Pagina 20 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 16:36
door regenmaker
300 elektrische bussen dat is wel veel. Grootste ZE vloot van NL. Mooi om te lezen dat er meer DRU wordt geboden voor minder geld.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 17:03
door omaylie
nvdw schreef:RRRmariakaakjes ;)
*maRRRiakaakjes :wink:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 17:17
door Meltrain
Leuk voor Keolis, maar ik had het EBS ook wel gegund. :)
Ik hoop wel dat er weer wat lijnen bijkomen, in plaats van dat er lijnen verdwijnen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 17:43
door sirvinniei
4 hov assen. Welke zullen dat zijn? In ieder geval Apeldoorn-Zwolle en tijdelijk Ede-Wageningen. Elburg-Zwolle zou ik me ook kunnen voorstellen, maar wat is de vierde?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 17:44
door Milco
Lelystad-Harderwijk of Emmeloord-Kampen zoiets?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 17:46
door Daniel
Apeldoorn-Arnhem lijkt me ook wel voor de hand liggend als HOV-as.

Maar: gefeliciteeRRRd Keolis :)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 17:46
door ovforens
regenmaker schreef:300 elektrische bussen dat is wel veel. Grootste ZE vloot van NL. Mooi om te lezen dat er meer DRU wordt geboden voor minder geld.
Ik lees vooralsnog nergens dat het om alleen bussen gaat. Zouden de aflosauto's ook onderdeel zijn van die 300 voertuigen?

Zijn er eigenlijk al elektrische buurtbusjes op de markt die een hele dag kunnen rijden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 17:53
door regenmaker
Op OVPro gaat het over meer dan 300 elektrische bussen. ZE aflosvoertuigen hebben ze al op de Veluwe/Midden Overijssel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 17:55
door SuperGhost
Daniel schreef:Apeldoorn-Arnhem lijkt me ook wel voor de hand liggend als HOV-as.
Valt die niet onder de toekomstige concessie Rijn-Waal?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 17:56
door regenmaker
Tot december 2022 nog niet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 18:04
door Daniel
Volgens het kaartje van de provincie niet, dat loopt qua gebied zo te zien tot het noorden van Arnhem.
Het zou dan hooguit een gedeelde lijn qua exploitatie kunnen worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 18:25
door cassie127
Ik verwacht dat ze met Buurtbussen nog wat langer wachten tot ze deze ZE gaan rijden. Ze mogen immers nog tot 2025 busjes aanschaffen die op fossiele brandstoffen rijden, waarmee ze nog tot 2030 mogen rondrijden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 20:31
door regenmaker
Daniel schreef:Volgens het kaartje van de provincie niet, dat loopt qua gebied zo te zien tot het noorden van Arnhem.
Het zou dan hooguit een gedeelde lijn qua exploitatie kunnen worden.
De gehele bundel Apeldoorn - Arnhem (lijnen 43, 91 en 231) gaat volgens het PvE volledig naar Rijn-Waal per december 2022.

Als ik naar de gehele looptijd voor de concessie IJssel-Vecht kijk dan kom ik tot de volgende 4 HOV lijnen:
  • Apeldoorn - Zwolle
  • Emmeloord - Lelystad
  • Emmeloord - Kampen
  • Zwolle - Dedemsvaart

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 00:38
door Abus
Ik denk Emmeloord-Lelystad-Harderwijk als één HOV-lijn. Lelystad-Emmeloord heeft in het verleden ook al eens met kwartierdiensten in de spits en halfuurdiensten in het dagdal gereden. En Lelystad-Harderwijk heeft in het verleden in de ochtendpits ook een kwartiersdienst gehad. Die is alleen maar boeiender geworden met vier treinen per uur Harderwijk-Amersfoort. De lijnen 140 en 148 rijden nu ook gekoppeld. Het is een no-brainer om dat voort te zetten, met als plus dat de Noordoostpolder in de spits ook ieder kwartier verbonden is met Lelystad Airport en de nieuwe bedrijventerreinen die ernaast liggen.

Urk-Emmeloord-Kampen zal inderdaad ook HOV zijn.

Urk wil ook graag OV naar Lelystad. Vraag is dus of de HOV van Emmeloord naar Lelystad ook via Urk gaat rijden. Ik acht dat best wel kansrijk na aanleg van de randweg Urk. Bussen die net als vroeger de Qliner weer 100 mogen, en het is al snel een feit ipv een plan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 02:32
door SuperGhost
regenmaker schreef:
Daniel schreef:Volgens het kaartje van de provincie niet, dat loopt qua gebied zo te zien tot het noorden van Arnhem.
Het zou dan hooguit een gedeelde lijn qua exploitatie kunnen worden.
De gehele bundel Apeldoorn - Arnhem (lijnen 43, 91 en 231) gaat volgens het PvE volledig naar Rijn-Waal per december 2022.

Als ik naar de gehele looptijd voor de concessie IJssel-Vecht kijk dan kom ik tot de volgende 4 HOV lijnen:
  • Apeldoorn - Zwolle
  • Emmeloord - Lelystad
  • Emmeloord - Kampen
  • Zwolle - Dedemsvaart
Zwolle-Elburg dan?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 06:29
door regenmaker
Ja, dat is de vijfde optie die ik in gedachten had. Zou best kunnen dat het Zwolle - Elburg is in plaats van Zwolle - Dedemsvaart.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 06:46
door busfanNL
En Zwolle - Emmeloord? Zou dat niet de vijfde HOV verbinding kunnen zijn?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 06:48
door ArrivaBas
HOV parallel aan de Kamperlijn gaat niet werken.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 07:12
door regenmaker
Ik neem aan dat hij de route via Zwartsluis bedoelt (lijn 71) en dus niet parallel aan het Kamperlijntje. ;)

Maar er zijn volgens het artikel maar 4 HOV verbindingen. Welke dit exact zijn komen we vanzelf achter.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 09:27
door Mdk
Is het eigenlijk al bekend wanneer Keolis haar ideeën uit de doeken doet?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 09:48
door ArrivaBas
De plannen van Keolis komen zodra er geen bezwaar blijkt te zijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 09:59
door cassie127
Enige plan wat ik tot nu toe gelezen heb is dat er in Zwolle en Lelystad een servicepunt/winkel gaat komen. De huidige in Apeldoorn blijft bestaan

Overigens is het voor Keolis zelf wel goed... 30% van haar omzet komt uit Midden-Overijssel en de Veluwe

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 10:01
door julsteren
Werd ook tijd, het gebrek aan servicepunten in de regio is schrikbarend. Het enige 'busloket' van Overijssel zit ergens in een hoekje verstopt op het busstation van Enschede.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 10:06
door cassie127
Klopt, al is dat loket in Enschede ook niet echt bepaald druk te noemen. Vraag me vooral af waar dat loket in Zwolle gaat komen. In Lelystad zal die wel ergens bij het verblijf aan het busstation komen gok ik zo

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 10:07
door julsteren
Het is al een wonder als je hem weet te vinden :')