Pagina 32 van 51

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 20 mar 2020, 16:10
door BrengMe
Ja, daar heb ik geen problemen mee, maar gezien ik de gemiddelde leeftijd op het ROCOV flink naar beneden haal, vraag ik mij af of de rest daar ook geen problemen mee heeft. En al kan de rest dat wel, ik ben niet degene die dat regelt.

Maar er werd contact gezocht met de betreffende vervoerskundige, dus ben benieuwd wat daaruit komt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 20 mar 2020, 16:58
door cassie127
Ik doe de laatste dagen al niets anders dan (video)bellen via Mircosoft Teams om de colleges te kunnen volgen :mrgreen:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 27 mar 2020, 21:12
door Milco
Vandaag zijn vier BYD's uit Almere tijdelijk verdeeld onder Apeldoorn en Zwolle ten behoeve van instructie voor de chauffeurs als voorbereiding op de aankomende concessie.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 28 mar 2020, 11:01
door Durashift
^^ hebben ze daar dan al laadinfra op de stallingen?

Of wordt er dagelijks heen en weer gereden naar Almere?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 28 mar 2020, 13:38
door sirvinniei
https://meppelercourant.nl/artikel/1094 ... staan.html
Busvervoerder Keolis is niet van plan om de wensen van de gemeenteraad van Staphorst in te willigen om buslijn 40 te verbeteren. Dat heeft de vervoeder laten weten.

De raad verzoekt om de route aan te passen waardoor ook het bedrijventerrein De Baarge en woonwijk de Slagen worden bediend.

Mogelijk komen er wel extra ritten richting Hasselt/Kampen ter hoogte van de Lichtmis, maar deze wijziging wordt pas doorgevoerd op het moment dat de concessie IJsselmond onderdeel wordt van de concessie IJssel-Vecht en dat is in december 2023.

Niet veel wijzigingen aan lijn 40 blijkbaar, maar wel een uitbreiding van 674?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 28 mar 2020, 14:24
door ovVeluwe
Durashift schreef:^^ hebben ze daar dan al laadinfra op de stallingen?

Of wordt er dagelijks heen en weer gereden naar Almere?


Volgens mij zou er zowel in Apeldoorn en Zwolle een compleet nieuwe stalling komen voor de elektrische bussen, maar misschien hebben ze iets tijdelijks voor die uit Almere.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 02 apr 2020, 16:02
door ovVeluwe
Weet iemand of de instructieritten al begonnen zijn in de BYDs? Of is dit uitgesteld door corona?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 02 apr 2020, 16:49
door Tom98
Komen er wel eens instructieritten? Ik kan mij niet herinneren dat wij uitleg hebben gehad over de BYD in Utrecht.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 02 apr 2020, 17:12
door ovVeluwe
Heb wel een aantal foto's gezien dat er nu een paar in Apeldoorn en Zwolle staan. Wellicht voor de chauffeurs hier wel.
Hoorde ook al dat in Amersfoort nauwelijks instructie was gegeven.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 03 apr 2020, 02:55
door Selivio
Staan er nu voor een maandje 2 in Zwolle en 2 in Apeldoorn als het goed is tbv voor instructie elektrisch rijden(icm code95 gok ik).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 03 apr 2020, 17:40
door sirvinniei
https://www.rtvfocuszwolle.nl/lijn-1-st ... hagen/amp/
De bushalte bij woonzorgcentrum ‘t Hoge Huis in Stadshagen wordt weer in gebruik genomen. Vanaf eind van dit jaar zal in Stadshagen rijden weer twee buslijnen langs de halte. Dat blijkt uit het nieuwe concept vervoersplan dat vanaf december moet ingaan.

2 lijnen, hmmmm. Lijn 1 zal dan wel weer een ringlijn worden door Stadshagen, alleen nu misschien in twee richtingen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 03 apr 2020, 18:21
door ovVeluwe
Wellicht dat ze hetzelfde gaan doen als de M1 in Almere, die wisselt nu ook dagelijks van rijrichting.
Of lijn 10 moet vaker en verder in stadshagen gaan rijden en niet alleen dienen als scholierenlijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 03 apr 2020, 20:03
door Daniel
sirvinniei schreef:Lijn 1 zal dan wel weer een ringlijn worden door Stadshagen, alleen nu misschien in twee richtingen.

Nee :wink: (En meer dan dat zeg ik nu even niet)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 03 apr 2020, 21:04
door sirvinniei
En hoe kom jij aan het concept vervoerplan? :wink:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 03 apr 2020, 21:39
door Daniel
Tja... :P (En verder vragen wat er in staat heeft natuurlijk ook geen zin, want dat mag ik helemaal niet delen)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 03 apr 2020, 22:42
door SuperGhost
ovVeluwe schreef:Wellicht dat ze hetzelfde gaan doen als de M1 in Almere, die wisselt nu ook dagelijks van rijrichting.
Of lijn 10 moet vaker en verder in stadshagen gaan rijden en niet alleen dienen als scholierenlijn.
Daar zat ik ook aan te denken. Andere optie zou lijn 71 kunnen zijn, maar dan wordt die wel langzamer natuurlijk. Of wellicht een nieuwe buurtbuslijn Stadshagen - 's-Heerenbroek - Wilsum - Kampen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 03 apr 2020, 23:09
door Milco
In december wijzigt alleen Overijssel en Veluwe he, IJsselmond blijft nog intact omdat daar nog geen andere vervoeder komt. ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 03 apr 2020, 23:19
door SuperGhost
Ook in bestaande concessie kunnen zich wel eens wijzigingen in de dienstregeling voordoen :wink:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 03 apr 2020, 23:42
door Milco
Dat zeker, maar in de concessie IJsselmond is de afgelopen jaren al nauwelijks iets gewijzigd en daarom ga ik er niet vanuit dat OV Regio IJsselmond lijn 71 al per december 2020 een andere en mogelijk langere route door Zwolle geeft.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 04 apr 2020, 00:16
door SuperGhost
Ik zei dan ook niet dat het een grote kans was ;-)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 04 apr 2020, 10:45
door regenmaker
Milco schreef:Dat zeker, maar in de concessie IJsselmond is de afgelopen jaren al nauwelijks iets gewijzigd...


In IJsselmond is wel ruimte voor verbetering van de dienstregeling. In vergelijking met de Veluwe vind ik de dienstregeling daar behoorlijk uitgekleed. Hopelijk komt daar in 2023 wel wat verandering in.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 04 apr 2020, 10:57
door sirvinniei
Het probleem van ijsselmond is vooral het gebrek aan maatwerk. In de nieuwe concessie wordt maatwerk ook niet bepaald aangemoedigd: het valt niet onder de bedieningseisen en een grote bus op een drukke lijn trekt waarschijnlijk meer reizigers.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 04 apr 2020, 13:15
door Klaasje
Het is makkelijk om commentaar te geven maar de provincie Flevoland heeft altijd al een karig budget van Den Haag gekregen. Per hoofd van de bevolking een van de laagste van heel Nederland en dan ook nog meer dan normaal zelf verantwoordelijk voor provinciegrensoverschrijdend vervoer.

Maatwerk klinkt leuk maar dan moet het ook daadwerkelijk voordeel hebben.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 04 apr 2020, 13:31
door regenmaker
Ik denk dat als je een Kolibrie/Vlinder-achtig systeem opzet vanuit Steenwijk om de omliggende dorpen tijdens de stille uren te bedienen dat je dan al een behoorlijke slag slaat qua dekking. In Flevoland zelf valt het nog wel mee met dorpen die verstoten zijn van openbaar vervoer in de rustige uren.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 04 apr 2020, 22:16
door SuperGhost
regenmaker schreef:In Flevoland zelf valt het nog wel mee met dorpen die verstoten zijn van openbaar vervoer in de rustige uren.
Omdat ze niet erg veel dorpen hebben? :roll: