OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Om het vervoer met een Nederlandse OV-kaart mogelijk te maken zou er een in- en uitcheck paal moeten komen op de stations van Emmerik en Elten. ,,Met Abellio als vervoerder op deze lijn, een dochteronderneming van de Nederlandse Spoorwegen, moet dat kunnen‘’, zegt van Dee. ,,Voor grensoverschrijdend busvervoer bestaat iets soortgelijks al op het traject Kleef-Nijmegen.
Bron: De Gelderlander
Bron: De Gelderlander
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Ik ben voor *O*
Maar doe het dan gelijk tot Düsseldorf, zoals het ook richting Aachen en Leer geregeld is (A)
Maar doe het dan gelijk tot Düsseldorf, zoals het ook richting Aachen en Leer geregeld is (A)
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Emmerich is al heel wat. Ik zou het ook graag zien voor Bad Bentheim en Gronau/Epe/Ochtrup trouwens, toch ook plaatsen waar flink wat Nederlanders wonen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Leuk bedacht, maar er moet voor reizen met Abellio nu juist bij Arriva in- en uitgecheckt worden.,,Met Abellio als vervoerder op deze lijn, een dochteronderneming van de Nederlandse Spoorwegen, moet dat kunnen‘’
Arriva-paaltjes laten plaatsen zou logischer zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Maar ondertussen willen ze Abellio en NS zoveel mogelijk gescheiden houden, Abellio-machinisten rijden voor hun Nederlandse bevoegdheid mee met Keolis, terwijl je NS zou verwachten...
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Sowieso is het wel opmerkelijk dat de OVC wel geldig is bij de Duitsers (Arriva) maar niet bij die tent die zo'n beetje in heel Nederland rijdt (NS)
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat het bij Arriva in beide gevallen een Nederlandse concessie is die een stuk doorrijdt Duitsland in, terwijl het bij Eurobahn, DB en Abellio Duitse concessies zijn die een stukje doorrijden naar Nederland.
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Ah, daar had ik nog niet aan gedacht inderdaad.
-
- Berichten: 3595
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Als je met de OV-chipkaart tot het eerste station over de grens kan reizen zou wel goede vooruitgang zijn. Bad Bentheim en Gronau kunnen onder Blauwnet vallen, Emmerich (eventueel ook Elten) onder Arriva Gelderland en Kaldenkirchen onder Arriva Limburg. En zoveel kosten het plaatsen van een paar OV-palen toch niet.dennistd schreef:Emmerich is al heel wat. Ik zou het ook graag zien voor Bad Bentheim en Gronau/Epe/Ochtrup trouwens, toch ook plaatsen waar flink wat Nederlanders wonen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Ik heb wel eens gehoord dat voor Bentheim het probleem de internetverbinding zou zijn. Al was dat wel jaren terug al, dus wellicht is dat met 4G nu wel een minder groot probleem.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
In het geval Beek en Emmerich speelt natuurlijk ook wel mee dat deze stations ook voor Nederlandse plaatsen (resp. Lobith/Tolkamer/Spijk en 's-Heerenberg) de snelste verbinding is naar Arnhem. Met de chipkaartpalen daar zouden Nederlandse reizigers volledig onder Nederlands tarief die snelste route kunnen afleggen (mits de bus 's-Heerenberg-Emmerich naar NL gaat, bijv. door verlenging lijn 24 naar Emmerich)Nitein-Repart schreef:Als je met de OV-chipkaart tot het eerste station over de grens kan reizen zou wel goede vooruitgang zijn. Bad Bentheim en Gronau kunnen onder Blauwnet vallen, Emmerich (eventueel ook Elten) onder Arriva Gelderland en Kaldenkirchen onder Arriva Limburg. En zoveel kosten het plaatsen van een paar OV-palen toch niet.dennistd schreef:Emmerich is al heel wat. Ik zou het ook graag zien voor Bad Bentheim en Gronau/Epe/Ochtrup trouwens, toch ook plaatsen waar flink wat Nederlanders wonen.
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Hoe zou je dat vervoerder-technisch willen regelen? Je reist per slot van rekening met een Duitse vervoerder, terwijl je geld in een Nederlandse concessie belandt. Dan moeten er verdeelsystemen opgezet worden, en dat is duidelijk te moeilijk gebleken (zie het drama rond single check in-check out).
請勿靠近車門
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Ik zou ook niet willen dat Duitse stations afgesloten worden met poortjes. Ik was onlangs op een aantal grote stations daar en het is wel zo fijn dat je daar overal bewegingsvrijheid hebt. En dat je nergens moet in- of uitchecken.
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Ah ja, want de Duitse stations waar je nu al met de chipkaart kan reizen zijn inderdaad onneembare vestigingen geworden :')
Diezelfde Duitse vervoerder krijgt nu toch ook al betaald voor Arnhem-Zevenaar? Of neemt Abellio daar gratis mensen mee om Arriva te pesten? _O-Cas schreef:Hoe zou je dat vervoerder-technisch willen regelen? Je reist per slot van rekening met een Duitse vervoerder, terwijl je geld in een Nederlandse concessie belandt. Dan moeten er verdeelsystemen opgezet worden, en dat is duidelijk te moeilijk gebleken (zie het drama rond single check in-check out).
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
NS kennende zou het me weinig verbazen :')
Nee, maar daar heb je wel gelijk in, en daar had ik niet aan gedacht.
Nee, maar daar heb je wel gelijk in, en daar had ik niet aan gedacht.
請勿靠近車門
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Een mooi moment om de OV-chipkaart voor de reiziger te laten werken en niet voor de vervoersbedrijven.Cas schreef:Hoe zou je dat vervoerder-technisch willen regelen? Je reist per slot van rekening met een Duitse vervoerder, terwijl je geld in een Nederlandse concessie belandt. Dan moeten er verdeelsystemen opgezet worden, en dat is duidelijk te moeilijk gebleken (zie het drama rond single check in-check out).
Overigens, op station Leer stond vroeger ook een OV-chippaal. Wellicht staat die er nog steeds, maar ik ben sinds de instorting van de Friesenbrücke niet meer in het Noordduitse stadje geweest. Wat in Leer kan, kan in Emmerich, Bad Bentheim en Elten natuurlijk ook.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Die stond er, een paar maanden geleden althans, nog steeds.
En tegenwoordig staan er dus paaltjes tot in Aachen Hbf. *O*
Maar zoals dennistd ergens hierboven aangaf zijn dat Nederlandse lijnen die een stukje Duitsland inrijden, en is dat hier andersom. Echter boeit mij dat als reiziger voor wie die hele kaart gemalt was natuurlijk geen ene donder...
En tegenwoordig staan er dus paaltjes tot in Aachen Hbf. *O*
Maar zoals dennistd ergens hierboven aangaf zijn dat Nederlandse lijnen die een stukje Duitsland inrijden, en is dat hier andersom. Echter boeit mij dat als reiziger voor wie die hele kaart gemalt was natuurlijk geen ene donder...
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Zoals al eerder vermeld gaan de inkomsten in Leer naar Arriva, dus is de grens OV-technisch gewoon opgeschoven, lijkt me. Het gaat hier niet per se om landsgrenzen, maar om concessiegrenzen, dus dan is het logisch dat men in Leer wel kan uitchecken (want Nederlandse concessie) maar in Emmerich niet.
Kan je op Nederlandse stations die alleen door een buitenlandse vervoerder worden gereden uitchecken? Zo ja, dan zou dit ook wel moeten kunnen, lijkt me.
Eijsden is onderdeel van het HRN, dus dat is een uitzonderingspositie, want dat valt niet onder een Belgische theoretische concessie.
Concreet komt dat dus alleen neer op Glanerbrug en de Eschmarke, tenzij ik er eentje gemist heb.
Kan je op Nederlandse stations die alleen door een buitenlandse vervoerder worden gereden uitchecken? Zo ja, dan zou dit ook wel moeten kunnen, lijkt me.
Eijsden is onderdeel van het HRN, dus dat is een uitzonderingspositie, want dat valt niet onder een Belgische theoretische concessie.
Concreet komt dat dus alleen neer op Glanerbrug en de Eschmarke, tenzij ik er eentje gemist heb.
Oh, mij hoef je niet te overtuigen, ik denk dat het heel handig zou zijn. Er zijn echter wel meer dingen waar ik best voorstander van ben, maar die stuk vallen op onwil/onkunde van de vervoerders en/of TLS. De vraag is dus of het realistisch is.Vinny schreef:Een mooi moment om de OV-chipkaart voor de reiziger te laten werken en niet voor de vervoersbedrijven.
請勿靠近車門
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Glanerbrug, Enschede Eschmarke...Cas schreef: Kan je op Nederlandse stations die alleen door een buitenlandse vervoerder worden gereden uitchecken? Zo ja, dan zou dit ook wel moeten kunnen, lijkt me.
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Eijsden toch ook. Maar stel dat ze echt paaltjes neerzetten op Elten en Emmerich. Dan zijn kruidvatdagkaarten daar toch ook geldig?
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Als jullie mijn hele post lezen, heb ik die allebei dan ook genoemd ;)
Maar het is dus mogelijk om met je OV-chipkaart naar Glanerbrug/Enschede de Eschmarke te reizen, dat is wat ik wou weten.
In dat geval zou dat mechanisme inderdaad ook wel doorgetrokken kunnen worden naar de stations over de grens, tenzij DB Regio niet gecompenseerd wordt voor de ritjes binnen Nederland.
Maar het is dus mogelijk om met je OV-chipkaart naar Glanerbrug/Enschede de Eschmarke te reizen, dat is wat ik wou weten.
In dat geval zou dat mechanisme inderdaad ook wel doorgetrokken kunnen worden naar de stations over de grens, tenzij DB Regio niet gecompenseerd wordt voor de ritjes binnen Nederland.
Laatst gewijzigd door Cas op za 09 mar 2019, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
請勿靠近車門
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
En dat laatste lijkt me sterk :Y
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Hoeft niet: kan best zo zijn dat die paaltjes zo ingesteld worden dat ze alleen reizen op saldo aanspreken en geen andere producten.en-es schreef:Eijsden toch ook. Maar stel dat ze echt paaltjes neerzetten op Elten en Emmerich. Dan zijn kruidvatdagkaarten daar toch ook geldig?
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Niet goed gelezenCas schreef:Als jullie mijn hele post lezen, heb ik die allebei dan ook genoemd ;)
Maar er het is dus mogelijk om met je OV-chipkaart naar Glanerbrug/Enschede de Eschmarke te reizen, dat is wat ik wou weten.
In dat geval zou dat mechanisme inderdaad ook wel doorgetrokken kunnen worden naar de stations over de grens, tenzij de DB Regio niet gecompenseerd wordt voor de ritjes binnen Nederland.
Maar de de paaltjes zijn daar van Blauwnet, aangezien de provincie Overijssel mede-concessieverlener voor de grensoverschrijdende lijn.
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Voor de RE19 is de provincie Gelderland mede-opdrachtgever/ financier Er staan zelfs logo's van Gelderland op de treinen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten