Maar die vacatures voor CXX in Zeeland zijn er al heel lang. Kennelijk is het toch niet interessant om daarvoor in die provincie te gaan wonen?
(mooi voorbeeld voor de compensatieplannen die nu voor die provincie worden bedacht: gaat niet werken naar mijn mening).
sirvinniei schreef:In die zin is het natuurlijk ook heel zuur voor de opgeleide mensen. Ze hoeven niet voor hun opleiding te betalen, maar hebben wel tijd besteed aan een opleiding waar ze, buiten hun schuld om, waarschijnlijk niks aan hebben.
Hoezo niks aan hebben? Zolang men de opleidingskosten niet hoeft terug te betalen, heeft men het D rijbewijs en 5 jaar code 95 waarmee je kan werken (okay, nu ff wat lastiger door de crisis). Is niet waardeloos. De verloren tijd? Ja, ehm, die tijd was je evengoed kwijt en daar heb je toch bewust voor gekozen, lijkt mij.
Daarnaast denk ik dat Keolis de opleidingscontracten toch niet specifiek voor deze nieuwe concessie heeft opgesteld. Lijkt mij dat er wel een escape in zit dat er ook op andere concessies, na afronding van de opleiding, in het kader van het bedrijfsbelang, inzet daarin verlangd kan worden.
Abus schreef:
Maar de bussen waren in de tussentijd al lang besteld (dat is misschien al wel direct na afloop van de 6 weken termijn na gunning gedaan). En ja, die bussen zijn duur, maar de dreigende tekorten voor Keolis waren nog veel groter op die 90 miljoen omzet per jaar. (..).
Als ik dat verhaal met een niet ondertekend ordercontract met Ginaf goed begrepen heb.. dient er al tijdens de aanbesteding een bestelopdracht richting leverancier te zijn (met voorbehoud definitieve gunningsverlening, naar ik aanneem).
Abus schreef: (..)
Zou er ook iemand op het hoofdkantoor in Frankrijk geïnformeerd zijn over de ontdekte sideletters?
Dat zal wel toch? De directeur zal toch wel zijn meerdere ingelicht hebben, met zoveel pers aandacht. Er hoeft maar iemand een linkje te sturen en het zal in Frankrijk bekend zijn.. misschien wel via de Vlaamse vestiging?