Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Jurre
Berichten: 1045
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Jurre »

ovVeluwe schreef: za 29 okt 2022, 16:56
Jurre schreef: vr 28 okt 2022, 11:52 Er komen in totaal ongeveer 55 bussen. Voor lijn 303 (huidige C3) komen 7 Capacity's. Rest van het materieel met ingang van 11 december varieert van Ambassadors tot Citea's, Citaro's, Volvo's en Iveco's.
Er is nog geen lijstje van welke er exact gaan komen?

Edit, zover bekend:
Citaro G: 9249, 9255, 9257, 9258, 9259, 9261
CapaCity: 9351-9360
Ambassador: 3394, 4183, 4214, 4215, 4238, 5812, 5815, 5816, 5818, 5822, 5828, 5829, 5830, 5834, 5839, 5841, 5842, 5843
Volvo: 5737, 5738
Iveco: 2744, 2745
Citea: ?
Ik zal het lijstje komende week even aanvullen, maar de Capacity's betreffen de 9344, 9346-9348, 9350, 9357 en 9359.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ovVeluwe »

Durashift schreef: za 29 okt 2022, 22:14
(..)Hermes heeft met Provincie Gelderland afgesproken met een RRReis-huisstijl te rijden. Dat zal niet de volledige huisstijl zijn, maar de witte basis met de naam ‘RRReis’ erop. Dit wilden we graag om een nette en eenduidige uitstraling te geven aan het vervoer en duidelijkheid te bieden aan de reizigers, die al gewend zijn aan deze huisstijl. (..)
Dit is wel scheef, men is juist gewend aan de voorgeschreven huisstijl. Keolis heeft dit ook gewoon toegepast op de Citaro's, wetende dat het tijdelijk zou zijn. Zo netjes en duidelijk vind ik de oplossing van Hermes niet, neigt meer naar goedkoop.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door The Greyhound »

Ik vind de nieuwe ‘tijdelijke’ huisstijl een stuk netter dan de sliertjes over de ramen van de oude huisstijl. Op een goedkoop Chinees product kan dat niet zoveel kwaad, maar je moet er niet aan denken dat de sjieke Arnhemse trolleybussen straks zo rond moeten rijden.
Laatst gewijzigd door The Greyhound op zo 30 okt 2022, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door bartjemestrom »

Ga er maar alvast aan wennen dan. Over een paar jaar rijden ook die Arnhemse trolleys zo rond ;)
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 577
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door busentrein »

Nee dat wordt TrolleyRRReis :X :roll: :N
treinspotter23
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 31 okt 2022, 11:36

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door treinspotter23 »

Meltrain schreef: za 29 okt 2022, 23:29 Waarom gaan de 25 "overgebleven" BYD's eigenlijk niet naar deze concessie?
Deze blijven eigendom van Keolis en komen daarom niet in Veluwe-Zuid te rijden. Het is ook wel goed te begrijpen dat zowel EBS als Hermes niet op die 25 BYD's zitten te wachten. Als Keolis de noodconcessie had gekregen wouden ze de huidige gasbussen, en dus die 25 BYD's inzetten. Wellicht dat ze in de toekomst nog in een van de overgebleven concessies van Keolis gaan rijden, maar daar ga ik maar niet teveel over speculeren.
"Kies bewust, kies de aardgasbus"
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door CamilleKreemers »

Welke concessies heeft Keolis langdurig als Ijssel-Vecht stopt? Alleen Utrecht en Almere toch?
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door sirvinniei »

Utrecht is ook niet zo bijster lang meer
Ik heb geen onderschrift
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Roeland »

is er al een vervoerplan 2023 bekend voor Veluwe-zuid? Veranderen er veel dingen?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ovVeluwe »

CamilleKreemers schreef: ma 31 okt 2022, 15:38 Welke concessies heeft Keolis langdurig als Ijssel-Vecht stopt? Alleen Utrecht en Almere toch?
Utrecht zal hoe dan ook geen extra BYD in dienst nemen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat, mocht Keolis de noodconcessie van Twente winnen, ze daar ingezet zullen worden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door flipje »

Roeland schreef: ma 31 okt 2022, 16:31 is er al een vervoerplan 2023 bekend voor Veluwe-zuid? Veranderen er veel dingen?
Reken er maar op dat dit pas eind november gaat worden..
treinspotter23
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 31 okt 2022, 11:36

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door treinspotter23 »

CamilleKreemers schreef: ma 31 okt 2022, 15:38 Welke concessies heeft Keolis langdurig als Ijssel-Vecht stopt? Alleen Utrecht en Almere toch?
En Twente sowieso nog 1 jaar. In december wordt bekend of ze Twente-ZHO krijgen of dat het stokje wordt overgedragen aan Arriva.
Provincie Utrecht zou ook nog maar 1 jaartje zijn, maar is 2 jaar verlengd (dus tot december 2025), dat zou een optie kunnen zijn.
Almere loopt nog tot december 2027, dus dat zou een geschikte concessie kunnen zijn om die 25 BYD's te dumpen.

Of verkopen zou nog een optie kunnen zijn, maar dat gaat lastig worden gezien de kwaliteit
"Kies bewust, kies de aardgasbus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Milco »

Met het open instapbeleid in Almere hebben we denk ik niets aan tweedeurs bussen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door omaylie »

Ze zouden in Almere ook nog op het R-net ingezet kunnen worden, maar ik twijfel of ze daar genoeg hebben aan die lengte. Hooguit als versterking.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Lijn 45 »

Ik zie ze in Almere hoogstens de 62xx MAN's, de oude BYD's en een paar R-net diensten vervangen, maar ik denk niet dat ze, zelfs in die situatie, alle 25 daar terecht kunnen.

Misschien dat er een paar naar Blauwnet gaan, al heb je dan wel het probleem dat ze ergens moeten laden...
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door gkw1969 »

Ik denk dat Twente toch de grootste kanshebber is als deze verlengd wordt. Kleurstelling hoeft niet aangepast te worden en de transitie naar ZE wordt dan al ingezet. En ze kunnen al direct ingezet worden.
When you're tired of London, you're tired of life
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Roeland »

omaylie schreef: di 01 nov 2022, 10:54 Ze zouden in Almere ook nog op het R-net ingezet kunnen worden, maar ik twijfel of ze daar genoeg hebben aan die lengte. Hooguit als versterking.
In Almere zou ik ze liever gebruiken om de laagfrequente "R-net"-lijnen als niet-R-net te rijden (zoals de 322 en de 326, die dan ook weer meteen 12x-nummers zouden kunnen krijgen?)
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3268
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door marvinkok »

gkw1969 schreef: di 01 nov 2022, 13:03 Ik denk dat Twente toch de grootste kanshebber is als deze verlengd wordt. Kleurstelling hoeft niet aangepast te worden en de transitie naar ZE wordt dan al ingezet. En ze kunnen al direct ingezet worden.
Enige is dat er nog geen laadvoorzieningen zijn, maar daar hebben ze dan nog een jaar voor
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Milco »

Nieuwe dienstregelingen Connexxion staan in de OVinfo-app. Snelle blik op deze concessie zijn weinig grote veranderingen. Lijn 43 gaat in z’n geheel naar Breng, lijnen C2, C3 en 231 heten straks 302, 303 en 371.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Daelea »

Zo te zien verdwijnen lijn 6 (Ede Oost) en 89 (De Klomp - Wageningen Campus). De stadsdiensten in Ede gaan in de avonduren terug naar een uurdienst. De tienminutendienst op de 303 (C3) op werkdagen in de daluren en zondagavond vervalt ook, dat wordt een kwartiersdienst.

Ik hoop trouwens dat Hermes ook nog iets gaat aanpassen aan de lijnbestemmingen. Zoals het er nu in staat, krijgen we in Ede twee stadslijnen met bestemming "Veldhuizen" (zijn twee ringlijnen in tegengestelde richting) en rijden alle ritten van de 303 met "Wageningen via Hoevestein", al rijdt de helft van die ritten juist niet via Hoevestein...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9171
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door regenmaker »

Ai, lijn 302 gaat terug naar een uursdienst in de avonduren en op zondag dat is wel een slechte zaak. -0- Hoezo ComfortRRReis?

Ook op de 108 wordt behoorlijk gesneden in de frequenties. Lijn 108 gaat alleen doordeweeks overdag nog 2x/uur rijden; rest van de tijd 1x/uur. Lijn 105 gaat in Barneveld doorrijden naar de Troelstralaan.

Gezien de wijzigingen op de 302; ben ik nu al blij als Hermes weer weg is, wat een armoede. De frequentie is nu op alle momenten gehalveerd ten opzichte van wat Keolis bood en is nog slechter dan in het Syntus en BBA tijdperk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Philip »

Is al iets bekend over het rijden van de 'vakantiedienstregeling'? Met andere woorden: wat gebeurt er met de ritten die de afgelopen periode niet hebben gereden?

En ik dacht dat lijn C3 overvol was, met name op zondagavond?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Daniel »

Ah, ze blijven dus op lijn 5 een nergens op aansluitende dienstregeling rijden. Juist de uitgedunde NS dienstregeling biedt mogelijkheden tot wat beters.
Het rondje Ede/Veenendaal zit er nog in, zie ook lijn 83 staan namelijk. Al is volledig Breng zoals er nu in staat wellicht wat overdreven ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1045
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Jurre »

Milco schreef: wo 02 nov 2022, 06:22 Nieuwe dienstregelingen Connexxion staan in de OVinfo-app. Snelle blik op deze concessie zijn weinig grote veranderingen. Lijn 43 gaat in z’n geheel naar Breng, lijnen C2, C3 en 231 heten straks 302, 303 en 371.
De huidige verdeling van ritten RRReis/Breng blijft gewoon behouden. De export van Veluwe Zuid is echter als ''Breng'' tevoorschijn gekomen in plaats van als ''RRReis''. Hier wordt aan gewerkt.
Daelea schreef: wo 02 nov 2022, 06:33 Ik hoop trouwens dat Hermes ook nog iets gaat aanpassen aan de lijnbestemmingen. Zoals het er nu in staat, krijgen we in Ede twee stadslijnen met bestemming "Veldhuizen" (zijn twee ringlijnen in tegengestelde richting) en rijden alle ritten van de 303 met "Wageningen via Hoevestein", al rijdt de helft van die ritten juist niet via Hoevestein...
We werken met via-bestemmingen op het lijndisplay. Dit geldt ook voor lijn 303, maar doordat er kwantitatief meer ritten via Hoevestein rijden wordt dit blijkbaar in de export zo overgenomen. Ik ga erachteraan.
regenmaker schreef: wo 02 nov 2022, 06:50 Lijn 105 gaat in Barneveld doorrijden naar de Troelstralaan.
Lijn 110 gaat ook doorrijden naar de Troelstralaan.
Philip schreef: wo 02 nov 2022, 07:51 Is al iets bekend over het rijden van de 'vakantiedienstregeling'? Met andere woorden: wat gebeurt er met de ritten die de afgelopen periode niet hebben gereden?

En ik dacht dat lijn C3 overvol was, met name op zondagavond?
De dienstregeling met ingang van 11 december wordt de reguliere dienstregeling. Lijn 303/C3 is de enige lijn met een vakantiedienstregeling. Daarnaast gaan we rijden met 21 meter bussen, dus met meer capaciteit per voertuig.
Daniel schreef: wo 02 nov 2022, 07:52 Ah, ze blijven dus op lijn 5 een nergens op aansluitende dienstregeling rijden. Juist de uitgedunde NS dienstregeling biedt mogelijkheden tot wat beters.
Het rondje Ede/Veenendaal zit er nog in, zie ook lijn 83 staan namelijk. Al is volledig Breng zoals er nu in staat wellicht wat overdreven ;)
In overleg met Syntus Utrecht is ervoor gekozen om de huidige dienstregeling vanaf 11 december te behouden. Op korte termijn gaan we om tafel om een nieuwe robuuste dienstregeling uit te werken voor lijnen 5, 83 en 85. Dat was binnen het huidige tijdsbestek helaas niet meer mogelijk.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door gkw1969 »

Milco schreef: wo 02 nov 2022, 06:22 Nieuwe dienstregelingen Connexxion staan in de OVinfo-app. Snelle blik op deze concessie zijn weinig grote veranderingen. Lijn 43 gaat in z’n geheel naar Breng, lijnen C2, C3 en 231 heten straks 302, 303 en 371.
OVinfo app? Kun je me uitleggen waar? Ik vind alleen realtime info. Geen DR info ingaande 11-12
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten