Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
NintendoC
Berichten: 425
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door NintendoC »

Sowieso mag die hoek qua buurtbussen wel eens op de schop. Het vierkant Wezep - Kampen - Elburg - Dronten heeft alleen de 514 momenteel waar twee buurtbussen worden ingezet die relatief weinig reizigers aantrekken. Daarbij vind ik de nieuwe situatie van de Stadsdienst Dronten ook niet bepaald logisch met twee buurtbussen om alsnog maar een uursdienst te rijden in Dronten. Terwijl de wens al heel lang er ligt voor een buurtbus Elburg - Dronten.

Beter zou zoiets als dit zijn:
- 1 buurtbus Stadsdienst Dronten
- 1 buurtbus Elburg - Dronten (in Dronten deels aanvullend op de Stadsdienst)
- 1 buurtbus Kampen - Elburg
- 1 buurtbus Wezep - Loo - Oldebroek - Hoge Enk- Elburg

Daarmee kun je met hetzelfde aantal bussen veel meer busdiensten aanbieden.
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door iamthedutchdude »

NintendoC schreef: zo 20 aug 2023, 11:05 Sowieso mag die hoek qua buurtbussen wel eens op de schop. Het vierkant Wezep - Kampen - Elburg - Dronten heeft alleen de 514 momenteel waar twee buurtbussen worden ingezet die relatief weinig reizigers aantrekken.
Je hebt ook nog de 506 (Hattem-Kampen-Wilsum) en de 510 (stadsdienst Kampen Zuid).
NintendoC schreef: zo 20 aug 2023, 11:05
Beter zou zoiets als dit zijn:
- 1 buurtbus Stadsdienst Dronten
- 1 buurtbus Elburg - Dronten (in Dronten deels aanvullend op de Stadsdienst)
- 1 buurtbus Kampen - Elburg
- 1 buurtbus Wezep - Loo - Oldebroek - Hoge Enk- Elburg

Daarmee kun je met hetzelfde aantal bussen veel meer busdiensten aanbieden.
Oftewel:
- 1 buurtbus stadsdienst Dronten i.p.v. 2 grote bussen stadsdienst Dronten (huidige situatie).
- 1 buurtbus Elburg - Dronten waarvan EBS al heeft aangegeven de potentie te zien en aangeeft mee te gaan denken (zie vervoersplan).
- 1 buurtbus Kampen - Elburg, waar dus via Zwolle al een HOV-verbinding en via Hattem een combinatie HOV+buurtbus (506) bestaat. Oftewel: welke reizigers denk je daarmee te bedienen?
- 1 buurtbus Wezep - Loo - Oldebroek - Hoge Enk - Elburg, de huidige lijn 514 ingekort.

Sorry, maar ik zie de verbetering niet...
CxxHNH
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 16 aug 2023, 17:49

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door CxxHNH »

Zag net dat rit 1034 (oml 4817) van lijn 112 al +41 min te laat is en stil staat op station Apeldoorn. Het voertuignummer is een buurtbus van rrreis. (9330)
Neem aan dat er alleen BYD’s op zitten en dat de Ticketbox weer eens omgewisseld is? Of is er geen personeel beschikbaar voor deze rit?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Dat is een ReserveerRRReis rit/omloop. Niet alle chauffeurs melden de rit af op de ticketbox zodra de passagiers zijn uitgestapt, daardoor kan het lijken dat hij zo erg vertraagd is. 9330 is een van de stationsbussen van Noot in Apeldoorn en er is genoeg personeel om die lijn in de avond te rijden.

Ander nieuws: op stalling Zwolle staan de nieuwe buurtbussen (in elk geval 9342-9345).
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
CxxHNH
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 16 aug 2023, 17:49

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door CxxHNH »

Aah op die manier. Bedankt voor de extra toelichting, weet ik dat ook weer voor de volgende keer als ik in het rrreis gebied aan het reizen ben.
Dacht even dat de ritten s avonds niet vanzelfsprekend waren ;)
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

En de soap gaat verder.

Vakbond: kwart chauffeurs bij grote busvervoerder slikt pillen tegen pijn
Veel van de chauffeurs die op een elektrische bus van RRReis rijden, ervaren fysieke klachten. Ze hebben last van hun schouders, de nek, de billen en de ellebogen. Een kwart gebruikt medicatie. Dat blijkt uit een interne enquête van de vakbonden FNV en CNV, waar Omroep Gelderland over schrijft.

Bron en meer: NOS

Ik dacht dat de bussen één voor één zouden worden aangepakt/aangepast, en dat dan de problemen zouden zijn opgelost? Wat is daar nu de stand van zaken van?
Beul van de blindegeleidelijn
NintendoC
Berichten: 425
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door NintendoC »

Het kan lang duren of kan kort duren maar niemand verwacht denk ik dat deze bussen 2035 halen. Dit kan nog best wel eens een strop voor de provincie/Keolis gaan worden. Terecht ook. Wat een rommel blijft het.
Sorry_geen_dienst
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

EBS gaat verder waar Keolis gebleven was m.b.t. verbeteren, maar dat je nieuwe bussen koopt die sinds de levering continu door verbeterstraten moeten gaan en structurele problemen blijven houden zegt al genoeg over het slechte ontwerp en de slechte kwaliteit. Komt door de provinciebestuurders die onredelijke eisen stellen in de aanbesteding en dan krijg je dit... Voor veel chauffeurs was het de oplossing om over te stappen van EBS naar Hermes, want ondanks dat die Hermes bussen ouwe troep zijn, het zit goed en het stuurt soepel en chauffeurs hebben geen lichamelijke klachten meer. Nog steeds stappen er chauffeurs over naar Hermes hierdoor, maar ook door beleid van EBS (als chauffeurs klagen over de bussen, zegt EBS dat ze maar ander werk moeten gaan zoeken). Een deel doet dat ook, waardoor er steeds minder chauffeurs over blijven bij EBS.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door CamilleKreemers »

De provincie is aan te spreken op deze chaos. Zij eisten behoud van bussen, al waren ze rampzalig.

EBS kan niks hierin anders dan bussen de straat blijven insturen voor reparatie.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door The Greyhound »

Geen enkel bedrijf is verplicht om in te schrijven voor een concessie en dat heeft bijvoorbeeld Arriva in dit geval dan ook niet gedaan vanwege de verplichte overname van de BYDs waarvan algemeen bekend was dat ze de nodige problemen vertoonden. EBS kon dus weten waar ze aan begonnen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

In Harderwijk liggen al enkele jaren twee ongebruikte bushaltes: één langs de Zuidwalstraat parallel aan de N302 en één in de tegenrichting en aan de andere kant van de N302 nabij de Vuurtorenweg. Weet iemand of er plannen klaarliggen om deze haltes op termijn in gebruik te nemen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door DrechtBlub »

Liggen er sinds 2020/2021 en ééntje heeft ook een KeoBike punt. Wellicht had Keolis er plannen mee. Ik heb geen idee of dat bij EBS ook zo is.
Ik blub in het Drecht.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door SuperGhost »

Die aan de Zuidwalstraat zou je nog bij kunnen bedenken dat (enkele) bussen vanuit Flevoland er kunnen stoppen. De halte aan de Vuurturenweg is daar echter wat onpraktisch voor. Wellicht dat die kan zijn voor een pendelbus naar het Dolfinarium op hoogtijdagen, aangezien er een heel groot parkeerterrein naast ligt en het ook niet al te dicht bij het Dolfinarium zelf ligt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Daniel »

DrechtBlub schreef: ma 28 aug 2023, 17:56Liggen er sinds 2020/2021 en ééntje heeft ook een KeoBike punt. Wellicht had Keolis er plannen mee.
Dat Keobike-punt is er zo te zien een jaar later neergezet dan de halte, o.b.v. de beelden uit Google streetview.
Nog even gekeken in het oorspronkelijke Keolis-vervoerplan voor IJssel-Vecht, maar daarin komt deze halte niet voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

SuperGhost schreef: ma 28 aug 2023, 19:25 Die aan de Zuidwalstraat zou je nog bij kunnen bedenken dat (enkele) bussen vanuit Flevoland er kunnen stoppen. De halte aan de Vuurturenweg is daar echter wat onpraktisch voor. Wellicht dat die kan zijn voor een pendelbus naar het Dolfinarium op hoogtijdagen, aangezien er een heel groot parkeerterrein naast ligt en het ook niet al te dicht bij het Dolfinarium zelf ligt?
Voor bussen richting Flevoland is het in feite wel mogelijk, alleen zal wel een extra minuut rijtijd kosten. Dan moeten ze weer keren richting de rotonde en dan de oprit naar de Knardijk pakken. Ik heb een paar weken terug nog die routes geprobeerd want ik vond het ook al bijzondere "haltes".
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: ma 28 aug 2023, 20:34 Nog even gekeken in het oorspronkelijke Keolis-vervoerplan voor IJssel-Vecht, maar daarin komt deze halte niet voor.
Was dat anders dan wat uiteindelijk is ingevoerd. Het vervoerplan wat op dit forum werd gedeeld is naar mijn weten volledig uitgevoerd (ondanks de intrekking en later inkorting van de concessie). Daarin stonden echter nog geen plannen voor IJsselmond.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Het enige wat over IJsselmond bekend was, was lijn C4 (Harderwijk-Lelystad-Emmeloord). Misschien dat die lijn die halte aan zou moeten gaan doen. Of uiteraard de andere lijnen naar de polder, maar daar waren nog geen concrete plannen voor.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

Oeps. Volgens mij is de omleiding van lijnen 1 en 11 in Zwolle vanwege de afsluiting van de Twistvlietbrug niet verwerkt in de reisinformatie... Volgens de reisplanner en OVinfo wordt gewoon nog de reguliere route gereden.
Beul van de blindegeleidelijn
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

Tsja, dat gebeurt wel vaker. De enige die dat relatief goed voor elkaar heeft is Keolis, die kan die aanpassingen a la minuut doorvoeren. Bij andere bedrijven moet dat via-via.
Verleden jaar bij de afsluiting van de John Frost brug in Arnhem werd de omleiding voor lijn 2 en 3 wel getoond en lijn 33 en 300 niet.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Omleidingen worden jammer genoeg ook nooit vermeld in de ticketbox, daar wordt ten alle tijden de normale route getoond. Er wordt vanuit gegaan dat je op de hoogte bent van alle omleidingen. In tegenstelling tot Keolis, waar ruim van tevoren een melding komt, de navigatie erop is aangepast en zelfs vervangende haltes in het systeem staan.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door cassie127 »

Zag je afgelopen week ook met Lijn 165 tussen Raalte en Deventer die niet in Raalte kon komen. Er was een pendeldienst met taxibusjes met afwijkende dienstregeling die nergens online te vinden was (ook niet als pdf).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Overigens zijn er vanuit de bewoners (die boven het restaurant wonen bij het tijdelijke keerpunt) klachten binnengekomen in verband met de wachtende bussen. Er werd de hele week al verzocht om op de halte te wachten vanwege deze "overlast".
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Durashift »

VIRM schreef: zo 27 aug 2023, 10:08 En de soap gaat verder.

Vakbond: kwart chauffeurs bij grote busvervoerder slikt pillen tegen pijn
Veel van de chauffeurs die op een elektrische bus van RRReis rijden, ervaren fysieke klachten. (..)
Morgen (maandag) een artikel hierover in de Volkskrant, hoor ik net op de radio (1). Misschien nu al wel online te lezen. :?:
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

De Volkskrant had al op 31 augustus een artikel (achter betaalmuur). Of komt er nog eentje?
Beul van de blindegeleidelijn
MichOV
Berichten: 351
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door MichOV »

Ik heb opzich geen hekel aan elektrische bussen maar men kan wel beter die chinese elektrische bussen verkopen of retour afzender sturen en zorgen voor fatsoenlijke elektrische bussen waarvan het comfort voor de chauffeur goed is want zij zitten immers dagelijks urenlang achter het stuur. Het is onderhand wel duidelijk dat die lichamelijke klachten van chauffeurs te lang aanhouden toch. Best onaanvaardbaar dat door deze slechte werkomstandigheden hun gezondheid hieronder lijdt.

Wat ik mij wel heel erg afvraag is in hoeverre de arbeidsinspectie van deze slechte werkomstandigheden op de hoogte is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten