Nou, alleen de concessie Veluwe en de divisie rail draaien winst.
MO is een kostencontract en kent geen winst of verlies.
Twente heeft de verliezen tot een minimum teruggebracht en zolang er niks in de structuur van het bedrijf veranderd zal Twente op dit verlies blijven zitten.
Utrecht draait grote verliezen en Almere heb ik geen kijk op.
Roeland schreef:
Ik vermoed dat Syntus Twente sinds vorig jaar wel een stukje beter is gaan draaien, dankzij Arriva die de 73/74 niet meer door Haaksbergen rijdt. Daardoor kon Syntus onrendabele ritten op "overdwarslijntjes" zoals de 95 en 97 overhevelen naar goed gevulde 62-ritten.
De lokale politiek deed het voorkomen alsof Syntus een probleem voor hen oploste (handhaven van de bediening van Haaksbergen), maar vervoerseconomisch gezien werd er rond Haaksbergen vooral ook een (financieel) probleem van Syntus opgelost.
Nou, dat klopt dus niet. Ja, Syntus heeft wel wat meer passagiers tussen Haaksbergen en Enschede maar er is zeer zeker geen financieel probleem opgelost. Ten eerste komen reizigersopbrengsten altijd 2 jaar later in beeld bij gebruik SOV en ten tweede moest er een vervoersvraag opgelost worden. Het overhevelen van 95/97 naar 62 is gewoon bedrijfseconomie. Waar verdien ik het meest, daar zet ik mijn middelen op.