Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
CamilleKreemers schreef:
6. Deventer ziet er goed uit. Ik zou persoonlijk de bus 161 en 2 hebben geintegreerd tot een stadslijn Olst Station - Diepenveen - Deventer en dan de 3 iets doorgetrokken te hebben tot de winkelcentrum.
Nu zijn lijn 2 en 161 al geïntegreerd tot Borgele, maar dat werkt niet. In het nieuwe voorstel ga je terug naar De oude situatie dat 2 en 3 gekoppeld zijn, dat is namelijk de wens van de bewoners en was destijds een succes.
Dat ze dat veranderd hebben was puur om een bus uit te sparen en toch Keizerslanden en Borgele een halfuursdienst te geven.
Ik ben blij met de veranderingen in Deventer. Nu nog de juiste aankomst- en vertrektijden vanaf het station en dan is het goed. (Ik ben vaak lopend sneller dan dat ik met de bus ga, overstaptijd vanaf Borgele op de trein richting Enschede is een kleine 25(!!) minuten)
Ik gok dat de bus die het rondje in volgorde 3>2 andere tijden zal hebben dan de bus die het rondje in volgorde 2>3 gaat rijden. Lijkt me nogal onlogisch als je dan in beide richtingrn precies drzelfde (lange) aansluitingen gaat bieden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dat klopt en gaat ook gebeuren. Maar.... de huidige vertrektijden in Deventer sluiten niet aan op de "knoop" van .00 en .30 en dat komt omdat ze met zo min mogelijk bussen zoveel mogelijk willen rijden en sommige lijnen een wat langere omloop hebben dan andere. En om stilstand te voorkomen keken ze alleen naar de keertijd van de bus en niet meer naar de aansluiting van 75% van de treinen (sprinter Apeldoorn-Almelo en IC van en naar Enschede). Als ze de aansluitingen goed gaan leggen nu dan krijgt de stadsdienst wel meer potentie. Zeker nu alles ieder half uur gaat rijden en je op zondag langer dan een half uur op je bus moet wachten als je even niet oplet.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 09 mei 2020, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Bij veel wijzigingen heeft Keolis de veranderingen goed onderbouwd en zijn ze ook begrijpelijk.
Maar bij de stadsdienst Apeldoorn ontbreekt de onderbouwing volledig. Misschien omdat Keolis het zelf ook niet snapt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Apeldoorn leent zich eigenlijk qua infrastructuur niet goed voor de directe en efficiënte routes die Keolis heeft opgesteld. Steden als Deventer/Zwolle/Amersfoort hebben wijken die op grotere afstand van het centrum liggen. In Apeldoorn wonen veel mensen, maar is het gemiddelde inkomen wat hoger en ben je met max. 15 à 20 minuten fietsen wel op het station.
In principe ben ik (als ex-Apeldoorner) wel tevreden met het aanbod van Keolis op enkele grotere pijnpunten na.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
gkw1969 schreef:Dat klopt en gaat ook gebeuren. Maar.... de huidige vertrektijden in Deventer sluiten niet aan op de "knoop" van .00 en .30 en dat komt omdat ze met zo min mogelijk bussen zoveel mogelijk willen rijden en sommige lijnen een wat langere omloop hebben dan andere. En om stilstand te voorkomen keken ze alleen naar de keertijd van de bus en niet meer naar de aansluiting van 75% van de treinen (sprinter Apeldoorn-Almelo en IC van en naar Enschede). Als ze de aansluitingen goed gaan leggen nu dan krijgt de stadsdienst wel meer potentie. Zeker nu alles ieder half uur gaat rijden en je op zondag langer dan een half uur op je bus moet wachten als je even niet oplet.
Vanaf de Platvoet heb je straks elk kwartier een verbinding, om en om met 2 en 3. Op de Vijfhoek hetzelfde met 1 en 5, zelfs elke 7,5 minuut (whaaaat) *bus*
Ik denk ook niet meer dat je in Deventer op het station nog van een echte knoop kunt spreken met de treinen en tegenwoordig ook steeds meer de bussen die gewoon achter elkaar door vertrekken en aankomen. Naast richting Twente en Amersfoort rond heel en half heb je nog Zutphen, Zwolle en Amersfoort op de kwartieren.
sirvinniei schreef:Dit is de eerste keer dat er in een grote stad 's avonds met vraagafhankelijk vervoer wordt gereden. In een plaats als Zutphen, Harderwijk of Woerden is dat nog overzichtelijk met 2 stadslijnen, maar in Apeldoorn zullen er straks 's avonds 5 verschillenden VraagRRReis busjes staan. Zullen deze de standaardhaltes gebruiken? Zullen er ritten gecombineerd worden? Zullen de busjes duidelijk gemarkeerd zijn?
Helmond, 91.000 inwoners, heeft op één lijn na geen stadsbussen meer
In plaats van de stadsbussen is er BravoFlex gekomen. De ervaringen daarmee zijn niet bepaald positief. Ze mogen blij zijn in Apeldoorn dat er nog zo veel stadsbuslijnen over blijven, in Brabant was het waarschijnlijk al lang wegbezuinigd :X
O ja, bravoflex. Tsja Brabant heeft het gewoon niet goed begrepen. Een vraagafhankelijk systeem in de stad is een goed alternatief als er in vergelijking tot de gewone stadsbus weinig verandert voor reizigers. VraagRRReis (en bijvoorbeeld avondvlinder) doet dit goed omdat er vooral 's avonds wordt gereden, tegen OV-tarief en zonder reserveringsplicht vanaf het station. In de praktijk zullen bijna alle reizigers weinig ervan merken (behalve de kleinere bussen en je halte moeten doorgeven aan de chauffeur).
BravoFlex Helmond rijdt alleen op reservering, overdag en tegen een relatief hoog tarief.
regenmaker schreef:Apeldoorn leent zich eigenlijk qua infrastructuur niet goed voor de directe en efficiënte routes die Keolis heeft opgesteld. Steden als Deventer/Zwolle/Amersfoort hebben wijken die op grotere afstand van het centrum liggen. In Apeldoorn wonen veel mensen, maar is het gemiddelde inkomen wat hoger en ben je met max. 15 à 20 minuten fietsen wel op het station.
Qua afstanden gaat je vergelijking wel een beetje mank: in Apeldoorn ligt de buitenrand van de stad hemelsbreed nog zo'n 3 kilometer van het station af, voor een flink deel van Amersfoort (grofweg alles ten westen, zuiden en oosten van het centrum) is dat slechts 2 kilometer en daar zitten ook nog wel wijken tussen waar de stadsbussen niet onaardig lopen.
Sowieso liggen de wijken in Amersfoort echt niet zoveel verder van het station dan in Apeldoorn (Vathorst uitgezonderd). Neem bijvoorbeeld Zuidbroek: dat ligt hemelsbreed op zo'n 5 km van station Apeldoorn maximaal, in Amersfoort is dat met Kattenbroek en Nieuwland ook het geval.
Het verschil zit 'm daar puur in de infrastructuur: waar in Amersfoort de bussen snel en rechtstreeks via de Bunschoterstraat richting het centrum kunnen mist er in Apeldoorn een dergelijke weg waardoor de reistijd per bus verkort zou kunnen worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Maar dat zeg ik ook, de infrastructuur in Apeldoorn is deels het probleem. Het is lastig om in Apeldoorn directe routes te creëren. In die zin heeft Keolis best wel goed zijn best gedaan. Van mij hadden wel iets meer lijnen in het weekend mogen rijden als normale dienst (lijn 14 via Sluisoord naar Kerschoten) en VraagRRReis/buurtbus naar Ugchelen. De vergelijking die je voor Zuidbroek maakt: de bussen naar Zuidbroek doen het dan ook op zich nog best aardig, niet voor niets zet Keolis hier in de spits 6x/uur een bus in.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Ardan schreef:
Ik ben ook blij met deze veranderingen in Deventer. Voor veel lijnen en buurten wordt de situatie weer zoals aan het begin van de huidige concessie, en voor die paar gebiedjes die er op achteruit gaan is er een alternatief dichtbij.
Jouw wijk gaat er zo te zien wel op achteruit qua bediening.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Er kan geen bus rijden over de weg: Reigersweg , Oude Beekbergerweg en dan draaien bij Rijnstraat , Waalstraat en Maasstraat? Dan heb je ook een bus in het midden van die wijken rijden. Ik weet dat de gunning er niet in voorziet.
Gebruikersnaam schreef:Ah, dus 84 en 88 worden C3 maar houden wel hun routes, want dan lijkt het alsof de frequentie hoger is :') Dat wordt nog leuk _O- :')
Een jaar (of 2?) geleden was er een plan van Syntus om de 84 in Wageningen over de Rooseveltweg te laten rijden voor een betere ontsluiting.
Is dit nog overwogen bij de nieuwe dienstregeling? Wellicht een gemiste kans!
Idd de route, en dan op de campus. Ik ken mensen die liever op bus 84 wachten om zo op Campus/Forum te geraken, dan dat ze moeten lopen vanaf Campus/Atlas. Weet iemand trouwens wat er gaat gebeuren met lijn 184? Daar kan ik in het document van de vorige pagina niks over lezen -o-
sirvinniei schreef:Die bus rijdt van 8:00 tot 9:30 elk half uur van het station naar campus entussen 14:16 en 17:16 elk half uur richting het station. Is wel iets meer dan een paar keer per dag.
Dan nog: je kan je planning er ook op aanpassen wanneer de bus gaat. Gewoon nog een paar uur doorstuderen, Windesheim heeft daar vast goede voorzieningen voor. Persoonlijk snap ik als student niet zo goed waarom mensen zo lang reizen om maar een paar uur op campus te blijven. Er zijn veel betaalde voorzieningen, maak daar dan ook gebruik van.
Maak daar dan ook gebruik van vind ik wel heel makkelijk gesteld. Toegankelijkheid onderwijs voor iedereen is belangrijk, en dat een onderwijsinstelling van 20,000 studenten niet eens hele schooldagen bereikbaar is voor mindervaliden lijkt me idd onacceptabel. Natuurlijk gaat het om een hele kleine groep, maar dat maakt het niet minder belangrijk. En inderdaad, wat is het probleem met de huidige situatie?
Veel (grote) onderwijsinstellingen zijn alleen maar bereikbaar met een enkele scholieren rit in de ochtend en in de middag. De bediening van de scholieren lijn is vanuit dat oogpunt heel ruim. 95% (als niet 100%) van de reizigers die slecht ter been zijn kunnen daar waarschijnlijk al mee uit de voeten.
Het probleem is dat studenten gratis OV hebben en dat voor letterlijk elke afstand willen gebruiken. Ik heb letterlijk nog mensen vanaf station Arnhem de bus zien nemen naar "het centrum".
Voor 641 is dat geen probleem, die rijdt geleed, maar bij lijn 14 verdruk je andere (misschien minder valide) reizigers.