Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
HOV38
Berichten: 25
Lid geworden op: Vr 02 Nov 2018, 11:56

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor HOV38 » Ma 06 Mei 2019, 20:50

Is het ook bekend hoever de ambities van de provincies rijken m.b.t de beoogde HOV-lijnen? Zullen wij een aanpak zien zoals bijvoorbeeld HOV t'Gooi en HOV Leek waarbij niet alleen het materieel en de frequentie hoogwaardig is/wordt, maar ook de haltes en de infrastructuur (van kleine aanpassingen tot vrijliggende busbanen)? Zien wij de komende jaren hierin geïnvesteerd worden of blijft het bij de gestelde kaders uit het PVE waarin slechts de vervoerder (materieel, dienstregeling, communicatie) deze lijnen hoogwaardig maakt?

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 890
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Statler Rail » Ma 06 Mei 2019, 23:21

HOV38 schreef:‘Zelfredzaamheid de dupe in nieuwe OV-aanbesteding’

Artikel op ovpro.nl over de gevolgen van de nieuwe concessie voor ouderen en mensen met een handicap. Zoals te voorspellen zijn deze gevolgen verre van positief. Klachten m.b.t. deze aanbesteding blijven zich stapelen...
Ik vind het onterecht geklaag van die seniorenclub. Na eerdere kritiek zijn er bijna geen C-lijnen meer over. Kortom, je moet vrijwel alles aanbieden, en dan ook nog even zero-emissie. Bovendien is de aanbesteding nog lopend, dus nu al klagen over de uitkomst is behoorlijk prematuur.

Overigens verloopt de aanbesteding weer buitengewoon rommelig, met informatie die veel te laat, onvolledig of überhaupt niet is aangeleverd. Ze doen bij de provincies wel weer erg hun best om de aanbesteding ofwel te laten mislukken, ofwel in een grote chaos te laten uitmonden. Of beide natuurlijk. Een beetje jammer dit.

Misschien kunnen ze in de toekomst in plaats van geschiktheidseisen aan vervoerders beter geschiktheidseisen aan OV-opdrachtgevers en hun consultants gaan stellen. Daar is kennelijk meer behoefte aan. :twisted:

ICE105
Berichten: 286
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor ICE105 » Di 07 Mei 2019, 20:58

Moeten ondanks de rommeligheid nog altijd de offertes uiterlijk woensdag 5 juni worden ingeleverd?

Abus
Berichten: 186
Lid geworden op: Do 25 Okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Abus » Di 07 Mei 2019, 21:44

Zijn de nota's van inlichtingen en dergelijke ook ergens te lezen?

gkw1969
Berichten: 399
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor gkw1969 » Di 07 Mei 2019, 23:05

Even wat meerdere antwoorden geven:
Het PvE en de nota's van inlichtingen zijn alleen in te zien door mensen die zich hebben aangemeld bij Negomatrix, dat is een aanbestedingsportaal zoals ook Tederned. Dankzij CNV vakmensen heb ik daar toegang toe.

De lijnen zijn onderverdeeld in 3 categorieën:
A: HOV lijnen, hoog frequente sneldiensten gericht op veel passagiers; deze staan vast en mogen niet gewijzigd worden (voorbeeld lijn 201, 202, 203 op de Veluwe)
B: normaal lijnennet, hier vallen de meeste bestaande lijnen onder, deze lijnen moeten zoveel mogelijk in tact blijven, hier mag wel iets van afgeweken worden mits de bestaande haltes maar aangedaan worden.
C: de slecht bezette lijnen, scholierenlijnen, buurtbussen etc. Hier mag de vervoerder van alles op toepassen. Herinrichten, flexbussen etc. Een deel van de stadsdienst Apeldoorn valt hier onder omdat de opdrachtgever hoopt dat de nieuwe vervoerder komt met een beter lijnennet dan dat er nu is.

Lijnen in de A-categorie zullen speciale luxere bussen krijgen, ook de spoorlijnen, straks in de andere 2 concessies, zullen vallen onder categorie A.

Kaalslag is wat je op het eerste gezicht wel zou verwachten, als je echt letterlijk naar de tekst kijkt van het plan.
Tot op heden is er bij nog geen enkele concessiewisseling minder werk aangeboden dan wat er nu is. Gezien de huidige groei op bepaalde trajecten, het verschuiven van de modaliteiten en de komst van milieuvriendelijke voertuigen voorzie ik dat de bereikbaarheid wel beter wordt.


Dan nog een laatste noot: wat doet CNV vakmensen in het aanbestedingsproces? Als CNV vakmensen hebben we ons aangemeld om in het voortraject, ten tijde van de marktconsultatie en concept PvE mee te kunnen praten om enkele zaken voor de chauffeur te regelen in het contract tussen vervoerder en opdrachtgever. Zeker met het oog op de werkdruk is het van belang om aan de voorkant mee te praten over de concessie eisen.
When you're tired of London, you're tired of life

Durashift
Berichten: 3407
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Durashift » Wo 08 Mei 2019, 02:20

^^^ Helder. :pos:

Negomatrix kende ik nog niet.

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 890
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Statler Rail » Wo 08 Mei 2019, 12:11

gkw1969 schreef:De lijnen zijn onderverdeeld in 3 categorieën:
A: HOV lijnen, hoog frequente sneldiensten gericht op veel passagiers; deze staan vast en mogen niet gewijzigd worden (voorbeeld lijn 201, 202, 203 op de Veluwe)
B: normaal lijnennet, hier vallen de meeste bestaande lijnen onder, deze lijnen moeten zoveel mogelijk in tact blijven, hier mag wel iets van afgeweken worden mits de bestaande haltes maar aangedaan worden.
C: de slecht bezette lijnen, scholierenlijnen, buurtbussen etc. Hier mag de vervoerder van alles op toepassen. Herinrichten, flexbussen etc. Een deel van de stadsdienst Apeldoorn valt hier onder omdat de opdrachtgever hoopt dat de nieuwe vervoerder komt met een beter lijnennet dan dat er nu is.
Nou, "alles op toepassen" is niet echt het geval. Alle scholierenlijnen en buurtbussen moeten gewoon worden aangeboden. Het aantal lijnen dat niet verplicht is voorgeschreven, is minimaal.
gkw1969 schreef:Kaalslag is wat je op het eerste gezicht wel zou verwachten, als je echt letterlijk naar de tekst kijkt van het plan.
Dat hoor ik meer, maar dan heeft men naar mijn indruk het Programma van Eisen toch niet gelezen. Bijna alle lijnen zijn minimaal een B-lijn, waarbij een groot aantal lijnen nu minder vaak rijdt dan de in het PvE gedefinieerde standaardfrequenties voor een B-lijn voorschrijven. Je mag vervolgens op de huidige frequenties gaan zitten als deze lager zijn dan de huidige frequenties, maar veel ruimte om minder te bieden dan nu is er niet. De term "kaalslag" kan ik daarom totaal niet plaatsen. Deze aanbesteding kent juist relatief weinig vrijheid.

ICE105 schreef:Moeten ondanks de rommeligheid nog altijd de offertes uiterlijk woensdag 5 juni worden ingeleverd?

In theorie wel, maar je mag toch hopen dat ze nog uitstel geven. Al is het maar omdat de provincies zich juridisch kwetsbaar maken als ze vasthouden aan 5 juni. Grote kans dat er juridische procedures gaan volgen, met nog meer onzekerheid tot gevolg. Het zou toch wat zijn als de rechter uiteindelijk een streep door deze aanbesteding zet. Ik ben ook benieuwd wat de gevolgen gaan zijn voor het aantal inschrijvingen.

In essentie is het gewoon al niet zo slim geweest om zo´n enorme concessieregio te maken, met drie verschillende zittende concessiehouders en instromende en uitstromende concessiedelen, die natuurlijk ook weer niet samenvallen. Veluwe-Zuid gaat er een jaar eerder af dan dat IJsselmond erbij komt. Wat moet je in de tussentijd met de bussen doen? Een jaar lang op het parkeerterrein van het provinciehuis parkeren?

Ze hadden er nog beter drie of vier gelijktijdige aanbestedingen van kunnen maken, of kunnen werken met percelen. Je zal namelijk ook zien dat voor de ene provincie bieding A het beste is en voor de andere provincie bieding B, waardoor provincies het risico lopen uiteindelijk niet met de beste bieding eindigen. Regio´s samenvoegen kán schaalvoordelen opleveren, maar in dit geval durf ik wel te stellen dat de nadelen hier de voordelen overstijgen. Alle risico´s cumuleren ook. Het is alsof ze een "too big to fail"-aanbesteding hebben opgezet, in de hoop dat een rechter er dan geen streep door durft te zetten omdat dan drie provincies in de problemen komen. Zoals ik eerder zei: misschien maar eens geschiktheidseisen introduceren voor aanbestedende overheden en hun consultants. :twisted:

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4055
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor isadora » Wo 08 Mei 2019, 12:21

Statler Rail schreef:
gkw1969 schreef:............Je mag vervolgens op de huidige frequenties gaan zitten als deze lager zijn dan de huidige frequenties, ........

Mooie aanvulling SR, maar bovenstaande krijg ik maar niet door mijn hersencellen geperst.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

CamilleKreemers
Berichten: 3025
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor CamilleKreemers » Wo 08 Mei 2019, 15:30

gkw1969 schreef:Even wat meerdere antwoorden geven:
Het PvE en de nota's van inlichtingen zijn alleen in te zien door mensen die zich hebben aangemeld bij Negomatrix, dat is een aanbestedingsportaal zoals ook Tederned. Dankzij CNV vakmensen heb ik daar toegang toe.

De lijnen zijn onderverdeeld in 3 categorieën:
A: HOV lijnen, hoog frequente sneldiensten gericht op veel passagiers; deze staan vast en mogen niet gewijzigd worden (voorbeeld lijn 201, 202, 203 op de Veluwe)
B: normaal lijnennet, hier vallen de meeste bestaande lijnen onder, deze lijnen moeten zoveel mogelijk in tact blijven, hier mag wel iets van afgeweken worden mits de bestaande haltes maar aangedaan worden.
C: de slecht bezette lijnen, scholierenlijnen, buurtbussen etc. Hier mag de vervoerder van alles op toepassen. Herinrichten, flexbussen etc. Een deel van de stadsdienst Apeldoorn valt hier onder omdat de opdrachtgever hoopt dat de nieuwe vervoerder komt met een beter lijnennet dan dat er nu is.

Lijnen in de A-categorie zullen speciale luxere bussen krijgen, ook de spoorlijnen, straks in de andere 2 concessies, zullen vallen onder categorie A.

Welke verbindingen staan onder HOV ingedeeld? Daarnaast is het jammer dat ze niet via Tenderned doen. Hobbyisten willen ook weten wat er speelt bij vervoerders en daarop gegeven reacties.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3977
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor cassie127 » Wo 08 Mei 2019, 17:08

Ik zou eerst maar eens gaan zie Je op Google en dan gaan vragen :X https://gelderland.notubiz.nl/modules/1 ... ken/495543
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 22232,5 km, Bus: 2027,7 km, Metro: 71,1 km, Tram: 35,6 km 13-05

sirvinniei
Berichten: 2156
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor sirvinniei » Wo 08 Mei 2019, 20:37

HOV in Overijssel, de wonderen zijn de wereld nog niet uit

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 890
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Statler Rail » Do 16 Mei 2019, 20:54

Inmiddels is de deadline voor inschrijvingen uitgesteld tot 3 juli.

gkw1969
Berichten: 399
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor gkw1969 » Za 18 Mei 2019, 16:21

Statler Rail schreef:Inmiddels is de deadline voor inschrijvingen uitgesteld tot 3 juli.

En daarmee de gunning uitgesteld tot 24 september. Een duidelijke reden heb ik nog niet echt kunnen vinden.
Het maakt het verhaal wel wat spannender aangezien de nieuwe concessiehouder dan ook 1 maand minder de tijd heeft om het juiste materiaal aan te schaffen.
When you're tired of London, you're tired of life

TimoD
Berichten: 150
Lid geworden op: Do 10 Mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor TimoD » Za 18 Mei 2019, 17:07

Is dit dan een veeg teken van een (te) klein aantal vervoerders dat zich heeft ingeschreven? Of kan de reden ook bestuurlijk zijn (een gedeputeerde die net met vakantie is of zo, of een iets zwaarwegender reden)?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 6864
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Z2N » Za 18 Mei 2019, 17:14

Of niemand biedt naar de idiote eisen van de provincies, en dus zijn er geen geldige biedingen?
Journey of a night time

Flickr!

gkw1969
Berichten: 399
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor gkw1969 » Za 18 Mei 2019, 18:33

Hoeveel inschrijvingen er zijn is niet bekend omdat de inschrijfdatum verplaatst is van 5 juni naar 3 juli.
De reden hiervoor is dat er n.a.v. de nota van inlichtingen 3 vragen beantwoord zijn en wijzigingen doorgevoerd in de verschillende formulieren. Met name gaat het dan om de verdeling van de DRU (dienstregelinguren). Ook zat er in een bestand nog een fout. Deze zaken zijn hersteld en is er een extra inlichtingen ronde toegevoegd om ook vragen te kunnen stellen over de wijzigingen in de verschillende bestanden.

Dat heb je als je niet nadenkt over de consequenties van het samenvoegen en splitsen van concessies.
When you're tired of London, you're tired of life

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 890
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Statler Rail » Za 18 Mei 2019, 19:54

Er zijn uiteraard nog geen inschrijvingen, want die volgen pas op de dag van de deadline. Misschien een paar dagen eerder, maar zeker niet weken eerder.

Een groot gedeelte van de verstrekte informatie was overigens gewoon onjuist of incompleet en is pas de laatste week aangeleverd. Dat is hoofdzakelijk de schuld van de betreffende zittende concessiehouder, die natuurlijk in het voordeel is als alle andere vervoerders alleen beschikken over bestanden waarin fouten zitten en die incompleet zijn. De provincies hadden dat zelf niet opgemerkt; dat kwam pas aan het licht via de vragen van de vervoerders. Die kunnen namelijk pas beginnen aan de definitieve planning op het moment dat ze gegevens over bijvoorbeeld de bezetting per rit hebben, wat dus pas een paar weken voor de deadline zou zijn. Ze staan daarmee op enorme achterstand ten opzichte van de zittende concessiehouder, die al maanden over die informatie beschikt. Uitstel was daarmee onvermijdelijk.

Overigens had één vervoerder in de 3e Nota van Inlichtingen juist gevraagd om géén uitstel toe te staan. Zou goed kunnen dat dit dezelfde vervoerder is die "per ongeluk" incomplete databestanden met fouten heeft aangeleverd. Wat mij betreft wordt zo'n vervoerder direct uitgesloten van deelname wegens poging tot manipulatie van de aanbesteding, maar dat ligt juridisch niet zo makkelijk want het is heel lastig te bewijzen dat ze moedwillig verkeerde informatie aanleveren.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7181
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor regenmaker » Za 18 Mei 2019, 20:11

In principe zijn Arriva, Connexxion en Keolis alle drie de concessiehouder van deze concessie.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen

gkw1969
Berichten: 399
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor gkw1969 » Zo 19 Mei 2019, 13:03

Statler Rail schreef:Er zijn uiteraard nog geen inschrijvingen, want die volgen pas op de dag van de deadline. Misschien een paar dagen eerder, maar zeker niet weken eerder.

Een groot gedeelte van de verstrekte informatie was overigens gewoon onjuist of incompleet en is pas de laatste week aangeleverd. Dat is hoofdzakelijk de schuld van de betreffende zittende concessiehouder, die natuurlijk in het voordeel is als alle andere vervoerders alleen beschikken over bestanden waarin fouten zitten en die incompleet zijn. De provincies hadden dat zelf niet opgemerkt; dat kwam pas aan het licht via de vragen van de vervoerders. Die kunnen namelijk pas beginnen aan de definitieve planning op het moment dat ze gegevens over bijvoorbeeld de bezetting per rit hebben, wat dus pas een paar weken voor de deadline zou zijn. Ze staan daarmee op enorme achterstand ten opzichte van de zittende concessiehouder, die al maanden over die informatie beschikt. Uitstel was daarmee onvermijdelijk.

Overigens had één vervoerder in de 3e Nota van Inlichtingen juist gevraagd om géén uitstel toe te staan. Zou goed kunnen dat dit dezelfde vervoerder is die "per ongeluk" incomplete databestanden met fouten heeft aangeleverd. Wat mij betreft wordt zo'n vervoerder direct uitgesloten van deelname wegens poging tot manipulatie van de aanbesteding, maar dat ligt juridisch niet zo makkelijk want het is heel lastig te bewijzen dat ze moedwillig verkeerde informatie aanleveren.


Dat "per ongeluk" is voor een deel wel per ongeluk omdat ze de systemen niet op orde hebben om, met name op de ritten die door bijhuur gereden wordt, geen informatie hebben. Geen goede informatie over bezettingscijfers, immers er is niemand die dit controleert, en geen goede cijfers over betalingen omdat de helft van de tijd deze voertuigen niet zijn uitgerust met betaalapparatuur of dat deze niet werkt.
Het gebrek aan informatie vindt je voornamelijk op de scholierenlijnen die in opdracht gereden wordt.
When you're tired of London, you're tired of life

Abus
Berichten: 186
Lid geworden op: Do 25 Okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Abus » Zo 19 Mei 2019, 14:52

gkw1969 schreef:Met name gaat het dan om de verdeling van de DRU (dienstregelinguren).

Wat is er gewijzigd in deze verdeling? Zijn de verplichte percentages per concessiedeel gewijzigd, en zo ja, hoe dan? Hebben de vervoerders meer vrijheid gekregen?

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5317
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor ArrivaBas » Zo 19 Mei 2019, 16:00

Hopelijk is dat wafelijzer überhaupt verdwenen. :') :X
20-06-2019: Trein 298,4 km, Bus 8 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Cas
Berichten: 343
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Cas » Zo 19 Mei 2019, 18:10

Dat zou mooi zijn, maar gezien de aanbestedende provincies heb ik daar nou niet echt bepaald vertrouwen in.
請勿靠近車門

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 890
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Statler Rail » Zo 19 Mei 2019, 18:23

Ze hebben wat modificaties aan het wafelijzer gedaan, waardoor bepaalde hokjes van het wafelijzer iets groter zijn dan de andere, mits het wafelijzer tot een bepaald niveau gevuld is. :shock:

Ze hebben de strakke verdeling losgelaten voor DRU's boven de grens van 900.000 DRU. Er gelden dan nog wel minimumpercentages per provincie, plus maximumpercentages voor Veluwe-Zuid en Deventer. Die gebieden stromen namelijk na 2 jaar alweer uit.
gkw1969 schreef:Dat "per ongeluk" is voor een deel wel per ongeluk omdat ze de systemen niet op orde hebben om, met name op de ritten die door bijhuur gereden wordt, geen informatie hebben. Geen goede informatie over bezettingscijfers, immers er is niemand die dit controleert, en geen goede cijfers over betalingen omdat de helft van de tijd deze voertuigen niet zijn uitgerust met betaalapparatuur of dat deze niet werkt.
Het gebrek aan informatie vindt je voornamelijk op de scholierenlijnen die in opdracht gereden wordt.

Scholierenlijnen zijn nog tot daar aan toe, daar kan je nog wel eenvoudig achter komen. Maar ook de hele ochtendspits ontbreekt op diverse reguliere buslijnen. Hoe krijg je zoiets "per ongeluk" voor elkaar, dat precies de drukste periode mist? En dan ook voor alle maanden. Die moet toch uit het bestand verwijderd zijn, want er is geen logische verklaring waarom nou precies die ritten ontbreken.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3977
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor cassie127 » Zo 19 Mei 2019, 19:43

Keolis heeft de afgelopen jaren veel bussen op normale lijnen ook laten uitvoeren door onderaannemers wegens een bussentekort (door o.a. concessie Utrecht). Die bussen zag je vaak op de piek momenten en vooral op lijnen 9, 12, 83, 166, 267, 201, 202, 203 en meende zelfs een tijdje lijn 40
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 22232,5 km, Bus: 2027,7 km, Metro: 71,1 km, Tram: 35,6 km 13-05

busfanNL
Berichten: 1853
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor busfanNL » Ma 20 Mei 2019, 07:10

Maar die bussen hebben toch handheld? Dat ding registreert met in en uitchecken dan ook het aantal reizigers toch of niet?


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten