: 38 km 02-09

diederickx
Berichten: 870
Lid geworden op: Vr 02 Sep 2016, 22:59

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor diederickx » Do 31 Jan 2019, 11:21

SuperGhost schreef:Rijn-Waal zie ik gewoon de merknaam Breng voortzetten

Breng is toch een bedrijfseigen merknaam van Transdev?

JothamvW
Berichten: 508
Lid geworden op: Zo 14 Feb 2016, 11:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor JothamvW » Do 31 Jan 2019, 17:32

Nee, is tegenwoordig van de provincie.
Was wel van Novio toen het daar nog onder viel.
Frequent reiziger in de regio Arnhem Nijmegen, in het bijzonder de lijnen 4, 7 en 331 in Arnhem en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Ook vaak op vrijdagen in de Arnhemse lijn 1 naar Velp en in de weekenden diezelfde lijn 1 en diverse treinen.

Abus
Berichten: 187
Lid geworden op: Do 25 Okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Abus » Do 31 Jan 2019, 19:55

Ik hoop niet dat die afschuwelijke huisstijl van Overijssel doorgezet wordt met die poppetjes op de zijkant. Went na al die jaren nog steeds niet, zo lelijk. 1 op 1 doorzetten kan overigens zonder meer niet, want nu staat in IJsselmond op de bussen aan de ene zijkant Flevoland, en aan de andere zijkant Overijssel. Of Gelderland moet op het dak of de achterkant geschreven worden...

Breng uitrollen naar de hele regio Oost zou ik nog wel wat vinden. Maar de provincies willen vast af van de bedenksels van de Stadsregio's (Breng en Twents).

De fantasie van de concessieverleners zal wel beperkt zijn tot GOFnet of zo.

SuperGhost
Berichten: 2900
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor SuperGhost » Do 31 Jan 2019, 20:17

Wat is je bron dat men van Breng af zou willen?

Dat men van Twents afwilde is logisch, aangezien men één naam voor Twente en Midden-Overijssel wilde en dan kun je moeilijk een streeknaam als Twents gebruiken. Ze zouden in Midden-Overijssel niet staan te springen om als Twente gezien worden.

jelmerrr
Berichten: 1067
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016, 17:21

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor jelmerrr » Do 31 Jan 2019, 21:05

Kunnen de treinen niet blaiwnet blijven? Reputatie is volgens mij beter dan NS, iig Keolis.

BrengMe
Berichten: 1912
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor BrengMe » Do 31 Jan 2019, 21:11

Abus schreef:Ik hoop niet dat die afschuwelijke huisstijl van Overijssel doorgezet wordt met die poppetjes op de zijkant. Went na al die jaren nog steeds niet, zo lelijk. 1 op 1 doorzetten kan overigens zonder meer niet, want nu staat in IJsselmond op de bussen aan de ene zijkant Flevoland, en aan de andere zijkant Overijssel. Of Gelderland moet op het dak of de achterkant geschreven worden...

Tja, smaken verschillen... Ik vind de huisstijl van Overijssel wel mooi, die mag wat mij betreft wel voortgezet worden. Dat met die logo's moet geen probleem zijn, het is ook een optie om deze gewoon uit de huisstijl te verwijderen.
Favoriete bus/trein/tram/metro: eentje die rijdt

Abus
Berichten: 187
Lid geworden op: Do 25 Okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Abus » Do 31 Jan 2019, 22:24

SuperGhost schreef:Wat is je bron dat men van Breng af zou willen?

Dat men van Twents afwilde is logisch, aangezien men één naam voor Twente en Midden-Overijssel wilde en dan kun je moeilijk een streeknaam als Twents gebruiken. Ze zouden in Midden-Overijssel niet staan te springen om als Twente gezien worden.


Geen bron, maar een vermoeden. De provincies wilden dolgraag van de Stadsregio's af, en ik vermoed ook van hun producten. De concessie Rijn-Waal wordt ook groter dan de SAN. Ik vermoed dat alle drie concessies in Oost-Nederland dezelfde merknaam gaan krijgen, ook vanwege de gebiedswisselingen. Over die merknaam wordt zo geheimzinnig gedaan, dat het geen Breng wordt. Dat had nu al gewoon vermeld kunnen worden. We gaan het meemaken, als het bestek voor IJssel-Vecht ooit op de markt komt.

Abus
Berichten: 187
Lid geworden op: Do 25 Okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Abus » Do 31 Jan 2019, 22:31

BrengMe schreef:Tja, smaken verschillen... Ik vind de huisstijl van Overijssel wel mooi, die mag wat mij betreft wel voortgezet worden. Dat met die logo's moet geen probleem zijn, het is ook een optie om deze gewoon uit de huisstijl te verwijderen.


Geef mij maar een ouderwetse bus in signaalkleur (geel), zoals U-OV. Maar een goed bedachte merknaam als Breng doet het ook wel, net als Qliner of Interliner. Een fantasieloze naam als R-net dan weer niet. Daar heb ik niets mee.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7331
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor regenmaker » Zo 03 Feb 2019, 14:26

De Stentor heeft Arriva en Connexxion over de nieuwe concessie gesproken.

De Stentor
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - o.a. Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Mönchengladbach --> vanwege S-Bahn wijzigingen.

HOV38
Berichten: 25
Lid geworden op: Vr 02 Nov 2018, 11:56

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor HOV38 » Ma 04 Feb 2019, 16:17

Vorige week zag ik dat er met een elektrische bus werd proef gereden op lijn 3 (Berkum - Station) in Zwolle. Niet in reizigersdienst overigens. Of dit ook op andere lijnen heeft plaats gevonden heb ik niet kunnen zien.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4049
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor cassie127 » Ma 04 Feb 2019, 16:37

Kan het ook een wagerstofbus geweest zijn? Die staat iig komende zaterdag op het nieuwe busstation van Zwolle
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 41935,5 km, Bus: 2765,5 km, Metro: 89,3 km, Tram: 35,6 km, Veer: 38 km 02-09

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32420
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Feb 2019, 17:22

Nee het was een Ebusco 2.1, zag er een foto van langskomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2807
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Lijn 45 » Ma 04 Feb 2019, 20:07

Het zal dan die witte 2.0 zijn geweest. :wink:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32420
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Feb 2019, 20:14

Nope, hij was grijs. Is een exemplaar van het Belgische Multiobus, opvallend wel met Nederlands kenteken: https://pbs.twimg.com/media/DyjtOU-XQAASNdq.jpg:large
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2807
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Lijn 45 » Ma 04 Feb 2019, 20:17

Dat blijkt een ex-Qbuzz te zijn.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32420
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Feb 2019, 20:19

Meer een demobus van Ebusco die toevallig in de kleuren van een gebruiker gestickerd is dan, dat verklaart ook waarom hij met Nederlands kenteken bij een Belgisch bedrijf rondrijdt en nu makkelijk even in Zwolle langs kon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

NG²7²™
Berichten: 259
Lid geworden op: Ma 25 Jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor NG²7²™ » Di 05 Feb 2019, 16:22

Bij Multiobus zijn inmiddels de twee eigen wagens afgeleverd, dus daar zal deze niet meer rijden.
Groeten,
Nick

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7331
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor regenmaker » Wo 06 Feb 2019, 18:43

In ieder geval is de aanbesteding vandaag gepubliceerd.

Negometrix
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - o.a. Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Mönchengladbach --> vanwege S-Bahn wijzigingen.

dennistd
Berichten: 3346
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor dennistd » Wo 06 Feb 2019, 21:27

--- Blijkbaar mag het PvE niet verspreid worden, lang leve de openbaarheid van de politiek :X ---
Laatst gewijzigd door dennistd op Wo 06 Feb 2019, 23:11, 3 keer totaal gewijzigd.

PHS
Berichten: 2023
Lid geworden op: Vr 28 Okt 2016, 14:32

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor PHS » Wo 06 Feb 2019, 21:52

Opvallend: de stadsdienst van Apeldoorn is grotendeels ingedeeld in de categorie B, net als Zwolle, Lelystad en Deventer. Er zijn nauwelijks lijnen ingedeeld in de categorie A, maar gek genoeg wel weer relatief veel in Flevoland (lijnen 71, 140, 141, 144, 147 en 148).
- vertrokken -

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7331
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor regenmaker » Wo 06 Feb 2019, 21:55

De hele stadsdienst Apeldoorn is geüpgradet naar de B-status met uitzondering van de lijnen 12 en 16. Ik ben allang blij. *bus* *bus*
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - o.a. Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Mönchengladbach --> vanwege S-Bahn wijzigingen.

Gebruikersavatar
Mdk
Berichten: 998
Lid geworden op: Ma 15 Mei 2017, 12:20

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Mdk » Wo 06 Feb 2019, 22:11

Maar aan het abc systeem is dus vastgehouden? We hoeven dus geen innovatie op het lijnennet te rekenen van de inschrijvers?
Bij twijfel altijd klagen

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7331
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor regenmaker » Wo 06 Feb 2019, 22:28

Nou niet helemaal, de vervoerder mag B lijnen combineren, koppelen, andere route kiezen of andere locaties bedienen die aansluiten op de vervoerbehoeften van reizigers.

Wat ik opvallend vind is dat de provincie Overijssel lijn 31 (Ommen - Balkbrug) wil ruilen voor lijn 40 (Meppel - Steenwijk) met het OVBGD.

De capacities in Zwolle moeten worden overgenomen van Keolis.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - o.a. Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Mönchengladbach --> vanwege S-Bahn wijzigingen.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten