Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 6697
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Z2N » Wo 20 Mar 2019, 23:58

Dat is dus niet mijn vraag, de vraag is: wat als de vervoerder de opdragen huisstijl weigert?
Journey of a night time

Flickr!

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 877
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Statler Rail » Do 21 Mar 2019, 00:03

De vervoerder is verplicht de huisstijl over te nemen, dat staat in de voorwaarden van de aanbesteding. Doet ie dat niet, dan is hij niet besteksconform en wordt de bieding uitgesloten van deelname. Gaat de vervoerder ná gunning weigeren om de huisstijl uit te voeren, dan kan de provincie boetes opleggen en in het ultieme geval de concessie intrekken.

De vervoerder heeft dus geen keuze.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 6697
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Z2N » Do 21 Mar 2019, 00:12

Dus de vervoerder moet én die idiote verdeelsleutel op de tiende procent aanhouden, én moet een huisstijl dragen die actief voor minder reizigers gaat zorgen. Ze gaan verder wel lekker daar in het oosten? :X
Journey of a night time

Flickr!

waldo79
Berichten: 4706
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor waldo79 » Do 21 Mar 2019, 07:22

Heb je een glazen bol, want voor mij boeit als reiziger een huisstijl werkelijk niet. Als er maar een bus komt voorrijden...
Mij best :)

Roeland
Berichten: 876
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Roeland » Do 21 Mar 2019, 08:31

Dan vind ik BR(RR)ENG nog een minder slechte naam...

Cas
Berichten: 253
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Cas » Do 21 Mar 2019, 08:38

Waarom niet het beste van de twee bestaande namen: Brengnet :')
Zelfs dat zou ik nog beter vinden dan dit RRReis-geneuzel.
請勿靠近車門

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14232
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Meltrain » Do 21 Mar 2019, 08:55

Ik vind Breng anders ook een behoorlijk suffe naam.
Eigenlijk vind ik RRReis dan nog beter (en in elk geval beter dan de alternatieven (al is "De Lijnen" verder niet onderzocht)).
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Mdk
Berichten: 991
Lid geworden op: Ma 15 Mei 2017, 12:20

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Mdk » Do 21 Mar 2019, 08:58

Het is toch om te gieren dit _O-
Bij twijfel altijd klagen

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 877
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Statler Rail » Do 21 Mar 2019, 09:55

Z2N schreef:Dus de vervoerder moet én die idiote verdeelsleutel op de tiende procent aanhouden, én moet een huisstijl dragen die actief voor minder reizigers gaat zorgen. Ze gaan verder wel lekker daar in het oosten? :X

Klopt. Ze denken dat ze heel wat te eisen hebben daar bij de provincies. Eigenlijk zouden gewoon alle vervoerders deze aanbesteding moeten boycotten en niet inschrijven.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14232
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Meltrain » Do 21 Mar 2019, 10:03

Heeft de opdrachtgever niet altijd een hoop te eisen? :?
Zolang de exploitatie maar rendabel te krijgen is, denk ik niet dat vervoerders zullen afhaken. Het kan wel zo zijn dat er zeer onvoordelige aanbiedingen komen, maar dat is dan inderdaad de schuld van de opdrachtgever(s).

Overigens zie ik niet in waarom reizigers zouden afhaken bij een (belachelijke) naam. Zolang de bussen maar comfortabel zijn en frequent en op tijd rijden, gaan er echt wel reizigers mee.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
traibergen
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 27 Sep 2018, 16:04
Locatie: DAV-gebied
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor traibergen » Do 21 Mar 2019, 10:37

Ik denk denk dat het werkelijk geen enkele reiziger (behalve een paar busfappers) boeit hoe een bus eruit ziet of wat de naam is. Al zijn het poepbruine bussen met de merknaam kakvervoer. Als de reiziger maar snel van A naar B kan zonder al teveel overstappen.

umbusko
Berichten: 283
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor umbusko » Do 21 Mar 2019, 10:52

Nee, praktisch gezien niet, maar toch draagt het bij aan de gedachte bus :), bus :| of bus :(. Zo merk ik dat ik minder blij word als ik de computeromroep in de NS-Flirt drie kwartier moet aanhoren, terwijl de menselijk ingesproken omroep van Arriva Limburg wel prettig is. Het zou niet mogen uitmaken, maar ergens doet het dat toch.
Als je telkens denkt “RRReis, wat stom”, dan helpt dat gewoon niet mee. Net zoals ik iedere week wel eens denk “Breng, wat stom”. :P Het is niet doorslaggevend (en er is natuurlijk ook niet echt een alternatief), maar het draagt wel bij aan de gebruikservaring.

Gebruikersavatar
NajGeetsrev
Berichten: 12
Lid geworden op: Vr 07 Aug 2015, 12:36

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor NajGeetsrev » Do 21 Mar 2019, 12:39

umbusko schreef:Nee, praktisch gezien niet, maar toch draagt het bij aan de gedachte bus :), bus :| of bus :(. Zo merk ik dat ik minder blij word als ik de computeromroep in de NS-Flirt drie kwartier moet aanhoren, terwijl de menselijk ingesproken omroep van Arriva Limburg wel prettig is. Het zou niet mogen uitmaken, maar ergens doet het dat toch.
Als je telkens denkt “RRReis, wat stom”, dan helpt dat gewoon niet mee. Net zoals ik iedere week wel eens denk “Breng, wat stom”. :P Het is niet doorslaggevend (en er is natuurlijk ook niet echt een alternatief), maar het draagt wel bij aan de gebruikservaring.


Dit vind ik een grappige opmerking! Ik weet namelijk dat Arriva Limburg TTS is. :lol:

umbusko
Berichten: 283
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor umbusko » Do 21 Mar 2019, 12:53

Ja goed, maar de stem is wel van een echt persoon. :P En daar ging het me maar om.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12016
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Wubbo » Do 21 Mar 2019, 18:16

Uiterlijk van een vervoermiddel doet er wel degelijk toe. NS heeft ooit eens besloten om DM90 van een andere kop te voorzien dan SM90, puur omdat dat meer reizigers trekt.

huibf
Berichten: 3256
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor huibf » Do 21 Mar 2019, 19:23

Z2N schreef:Dus de vervoerder moet én die idiote verdeelsleutel op de tiende procent aanhouden, én moet een huisstijl dragen die actief voor minder reizigers gaat zorgen. Ze gaan verder wel lekker daar in het oosten? :X


De vervoeder moet niets hè. Gewoon niet op inschrijven dus.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 39717
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Suus » Do 21 Mar 2019, 20:50

Ik vind Breng na wat gewenning best een goede merknaam. En het is redelijk flexibel, je had het nog wel met meer pastelkleuren kunnen uitbreiden om zo er toch een regionale touch aan te geven. Breng pastelgroen voor de Veluwe, Breng pastelrood voor Twente etc :Y

Ook vind ik Breng Direct een betere naam voor een HOV-bus dan een Comfort RRReis, direct geeft veel meer het idee van snelheid dan comfort dat doet.
Rame à l'approche

Zonnig
Berichten: 489
Lid geworden op: Do 16 Jun 2011, 14:09

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Zonnig » Do 21 Mar 2019, 22:15

Rrreis klinkt als een haperende onderneming. Dan krijg je een haperend vervoerssysteem.
En iemand die stottert zou het ook zo kunnen zeggen.
M.a.w. een niet erg fijne naam, en weinig sympathiek naar een stotteraar.

En de bussen .... laat ze liever deels in de outfit van de vervoerder rijden met een regionaal accent.
Voorbeelden: Twents Friesland Bollenstreek Limburg
Dat geeft veel meer gevoel bij de reiziger. De regionale verbondenheid.

Maar ja er zullen wel weer provinciale egotrippers zijn die er zo nodig hun nietszeggende stempel op willen drukken.

Abus
Berichten: 177
Lid geworden op: Do 25 Okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Abus » Do 21 Mar 2019, 22:22

Zucht. Hebben die drie provincies dan echt niets nuttigs te doen? Ze hadden dit voor de verkiezingen moeten presenteren. Dat was goed geweest voor de beeldvorming...

Valt me overigens op dat "Lelystad geeft lucht" zonder symbool opgenomen is. Dat vindt de gemeente Lelystad volgens de logo-richtlijnen niet goed:
https://www.lelystad.nl/4/onzestad/Richtlijnen-logo-Lelystad-geeft-lucht.pdf
Zelf vind ik het juist wel wat zonder dat rare symbool.

Abus
Berichten: 177
Lid geworden op: Do 25 Okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Abus » Vr 22 Mar 2019, 01:20

Volgens Omroep Flevoland hoef je binnen IJssel-Vecht bij een overstap niet meer in en uit te checken.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/169413/rrreis-nieuwe-naam-op-regionale-bussen

dennistd
Berichten: 3180
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor dennistd » Vr 22 Mar 2019, 01:49

Dat geldt wel bij de trein straks neem ik aan, één paal voor alle Rrregionale treinen.

Gebruikersavatar
Lijn65
Berichten: 646
Lid geworden op: Do 14 Mei 2015, 18:27
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Lijn65 » Vr 22 Mar 2019, 11:59

Abus schreef:Volgens Omroep Flevoland hoef je binnen IJssel-Vecht bij een overstap niet meer in en uit te checken.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/169413/rrreis-nieuwe-naam-op-regionale-bussen

Omroep Flevoland schreef:Voor de reiziger betekent minder busvervoerders dat overstappen op andere lijnen eenvoudiger wordt, want ze hoeven niet steeds in- en uit te checken

Niet meer in- en uitchecken bij een overstap tussen bussen is wel een bijzondere bewering. Dat stond volgens mij niet in het PvE. Als het wel zo is, dat wordt dat nog een hele interessante, omdat er dan geen controle door de chauffeur meer mogelijk is op het zwart reizen. Daar zouden dan controleurs voor moeten ingezet worden. Ook wordt het voor de vervoerders dan erg lastig om te zien hoeveel mensen gebruik maken van de bussen, omdat niet iedere reizigers meer incheckt. :?
Groningen - Zoutkamp

Abus
Berichten: 177
Lid geworden op: Do 25 Okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Abus » Vr 22 Mar 2019, 15:47

Ik geloof het zelf ook niet zo. Of er gebeurt echt iets aparts in deze concessie, of de provincie Flevoland heeft iets onjuists beweerd tegen de omroep, of Omroep Flevoland verzint zelf het nieuws.

Abus
Berichten: 177
Lid geworden op: Do 25 Okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Abus » Vr 22 Mar 2019, 15:48

dennistd schreef:Dat geldt wel bij de trein straks neem ik aan, één paal voor alle Rrregionale treinen.


IJssel-Vecht heeft geen treinen.

dennistd
Berichten: 3180
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor dennistd » Vr 22 Mar 2019, 16:33

De andere twee concessies wel


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten