Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat 105-205 doorgaand geboden werd is gewoon historie: vroeger was dat een doorgaande lijn 105. Die is ooit geknipt (om de omweg duidelijker te maken?) qua lijnnummer, maar altijd als doorgaande verbinding blijven rijden.
Alleen nu komen beide helften in verschillende concessies.
Alleen nu komen beide helften in verschillende concessies.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Tussen de regels door lees ik dat pas op een later moment besloten is om de twee delen te koppelen. Er staat ook ergens dat het deel Emmeloord - Steenwijk op de lijnennetkaart nog het lijnnummer 213 heeft, maar dat het in werkelijkheid 214 wordt.SuperGhost schreef: ↑za 08 okt 2022, 18:29Nou er staat "- 214 Steenwijk - Emmeloord en Emmeloord – Lelystad" en dus niet 214 Steenwijk - Lelystad of 214 steenwijk - Emmeloord - Lelystad, zoals wel staat bij andere gekoppelde lijnen. Dit maakt het lijken alsof het hier om 2 op papier aparte lijnen gaat.MobilityGoesDutch schreef: ↑za 08 okt 2022, 14:28Er staat gewoon dat het één lijn 214 van Steenwijk naar Lelystad via Emmeloord wordt. Ik kan er weinig andere interpretaties aan geven, eerlijk gezegd.SuperGhost schreef: ↑za 08 okt 2022, 13:28 Maak er dan gewoon ook op papier één lijn van als ze op elkaar door rijden en niet twee verschillende lijnen met hetzelfde nummer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Klopt
Leuk om jullie reacties te lezen!
Leuk om jullie reacties te lezen!
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Waarom biedt EBS geen ritten 171 Vollenhove naar Blokzijl (aansluiting naar Steenwijk) om zo snel naar Leeuwarden te kunnen reizen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Heb jij dit geschreven?
Ik kon de humor en creatieve teksten erg waarderen.
(Voorbeeldje: "Lijn 161 is een echte ‘dakpanlijn’. Reizigers gaan nooit het hele stuk mee (behalve de schrijver van dit plan, want wát een mooie route is dat)," )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik zie dat je lijn 8 in Deventer helemaal weer via de rivierenwijk laat rijden? Zoals vroeger lijn 1? Of is dat een foutje op de tekening.
When you're tired of London, you're tired of life
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik vind het wel jammer dat de C voorloopletters weer verdwijnen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
En wat had dat voor een voordeel, eerder een vreemde eend in de bijt, althans voor Nedelandse begrippen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Keolis is binnen Nederland de enige vervoerder die voorloopletters gebruikt voor lijnen die overdag rijden. Zelfs binnen Keolis kunnen niet alle bussen en systemen daarmee overweg, zodat deze lijnen dan deels overlappen met andere stadslijnen als die letter verdwijnt. Op station Zwolle kun je met een ontbrekende voorloopletter drie kanten op met een lijnnummer 1, te weten Stadshagen, Nunspeet en Dedemsvaart.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De voorloopletter werkte bij Keolis vermoedelijk vooral goed om weinig klachten te krijgen. Het reactieformulier op de website gaf namelijk altijd een foutmelding bij het verzenden als je een lijn met voorloopletter geselecteerd had
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
en de chauffeur dan? Ik kon de uitleg van sommige termen zoals dakpanlijn ook wel waarderen. Ik hoop dat EBS goed herstel heeft.
Ook het melden dat goede zaken niet hoeven te wijzigen was mooi. Sommige vervoerders blijven zaken jaarlijks aanpassen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dan weet je precies over welk product je praat en is esthetisch verantwoord. 300 reeks is eigenlijk nietszeggend en wordt ook niet consequent in NL toegepast. Streeklijnen onder noemer R(egiobus), sneldiensten onder S(nelbus) en stadslijnen onder het lijnnummer C(itybus).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Als er iets redelijk consistent in heel Nederland wordt toegepast, is het wel de 3xx-reeks voor “premiumlijnen”. Alleen Zuid-Holland die 4xx gebruikt voor R-NET en de C bij RRReis is een afwijking. Maar de lijnnummerdifferentiatie is eigenlijk ook wel op andere manieren mogelijk. Lage nummers voor stadslijnen, belangrijke lijnen met een 0 aan het einde. Ik zie voor letters vooral nut achter een lijnnummer, om een routevariant aan te duiden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Voor routevarianten kan je gewoon de bestemming van een lijn aanpassen (eindpunt aanpassen of via toevoegen). Maar een aantal regio's gebruiken ook niet het 3xx nummer. Als ik dan naar bijvoorbeeld buurtbussen kijk dan is het nog een grotere rotzooi: 1xx, 2xx, 4xx, 5xx. Dan kan je beter consistent een B ervoor plakken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dapper van EBS dat er in 2024 een andere verbinding met de 11 wordt aangeboden dan alleen richting het station. In dienstregeling 2023 worden de tijden richting station aangepast zodat er wordt aangesloten op de knoop; gaat dat ook met de ritten van lijn 1 in de avonduren en zondag gebeuren?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Welke lijn 11 van de 4? Zwolle, Apeldoorn, Kampen of Lelystad?
-
- Donateur
- Berichten: 191
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er zitten echt wel een aantal mooie ideeën in het plan. Wel vraag ik me af hoe de situatie in het weekend eruit gaat zien. Die is in het gebied nu best wel treurig
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vermoedelijk Zwolle, die rijdt straks niet meer via station Zwolle
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Kampen en Lelystad sowieso nog niet in 2023.
Ik vraag me dan af of 171 en/of 174 de route van 11 volledig overneemt in Stadshagen inclusief het blokje met de haltes Boormolen, Gorterstraat, Martinelaan en Sportlaan. Of dat ze vanaf halte Breecamp direct naar station Stadshagen gaan
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De Zwolse lijn 11 bedoelde ik inderdaad.sirvinniei schreef: ↑ma 10 okt 2022, 01:14Vermoedelijk Zwolle, die rijdt straks niet meer via station Zwolle
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Aan het kaartje te zien gaan die lijnen via de stadhagenallee de wijk in en volgen daar de route van lijn 11 om weer bij de frankhuizenallee weer de oude route te gaan door naar rechts te gaan.Petert87 schreef: ↑ma 10 okt 2022, 05:50Kampen en Lelystad sowieso nog niet in 2023.
Ik vraag me dan af of 171 en/of 174 de route van 11 volledig overneemt in Stadshagen inclusief het blokje met de haltes Boormolen, Gorterstraat, Martinelaan en Sportlaan. Of dat ze vanaf halte Breecamp direct naar station Stadshagen gaan
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Op het kaartje in het vervoersplan is het niet helemaal duidelijk te zien. Zijn deze kaarten ook in betere resolutie?sirvinniei schreef: ↑ma 10 okt 2022, 10:29Aan het kaartje te zien gaan die lijnen via de stadhagenallee de wijk in en volgen daar de route van lijn 11 om weer bij de frankhuizenallee weer de oude route te gaan door naar rechts te gaan.Petert87 schreef: ↑ma 10 okt 2022, 05:50Kampen en Lelystad sowieso nog niet in 2023.
Ik vraag me dan af of 171 en/of 174 de route van 11 volledig overneemt in Stadshagen inclusief het blokje met de haltes Boormolen, Gorterstraat, Martinelaan en Sportlaan. Of dat ze vanaf halte Breecamp direct naar station Stadshagen gaan
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Een mooi vervoerplan, vooral ook omdat er vanuit kansen gedacht wordt, i.p.v. schrappen / personeelstekort enz. Complimenten voor EBS!
Wat ik niet begrijp, is dat lijn 103 (Apeldoorn - Barneveld) wordt opgeheven, terwijl juist lijn 206 (Apeldoorn - Harderwijk) wordt geïntroduceerd. Is er dan veel minder vervoersvraag tussen Apeldoorn en Barneveld?
Wat ik niet begrijp, is dat lijn 103 (Apeldoorn - Barneveld) wordt opgeheven, terwijl juist lijn 206 (Apeldoorn - Harderwijk) wordt geïntroduceerd. Is er dan veel minder vervoersvraag tussen Apeldoorn en Barneveld?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Reizigers vanuit Barneveld worden verwezen naar lijn 205 en 104, zodat ze kunnen overstappen in Wittenberg of Voorthuizen. Lijn 103 had daardoor volgens het vervoersplan geen echte meerwaarde meer.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten