Pagina 14 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 20 mar 2019, 23:58
door Z2N
Dat is dus niet mijn vraag, de vraag is: wat als de vervoerder de opdragen huisstijl weigert?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 00:03
door Statler Rail
De vervoerder is verplicht de huisstijl over te nemen, dat staat in de voorwaarden van de aanbesteding. Doet ie dat niet, dan is hij niet besteksconform en wordt de bieding uitgesloten van deelname. Gaat de vervoerder ná gunning weigeren om de huisstijl uit te voeren, dan kan de provincie boetes opleggen en in het ultieme geval de concessie intrekken.

De vervoerder heeft dus geen keuze.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 00:12
door Z2N
Dus de vervoerder moet én die idiote verdeelsleutel op de tiende procent aanhouden, én moet een huisstijl dragen die actief voor minder reizigers gaat zorgen. Ze gaan verder wel lekker daar in het oosten? :X

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 07:22
door waldo79
Heb je een glazen bol, want voor mij boeit als reiziger een huisstijl werkelijk niet. Als er maar een bus komt voorrijden...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 08:31
door Roeland
Dan vind ik BR(RR)ENG nog een minder slechte naam...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 08:38
door Cas
Waarom niet het beste van de twee bestaande namen: Brengnet :')
Zelfs dat zou ik nog beter vinden dan dit RRReis-geneuzel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 08:55
door Meltrain
Ik vind Breng anders ook een behoorlijk suffe naam.
Eigenlijk vind ik RRReis dan nog beter (en in elk geval beter dan de alternatieven (al is "De Lijnen" verder niet onderzocht)).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 08:58
door Mdk
Het is toch om te gieren dit _O-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 09:55
door Statler Rail
Z2N schreef:Dus de vervoerder moet én die idiote verdeelsleutel op de tiende procent aanhouden, én moet een huisstijl dragen die actief voor minder reizigers gaat zorgen. Ze gaan verder wel lekker daar in het oosten? :X
Klopt. Ze denken dat ze heel wat te eisen hebben daar bij de provincies. Eigenlijk zouden gewoon alle vervoerders deze aanbesteding moeten boycotten en niet inschrijven.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 10:03
door Meltrain
Heeft de opdrachtgever niet altijd een hoop te eisen? :?
Zolang de exploitatie maar rendabel te krijgen is, denk ik niet dat vervoerders zullen afhaken. Het kan wel zo zijn dat er zeer onvoordelige aanbiedingen komen, maar dat is dan inderdaad de schuld van de opdrachtgever(s).

Overigens zie ik niet in waarom reizigers zouden afhaken bij een (belachelijke) naam. Zolang de bussen maar comfortabel zijn en frequent en op tijd rijden, gaan er echt wel reizigers mee.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 10:37
door Wannes
Ik denk denk dat het werkelijk geen enkele reiziger (behalve een paar busfappers) boeit hoe een bus eruit ziet of wat de naam is. Al zijn het poepbruine bussen met de merknaam kakvervoer. Als de reiziger maar snel van A naar B kan zonder al teveel overstappen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 10:52
door umbusko
Nee, praktisch gezien niet, maar toch draagt het bij aan de gedachte bus :), bus :| of bus :(. Zo merk ik dat ik minder blij word als ik de computeromroep in de NS-Flirt drie kwartier moet aanhoren, terwijl de menselijk ingesproken omroep van Arriva Limburg wel prettig is. Het zou niet mogen uitmaken, maar ergens doet het dat toch.
Als je telkens denkt “RRReis, wat stom”, dan helpt dat gewoon niet mee. Net zoals ik iedere week wel eens denk “Breng, wat stom”. :P Het is niet doorslaggevend (en er is natuurlijk ook niet echt een alternatief), maar het draagt wel bij aan de gebruikservaring.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 12:39
door NajGeetsrev
umbusko schreef:Nee, praktisch gezien niet, maar toch draagt het bij aan de gedachte bus :), bus :| of bus :(. Zo merk ik dat ik minder blij word als ik de computeromroep in de NS-Flirt drie kwartier moet aanhoren, terwijl de menselijk ingesproken omroep van Arriva Limburg wel prettig is. Het zou niet mogen uitmaken, maar ergens doet het dat toch.
Als je telkens denkt “RRReis, wat stom”, dan helpt dat gewoon niet mee. Net zoals ik iedere week wel eens denk “Breng, wat stom”. :P Het is niet doorslaggevend (en er is natuurlijk ook niet echt een alternatief), maar het draagt wel bij aan de gebruikservaring.
Dit vind ik een grappige opmerking! Ik weet namelijk dat Arriva Limburg TTS is. :lol:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 12:53
door umbusko
Ja goed, maar de stem is wel van een echt persoon. :P En daar ging het me maar om.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 18:16
door Wubbo
Uiterlijk van een vervoermiddel doet er wel degelijk toe. NS heeft ooit eens besloten om DM90 van een andere kop te voorzien dan SM90, puur omdat dat meer reizigers trekt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 19:23
door huibf
Z2N schreef:Dus de vervoerder moet én die idiote verdeelsleutel op de tiende procent aanhouden, én moet een huisstijl dragen die actief voor minder reizigers gaat zorgen. Ze gaan verder wel lekker daar in het oosten? :X
De vervoeder moet niets hè. Gewoon niet op inschrijven dus.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 20:50
door Suus
Ik vind Breng na wat gewenning best een goede merknaam. En het is redelijk flexibel, je had het nog wel met meer pastelkleuren kunnen uitbreiden om zo er toch een regionale touch aan te geven. Breng pastelgroen voor de Veluwe, Breng pastelrood voor Twente etc :Y

Ook vind ik Breng Direct een betere naam voor een HOV-bus dan een Comfort RRReis, direct geeft veel meer het idee van snelheid dan comfort dat doet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 22:15
door Zonnig
Rrreis klinkt als een haperende onderneming. Dan krijg je een haperend vervoerssysteem.
En iemand die stottert zou het ook zo kunnen zeggen.
M.a.w. een niet erg fijne naam, en weinig sympathiek naar een stotteraar.

En de bussen .... laat ze liever deels in de outfit van de vervoerder rijden met een regionaal accent.
Voorbeelden: Twents Friesland Bollenstreek Limburg
Dat geeft veel meer gevoel bij de reiziger. De regionale verbondenheid.

Maar ja er zullen wel weer provinciale egotrippers zijn die er zo nodig hun nietszeggende stempel op willen drukken.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 21 mar 2019, 22:22
door Abus
Zucht. Hebben die drie provincies dan echt niets nuttigs te doen? Ze hadden dit voor de verkiezingen moeten presenteren. Dat was goed geweest voor de beeldvorming...

Valt me overigens op dat "Lelystad geeft lucht" zonder symbool opgenomen is. Dat vindt de gemeente Lelystad volgens de logo-richtlijnen niet goed:
https://www.lelystad.nl/4/onzestad/Rich ... -lucht.pdf
Zelf vind ik het juist wel wat zonder dat rare symbool.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 22 mar 2019, 01:20
door Abus
Volgens Omroep Flevoland hoef je binnen IJssel-Vecht bij een overstap niet meer in en uit te checken.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... ale-bussen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 22 mar 2019, 01:49
door dennistd
Dat geldt wel bij de trein straks neem ik aan, één paal voor alle Rrregionale treinen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 22 mar 2019, 11:59
door Lijn65
Abus schreef:Volgens Omroep Flevoland hoef je binnen IJssel-Vecht bij een overstap niet meer in en uit te checken.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... ale-bussen
Omroep Flevoland schreef:Voor de reiziger betekent minder busvervoerders dat overstappen op andere lijnen eenvoudiger wordt, want ze hoeven niet steeds in- en uit te checken
Niet meer in- en uitchecken bij een overstap tussen bussen is wel een bijzondere bewering. Dat stond volgens mij niet in het PvE. Als het wel zo is, dat wordt dat nog een hele interessante, omdat er dan geen controle door de chauffeur meer mogelijk is op het zwart reizen. Daar zouden dan controleurs voor moeten ingezet worden. Ook wordt het voor de vervoerders dan erg lastig om te zien hoeveel mensen gebruik maken van de bussen, omdat niet iedere reizigers meer incheckt. :?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 22 mar 2019, 15:47
door Abus
Ik geloof het zelf ook niet zo. Of er gebeurt echt iets aparts in deze concessie, of de provincie Flevoland heeft iets onjuists beweerd tegen de omroep, of Omroep Flevoland verzint zelf het nieuws.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 22 mar 2019, 15:48
door Abus
dennistd schreef:Dat geldt wel bij de trein straks neem ik aan, één paal voor alle Rrregionale treinen.
IJssel-Vecht heeft geen treinen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 22 mar 2019, 16:33
door dennistd
De andere twee concessies wel