Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Is het ook bekend hoever de ambities van de provincies rijken m.b.t de beoogde HOV-lijnen? Zullen wij een aanpak zien zoals bijvoorbeeld HOV t'Gooi en HOV Leek waarbij niet alleen het materieel en de frequentie hoogwaardig is/wordt, maar ook de haltes en de infrastructuur (van kleine aanpassingen tot vrijliggende busbanen)? Zien wij de komende jaren hierin geïnvesteerd worden of blijft het bij de gestelde kaders uit het PVE waarin slechts de vervoerder (materieel, dienstregeling, communicatie) deze lijnen hoogwaardig maakt?
-
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik vind het onterecht geklaag van die seniorenclub. Na eerdere kritiek zijn er bijna geen C-lijnen meer over. Kortom, je moet vrijwel alles aanbieden, en dan ook nog even zero-emissie. Bovendien is de aanbesteding nog lopend, dus nu al klagen over de uitkomst is behoorlijk prematuur.HOV38 schreef:‘Zelfredzaamheid de dupe in nieuwe OV-aanbesteding’
Artikel op ovpro.nl over de gevolgen van de nieuwe concessie voor ouderen en mensen met een handicap. Zoals te voorspellen zijn deze gevolgen verre van positief. Klachten m.b.t. deze aanbesteding blijven zich stapelen...
Overigens verloopt de aanbesteding weer buitengewoon rommelig, met informatie die veel te laat, onvolledig of überhaupt niet is aangeleverd. Ze doen bij de provincies wel weer erg hun best om de aanbesteding ofwel te laten mislukken, ofwel in een grote chaos te laten uitmonden. Of beide natuurlijk. Een beetje jammer dit.
Misschien kunnen ze in de toekomst in plaats van geschiktheidseisen aan vervoerders beter geschiktheidseisen aan OV-opdrachtgevers en hun consultants gaan stellen. Daar is kennelijk meer behoefte aan.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Moeten ondanks de rommeligheid nog altijd de offertes uiterlijk woensdag 5 juni worden ingeleverd?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Zijn de nota's van inlichtingen en dergelijke ook ergens te lezen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Even wat meerdere antwoorden geven:
Het PvE en de nota's van inlichtingen zijn alleen in te zien door mensen die zich hebben aangemeld bij Negomatrix, dat is een aanbestedingsportaal zoals ook Tederned. Dankzij CNV vakmensen heb ik daar toegang toe.
De lijnen zijn onderverdeeld in 3 categorieën:
A: HOV lijnen, hoog frequente sneldiensten gericht op veel passagiers; deze staan vast en mogen niet gewijzigd worden (voorbeeld lijn 201, 202, 203 op de Veluwe)
B: normaal lijnennet, hier vallen de meeste bestaande lijnen onder, deze lijnen moeten zoveel mogelijk in tact blijven, hier mag wel iets van afgeweken worden mits de bestaande haltes maar aangedaan worden.
C: de slecht bezette lijnen, scholierenlijnen, buurtbussen etc. Hier mag de vervoerder van alles op toepassen. Herinrichten, flexbussen etc. Een deel van de stadsdienst Apeldoorn valt hier onder omdat de opdrachtgever hoopt dat de nieuwe vervoerder komt met een beter lijnennet dan dat er nu is.
Lijnen in de A-categorie zullen speciale luxere bussen krijgen, ook de spoorlijnen, straks in de andere 2 concessies, zullen vallen onder categorie A.
Kaalslag is wat je op het eerste gezicht wel zou verwachten, als je echt letterlijk naar de tekst kijkt van het plan.
Tot op heden is er bij nog geen enkele concessiewisseling minder werk aangeboden dan wat er nu is. Gezien de huidige groei op bepaalde trajecten, het verschuiven van de modaliteiten en de komst van milieuvriendelijke voertuigen voorzie ik dat de bereikbaarheid wel beter wordt.
Dan nog een laatste noot: wat doet CNV vakmensen in het aanbestedingsproces? Als CNV vakmensen hebben we ons aangemeld om in het voortraject, ten tijde van de marktconsultatie en concept PvE mee te kunnen praten om enkele zaken voor de chauffeur te regelen in het contract tussen vervoerder en opdrachtgever. Zeker met het oog op de werkdruk is het van belang om aan de voorkant mee te praten over de concessie eisen.
Het PvE en de nota's van inlichtingen zijn alleen in te zien door mensen die zich hebben aangemeld bij Negomatrix, dat is een aanbestedingsportaal zoals ook Tederned. Dankzij CNV vakmensen heb ik daar toegang toe.
De lijnen zijn onderverdeeld in 3 categorieën:
A: HOV lijnen, hoog frequente sneldiensten gericht op veel passagiers; deze staan vast en mogen niet gewijzigd worden (voorbeeld lijn 201, 202, 203 op de Veluwe)
B: normaal lijnennet, hier vallen de meeste bestaande lijnen onder, deze lijnen moeten zoveel mogelijk in tact blijven, hier mag wel iets van afgeweken worden mits de bestaande haltes maar aangedaan worden.
C: de slecht bezette lijnen, scholierenlijnen, buurtbussen etc. Hier mag de vervoerder van alles op toepassen. Herinrichten, flexbussen etc. Een deel van de stadsdienst Apeldoorn valt hier onder omdat de opdrachtgever hoopt dat de nieuwe vervoerder komt met een beter lijnennet dan dat er nu is.
Lijnen in de A-categorie zullen speciale luxere bussen krijgen, ook de spoorlijnen, straks in de andere 2 concessies, zullen vallen onder categorie A.
Kaalslag is wat je op het eerste gezicht wel zou verwachten, als je echt letterlijk naar de tekst kijkt van het plan.
Tot op heden is er bij nog geen enkele concessiewisseling minder werk aangeboden dan wat er nu is. Gezien de huidige groei op bepaalde trajecten, het verschuiven van de modaliteiten en de komst van milieuvriendelijke voertuigen voorzie ik dat de bereikbaarheid wel beter wordt.
Dan nog een laatste noot: wat doet CNV vakmensen in het aanbestedingsproces? Als CNV vakmensen hebben we ons aangemeld om in het voortraject, ten tijde van de marktconsultatie en concept PvE mee te kunnen praten om enkele zaken voor de chauffeur te regelen in het contract tussen vervoerder en opdrachtgever. Zeker met het oog op de werkdruk is het van belang om aan de voorkant mee te praten over de concessie eisen.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
^^^ Helder. :pos:
Negomatrix kende ik nog niet.
Negomatrix kende ik nog niet.
-
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Nou, "alles op toepassen" is niet echt het geval. Alle scholierenlijnen en buurtbussen moeten gewoon worden aangeboden. Het aantal lijnen dat niet verplicht is voorgeschreven, is minimaal.gkw1969 schreef:De lijnen zijn onderverdeeld in 3 categorieën:
A: HOV lijnen, hoog frequente sneldiensten gericht op veel passagiers; deze staan vast en mogen niet gewijzigd worden (voorbeeld lijn 201, 202, 203 op de Veluwe)
B: normaal lijnennet, hier vallen de meeste bestaande lijnen onder, deze lijnen moeten zoveel mogelijk in tact blijven, hier mag wel iets van afgeweken worden mits de bestaande haltes maar aangedaan worden.
C: de slecht bezette lijnen, scholierenlijnen, buurtbussen etc. Hier mag de vervoerder van alles op toepassen. Herinrichten, flexbussen etc. Een deel van de stadsdienst Apeldoorn valt hier onder omdat de opdrachtgever hoopt dat de nieuwe vervoerder komt met een beter lijnennet dan dat er nu is.
Dat hoor ik meer, maar dan heeft men naar mijn indruk het Programma van Eisen toch niet gelezen. Bijna alle lijnen zijn minimaal een B-lijn, waarbij een groot aantal lijnen nu minder vaak rijdt dan de in het PvE gedefinieerde standaardfrequenties voor een B-lijn voorschrijven. Je mag vervolgens op de huidige frequenties gaan zitten als deze lager zijn dan de huidige frequenties, maar veel ruimte om minder te bieden dan nu is er niet. De term "kaalslag" kan ik daarom totaal niet plaatsen. Deze aanbesteding kent juist relatief weinig vrijheid.gkw1969 schreef:Kaalslag is wat je op het eerste gezicht wel zou verwachten, als je echt letterlijk naar de tekst kijkt van het plan.
In theorie wel, maar je mag toch hopen dat ze nog uitstel geven. Al is het maar omdat de provincies zich juridisch kwetsbaar maken als ze vasthouden aan 5 juni. Grote kans dat er juridische procedures gaan volgen, met nog meer onzekerheid tot gevolg. Het zou toch wat zijn als de rechter uiteindelijk een streep door deze aanbesteding zet. Ik ben ook benieuwd wat de gevolgen gaan zijn voor het aantal inschrijvingen.ICE105 schreef:Moeten ondanks de rommeligheid nog altijd de offertes uiterlijk woensdag 5 juni worden ingeleverd?
In essentie is het gewoon al niet zo slim geweest om zo´n enorme concessieregio te maken, met drie verschillende zittende concessiehouders en instromende en uitstromende concessiedelen, die natuurlijk ook weer niet samenvallen. Veluwe-Zuid gaat er een jaar eerder af dan dat IJsselmond erbij komt. Wat moet je in de tussentijd met de bussen doen? Een jaar lang op het parkeerterrein van het provinciehuis parkeren?
Ze hadden er nog beter drie of vier gelijktijdige aanbestedingen van kunnen maken, of kunnen werken met percelen. Je zal namelijk ook zien dat voor de ene provincie bieding A het beste is en voor de andere provincie bieding B, waardoor provincies het risico lopen uiteindelijk niet met de beste bieding eindigen. Regio´s samenvoegen kán schaalvoordelen opleveren, maar in dit geval durf ik wel te stellen dat de nadelen hier de voordelen overstijgen. Alle risico´s cumuleren ook. Het is alsof ze een "too big to fail"-aanbesteding hebben opgezet, in de hoop dat een rechter er dan geen streep door durft te zetten omdat dan drie provincies in de problemen komen. Zoals ik eerder zei: misschien maar eens geschiktheidseisen introduceren voor aanbestedende overheden en hun consultants.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Mooie aanvulling SR, maar bovenstaande krijg ik maar niet door mijn hersencellen geperst.Statler Rail schreef:gkw1969 schreef:............Je mag vervolgens op de huidige frequenties gaan zitten als deze lager zijn dan de huidige frequenties, ........
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Welke verbindingen staan onder HOV ingedeeld? Daarnaast is het jammer dat ze niet via Tenderned doen. Hobbyisten willen ook weten wat er speelt bij vervoerders en daarop gegeven reacties.gkw1969 schreef:Even wat meerdere antwoorden geven:
Het PvE en de nota's van inlichtingen zijn alleen in te zien door mensen die zich hebben aangemeld bij Negomatrix, dat is een aanbestedingsportaal zoals ook Tederned. Dankzij CNV vakmensen heb ik daar toegang toe.
De lijnen zijn onderverdeeld in 3 categorieën:
A: HOV lijnen, hoog frequente sneldiensten gericht op veel passagiers; deze staan vast en mogen niet gewijzigd worden (voorbeeld lijn 201, 202, 203 op de Veluwe)
B: normaal lijnennet, hier vallen de meeste bestaande lijnen onder, deze lijnen moeten zoveel mogelijk in tact blijven, hier mag wel iets van afgeweken worden mits de bestaande haltes maar aangedaan worden.
C: de slecht bezette lijnen, scholierenlijnen, buurtbussen etc. Hier mag de vervoerder van alles op toepassen. Herinrichten, flexbussen etc. Een deel van de stadsdienst Apeldoorn valt hier onder omdat de opdrachtgever hoopt dat de nieuwe vervoerder komt met een beter lijnennet dan dat er nu is.
Lijnen in de A-categorie zullen speciale luxere bussen krijgen, ook de spoorlijnen, straks in de andere 2 concessies, zullen vallen onder categorie A.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik zou eerst maar eens gaan zie Je op Google en dan gaan vragen :X https://gelderland.notubiz.nl/modules/1 ... ken/495543
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3638
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
HOV in Overijssel, de wonderen zijn de wereld nog niet uit
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Inmiddels is de deadline voor inschrijvingen uitgesteld tot 3 juli.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
En daarmee de gunning uitgesteld tot 24 september. Een duidelijke reden heb ik nog niet echt kunnen vinden.Statler Rail schreef:Inmiddels is de deadline voor inschrijvingen uitgesteld tot 3 juli.
Het maakt het verhaal wel wat spannender aangezien de nieuwe concessiehouder dan ook 1 maand minder de tijd heeft om het juiste materiaal aan te schaffen.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Is dit dan een veeg teken van een (te) klein aantal vervoerders dat zich heeft ingeschreven? Of kan de reden ook bestuurlijk zijn (een gedeputeerde die net met vakantie is of zo, of een iets zwaarwegender reden)?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Of niemand biedt naar de idiote eisen van de provincies, en dus zijn er geen geldige biedingen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Hoeveel inschrijvingen er zijn is niet bekend omdat de inschrijfdatum verplaatst is van 5 juni naar 3 juli.
De reden hiervoor is dat er n.a.v. de nota van inlichtingen 3 vragen beantwoord zijn en wijzigingen doorgevoerd in de verschillende formulieren. Met name gaat het dan om de verdeling van de DRU (dienstregelinguren). Ook zat er in een bestand nog een fout. Deze zaken zijn hersteld en is er een extra inlichtingen ronde toegevoegd om ook vragen te kunnen stellen over de wijzigingen in de verschillende bestanden.
Dat heb je als je niet nadenkt over de consequenties van het samenvoegen en splitsen van concessies.
De reden hiervoor is dat er n.a.v. de nota van inlichtingen 3 vragen beantwoord zijn en wijzigingen doorgevoerd in de verschillende formulieren. Met name gaat het dan om de verdeling van de DRU (dienstregelinguren). Ook zat er in een bestand nog een fout. Deze zaken zijn hersteld en is er een extra inlichtingen ronde toegevoegd om ook vragen te kunnen stellen over de wijzigingen in de verschillende bestanden.
Dat heb je als je niet nadenkt over de consequenties van het samenvoegen en splitsen van concessies.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Er zijn uiteraard nog geen inschrijvingen, want die volgen pas op de dag van de deadline. Misschien een paar dagen eerder, maar zeker niet weken eerder.
Een groot gedeelte van de verstrekte informatie was overigens gewoon onjuist of incompleet en is pas de laatste week aangeleverd. Dat is hoofdzakelijk de schuld van de betreffende zittende concessiehouder, die natuurlijk in het voordeel is als alle andere vervoerders alleen beschikken over bestanden waarin fouten zitten en die incompleet zijn. De provincies hadden dat zelf niet opgemerkt; dat kwam pas aan het licht via de vragen van de vervoerders. Die kunnen namelijk pas beginnen aan de definitieve planning op het moment dat ze gegevens over bijvoorbeeld de bezetting per rit hebben, wat dus pas een paar weken voor de deadline zou zijn. Ze staan daarmee op enorme achterstand ten opzichte van de zittende concessiehouder, die al maanden over die informatie beschikt. Uitstel was daarmee onvermijdelijk.
Overigens had één vervoerder in de 3e Nota van Inlichtingen juist gevraagd om géén uitstel toe te staan. Zou goed kunnen dat dit dezelfde vervoerder is die "per ongeluk" incomplete databestanden met fouten heeft aangeleverd. Wat mij betreft wordt zo'n vervoerder direct uitgesloten van deelname wegens poging tot manipulatie van de aanbesteding, maar dat ligt juridisch niet zo makkelijk want het is heel lastig te bewijzen dat ze moedwillig verkeerde informatie aanleveren.
Een groot gedeelte van de verstrekte informatie was overigens gewoon onjuist of incompleet en is pas de laatste week aangeleverd. Dat is hoofdzakelijk de schuld van de betreffende zittende concessiehouder, die natuurlijk in het voordeel is als alle andere vervoerders alleen beschikken over bestanden waarin fouten zitten en die incompleet zijn. De provincies hadden dat zelf niet opgemerkt; dat kwam pas aan het licht via de vragen van de vervoerders. Die kunnen namelijk pas beginnen aan de definitieve planning op het moment dat ze gegevens over bijvoorbeeld de bezetting per rit hebben, wat dus pas een paar weken voor de deadline zou zijn. Ze staan daarmee op enorme achterstand ten opzichte van de zittende concessiehouder, die al maanden over die informatie beschikt. Uitstel was daarmee onvermijdelijk.
Overigens had één vervoerder in de 3e Nota van Inlichtingen juist gevraagd om géén uitstel toe te staan. Zou goed kunnen dat dit dezelfde vervoerder is die "per ongeluk" incomplete databestanden met fouten heeft aangeleverd. Wat mij betreft wordt zo'n vervoerder direct uitgesloten van deelname wegens poging tot manipulatie van de aanbesteding, maar dat ligt juridisch niet zo makkelijk want het is heel lastig te bewijzen dat ze moedwillig verkeerde informatie aanleveren.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
In principe zijn Arriva, Connexxion en Keolis alle drie de concessiehouder van deze concessie.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dat "per ongeluk" is voor een deel wel per ongeluk omdat ze de systemen niet op orde hebben om, met name op de ritten die door bijhuur gereden wordt, geen informatie hebben. Geen goede informatie over bezettingscijfers, immers er is niemand die dit controleert, en geen goede cijfers over betalingen omdat de helft van de tijd deze voertuigen niet zijn uitgerust met betaalapparatuur of dat deze niet werkt.Statler Rail schreef:Er zijn uiteraard nog geen inschrijvingen, want die volgen pas op de dag van de deadline. Misschien een paar dagen eerder, maar zeker niet weken eerder.
Een groot gedeelte van de verstrekte informatie was overigens gewoon onjuist of incompleet en is pas de laatste week aangeleverd. Dat is hoofdzakelijk de schuld van de betreffende zittende concessiehouder, die natuurlijk in het voordeel is als alle andere vervoerders alleen beschikken over bestanden waarin fouten zitten en die incompleet zijn. De provincies hadden dat zelf niet opgemerkt; dat kwam pas aan het licht via de vragen van de vervoerders. Die kunnen namelijk pas beginnen aan de definitieve planning op het moment dat ze gegevens over bijvoorbeeld de bezetting per rit hebben, wat dus pas een paar weken voor de deadline zou zijn. Ze staan daarmee op enorme achterstand ten opzichte van de zittende concessiehouder, die al maanden over die informatie beschikt. Uitstel was daarmee onvermijdelijk.
Overigens had één vervoerder in de 3e Nota van Inlichtingen juist gevraagd om géén uitstel toe te staan. Zou goed kunnen dat dit dezelfde vervoerder is die "per ongeluk" incomplete databestanden met fouten heeft aangeleverd. Wat mij betreft wordt zo'n vervoerder direct uitgesloten van deelname wegens poging tot manipulatie van de aanbesteding, maar dat ligt juridisch niet zo makkelijk want het is heel lastig te bewijzen dat ze moedwillig verkeerde informatie aanleveren.
Het gebrek aan informatie vindt je voornamelijk op de scholierenlijnen die in opdracht gereden wordt.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Wat is er gewijzigd in deze verdeling? Zijn de verplichte percentages per concessiedeel gewijzigd, en zo ja, hoe dan? Hebben de vervoerders meer vrijheid gekregen?gkw1969 schreef:Met name gaat het dan om de verdeling van de DRU (dienstregelinguren).
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Hopelijk is dat wafelijzer überhaupt verdwenen. :') :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dat zou mooi zijn, maar gezien de aanbestedende provincies heb ik daar nou niet echt bepaald vertrouwen in.
請勿靠近車門
-
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ze hebben wat modificaties aan het wafelijzer gedaan, waardoor bepaalde hokjes van het wafelijzer iets groter zijn dan de andere, mits het wafelijzer tot een bepaald niveau gevuld is.
Ze hebben de strakke verdeling losgelaten voor DRU's boven de grens van 900.000 DRU. Er gelden dan nog wel minimumpercentages per provincie, plus maximumpercentages voor Veluwe-Zuid en Deventer. Die gebieden stromen namelijk na 2 jaar alweer uit.
Ze hebben de strakke verdeling losgelaten voor DRU's boven de grens van 900.000 DRU. Er gelden dan nog wel minimumpercentages per provincie, plus maximumpercentages voor Veluwe-Zuid en Deventer. Die gebieden stromen namelijk na 2 jaar alweer uit.
Scholierenlijnen zijn nog tot daar aan toe, daar kan je nog wel eenvoudig achter komen. Maar ook de hele ochtendspits ontbreekt op diverse reguliere buslijnen. Hoe krijg je zoiets "per ongeluk" voor elkaar, dat precies de drukste periode mist? En dan ook voor alle maanden. Die moet toch uit het bestand verwijderd zijn, want er is geen logische verklaring waarom nou precies die ritten ontbreken.gkw1969 schreef:Dat "per ongeluk" is voor een deel wel per ongeluk omdat ze de systemen niet op orde hebben om, met name op de ritten die door bijhuur gereden wordt, geen informatie hebben. Geen goede informatie over bezettingscijfers, immers er is niemand die dit controleert, en geen goede cijfers over betalingen omdat de helft van de tijd deze voertuigen niet zijn uitgerust met betaalapparatuur of dat deze niet werkt.
Het gebrek aan informatie vindt je voornamelijk op de scholierenlijnen die in opdracht gereden wordt.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Keolis heeft de afgelopen jaren veel bussen op normale lijnen ook laten uitvoeren door onderaannemers wegens een bussentekort (door o.a. concessie Utrecht). Die bussen zag je vaak op de piek momenten en vooral op lijnen 9, 12, 83, 166, 267, 201, 202, 203 en meende zelfs een tijdje lijn 40
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Maar die bussen hebben toch handheld? Dat ding registreert met in en uitchecken dan ook het aantal reizigers toch of niet?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten