Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Maar ook het grootste groene bussen gebied (A)
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik heb in Overijssel (oke, zo af en toe in Zwolle dan) en Flevoland de laatste jaren alleen maar blauwe bussen gezien... En dat is straks toch het grootste deel van wat onder IJssel-Vecht gaat vallen, waar ook nog genoeg aansluitende blauwe treinen rijden :6
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1640
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Breng is toch een bedrijfseigen merknaam van Transdev?SuperGhost schreef:Rijn-Waal zie ik gewoon de merknaam Breng voortzetten
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Nee, is tegenwoordig van de provincie.
Was wel van Novio toen het daar nog onder viel.
Was wel van Novio toen het daar nog onder viel.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik hoop niet dat die afschuwelijke huisstijl van Overijssel doorgezet wordt met die poppetjes op de zijkant. Went na al die jaren nog steeds niet, zo lelijk. 1 op 1 doorzetten kan overigens zonder meer niet, want nu staat in IJsselmond op de bussen aan de ene zijkant Flevoland, en aan de andere zijkant Overijssel. Of Gelderland moet op het dak of de achterkant geschreven worden...
Breng uitrollen naar de hele regio Oost zou ik nog wel wat vinden. Maar de provincies willen vast af van de bedenksels van de Stadsregio's (Breng en Twents).
De fantasie van de concessieverleners zal wel beperkt zijn tot GOFnet of zo.
Breng uitrollen naar de hele regio Oost zou ik nog wel wat vinden. Maar de provincies willen vast af van de bedenksels van de Stadsregio's (Breng en Twents).
De fantasie van de concessieverleners zal wel beperkt zijn tot GOFnet of zo.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Wat is je bron dat men van Breng af zou willen?
Dat men van Twents afwilde is logisch, aangezien men één naam voor Twente en Midden-Overijssel wilde en dan kun je moeilijk een streeknaam als Twents gebruiken. Ze zouden in Midden-Overijssel niet staan te springen om als Twente gezien worden.
Dat men van Twents afwilde is logisch, aangezien men één naam voor Twente en Midden-Overijssel wilde en dan kun je moeilijk een streeknaam als Twents gebruiken. Ze zouden in Midden-Overijssel niet staan te springen om als Twente gezien worden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Kunnen de treinen niet blaiwnet blijven? Reputatie is volgens mij beter dan NS, iig Keolis.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Tja, smaken verschillen... Ik vind de huisstijl van Overijssel wel mooi, die mag wat mij betreft wel voortgezet worden. Dat met die logo's moet geen probleem zijn, het is ook een optie om deze gewoon uit de huisstijl te verwijderen.Abus schreef:Ik hoop niet dat die afschuwelijke huisstijl van Overijssel doorgezet wordt met die poppetjes op de zijkant. Went na al die jaren nog steeds niet, zo lelijk. 1 op 1 doorzetten kan overigens zonder meer niet, want nu staat in IJsselmond op de bussen aan de ene zijkant Flevoland, en aan de andere zijkant Overijssel. Of Gelderland moet op het dak of de achterkant geschreven worden...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geen bron, maar een vermoeden. De provincies wilden dolgraag van de Stadsregio's af, en ik vermoed ook van hun producten. De concessie Rijn-Waal wordt ook groter dan de SAN. Ik vermoed dat alle drie concessies in Oost-Nederland dezelfde merknaam gaan krijgen, ook vanwege de gebiedswisselingen. Over die merknaam wordt zo geheimzinnig gedaan, dat het geen Breng wordt. Dat had nu al gewoon vermeld kunnen worden. We gaan het meemaken, als het bestek voor IJssel-Vecht ooit op de markt komt.SuperGhost schreef:Wat is je bron dat men van Breng af zou willen?
Dat men van Twents afwilde is logisch, aangezien men één naam voor Twente en Midden-Overijssel wilde en dan kun je moeilijk een streeknaam als Twents gebruiken. Ze zouden in Midden-Overijssel niet staan te springen om als Twente gezien worden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geef mij maar een ouderwetse bus in signaalkleur (geel), zoals U-OV. Maar een goed bedachte merknaam als Breng doet het ook wel, net als Qliner of Interliner. Een fantasieloze naam als R-net dan weer niet. Daar heb ik niets mee.BrengMe schreef: Tja, smaken verschillen... Ik vind de huisstijl van Overijssel wel mooi, die mag wat mij betreft wel voortgezet worden. Dat met die logo's moet geen probleem zijn, het is ook een optie om deze gewoon uit de huisstijl te verwijderen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Vorige week zag ik dat er met een elektrische bus werd proef gereden op lijn 3 (Berkum - Station) in Zwolle. Niet in reizigersdienst overigens. Of dit ook op andere lijnen heeft plaats gevonden heb ik niet kunnen zien.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Kan het ook een wagerstofbus geweest zijn? Die staat iig komende zaterdag op het nieuwe busstation van Zwolle
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Nee het was een Ebusco 2.1, zag er een foto van langskomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Het zal dan die witte 2.0 zijn geweest.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Nope, hij was grijs. Is een exemplaar van het Belgische Multiobus, opvallend wel met Nederlands kenteken: https://pbs.twimg.com/media/DyjtOU-XQAASNdq.jpg:large
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dat blijkt een ex-Qbuzz te zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Meer een demobus van Ebusco die toevallig in de kleuren van een gebruiker gestickerd is dan, dat verklaart ook waarom hij met Nederlands kenteken bij een Belgisch bedrijf rondrijdt en nu makkelijk even in Zwolle langs kon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Bij Multiobus zijn inmiddels de twee eigen wagens afgeleverd, dus daar zal deze niet meer rijden.
Groeten,
Nick
Nick
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
--- Blijkbaar mag het PvE niet verspreid worden, lang leve de openbaarheid van de politiek :X ---
Laatst gewijzigd door dennistd op wo 06 feb 2019, 23:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Opvallend: de stadsdienst van Apeldoorn is grotendeels ingedeeld in de categorie B, net als Zwolle, Lelystad en Deventer. Er zijn nauwelijks lijnen ingedeeld in de categorie A, maar gek genoeg wel weer relatief veel in Flevoland (lijnen 71, 140, 141, 144, 147 en 148).
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De hele stadsdienst Apeldoorn is geüpgradet naar de B-status met uitzondering van de lijnen 12 en 16. Ik ben allang blij. *bus* *bus*
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Maar aan het abc systeem is dus vastgehouden? We hoeven dus geen innovatie op het lijnennet te rekenen van de inschrijvers?
Bij twijfel altijd klagen
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Nou niet helemaal, de vervoerder mag B lijnen combineren, koppelen, andere route kiezen of andere locaties bedienen die aansluiten op de vervoerbehoeften van reizigers.
Wat ik opvallend vind is dat de provincie Overijssel lijn 31 (Ommen - Balkbrug) wil ruilen voor lijn 40 (Meppel - Steenwijk) met het OVBGD.
De capacities in Zwolle moeten worden overgenomen van Keolis.
Wat ik opvallend vind is dat de provincie Overijssel lijn 31 (Ommen - Balkbrug) wil ruilen voor lijn 40 (Meppel - Steenwijk) met het OVBGD.
De capacities in Zwolle moeten worden overgenomen van Keolis.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten