Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Die nieuwe huisstijl. Wat een giller he. Rrreis! :') De overheden zijn weer creatief bezig geweest zeg mijn hemel. Erg geslaagd is het niet. :?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Straks geen Valleilijntrein meer, maar Comfort RRReis. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De treinen in Rijn-Waal en Berkel-Dinkel zijn voor (Omroep) Flevoland niet boeiend. Daar zal het dus niet over baan.dennistd schreef:De andere twee concessies wel
Overigens kunnen er ook in de toekomst verschillende vervoerders zijn voor de treindiensten in Rijn-Waal en Berkel-Dinkel. Dan blijft er een overgang in bijvoorbeeld Winterswijk. Dan zullen er ook wel verschillende check in-palen blijven.
Rond Zwolle blijven er ook verschillende regionale (spoor)concessies.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Waarom zou dat: op Blauwnet rijden immers ook verschillende vervoerders die meerdere stations delen. Het gaat er vooral om wie opbrengstverantwoordelijk is, is dat de provincie dan kan je vrij eenvoudig single check in hanteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De Valleilijntrein bleef geloof ik een aparte concessie, dus zal wel zo blijven heten gok ik zo.regenmaker schreef:Straks geen Valleilijntrein meer, maar Comfort RRReis. :)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Vervoerders zijn opbrengstverantwoordelijk.Daniel schreef:Waarom zou dat: op Blauwnet rijden immers ook verschillende vervoerders die meerdere stations delen. Het gaat er vooral om wie opbrengstverantwoordelijk is, is dat de provincie dan kan je vrij eenvoudig single check in hanteren.
De aparte concessie klopt. Maar in het artikel van RTV Oost staat dat de eerste regionale treinen vanaf december 2021 in de nieuwe huisstijl rondrijden en gezien de looptijd van de concessie zou dat wel de Valleilijn zijn. Lijkt me ook raar als de provincie voor die lijn een uitzondering gaat maken, terwijl ze juist aangeven dat een uniforme huisstijl binnen het ov belangrijk voor ze is.SuperGhost schreef:De Valleilijntrein bleef geloof ik een aparte concessie, dus zal wel zo blijven heten gok ik zo.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Zie binnenkort wel een club opstaan die het stigmatiserend vindt naar stotteraars.Zonnig schreef:Rrreis klinkt als een haperende onderneming. Dan krijg je een haperend vervoerssysteem.
En iemand die stottert zou het ook zo kunnen zeggen.
M.a.w. een niet erg fijne naam, en weinig sympathiek naar een stotteraar.
RRR. De rrrillingen lopen over mijn lijf, of is het brrrrrr van de kou.
Wat zou Mis Montreal dr van vinden. Das toch die Rrregio?
RrregioRrreis... ook een formulie van Rrreis, samen met Arrrrriva
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik snap de branding ook echt niet. Welke idioot denkt nou dat "Comfort Rrreis" aantrekkelijk klinkt als HOV merknaam, laat staan "Rrreis" op zich. (Comfort Rrreis vloeit gewoon helemaal niet als naam.)
De kleuren voor de HOV bussen vind ik zo slecht nog niet, maar het voelt nou niet echt als HOV om eerlijk te zijn, hadden ze dat niet beter op de normale bussen kunnen verplichten en voor het HOV iets strakkers kunnen verzinnen...
En dan (om even oude koeien uit een sloot te halen waar ik nog niet op had gereageerd) al de zwaar matige eisen vooral in stadsgebied die alleen op weekdagen een bus verplichten (Dat zou dan ook zo'n giga aantrekkelijk stadsnet maken dat wil je niet weten), echt waar, waar zitten die mensen bij de provincies met hun hoofden.
De kleuren voor de HOV bussen vind ik zo slecht nog niet, maar het voelt nou niet echt als HOV om eerlijk te zijn, hadden ze dat niet beter op de normale bussen kunnen verplichten en voor het HOV iets strakkers kunnen verzinnen...
En dan (om even oude koeien uit een sloot te halen waar ik nog niet op had gereageerd) al de zwaar matige eisen vooral in stadsgebied die alleen op weekdagen een bus verplichten (Dat zou dan ook zo'n giga aantrekkelijk stadsnet maken dat wil je niet weten), echt waar, waar zitten die mensen bij de provincies met hun hoofden.
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op vr 19 apr 2019, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Het is onder andere Overijssel, die denken dat OV alleen bestaat uit HOV-lijnen en dat dat volledig voldoet aan de mobiliteitswensen van de burgers. Dat de overige lijnen doordeweeks tussen de spitsen nog mogen bestaan is al een godswonder :X
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Het busvervoer is hier inderdaad buiten de dikke lijnen om best wel niet bestaand (op de occasionele overvolle buurtbus na).
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Welke Overijsselse HOV-lijnen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Wat Overijssel HOV-lijnen wil gaan maken, zijn over het algemeen de lijnen die op Zaterdag/Zondag door de streek rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Alsnog niet veel :') stukje 29, 165 en 160 uit mijn hoofd.
Straks als Twente ook RRReis word, 51, 53, 61, 62, 64 en 81.
Straks als Twente ook RRReis word, 51, 53, 61, 62, 64 en 81.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Vergeet lijnen 30, 70, 71 en 141 niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Volgens het definitieve PVE worden de onderstaande verbindingen als a-lijnen gecategoriseerd:
Zwolle - Dedemsvaart (83)
Zwolle - Nunspeet (100)
Zwolle - Apeldoorn (201, 202, 203 & 204)
Deventer - Raalte (165)
Emmeloord - Zwolle (71)
Emmeloord - Lelystad (140)
(Urk) - Emmeloord - Kampen (141)
Harderwijk - Zeewolde (144)
Harderwijk - Dronten (147)
Harderwijk - Lelystad (148)
*Echter hebben niet al deze lijnen een hoge frequentie wat mij wel een vereiste lijkt voor een benoeming tot HOV
Zwolle - Dedemsvaart (83)
Zwolle - Nunspeet (100)
Zwolle - Apeldoorn (201, 202, 203 & 204)
Deventer - Raalte (165)
Emmeloord - Zwolle (71)
Emmeloord - Lelystad (140)
(Urk) - Emmeloord - Kampen (141)
Harderwijk - Zeewolde (144)
Harderwijk - Dronten (147)
Harderwijk - Lelystad (148)
*Echter hebben niet al deze lijnen een hoge frequentie wat mij wel een vereiste lijkt voor een benoeming tot HOV
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ohja IJsselmond _O-regenmaker schreef:Vergeet lijnen 30, 70, 71 en 141 niet.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Moet Urk straks ook op zondag een busverbinding krijgen?HOV38 schreef:Volgens het definitieve PVE worden de onderstaande verbindingen als a-lijnen gecategoriseerd:
Zwolle - Dedemsvaart (83)
Zwolle - Nunspeet (100)
Zwolle - Apeldoorn (201, 202, 203 & 204)
Deventer - Raalte (165)
Emmeloord - Zwolle (71)
Emmeloord - Lelystad (140)
(Urk) - Emmeloord - Kampen (141)
Harderwijk - Zeewolde (144)
Harderwijk - Dronten (147)
Harderwijk - Lelystad (148)
*Echter hebben niet al deze lijnen een hoge frequentie wat mij wel een vereiste lijkt voor een benoeming tot HOV
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Daar lijkt het wel op. Er staat geen voetnote bij die lijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Staat er niet ergens een algemene opmerking dat de frequenties als minimum gelden, tenzij er momenteel al in een lagere frequentie wordt gereden? Dan kan je nog zeggen dat Urk - Emmeloord op dit moment op zondag een frequentie van 0x/uur heeft en dat er niet per se een hogere frequentie wordt geëist.
Lijn 30 ligt totaal niet in IJsselmond.julsteren schreef:Ohja IJsselmond _O-regenmaker schreef:Vergeet lijnen 30, 70, 71 en 141 niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dit staat in het PvE:
PvE schreef:Ingeval de minimumeisen in tabel 3.1 hoger zijn dan de frequenties op de betreffende busverbinding op het moment van aanbesteding van de Concessie IJssel-Vecht, zoals bijvoorbeeld bij een aantal spitslijnen het geval is, dan geldt de huidige frequentie als minimumeis voor de betreffende busverbinding bij de aanbesteding (in bijlage 4 zijn de Lijnen waarvoor deze uitzondering geldt aangegeven middels een voetnoot). Dit geldt niet voor Lijnen die de Concessiehouder als HOV-lijnen wil positioneren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
‘Zelfredzaamheid de dupe in nieuwe OV-aanbesteding’
Artikel op ovpro.nl over de gevolgen van de nieuwe concessie voor ouderen en mensen met een handicap. Zoals te voorspellen zijn deze gevolgen verre van positief. Klachten m.b.t. deze aanbesteding blijven zich stapelen...
Artikel op ovpro.nl over de gevolgen van de nieuwe concessie voor ouderen en mensen met een handicap. Zoals te voorspellen zijn deze gevolgen verre van positief. Klachten m.b.t. deze aanbesteding blijven zich stapelen...
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Bij de aanbesteding van de provincie Utrecht vond ik de eisen ook heel laag en was ik heel bang voor het lijnennet. Maar daar kwam ondanks de bezuiniging ook 8% meer DRU's.
Creativiteit aan de vervoerder geven hoef niet persé verkeerd uit te pakken (hoewel ik liever de eisen in bediening van wijken/plaatsen had gezien dan lijnen)
Creativiteit aan de vervoerder geven hoef niet persé verkeerd uit te pakken (hoewel ik liever de eisen in bediening van wijken/plaatsen had gezien dan lijnen)
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Probleem is dat er door dat vasthouden aan lijnen nauwelijks creativiteit mogelijk is, al helemaal met die draconische verdelingseisen tussen de provincies.
請勿靠近車門
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
In het PvE staat dat routes mogen aangepast worden als ze effecienter kunnen. Eigenlijk zijn de "lijnen" dus gewoon bestemmingen die met elkaar verbonden moeten worden.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ook mogen vervoerders nieuwe lijnen introduceren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten