Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door busfanNL »

Die nieuwe huisstijl. :lol: Wat een giller he. Rrreis! :') De overheden zijn weer creatief bezig geweest zeg mijn hemel. :roll: Erg geslaagd is het niet. :?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Straks geen Valleilijntrein meer, maar Comfort RRReis. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

dennistd schreef:De andere twee concessies wel
De treinen in Rijn-Waal en Berkel-Dinkel zijn voor (Omroep) Flevoland niet boeiend. Daar zal het dus niet over baan.

Overigens kunnen er ook in de toekomst verschillende vervoerders zijn voor de treindiensten in Rijn-Waal en Berkel-Dinkel. Dan blijft er een overgang in bijvoorbeeld Winterswijk. Dan zullen er ook wel verschillende check in-palen blijven.

Rond Zwolle blijven er ook verschillende regionale (spoor)concessies.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Waarom zou dat: op Blauwnet rijden immers ook verschillende vervoerders die meerdere stations delen. Het gaat er vooral om wie opbrengstverantwoordelijk is, is dat de provincie dan kan je vrij eenvoudig single check in hanteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

regenmaker schreef:Straks geen Valleilijntrein meer, maar Comfort RRReis. :)
De Valleilijntrein bleef geloof ik een aparte concessie, dus zal wel zo blijven heten gok ik zo.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Waarom zou dat: op Blauwnet rijden immers ook verschillende vervoerders die meerdere stations delen. Het gaat er vooral om wie opbrengstverantwoordelijk is, is dat de provincie dan kan je vrij eenvoudig single check in hanteren.
Vervoerders zijn opbrengstverantwoordelijk.
SuperGhost schreef:De Valleilijntrein bleef geloof ik een aparte concessie, dus zal wel zo blijven heten gok ik zo.
De aparte concessie klopt. Maar in het artikel van RTV Oost staat dat de eerste regionale treinen vanaf december 2021 in de nieuwe huisstijl rondrijden en gezien de looptijd van de concessie zou dat wel de Valleilijn zijn. Lijkt me ook raar als de provincie voor die lijn een uitzondering gaat maken, terwijl ze juist aangeven dat een uniforme huisstijl binnen het ov belangrijk voor ze is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door huibf »

Zonnig schreef:Rrreis klinkt als een haperende onderneming. Dan krijg je een haperend vervoerssysteem.
En iemand die stottert zou het ook zo kunnen zeggen.
M.a.w. een niet erg fijne naam, en weinig sympathiek naar een stotteraar.
Zie binnenkort wel een club opstaan die het stigmatiserend vindt naar stotteraars.
RRR. De rrrillingen lopen over mijn lijf, of is het brrrrrr van de kou.
Wat zou Mis Montreal dr van vinden. Das toch die Rrregio?
RrregioRrreis... ook een formulie van Rrreis, samen met Arrrrriva
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door DrechtBlub »

Ik snap de branding ook echt niet. Welke idioot denkt nou dat "Comfort Rrreis" aantrekkelijk klinkt als HOV merknaam, laat staan "Rrreis" op zich. (Comfort Rrreis vloeit gewoon helemaal niet als naam.)

De kleuren voor de HOV bussen vind ik zo slecht nog niet, maar het voelt nou niet echt als HOV om eerlijk te zijn, hadden ze dat niet beter op de normale bussen kunnen verplichten en voor het HOV iets strakkers kunnen verzinnen...

En dan (om even oude koeien uit een sloot te halen waar ik nog niet op had gereageerd) al de zwaar matige eisen vooral in stadsgebied die alleen op weekdagen een bus verplichten (Dat zou dan ook zo'n giga aantrekkelijk stadsnet maken dat wil je niet weten), echt waar, waar zitten die mensen bij de provincies met hun hoofden.
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op vr 19 apr 2019, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Gekko123 »

Het is onder andere Overijssel, die denken dat OV alleen bestaat uit HOV-lijnen en dat dat volledig voldoet aan de mobiliteitswensen van de burgers. Dat de overige lijnen doordeweeks tussen de spitsen nog mogen bestaan is al een godswonder :X
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door julsteren »

Het busvervoer is hier inderdaad buiten de dikke lijnen om best wel niet bestaand (op de occasionele overvolle buurtbus na).
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Welke Overijsselse HOV-lijnen?
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Wat Overijssel HOV-lijnen wil gaan maken, zijn over het algemeen de lijnen die op Zaterdag/Zondag door de streek rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door julsteren »

Alsnog niet veel :') stukje 29, 165 en 160 uit mijn hoofd.

Straks als Twente ook RRReis word, 51, 53, 61, 62, 64 en 81.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Vergeet lijnen 30, 70, 71 en 141 niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
HOV38
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 02 nov 2018, 11:56

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door HOV38 »

Volgens het definitieve PVE worden de onderstaande verbindingen als a-lijnen gecategoriseerd:

Zwolle - Dedemsvaart (83)
Zwolle - Nunspeet (100)
Zwolle - Apeldoorn (201, 202, 203 & 204)

Deventer - Raalte (165)

Emmeloord - Zwolle (71)
Emmeloord - Lelystad (140)
(Urk) - Emmeloord - Kampen (141)

Harderwijk - Zeewolde (144)
Harderwijk - Dronten (147)
Harderwijk - Lelystad (148)

*Echter hebben niet al deze lijnen een hoge frequentie wat mij wel een vereiste lijkt voor een benoeming tot HOV
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door julsteren »

regenmaker schreef:Vergeet lijnen 30, 70, 71 en 141 niet.
Ohja IJsselmond _O-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

HOV38 schreef:Volgens het definitieve PVE worden de onderstaande verbindingen als a-lijnen gecategoriseerd:

Zwolle - Dedemsvaart (83)
Zwolle - Nunspeet (100)
Zwolle - Apeldoorn (201, 202, 203 & 204)

Deventer - Raalte (165)

Emmeloord - Zwolle (71)
Emmeloord - Lelystad (140)
(Urk) - Emmeloord - Kampen (141)

Harderwijk - Zeewolde (144)
Harderwijk - Dronten (147)
Harderwijk - Lelystad (148)

*Echter hebben niet al deze lijnen een hoge frequentie wat mij wel een vereiste lijkt voor een benoeming tot HOV
Moet Urk straks ook op zondag een busverbinding krijgen?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Daar lijkt het wel op. Er staat geen voetnote bij die lijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

Staat er niet ergens een algemene opmerking dat de frequenties als minimum gelden, tenzij er momenteel al in een lagere frequentie wordt gereden? Dan kan je nog zeggen dat Urk - Emmeloord op dit moment op zondag een frequentie van 0x/uur heeft en dat er niet per se een hogere frequentie wordt geëist.
julsteren schreef:
regenmaker schreef:Vergeet lijnen 30, 70, 71 en 141 niet.
Ohja IJsselmond _O-
Lijn 30 ligt totaal niet in IJsselmond. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Dit staat in het PvE:
PvE schreef:Ingeval de minimumeisen in tabel 3.1 hoger zijn dan de frequenties op de betreffende busverbinding op het moment van aanbesteding van de Concessie IJssel-Vecht, zoals bijvoorbeeld bij een aantal spitslijnen het geval is, dan geldt de huidige frequentie als minimumeis voor de betreffende busverbinding bij de aanbesteding (in bijlage 4 zijn de Lijnen waarvoor deze uitzondering geldt aangegeven middels een voetnoot). Dit geldt niet voor Lijnen die de Concessiehouder als HOV-lijnen wil positioneren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
HOV38
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 02 nov 2018, 11:56

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door HOV38 »

‘Zelfredzaamheid de dupe in nieuwe OV-aanbesteding’

Artikel op ovpro.nl over de gevolgen van de nieuwe concessie voor ouderen en mensen met een handicap. Zoals te voorspellen zijn deze gevolgen verre van positief. Klachten m.b.t. deze aanbesteding blijven zich stapelen...
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Bij de aanbesteding van de provincie Utrecht vond ik de eisen ook heel laag en was ik heel bang voor het lijnennet. Maar daar kwam ondanks de bezuiniging ook 8% meer DRU's.
Creativiteit aan de vervoerder geven hoef niet persé verkeerd uit te pakken (hoewel ik liever de eisen in bediening van wijken/plaatsen had gezien dan lijnen)
Ik heb geen onderschrift
Cas
Berichten: 884
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Cas »

Probleem is dat er door dat vasthouden aan lijnen nauwelijks creativiteit mogelijk is, al helemaal met die draconische verdelingseisen tussen de provincies.
請勿靠近車門
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

In het PvE staat dat routes mogen aangepast worden als ze effecienter kunnen. Eigenlijk zijn de "lijnen" dus gewoon bestemmingen die met elkaar verbonden moeten worden.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ook mogen vervoerders nieuwe lijnen introduceren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten