Onduidelijke prijs.

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
miepmop
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 01 apr 2019, 12:21

Onduidelijke prijs.

Bericht door miepmop »

Afgelopen zaterdag ben ik met de bus van Arnhem centraal naar Oosterbeek vogelweg gegaan, ik betaalde het kaartje via de betaalautomaat wat 4.60 euro kost voor dat korte stukje, ik kreeg van de chauffeur een klein briefje dat ik betaald had.
Erg duur naar mijn mening en geen kaartje gekregen, omdat het erg druk was ben ik niet in discussie gegaan.
Op de website van connexxion kon ik nergens het bedrag 4.60 euro terugvinden.
Klopt dit wel? het is een klein bedrag maar erg duur voor deze korte rit.
En zou ik geen kaartje moeten krijgen?

mvg miep.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Onduidelijke prijs.

Bericht door nvdw »

Het tarief klopt. Meer uitleg op deze pagina en een prijzentabel HIER.

Is dat duur? Jazeker. Dezelfde rit had u met een ov-chipkaart € 1,61 gekost. Toch wel handig zo’n ding.

De automaat in de bus print een bon uit, dat is uw vervoerbewijs.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Onduidelijke prijs.

Bericht door dennistd »

€4,60 klinkt als een logische prijs: in Oost wordt gerekend met een X-aantal kaartjes die je nodig hebt. Per stuk zijn ze €2,30 dus €4,60 is twee 'kaartjes' (ik zou zelf liever tariefzones zeggen, maar blijkbaar vinden ze dat niet logisch). Binnen Arnhem kost het één kaartje, Oosterbeek twee kaartjes is wel logisch dan.

Het is inderdaad fors duurder dan de OV-chipkaart, allemaal als ontmoediging om in de bus te betalen. Dat je geen kaartje kreeg zal er wel mee te maken hebben dat de printer het niet deed. Je hoeft in elk geval niet bang te zijn dat de chauffeur het in eigen zak stopt zoals vroeger met contant geld, het komt netjes bij de vervoerder terecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Onduidelijke prijs.

Bericht door Suus »

Breng hanteert in de bus een basisprijs van € 2,30. Als je vanuit Oosterbeek verder rijdt dan Arnhem Business Park wordt het dubbele tarief in rekening gebracht, dat is inderdaad € 4,60. Zie ook de Prijstabel voor Breng Arnhem: https://www.breng.nl/data/upload/Tariev ... 1-2019.pdf

De meeste vervoerders hebben de kaartjes vervangen door een printje uit de verkoopcomputer. Authentieke kaartjes worden daardoor steeds zeldzamer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Onduidelijke prijs.

Bericht door cassie127 »

Mocht je goedkoper willen reizen... Op veel voorverkooppunten zijn ook ritkaarten te koop. Bij veel voorverkooppunten liggen echter nog kaartjes van €4,- en €6,- ipv €4,60 of €6,90
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Onduidelijke prijs.

Bericht door Ardan »

Omdat de vraag van miepmop voldoende is beantwoord is de discussie over de tariefstijgingen in auto en OV afgesplitst naar dit topic.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten