Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door Nickipedia »

KL577 schreef: ma 13 nov 2023, 22:11 Dat was het WEPod-project. Heeft eigenlijk ook nooit op de campus gereden - althans, ben het wagentje nooit tegengekomen
In de proefperiode reed ik nog vanuit Ede, ben hem regelmatig tegen gekomen op de Campus.
erjeebee schreef: ma 13 nov 2023, 21:05 Ik heb in de Rietkampen gewoond en ken de omgeving aardig goed.
Ik ben me niet bewust van veel "kruip door sluip door" mogelijkheden.
Ik neem althans aan dat ie niet over de landweggetjes door de Kraats gaat rijden.
Dan houd je de Dreeslaan en de Edeseweg in Bennekom over. Niet echt kdsd.
O ja, over de Halderbrink en de Bovenbuurtweg naar de Zandlaan, dat is een beetje kdsd.
Dat zal 'm wel zijn dan, hoewel de Bovenbuurtweg nou niet bepaald een weg is waar ik een bus over zou sturen.

Hoe dan ook, voordat het beroep van OV buschauffeur is uitgestorven zijn we wel een paar decennia verder.
Afbeelding

Op de Jan Tooroplaan zijn zelfs nog speciaal verkeerslichten geplaatst zodat ie veilig over kon steken. In al die jaren heb ik die slechts 1x in werking gezien.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door SuperGhost »

Die verkeerslichten zijn al jaren geleden weggehaald.
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door erjeebee »

Wow, wat een onlogische route in Ede.
Helemaal gericht op het vermijden van de drukkere wegen.
Daar spreekt echt vertrouwen in de technologie uit _O-
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door Etienne »

Vanochtend in Apeldoorn kwam ik dit briefje tegen op de halte van lijn 231/302.

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door SuperGhost »

Heeft die het in word getypt en daarna een screenshot ervan gemaakt en pas daarna geprint ofzo? Je ziet zelfs nog de spellingscorrectie onder de woorden :lol:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9171
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door regenmaker »

Heeft ie nog niet gezien dat de frequentie tijdens een deel van de spitsuren wordt verlaagd naar 1x/uur zodat lijn 302 vaker kan rijden. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door Meltrain »

Krijgt lijn 231 dan een andere route of wordt het Halte Overslaand Vervoer?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door Etienne »

De tweede reden; niet meer stoppen bij enkele rustigere haltes, zodat het meer een Sneldienst wordt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door Durashift »

erjeebee schreef: wo 15 nov 2023, 21:33 (..)
Daar spreekt echt vertrouwen in de technologie uit _O-
Verstandig.

Autonoom is een droom.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door gkw1969 »

Etienne schreef: za 02 dec 2023, 19:04 De tweede reden; niet meer stoppen bij enkele rustigere haltes, zodat het meer een Sneldienst wordt.
En omdat het niet meer dezelfde concessie is. Binnen Apeldoorn rijdt de 231 nu nog als een aanvulling op de stadsdienst.
Daarbij vergeet de schrijver dat bij al die haltes de gewone stadsbus stopt. En ze zullen echt geen haltes laten vervallen waar veel mensen in stappen richting Arnhem. Ik vraag me sowieso af hoeveel reizigers er vanuit De Maten naar Arnhem reizen.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9171
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door regenmaker »

Je zal je verbazen hoeveel reizigers er nog instappen in De Maten, maar dan met name tijdens de spitsrichting. In de ochtendspits richting Arnhem en in de middagspits richting Apeldoorn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door Daniel »

Die instappers in de middagspits richting Apeldoorn kunnen natuurlijk ook gewoon de stadsbus nemen ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door teun »

Als de bus vanuit Arnhem leeg is inderdaad wel, zo niet is het juist een mooie bundeling van twee reisstromen. (Maar het zal wel een verspreking geweest zijn. :') )
Sorry_geen_dienst
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

De 231 is voor mijn gevoel vaak een veredelde stadsbus; volle bak vanaf station Apeldoorn maar zodra je De Maten uit rijdt de A50 op is de bus ook leeg. En wat er nog in zit zijn doorgaande reizigers vanaf het station dus voor hen maakt het niet uit of die bus als 231 of 302 rijdt. Oftewel allemaal reizigers die ook juist stadslijn 3 of 4 kunnen pakken als alternatief. Instappers in De Maten zijn er buiten de spits marginaal. Lijn 231 bedient vooral scholieren vanaf De Maten; 's ochtends naar Arnhem toe en 's middags komen ze weer terug. De Arnhemseweg wordt in Apd echt onderbediend (vroeger bij Syntus reden daar lijn 1, 14, 18/19, 43 en 91 en ook nog eens in hogere frequenties dan nu. 231 als 302 laten rijden is win/win.

De 231 rijdt Apd in vrijwel gelijk met lijn 3 naar het station. Als lijn 3 wat te laat is of vervallen is dan pikt de 231 die reizigers nu op. Maar vaak rij je daar achter elkaar aan naar het station.

Met haltes overslaan door 231 win je in mijn optiek weinig tijd maar benadeel je wel reizigers want die moeten nu verder lopen/fietsen naar de bushalte. Als ik één ding heb geleerd over het reisgedrag van de inwoners in Apd is dat ze lui zijn en het liefst de bushalte voor de deur willen hebben. Helaas doen de vervoerders het tegenovergestelde en worden de afstanden naar de haltes alleen maar groter. Gevolgen zijn ook duidelijk; lege stadsbussen en meer auto's.
MichOV
Berichten: 351
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door MichOV »

Meer auto's ga je denk ik sws wel krijgen met het steeds duurder wordende OV. Juist zou men het OV goedkoper moeten maken als je mensen meer het OV wil laten nemen maarja maak dat de hoge heren maar eens wijs.
Laatst gewijzigd door MichOV op zo 03 dec 2023, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door teun »

Tegen de prijs van een auto box je echt niet op hoor. :Y
CitaroMH
Berichten: 44
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 12:33

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door CitaroMH »

MichOV schreef: zo 03 dec 2023, 22:47 Meer auto's ga je denk ik sws wel krijgen met het steeds duurder wordende OV.
Of slechtere OV, zie Concessie Zeeland.
Beste groeten uit Mülheim ruhr

Moritz
MichOV
Berichten: 351
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door MichOV »

Geen idee of ik het goed heb gezien maar klopt het dat ex-Syntus 3256 Amba sinds kort de kleurstelling van RRReis heeft gekregen? Waar komt deze te rijden dan?
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door Michael »

Klopt die is voor trein vervangend vervoer voor de Valleilijn zoals te lezen is in dit topic: viewtopic.php?f=32&t=12900&p=828281#p828281
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door Matt5154 »

Komt ook Crossway 5519 vanaf IJsselmond naar Veluwe-Zuid of niet?
Stadsbus
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door Stadsbus »

Die zou naar Zuid Oost Brabant gaan
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door DDietzen »

regenmaker schreef: zo 03 dec 2023, 10:49 Je zal je verbazen hoeveel reizigers er nog instappen in De Maten, maar dan met name tijdens de spitsrichting. In de ochtendspits richting Arnhem en in de middagspits richting Apeldoorn.
Dit kan ik proefondervindelijk bevestigen, na 2 ritjes in vrijdagochtendspits van Apeldoorn naar Arnhem in de afgelopen maand. De bus vertrekt bijna leeg vanaf het station, bij één van de eerste haltes stapt nog een verdwaalde reiziger in of uit, maar in De Maten stappen er bij nagenoeg elke halte één of meerdere mensen in en stroomt de bus dus pas echt vol. De te schrappen haltes zijn dus juist de haltes waar de 231 zijn klandizie haalt.
Geeft mij een lichte indruk dat men een afbraakconstructie aan het optuigen is voor de 231...
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door Nickipedia »

Syntus stopte eerder ook niet op alle haltes in De Maten, dat is pas met het wijzigen van de route van lijn 3 en 4 via het centrum en aan beide kanten door de wijk aangepast. Die wijziging wordt nu dus terug gedraaid.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Gebruikersavatar
Gartlin9
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door Gartlin9 »

Mij valt op dat er geen dienstregeling/reisinfo te bekennen is in ovinfo van deze concessie vanaf zondag
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Bericht door ovVeluwe »

Alle lijnen stonden eerst dubbel in OV info, ik denk dat er een fout was in de data dat deze opnieuw ingevoerd moet worden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten