Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Er staat eigenlijk niets nieuws in. Maar ik blijf me afvragen of dit wel de juiste keuze is. Ik zie meer in het goedkoper/eenvoudiger/beter maken van het huidige vervoernetwerk, dan het te schrappen en door een deelauto of snelfietsroute te vervangen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Als het regent trigger je mensen echt niet met de fiets als vervanger voor de bus. Keobike slaat volgens mij ook nog steeds niet aan hier in de regio. :?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Een deelauto is ook zoiets. Handig voor als je in het dorp woont en een rijbewijs hebt. Maar als je dat niet hebt of je moet juist naar het dorp toe, heb je er dus niets aan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

MarkHul schreef:Als het regent trigger je mensen echt niet met de fiets als vervanger voor de bus. Keobike slaat volgens mij ook nog steeds niet aan hier in de regio. :?
Keobike slaat volgens mij nergens echt aan, in de provincie Utrecht is het aantal huurlocaties ook al gereduceerd.
Het probleem van al die deelfietssystemen die nu als paddenstoelen uit de grond schieten is natuurlijk gewoon dat je per (half) uur betaald, dat wordt nogal prijzig als je van de huurlocatie bij een halte naar je werk fietst en na een werkdag weer terug. Dan fiets je immers weliswaar kort, maar als er geen inleverlocatie nabij je werk is heb je hem lang in gebruik. Naast dat je ook nog het risico loopt wel heen maar niet terug kunt fietsen afhankelijk van de beschikbaarheid, erg onhandig als je op een OV-loze plek bent.
Vandaar ook dat je forensen juist wel veel OV-fietsen ziet gebruiken omdat je dan een vaste prijs per dag betaald.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Klaasje »

Daarnaast geeft de website van Keolis ook sterk de indruk dat het een erg ontoegankelijk systeem is zolang je geen ov-abbonnement bij die toko hebt. Als ik nooit met Keolis reis kan je schijnbaar minder makkelijk van het systeem gebruik maken dan van een OV-fiets. Die laatste biedt ook een abonnement als je verder niets bij NS doet en minimaal een ov-chipkaart hebt.

Edit: Kennelijk is het inmiddels laagdrempeliger. Bij mij is het kwaad al verricht..
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:
MarkHul schreef:Als het regent trigger je mensen echt niet met de fiets als vervanger voor de bus. Keobike slaat volgens mij ook nog steeds niet aan hier in de regio. :?
Keobike slaat volgens mij nergens echt aan, in de provincie Utrecht is het aantal huurlocaties ook al gereduceerd.
Het probleem van al die deelfietssystemen die nu als paddenstoelen uit de grond schieten is natuurlijk gewoon dat je per (half) uur betaald, dat wordt nogal prijzig als je van de huurlocatie bij een halte naar je werk fietst en na een werkdag weer terug. Dan fiets je immers weliswaar kort, maar als er geen inleverlocatie nabij je werk is heb je hem lang in gebruik. Naast dat je ook nog het risico loopt wel heen maar niet terug kunt fietsen afhankelijk van de beschikbaarheid, erg onhandig als je op een OV-loze plek bent.
Vandaar ook dat je forensen juist wel veel OV-fietsen ziet gebruiken omdat je dan een vaste prijs per dag betaald.
Ze hebben die dingen ook niet op de meest logische plekken gezet. Het handigst lijken ze me op grote industrieterreinen zonder veel bushaltes, aangezien ze vooral handig zijn voor navervoer.
In Leusden is het industrieterrein klein en heeft hij een goede busverbinding, Harderwijk idem. In Ede rijdt al een frequente stadsdienst die voor navervoer zorgt (lumierestraat is de enige die enigzins gunstig staat, maar die had wat mij betreft op de Niels Bohrstraat kunnen staan), Apeldoorn idem (hoewel laan van dierenriem wel gunstig ligt).
Epe en Vaassen hebben een frequente kernverbinding en Stichtstebrug Almere en Wittenberg liggen gewoon veel te afgelegen.
Ik heb geen onderschrift
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Maxim »

Daniel schreef: Keobike slaat volgens mij nergens echt aan, in de provincie Utrecht is het aantal huurlocaties ook al gereduceerd.
Verplaatst*. In Leusden inderdaad niet overal even goed gebruikt, maar in IJsselstein en Mijdrecht staan ze straks bij grote bedrijventerreinen, dat lijken me logische locaties :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Dat ligt eraan of je rechtstreeks bij die halte kunt komen van waar je woont. Anders moet je alsnog voor bv. één halte overstappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

De enige keer dat ik de Keobike zou gaan gebruiken is als ik de laatste stadsbus zou missen. Alleen moet de fiets 's nachts weer in een carrousel staan. Niet echt handig voor mij. Wel als dat punt bij station Osseveld er komt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Statler Rail »

De publicatie van het PvE en daarmee de start van de feitelijke aanbesteding was al uitgesteld naar 9 januari, maar is vandaag nog verder uitgesteld naar 30 januari 2019.

Zou er iets aan de hand zijn? :?
HOV38
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 02 nov 2018, 11:56

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door HOV38 »

Ah balen! Ik kon zojuist al geen publicaties vinden op tenderned maar dit verklaard waarom. Geen verassing gezien de commotie rond het concept PvE..
HOV38
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 02 nov 2018, 11:56

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door HOV38 »

De publicatie van de definitieve aanbestedingsdocumenten is wederom uitgesteld. Na 9 jan en 30 jan is de datum nu verschoven naar 6 feb.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

Dat betekent dus dat de colleges van GS van de drie provincies allemaal op 5 februari een identiek besluit moeten nemen. Ben benieuwd.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Statler Rail »

Ze schrijven dat de publicatie is uitgesteld met "vooralsnog een week". Dat woordje "vooralsnog" straalt niet veel vertrouwen uit dat ze de genoemde datum dit keer wél gaan halen. Je zou bijna denken dat het PvE IJssel-Vecht door Theresa May wordt voorbereid; vooralsnog lijkt het op een "no deal".

Oorspronkelijk zou het PvE al eind november gepubliceerd worden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Hainje »

Statler Rail schreef:Je zou bijna denken dat het PvE IJssel-Vecht door Theresa May wordt voorbereid; vooralsnog lijkt het op een "no deal".
Afbeelding

_O-
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ik vermoed dat men het niets eens kan worden over de nieuwe merknaam. :') :lol:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

De huisstijl zal vast wel veel gaan lijken op dat wat we nu al in Overijssel en Flevoland (en enkele bussen in twente en op de veluwe) gaan zien, verwacht ik zo
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door dennistd »

Ik zou het gewoon allemaal Oostnet gaan noemen (A)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Oostenbaar Vervoer :roll:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Z2N »

Bus. Stelletje ambtenaren jullie... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

dennistd schreef:Ik zou het gewoon allemaal Oostnet gaan noemen (A)
Nee, want er zijn 3 oosterlijke concesies. Ik stel voor om het geografisch in te delen ijssel-vecht krijgt de formule noordoosten, rijnwaal zuidoosten en berkel-dinkel middenoosten.
Ik heb geen onderschrift
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door dennistd »

Mja, maakt het voor de reiziger uit tot welke concessie een bepaalde bus precies behoort?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Rijn-Waal zie ik gewoon de merknaam Breng voortzetten eigenlijk (het is immers toch grotendeels de huidige Stadsregio-concessie aangevuld met de paar Rivierenland-lijnen die er zijn en een enkele Achterhoekse lijnen).

Berkel-Dinkel zou in principe Blauwnet kunnen overnemen.

IJssel-Vecht kan dan wellicht Groennet heten (verwijzend naar het vele groen op de Veluwe) (A)
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Cas »

Zullen we R-net dan gelijk even omdopen tot Roodnet? :')
請勿靠近車門
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

SuperGhost schreef: IJssel-Vecht kan dan wellicht Groennet heten (verwijzend naar het vele groen op de Veluwe) (A)
Terwijl dat het grootste blauwe bussen/treinen gebied is :P
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten