Pagina 21 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 10:09
door cassie127
Klopt ja... Zeker als ze hun stoepbrod binnen hebben laten staan of de vlag niet aan de gevel hangt... Had Connexxion vroeger toch een beter plekje op het busstation

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 10:10
door julsteren
Zal mij benieuwen waar ze in Zwolle dan het servicepunt gaan plaatsen *O*

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 10:11
door cassie127
Mij ook... Logisch zou zijn ergens aan de zuidzijde van het station. Al hebben ze aan de centrumzijde ook nog een pand waar eerder de Bruna/Hema in zat, waar je makkelijk een OV servicewinkel met Arriva & NS kunt openen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 12:59
door dennistd
cassie127 schreef:Klopt, al is dat loket in Enschede ook niet echt bepaald druk te noemen.
Dat loopt toch bij vlagen best redelijk hoor. Blijkbaar ben jij er altijd op de verkeerde momenten :lol:
Overigens is het niets zo dat de medewerkers niet doen als er niemand is: dan houden ze zich onder andere bezig met boete- en klachtafhandeling en zo.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 15:24
door Roeland
dennistd schreef:
cassie127 schreef:Klopt, al is dat loket in Enschede ook niet echt bepaald druk te noemen.
Dat loopt toch bij vlagen best redelijk hoor.

Zo druk dat ze in de RRRij staan voor dat loket?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 16:46
door dennistd
Soms moet er inderdaad wel eens iemand even wachten omdat er nog een ander geholpen wordt. Maar het gaat er natuurlijk niet om dat er continu iemand wordt geholpen, het gaat erom dat als je een vraag hebt je daar snel mee geholpen wordt. Het is geen balie waarmee winst gemaakt wordt, het is een servicebalie :wink:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 17:00
door cassie127
Met iemand die genoeg andere dingen kan doen, als er geen mensen met vragen zijn. Volgens mij zitten ze daar in Apeldoorn (in Statie) echt steeds te wachten op reizigers met vragen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 18:12
door Abus
cassie127 schreef:Klopt, al is dat loket in Enschede ook niet echt bepaald druk te noemen. Vraag me vooral af waar dat loket in Zwolle gaat komen. In Lelystad zal die wel ergens bij het verblijf aan het busstation komen gok ik zo
Naast de chauffeursruimte in het station van Lelystad ligt de oude kaartverkoopruimte nog ongebruikt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 18:17
door cassie127
Dan blijft alleen Zwolle nog een raadsel

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 18:40
door regenmaker
In alle regio's biedt Keolis meer DRU aan behalve in het stadsvervoer van Lelystad. Er wordt in totaal 15% meer DRU ingezet t.o.v. de huidige situatie.

80% van de vloot moet bij de start elektrisch zijn. Buurtbussen zijn ook elektrisch.

De Stentor

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 18:53
door Milco
Het is nu natuurlijk nog puur speculeren, maar ik ben heel benieuwd of er over enkele jaren buslijnen komen die de huidige concessiegrenzen overschrijden en of we dus bijvoorbeeld buslijnen krijgen als Lelystad - Putten of Meppel - Nunspeet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 19:02
door regenmaker
Lijkt me wel, want dat was ook een van de achterliggende redenen om de concessies samen te voegen. Denken in reizigersstromen in plaats van provinciegrenzen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 19:46
door Western Soldier
IJssel-Vecht, uit welke voormalige concessies bestond dat nu ook alweer? En klopt het dat de andere 2 genoemde concessies uiteindelijk onder hetzelfde concessiegebied gaan vallen en dat dus Keolis ook hier in regio Arnhem gaat rijden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 20:03
door Lijn 45
De wiki schreef:De concessie omvat een uitgestrekt gebied dat reikt van Steenwijk in het noorden tot aan Apeldoorn in het zuiden en van Hardenberg in het oosten tot aan Zeewolde in het westen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 20:21
door regenmaker
Western Soldier schreef:IJssel-Vecht, uit welke voormalige concessies bestond dat nu ook alweer?
De concessie IJssel-Vecht bestaat uit de concessies Veluwe (noordelijke gedeelte), Midden Overijsel (excl. Deventer e.o.), IJsselmond en Stadsvervoer Lelystad. Deventer gaat per december 2023 uit de concessie weg en het zuidelijk gedeelte van de Veluwe (bundel Apeldoorn - Arnhem en Barneveld/Ede e.o.) per december 2022.
Western Soldier schreef:En klopt het dat de andere 2 genoemde concessies uiteindelijk onder hetzelfde concessiegebied gaan vallen en dat dus Keolis ook hier in regio Arnhem gaat rijden?
Nee, Keolis gaat niet in de regio Arnhem rijden (of nouja dat weten we nog niet ;)). Op de lijnen 43, 91, 105, 231 en 293 (die in Arnhem komen) rijden ze in ieder geval tot december 2022. Daarna gaan deze naar de concessie Rijn-Waal, die nog moet worden aanbesteed.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 21:48
door cassie127
PVV Overijssel wil opheldering over aanbesteding Keolis, enkele weken na 'Bert Boerman-trein'
De Statenfractie van PVV wil opheldering van gedeputeerde Bert Boerman. De partij is verbaasd dat het busvervoer in onder meer de provincie Overijssel is gegund aan Keolis, enkele weken nadat een trein is vernoemd naar Boerman. De PVV wil weten of Boerman bereid is om zijn naam direct van de trein van Keolis te laten verwijderen.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/318894/PV ... rman-trein

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 21:51
door Z2N
Het is niet vaak dat ik het met de PVV eens ben, maar dit behoeft een serieus onderzoek. Dit oogt als belangenverstrengeling, en dat kan niet de bedoeling zijn. Mocht er niets aan de hand zijn is dat natuurlijk maar beter, maar twijfel is sowieso niet goed.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 21:52
door cassie127
Grote onzin...

Ondertussen staan er bij bijna alle regionale vervoerders wel gedeputeerden op de trein als naam... Maar hier vinden ze dat bij FvD en PVV ineens heel raar ondanks dat Boerman helemaal niet bij de groep hoorde die de tenders beoordeelden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 22:08
door Z2N
Hoe vaak zijn die namen tijdens een lopende aanbesteding geplaatst? Want dat is volgens mij nog niet eerder gebeurd, en als na een kort onderzoek blijkt dat er geen impact is geweest (zoiets kan je in een paar uur wel uitvinden) is er natuurlijk niets aan de hand. Twijfel weg, alles weer vredig.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 22:12
door nvdw
Alleen gekken en dwazen schrijven hun naam op deuren en glazen. Een gedeputeerde met een beetje fatsoen in zijn donder laat zijn naam toch niet bij leven op een trein zetten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 22:33
door Dre
cassie127 schreef:Ondertussen staan er bij bijna alle regionale vervoerders wel gedeputeerden op de trein als naam... Maar hier vinden ze dat bij FvD en PVV ineens heel raar ondanks dat Boerman helemaal niet bij de groep hoorde die de tenders beoordeelden.
Namens wie beoordeelde die groep de tender? O.a. namens de Provincie Overijssel. Wie is politiek verantwoordelijk voor dat werk? Inderdaad, de gedeputeerde Verkeer & Vervoer. Boerman dus. Boerman heeft in dit proces dus zeker een rol. Hij is in Overijssel politiek verantwoordelijk voor de aanbesteding. Ook die voor Berkel-Dinkel binnenkort.

En is 'een ander springt in de put, dus kunnen wij er ook wel achteraan springen' nu een sterk argument? Het college van GS benoemd vernoeming naar de gedeputeerde in de beantwoording op vragen van het FvD zelfs als extra stimulans om zich in te zetten voor het OV. Dat kun je ook uitleggen als 'wij lenen ons voor dit soort gepaai'.

Wat dat betreft... laat Bert Haanstra, Willem Wilmink en Hennie Kuiper eerst maar eens terugkeren.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 23:00
door cassie127
Het staat gewoon los van deze hele tender. Daarnaast is Bert Boerman niet de enige gedeputeerde met zijn naam op de trein. O.a. Mevrouw Bieze gedeputeerde die eerder over het Gelderse OV ging heeft ook een naam op een trein staan, en ik meende dat er in Limburg ook een trein was met daarop de naam van een gedeputeerde

Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 23:25
door Suus
Je kan hoog en laag springen dat er totaal geen relevantie is, maar door deze oerstomme actie is minimaal de schijn van belangenverstrengeling, vooral omdat hij al sinds 2011 op het dossier OV zit en dus al meerdere concessies in Overijssel aan Keolis heeft gegund en dus tot 2023 kan blijven doen.

De trein in Gelderland die vernoemd is naar Conny Bieze is pas gedaan toen ze had aangekondigd in 2019 te vertrekken en dus geen concessie meer zou gunnen. Hetzelfde proces is met Marijke van Haaren doorlopen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 23:30
door julsteren
Keolis en de provincie Overijssel zijn overduidelijk kontkameraadjes, corrupt zaakje daar in Zwolle _O-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 23:36
door Z2N
En dat kan je dus onderzoeken, en aangezien er serieus getwijfeld wordt aan de integriteit moet je dat ook onderzoeken.