Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
sirvinniei
Berichten: 2263
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor sirvinniei » zo 29 sep 2019, 00:21

Syntus Utrecht doet het anders aardig goed en daar is met minder geld ook een DRU uitbreiding gekomen.
Het is vooral gericht investeren en daar is in deze concessie de ruimte voor: de meeste dunne lijnen hoeven alleen maar doordeweeks aangedaan te worden en mogen bovendien qua route aangepast worden. Kan je de rest van de DRUs in de groeilijnen of potentiële groeilijnen gooien.

Elektrische bussen zijn (zeker als de provincie de infra betaalt) alleen in aanschaf duur.
Ik heb geen onderschrift

gkw1969
Berichten: 433
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor gkw1969 » ma 30 sep 2019, 09:44

Utrecht doet het goed? Het geld gaat er met gelede bussen tegelijk uit terwijl het met een Rosrario binnen gebracht wordt. Met name aan schadereparaties, kosten rituitval en kosten Randstad voor het continu zoeken naar personeel.
Het is nog erger dan de Veluwe in het begin.

Even wat duidelijk maken:
A-lijnen zijn de grote sterke lijnen zoals we die nu vooral kennen als Veluwelijn.
B-lijnen zijn de lijnen die eigenlijk gewoon normale voorziening zijn.
(A- en B lijnen mogen geen wijzigingen aan route plaats vinden)
C-lijnen zijn ontwikkellijnen. De bedoeling, en dat zie je in Apeldoorn goed terug, is dat deze lijnen op een andere manier ingevuld mogen worden. Maar..... dit moet OV volgens een dienstregeling blijven en mag niet omgezet worden naar vraagafhankelijk.
In de aanvullende vragen op het bestek is gesteld dat alle buslijnen moeten blijven bestaan met een vaste dienstregeling zoals de definitie Openbaar Vervoer is.
Vraagafhankelijk vervoer zit niet in de 3 nieuwe concessies, dit wordt een aparte aanbesteding indien hier behoefte aan is.
(Buurtbus is normaal OV).
Ze mogen bij C-lijnen dus wel vervoersstromen samenvoegen door bijvoorbeeld een buurtbuslijn in de spits te voorzien van een rit door een scholierenlijn, let hierbij op de parallelliteit van die lijnen. Met dit verschil dat een C-lijn grote bus niet zonder meer omgezet mag worden naar een buurtbuslijn.
Met name in de Nota van Inlichtingen zijn daar vragen over gesteld en duidelijke antwoorden gegeven waardoor afbraak van vervoer niet echt een issue meer is. Hiervoor zijn wel duidelijke kaders gesteld.
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 27 okt 2019, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
When you're tired of London, you're tired of life

sirvinniei
Berichten: 2263
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor sirvinniei » ma 30 sep 2019, 11:28

Schade is er in meerdere concessies, net zoals tekort aan personeel. zover ik weet heeft Syntus (int tegenstelling tot Connexxion) geen dure geledes meer in eigendom, maar laat dit aan Pouw over. In de vervoersplannen komt wel naar voren dat meerdere lijnen fors meer groeien dan verwacht (126, 17, 195, 50, uithoflijnen, nachtnet). Rustigere lijnen worden succesvol omgezet in flex opties of helemaal geschrapt (henschotermeerlijnen)

Enfin
(A- en B lijnen mogen geen wijzigingen aan route plaats vinden)

Incorrect
Voor de B-lijnen geldt het huidige Lijnennet als referentie voor het eerste jaar van de Concessie IJssel-Vecht. Dit betekent dat de Concessiehouder alle verbindingen tussen kernen/wijken die door één of meerdere B-lijnen geboden worden, moet blijven bieden, maar dat hij, met inachtneming van het bepaalde in paragraaf 4.1, deze verbindingen anders mag invullen (bijvoorbeeld combineren en/of koppelen van Lijnen, andere routes of andere locaties van Haltes) om beter aan te sluiten bij de vervoerbehoeften van Reizigers

De nota van inlichtingen is, zolang er niet direct wijzigingen worden gedaan aan de PvE, ondergeschikt aan de PvE.
Houd er overigens ook rekening mee dat spits DRUs meer waard zijn dan dal DRUs. C-lijnen, in de vorm van scholieren lijnen, leveren dus relatief veel op, terwijl deze vrij makkelijk uit te besteden zijn.
De enige complicerende factor is de beknellende percentages per gebied.
Ik heb geen onderschrift

sirvinniei
Berichten: 2263
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor sirvinniei » vr 25 okt 2019, 20:57

https://www.destentor.nl/zwolle/pvv-teg ... ~a28ce4ac/
PVV is tegen gunning want: Chinese bussen :lol:
Zullen wel byds worden
Ik heb geen onderschrift

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2927
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Lijn 45 » vr 25 okt 2019, 21:02

Ebusco produceert volgens mij ook in China.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor ArrivaBas » vr 25 okt 2019, 21:19

De Ebusco 2.2 wordt (voorlopig) in China geproduceerd. Die composietbus gaan ze wel in Deurne bouwen vanaf 2020.
15-11-2019: Trein 4.106 km, Bus 239 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7486
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor regenmaker » vr 25 okt 2019, 21:30

Keolis heeft wel met de BYD-bussen proefgereden in o.a. Apeldoorn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
1 dec. 2019 - Kleve, Mönchengladbach, Wesel
15 dec. 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Herne, Remscheid, Wuppertal
jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12320
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Wubbo » vr 25 okt 2019, 22:00

sirvinniei schreef:PVV is tegen gunning want: Chinese bussen :lol:

Provinciale Staten heeft toch zelf de eisen opgesteld? Hadden ze gewoon Nederlandse bussen moeten eisen.

JordiBrabant
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor JordiBrabant » vr 25 okt 2019, 22:24

Dit, en natuurlijk weer enorm grote achterhaalde stemmingmakerij. Ze zouden ook van te voren 'het volk' kunnen beschermen voor de 'kaalslag' in het OV met de gebruikelijke bombarie.
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 27 okt 2019, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.

Post
Berichten: 533
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Post » za 26 okt 2019, 06:31

Wubbo schreef:
sirvinniei schreef:PVV is tegen gunning want: Chinese bussen :lol:

Provinciale Staten heeft toch zelf de eisen opgesteld? Hadden ze gewoon Nederlandse bussen moeten eisen.

Ben bang dat een provincie dat niet kan eisen. Dan ben je al snel bezig met staatssteun, wat natuurlijk niet mag.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41404
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Suus » za 26 okt 2019, 06:47

Hoewel de PVV alles behalve mijn partij is snap ik hun sentiment wel. Hoe lang belooft Ebusco trouwens al bussen in Nederland te bouwen, want het is niet de eerste keer dat ik hoor dat ze volgend jaar echt in Nederland gaan bouwen...
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2927
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Lijn 45 » za 26 okt 2019, 09:18

regenmaker schreef:Keolis heeft wel met de BYD-bussen proefgereden in o.a. Apeldoorn.

En ze hebben ook een Ebusco demo op proef gehad. :wink:

gkw1969
Berichten: 433
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor gkw1969 » za 26 okt 2019, 11:47

Het zit ook wel een beetje in de beschikbaarheid. Ebusco heeft de order portefeuille wel aardig vol met GD en AML.
VDL Berkhof heeft wel capaciteit, maar hebben ze wel voldoende?

Er is wel een mogelijkheid om te voorkomen dat het BYD en dat is wanneer de COR in de investeringsaanvraag het advies gaat geven om geen buitenlands materiaal te gaan bestellen. Dit is ook in Zweden gebeurd: Keolis wilde Solaris bestellen, OR in Stockholm was tegen, er moest Volvo komen. En dat kwam er ook.
When you're tired of London, you're tired of life

The Greyhound
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor The Greyhound » za 26 okt 2019, 12:09

Suus schreef:Hoewel de PVV alles behalve mijn partij is snap ik hun sentiment wel. Hoe lang belooft Ebusco trouwens al bussen in Nederland te bouwen, want het is niet de eerste keer dat ik hoor dat ze volgend jaar echt in Nederland gaan bouwen...

Er zouden volgend jaar 2 prototypes van de 3.0 geleverd worden aan München. Bij het opzetten van een echte productielijn komt wel een en ander kijken. Zou wel eens 2021 kunnen worden voordat EBUSCO echt in Nederland bussen gaat bouwen.

Gebruikersavatar
traibergen
Berichten: 267
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: DAV-gebied
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor traibergen » za 26 okt 2019, 12:29

sirvinniei schreef:https://www.destentor.nl/zwolle/pvv-tegen-keolis-en-provincie-overijssel-eigen-bussen-eerst-geen-chinese~a28ce4ac/
PVV is tegen gunning want: Chinese bussen :lol:
Zullen wel byds worden


Wat een verschrikkelijke stemmingmakerij. Ze doen het voorkomen alsof die bussen zo ongeveer op AliExpress worden besteld. :N Dat terwijl BYD gewoon een gerenommeerde Chinese autofabrikant is.

The Greyhound
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor The Greyhound » za 26 okt 2019, 13:51

Vergeet niet dat China geen markt economie heeft zoals wij in het westen. Daardoor is dumping onder de kostprijs aan de orde van de dag, zijn de arbeidsomstandigheden op zijn minst twijfelachtig en kan VDL niet zomaar een fabriek in China neerzetten zonder dat een Chinees bedrijf daar mede-eigenaar van is.
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 27 okt 2019, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.

Abus
Berichten: 205
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Abus » di 05 nov 2019, 18:31

Lijn65 schreef:https://www.keolis.nl/over-ons/nieuws/keolis-nederland-wint-concessie-ijssel-vecht-en-in

Keolis wint de aanbesteding IJssel-Vecht. Keolis gaat in deze concessie met 300 elektrische bussen rijden.


Gunning is nu dus zes weken terug. Al bekend of er bezwaar of een rechtszaak aangespannen is? Of gaat deze gunning een keer zonder juridisch gedonder gepaard?

dennistd
Berichten: 3428
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor dennistd » di 05 nov 2019, 18:53

Bewaartermijn loopt tot (en met?) 6 november.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4148
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor cassie127 » di 05 nov 2019, 19:30

Nee die termijn is vandaag rond 15:30 uur afgelopen.
gaat een bezwaartermijn van 6 weken lopen, tot 5 november 2019.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... dRpbUJkF8U
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

dennistd
Berichten: 3428
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor dennistd » di 05 nov 2019, 19:58

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 2980192333

Laatste pagina: "6 november 2019: einde bezwaartermijn "

dennistd
Berichten: 3428
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor dennistd » wo 06 nov 2019, 11:13

Geen bezwaren ingediend tegen de gunning: https://www.keolis.nl/over-ons/nieuws/n ... -naar-keol

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2364
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor marvinkok » wo 06 nov 2019, 12:16

Zozo, had ik niet gedacht gezien alle ophef over een naam op een trein :')
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

dennistd
Berichten: 3428
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor dennistd » wo 06 nov 2019, 13:17

Waarschijnlijk omdat de andere vervoerders wel zo verstandig zijn dat los van elkaar te zien, in tegenstelling tot sommige politici :lol:

Abus
Berichten: 205
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Abus » wo 06 nov 2019, 13:52

17 miljoen reizigers per jaar, ofwel 50.000 per dag. Dat zijn er toch best wel erg weinig voor zo'n grote regio met anderhalf miljoen inwoners. Jammer dat er nog steeds niet staat wat de HOV-lijnen worden, want die zullen samen met de stadsdiensten toch de bulk van die 50.000 reizigers per dag moeten trekken.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7486
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor regenmaker » wo 06 nov 2019, 17:37

De stadsdienst Apeldoorn heeft zo'n 7.000 reizigers per dag.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
1 dec. 2019 - Kleve, Mönchengladbach, Wesel
15 dec. 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Herne, Remscheid, Wuppertal
jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten