Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
iamthedutchdude
Berichten: 990
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door iamthedutchdude »

Ahh. Dat verduidelijkt de zaak behoorlijk. Dank!

Dat krukken maakt het flink wat onwaarschijnlijker dat er gekeerd wordt op Lunteren en dan kan er dus hooguit tussen Barneveld-Noord en Barneveld Zuid gependeld worden. Ik kan me zo voorstellen dat Keolis dan nog liever het hele traject verbust.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Bemined »

Ik heb even wat zitten zoeken: met VCVL beveiliging zou je in principe moeten kunnen keren achter het inrijdsein. Dus je komt binnen op het voorkeursspoor, je laat de reizigers uitstappen en vertrekt leeg tot achter het inrijdsein. Zodra je de las bij de inrijder voorbij bent loopt het wissel automatisch om en komt het sein uit de stand stop waarna je kop kunt maken. Maar je keert echter wel op de vrije baan dus als er overwegen aanwezig zijn zoals in Lunteren is het net even iets ingewikkelder. Wat ik kan vinden moet je in dat geval doorrijden tot voorbij het voorsein en dan met een partij instructies overweg op zak terugrijden naar de inrijder die dan automatisch uit de stand stop gekomen zal zijn.
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door omaylie »

Is het al bekend wanneer de treinen de RRReis-huisstijl krijgen?
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door cassie127 »

Grote kans dat het gaat gebeuren tijdens/rondom de grote buitendienststelling van Amersfoort.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Nickipedia »

De eerste revisie is nog niet begonnen, dus dat zal nog even op zich laten wachten. Dit is voor nu uitgesteld in verband met de gewenste inbouw van toiletten in de Protossen.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Heel_Holland_Spot
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Ik zag op Instagram een filmpje voorbij komen van FLIRT3 5038 in 's-Hertogenbosch. Ik vermoed dan dat ie naar Blerick gaat. Wellicht voor revisie? Of is er een andere reden voor dat hij in 's-Hertogenbosch was?
Ik reis vooral in Arnhem-Nijmegen en soms in Veluwe-Zuid en IJssel-Vecht.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5268
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Lijn 45 »

De stellen van de Valleilijn worden in Roosendaal onderhouden, de snelste route tussen Amersfoort en Roosendaal is via 's-Hertogenbosch.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door cassie127 »

De flirts worden ook onderhouden bij Stadler in Hengelo.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door marvinkok »

Nee, onderhoud is bij Brouwer, zowel voor de Flirt als de Protos van de Valleilijn.
Er is er laatst wel een in Hengelo geweest wegens een draaistelwissel, maar dat was alleen omdat het in Roosendaal niet mogelijk is door het ontbreken van hefbokken.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Durashift »

^^ en wat met een laptop of schroevendraaier af kan..wordt op lokatie gedaan, schat ik zo in..Ik heb wel eens een service auto van Stadler op de Bokkeduinen gezien, voor de neus van de Vallei Flirt.
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Nickipedia »

Afgelopen week zijn alle Protossen naar Strukton in Zp geweest voor het preventief afdraaien van de wielen. Die stellen komen nog eens ergens…
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door ThatPCDude »

...Maar erg efficiënt is het niet :X
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door cassie127 »

Tja er zijn wel meer dingen niet efficiënt. Als je ziet hoeveel materieel er dagelijks leeg door het land rijdt om ergens anders weer een trein te kunnen rijden...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door ArrivaBas »

Het is natuurlijk niet zo dat al die lege ritten doelbewust zijn. Bij NS zijn dat soms ook lege ritten omdat de Bijsturing materieel naar de juiste plek dirigeert, bijvoorbeeld om materieel waarvan een rit in de omloop is opgeheven toch aan de juiste kant van de route te krijgen, zodat de vervolgrit niet ook afgeschaft hoeft te worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door cassie127 »

Klopt. Die ritten heb ik zelf ook vaak zat aangevraagd.
Spoiler: show
dan krijg je bijvoorbeeld een 89415 van Zp naar Ut via Dv met behandeling 0023 voor Machinistwissel te Dv en in Ut behandeling 0018: Opstellen
Maar zelfs dan wordt er nog veel leeg gereden. Ook vanuit de planning. Bijvoorbeeld omdat er veel vraag is naar Eindhoven en er daardoor meer stellen in Eindhoven uitlopen dan dat nodig is terwijl Nijmegen bijvoorbeeld 2 tekort komt voor de opstart.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten