Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
busfanNL
Berichten: 1853
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor busfanNL » Vr 22 Mar 2019, 16:51

Die nieuwe huisstijl. :lol: Wat een giller he. Rrreis! :') De overheden zijn weer creatief bezig geweest zeg mijn hemel. :roll: Erg geslaagd is het niet. :?

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7181
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor regenmaker » Vr 22 Mar 2019, 16:54

Straks geen Valleilijntrein meer, maar Comfort RRReis. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen

Abus
Berichten: 186
Lid geworden op: Do 25 Okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Abus » Vr 22 Mar 2019, 17:45

dennistd schreef:De andere twee concessies wel


De treinen in Rijn-Waal en Berkel-Dinkel zijn voor (Omroep) Flevoland niet boeiend. Daar zal het dus niet over baan.

Overigens kunnen er ook in de toekomst verschillende vervoerders zijn voor de treindiensten in Rijn-Waal en Berkel-Dinkel. Dan blijft er een overgang in bijvoorbeeld Winterswijk. Dan zullen er ook wel verschillende check in-palen blijven.

Rond Zwolle blijven er ook verschillende regionale (spoor)concessies.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 31986
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Daniel » Vr 22 Mar 2019, 17:49

Waarom zou dat: op Blauwnet rijden immers ook verschillende vervoerders die meerdere stations delen. Het gaat er vooral om wie opbrengstverantwoordelijk is, is dat de provincie dan kan je vrij eenvoudig single check in hanteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

SuperGhost
Berichten: 2874
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor SuperGhost » Vr 22 Mar 2019, 18:38

regenmaker schreef:Straks geen Valleilijntrein meer, maar Comfort RRReis. :)
De Valleilijntrein bleef geloof ik een aparte concessie, dus zal wel zo blijven heten gok ik zo.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7181
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor regenmaker » Za 23 Mar 2019, 08:18

Daniel schreef:Waarom zou dat: op Blauwnet rijden immers ook verschillende vervoerders die meerdere stations delen. Het gaat er vooral om wie opbrengstverantwoordelijk is, is dat de provincie dan kan je vrij eenvoudig single check in hanteren.


Vervoerders zijn opbrengstverantwoordelijk.

SuperGhost schreef:De Valleilijntrein bleef geloof ik een aparte concessie, dus zal wel zo blijven heten gok ik zo.


De aparte concessie klopt. Maar in het artikel van RTV Oost staat dat de eerste regionale treinen vanaf december 2021 in de nieuwe huisstijl rondrijden en gezien de looptijd van de concessie zou dat wel de Valleilijn zijn. Lijkt me ook raar als de provincie voor die lijn een uitzondering gaat maken, terwijl ze juist aangeven dat een uniforme huisstijl binnen het ov belangrijk voor ze is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen

huibf
Berichten: 3309
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor huibf » Za 23 Mar 2019, 09:33

Zonnig schreef:Rrreis klinkt als een haperende onderneming. Dan krijg je een haperend vervoerssysteem.
En iemand die stottert zou het ook zo kunnen zeggen.
M.a.w. een niet erg fijne naam, en weinig sympathiek naar een stotteraar.


Zie binnenkort wel een club opstaan die het stigmatiserend vindt naar stotteraars.
RRR. De rrrillingen lopen over mijn lijf, of is het brrrrrr van de kou.
Wat zou Mis Montreal dr van vinden. Das toch die Rrregio?
RrregioRrreis... ook een formulie van Rrreis, samen met Arrrrriva

Gebruikersavatar
DrechtBlub
Berichten: 881
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor DrechtBlub » Do 18 Apr 2019, 19:57

Ik snap de branding ook echt niet. Welke idioot denkt nou dat "Comfort Rrreis" aantrekkelijk klinkt als HOV merknaam, laat staan "Rrreis" op zich. (Comfort Rrreis vloeit gewoon helemaal niet als naam.)

De kleuren voor de HOV bussen vind ik zo slecht nog niet, maar het voelt nou niet echt als HOV om eerlijk te zijn, hadden ze dat niet beter op de normale bussen kunnen verplichten en voor het HOV iets strakkers kunnen verzinnen...

En dan (om even oude koeien uit een sloot te halen waar ik nog niet op had gereageerd) al de zwaar matige eisen vooral in stadsgebied die alleen op weekdagen een bus verplichten (Dat zou dan ook zo'n giga aantrekkelijk stadsnet maken dat wil je niet weten), echt waar, waar zitten die mensen bij de provincies met hun hoofden.
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op Vr 19 Apr 2019, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 2267
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Delft
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Gekko123 » Vr 19 Apr 2019, 08:50

Het is onder andere Overijssel, die denken dat OV alleen bestaat uit HOV-lijnen en dat dat volledig voldoet aan de mobiliteitswensen van de burgers. Dat de overige lijnen doordeweeks tussen de spitsen nog mogen bestaan is al een godswonder :X

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2105
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor julsteren » Vr 19 Apr 2019, 09:05

Het busvervoer is hier inderdaad buiten de dikke lijnen om best wel niet bestaand (op de occasionele overvolle buurtbus na).

Pim-AllianceB95
Berichten: 950
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Za 20 Apr 2019, 01:53

Welke Overijsselse HOV-lijnen?

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3977
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor cassie127 » Za 20 Apr 2019, 11:00

Wat Overijssel HOV-lijnen wil gaan maken, zijn over het algemeen de lijnen die op Zaterdag/Zondag door de streek rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 22232,5 km, Bus: 2027,7 km, Metro: 71,1 km, Tram: 35,6 km 13-05

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2105
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor julsteren » Za 20 Apr 2019, 14:23

Alsnog niet veel :') stukje 29, 165 en 160 uit mijn hoofd.

Straks als Twente ook RRReis word, 51, 53, 61, 62, 64 en 81.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7181
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor regenmaker » Za 20 Apr 2019, 15:06

Vergeet lijnen 30, 70, 71 en 141 niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen

HOV38
Berichten: 25
Lid geworden op: Vr 02 Nov 2018, 11:56

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor HOV38 » Za 20 Apr 2019, 15:19

Volgens het definitieve PVE worden de onderstaande verbindingen als a-lijnen gecategoriseerd:

Zwolle - Dedemsvaart (83)
Zwolle - Nunspeet (100)
Zwolle - Apeldoorn (201, 202, 203 & 204)

Deventer - Raalte (165)

Emmeloord - Zwolle (71)
Emmeloord - Lelystad (140)
(Urk) - Emmeloord - Kampen (141)

Harderwijk - Zeewolde (144)
Harderwijk - Dronten (147)
Harderwijk - Lelystad (148)

*Echter hebben niet al deze lijnen een hoge frequentie wat mij wel een vereiste lijkt voor een benoeming tot HOV

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2105
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor julsteren » Za 20 Apr 2019, 15:23

regenmaker schreef:Vergeet lijnen 30, 70, 71 en 141 niet.


Ohja IJsselmond _O-

sirvinniei
Berichten: 2156
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor sirvinniei » Za 20 Apr 2019, 16:27

HOV38 schreef:Volgens het definitieve PVE worden de onderstaande verbindingen als a-lijnen gecategoriseerd:

Zwolle - Dedemsvaart (83)
Zwolle - Nunspeet (100)
Zwolle - Apeldoorn (201, 202, 203 & 204)

Deventer - Raalte (165)

Emmeloord - Zwolle (71)
Emmeloord - Lelystad (140)
(Urk) - Emmeloord - Kampen (141)

Harderwijk - Zeewolde (144)
Harderwijk - Dronten (147)
Harderwijk - Lelystad (148)

*Echter hebben niet al deze lijnen een hoge frequentie wat mij wel een vereiste lijkt voor een benoeming tot HOV

Moet Urk straks ook op zondag een busverbinding krijgen?

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7181
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor regenmaker » Za 20 Apr 2019, 18:50

Daar lijkt het wel op. Er staat geen voetnote bij die lijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14456
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Meltrain » Zo 21 Apr 2019, 00:07

Staat er niet ergens een algemene opmerking dat de frequenties als minimum gelden, tenzij er momenteel al in een lagere frequentie wordt gereden? Dan kan je nog zeggen dat Urk - Emmeloord op dit moment op zondag een frequentie van 0x/uur heeft en dat er niet per se een hogere frequentie wordt geëist.

julsteren schreef:
regenmaker schreef:Vergeet lijnen 30, 70, 71 en 141 niet.


Ohja IJsselmond _O-

Lijn 30 ligt totaal niet in IJsselmond. :P
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7181
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor regenmaker » Zo 21 Apr 2019, 07:53

Dit staat in het PvE:
PvE schreef:Ingeval de minimumeisen in tabel 3.1 hoger zijn dan de frequenties op de betreffende busverbinding op het moment van aanbesteding van de Concessie IJssel-Vecht, zoals bijvoorbeeld bij een aantal spitslijnen het geval is, dan geldt de huidige frequentie als minimumeis voor de betreffende busverbinding bij de aanbesteding (in bijlage 4 zijn de Lijnen waarvoor deze uitzondering geldt aangegeven middels een voetnoot). Dit geldt niet voor Lijnen die de Concessiehouder als HOV-lijnen wil positioneren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen

HOV38
Berichten: 25
Lid geworden op: Vr 02 Nov 2018, 11:56

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor HOV38 » Ma 06 Mei 2019, 18:15

‘Zelfredzaamheid de dupe in nieuwe OV-aanbesteding’

Artikel op ovpro.nl over de gevolgen van de nieuwe concessie voor ouderen en mensen met een handicap. Zoals te voorspellen zijn deze gevolgen verre van positief. Klachten m.b.t. deze aanbesteding blijven zich stapelen...

sirvinniei
Berichten: 2156
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor sirvinniei » Ma 06 Mei 2019, 18:27

Bij de aanbesteding van de provincie Utrecht vond ik de eisen ook heel laag en was ik heel bang voor het lijnennet. Maar daar kwam ondanks de bezuiniging ook 8% meer DRU's.
Creativiteit aan de vervoerder geven hoef niet persé verkeerd uit te pakken (hoewel ik liever de eisen in bediening van wijken/plaatsen had gezien dan lijnen)

Cas
Berichten: 343
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Cas » Ma 06 Mei 2019, 19:22

Probleem is dat er door dat vasthouden aan lijnen nauwelijks creativiteit mogelijk is, al helemaal met die draconische verdelingseisen tussen de provincies.
請勿靠近車門

sirvinniei
Berichten: 2156
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor sirvinniei » Ma 06 Mei 2019, 20:12

In het PvE staat dat routes mogen aangepast worden als ze effecienter kunnen. Eigenlijk zijn de "lijnen" dus gewoon bestemmingen die met elkaar verbonden moeten worden.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7181
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor regenmaker » Ma 06 Mei 2019, 20:26

Ook mogen vervoerders nieuwe lijnen introduceren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten