Concessie Twente (2024-2028)
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Keolis krijgt het nu al niet voor mekaar om alle treinen te laten rijden, verre van dat zelfs. En dan willen ze nog meer treinen laten rijden? Mag toch hopen dat Arriva dat beter gaat doen.
Blijft Keolis wel de RB61 rijden tot aan Rheine?
Blijft Keolis wel de RB61 rijden tot aan Rheine?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Arriva zal het met dezelfde hoeveelheid personeel moeten doen. Dus als dat te weinig is blijft dat te weinig.
Hoewel ze wellicht efficiënter uitkomen omdat ze dan alle regionale treinen rond hun standplaats Zutphen rijden. Keolis heeft daar mogelijk minder profijt van doordat alles in Hengelo doorgaande treinen zijn.
Hoewel ze wellicht efficiënter uitkomen omdat ze dan alle regionale treinen rond hun standplaats Zutphen rijden. Keolis heeft daar mogelijk minder profijt van doordat alles in Hengelo doorgaande treinen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Tenzij Arriva machinisten over heeft in de Achterhoek zul je alleen maar meer uitval krijgen: zoals ik begrepen heb zal een deel van de machinisten die nu op ZHO rijden bij Keolis blijven en niet meegaan naar Arriva.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Eurobahn blijft inderdaad samenwerken met Keolis, op zeer korte termijn gaan er weer extra machinisten opgeleid worden voor Duitsland.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Dat gaat om een paar GTW's uit het noordenjelmerrr schreef: ↑ma 21 aug 2023, 12:26Arriva heeft toen tegen Tubantia gezegd dat er nieuwe treinen komen. Eentje van een soort waar in Europa heel veel van rondreed. Blijkt dus zelfde soort te zijn. Zegt meteen wat over Arriva en beloftes...Lange_Dre schreef: ↑ma 21 aug 2023, 11:32 Verbaast je dat nog? Arriva is vooral goed in grote beloftes doen en tegelijk de grote blauw gele concurent weg zetten als de onbetrouwbaarde vervoerder. Ondertussen komt het de eigen beloftes niet na en wanneer daar kritiek op is wijst de arriva baas negen van de tien keer naar wat de NS allemaal wel nalaat..
Iedereen kan op zijn vingers natellen dat 7 Lintjes + medegebruik van het reservestel van Almelo - Mariënberg niet genoeg gaat zijn om ook meer met dubbele stellen te kunnen rijden.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Is er uit het noorden niks meer vrij te maken na de instroom van Wink? Of is het nu echt ook daar gedaan met de marge?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Het noorden heeft materieel over, waardoor er een paar stellen naar ZHO zullen verhuizen
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Gaan die naar ZHO, of gaan die naar alma waarmee de 3 alma linten doorschuiven naar ZHO?
Grt. Stefan
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
alma?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Almelo-Mariënberg.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Maar het is inmiddels toch al alha geworden? (Almelo-Hardenberg)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ik vraag mij eigenlijk af of de zeer lange buslijnen blijven bestaan bij Arriva, zoals de 62, 64, 66 en 95 of dat ze toch ergens onderweg het een en ander gaan knippen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
De 62 wordt geknipt in Enschede: naar Denekamp blijft 62 en naar Borculo wordt 63. Lijn 64 wordt ingekort tot Almelo-Ootmarsum-Oldenzaal, het deel Oldenzaal-Overdinkel komt bij lijn 66 Almelo-Weerselo-Oldenzaal-Overdinkel. Almelo-Delden(-Neede) wordt meen ik lijn 98. Lijn 95 verandert niets aan volgens mij.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Delden-Almelo loskoppelen van Oldenzaal is geen slecht idee, die is destijds door Syntus gekoppeld om te voldoen aan het feit dat alle streeklijnen ook het Centrumplein aan moesten doen. Daarom was ook de 51 door gekoppeld naar Vriezenveen en lijn 80 naar Rijssen/Goor/Holten.
Deze eis is nu weg vanwege de geplande herinrichting het Centrumplein.
De noodzakelijke frequentie naar Delden/Neede is ook anders dan naar Oldenzaal.
Het omgooien van Oldenzaal-Overdinkel is een strategische, maar voor een groep passagiers vervelende.
Strategisch is dit logisch omdat je dan ruimte vrij speelt om zonder veel extra kosten (lees businzet) door kunt rijden naar Gronau.
Lastig is het voor de grote groepen leerlingen van het Carmelcollege aan de Potskampstraat, deze jongens en meisjes raken hun rechtstreekse verbinding met Losser en Overdinkel kwijt.
Overigens ben je dan wel van de afwijkende dienstregeling af op de zondag.
Deze eis is nu weg vanwege de geplande herinrichting het Centrumplein.
De noodzakelijke frequentie naar Delden/Neede is ook anders dan naar Oldenzaal.
Het omgooien van Oldenzaal-Overdinkel is een strategische, maar voor een groep passagiers vervelende.
Strategisch is dit logisch omdat je dan ruimte vrij speelt om zonder veel extra kosten (lees businzet) door kunt rijden naar Gronau.
Lastig is het voor de grote groepen leerlingen van het Carmelcollege aan de Potskampstraat, deze jongens en meisjes raken hun rechtstreekse verbinding met Losser en Overdinkel kwijt.
Overigens ben je dan wel van de afwijkende dienstregeling af op de zondag.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Toch wel jammer voor de reizigers Denekamp/Oldenzaal naar hartje Enschede (Van Heekplein), was wel een mooie rechtstreekse verbinding.dennistd schreef: ↑wo 30 aug 2023, 00:53 De 62 wordt geknipt in Enschede: naar Denekamp blijft 62 en naar Borculo wordt 63. Lijn 64 wordt ingekort tot Almelo-Ootmarsum-Oldenzaal, het deel Oldenzaal-Overdinkel komt bij lijn 66 Almelo-Weerselo-Oldenzaal-Overdinkel. Almelo-Delden(-Neede) wordt meen ik lijn 98. Lijn 95 verandert niets aan volgens mij.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Die rechtstreekse verbinding met de Potskampstraat is er nog steeds: lijn 66 rijdt immers tot de rotonde bij de Thorbeckestraat dezelfde route als de 64. Andere nadelen zie ik wel: nu wordt lijn 66 buiten de spits vaak als pauze gebruikt, omdat je 35 minuten in Oldenzaal staat. Straks zul je dan een scheve dienstregeling krijgen, met vertrek uit Almelo het hele uur en terug op het halve uur (of andersom). En lijn 64 krijg je een kering van 20 minuten, te kort voor een fatsoenlijke pauze. In de praktijk zal het er wel op neer komen dat lijn 64 altijd naar de garage gaat om bij te laden / bus te wisselen.gkw1969 schreef: ↑wo 30 aug 2023, 09:56 Het omgooien van Oldenzaal-Overdinkel is een strategische, maar voor een groep passagiers vervelende.
Strategisch is dit logisch omdat je dan ruimte vrij speelt om zonder veel extra kosten (lees businzet) door kunt rijden naar Gronau.
Lastig is het voor de grote groepen leerlingen van het Carmelcollege aan de Potskampstraat, deze jongens en meisjes raken hun rechtstreekse verbinding met Losser en Overdinkel kwijt.
Overigens ben je dan wel van de afwijkende dienstregeling af op de zondag.
Zou je doorrijden met de 66 naar Gronau krijg je een aankomst daar rond .25/.55 dus een slechte aansluiting op de trein naar Münster en Dortmund (vertrekt .20/.45).
Wat je wel heel mooi krijgt met de 64: er komt een kwartiersdienst op lijn 62 naar Denekamp. Ik verwacht zo maar dat deze er na een jaar alweer uit gaat op Oldenzaal-Denekamp. Die pendel Enschede-Oldenzaal sluit dan wel prachtig aan op lijn 64...
Enschede .03
Oldenzaal .25
Oldenzaal .40
Enschede .02
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Maar die was er al niet meer. Sinds de 62 via de nieuwe N18 en Westerval is gaan rijden, komt die niet meer bij het Van Heekplein en het ziekenhuis.Gamma schreef: ↑wo 30 aug 2023, 13:08Toch wel jammer voor de reizigers Denekamp/Oldenzaal naar hartje Enschede (Van Heekplein), was wel een mooie rechtstreekse verbinding.dennistd schreef: ↑wo 30 aug 2023, 00:53 De 62 wordt geknipt in Enschede: naar Denekamp blijft 62 en naar Borculo wordt 63. Lijn 64 wordt ingekort tot Almelo-Ootmarsum-Oldenzaal, het deel Oldenzaal-Overdinkel komt bij lijn 66 Almelo-Weerselo-Oldenzaal-Overdinkel. Almelo-Delden(-Neede) wordt meen ik lijn 98. Lijn 95 verandert niets aan volgens mij.
Ze hadden wellicht beter de routes van de 62 enerzijds en 73-74 anderzijds in Enschede kunnen omdraaien. De 73-74 kunnen dan non-stop doorrijden naar het Centraal Station en de 62 dan via de Zuiderval, Ziekenhuis en Van Heekplein kunnen rijden. Dan had je de bediening binnen Enschede ook volledig binnen één concessie gehad. Maargoed, historisch gegroeid dat de 73-74 via de Zuiderval rijden, dus dat aanpassen gaat langs te veel deuren...
- Nickipedia
- Berichten: 44
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
AlMaHa zoals Arriva het zelf noemtSuperGhost schreef: ↑zo 27 aug 2023, 18:01 Maar het is inmiddels toch al alha geworden? (Almelo-Hardenberg)
Die Lintjes kunnen niet doorschuiven in verband met het ontbreken van een toilet.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Het zou kunnen dat via Zuiderval rijden nu niet in de dienstregeling van lijn 62 past.SuperGhost schreef: ↑wo 30 aug 2023, 15:55 Maar die was er al niet meer. Sinds de 62 via de nieuwe N18 en Westerval is gaan rijden, komt die niet meer bij het Van Heekplein en het ziekenhuis.
Ze hadden wellicht beter de routes van de 62 enerzijds en 73-74 anderzijds in Enschede kunnen omdraaien. De 73-74 kunnen dan non-stop doorrijden naar het Centraal Station en de 62 dan via de Zuiderval, Ziekenhuis en Van Heekplein kunnen rijden. Dan had je de bediening binnen Enschede ook volledig binnen één concessie gehad. Maargoed, historisch gegroeid dat de 73-74 via de Zuiderval rijden, dus dat aanpassen gaat langs te veel deuren...
Door de knip zou ik het niet raar vinden als lijn
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ik vraag me überhaupt af hoe lang alle verbeteringen in de dienstregeling die Arriva voorstelt stand houden. De dienstregeling 2023 is nog maar een uitgemergeld skelet van waarmee Syntus ooit in 2011 won en in december 2013 mee ging rijden.
Overigens heeft de gemeente Oldenzaal vandaag laten weten dat bushaltes worden gewijzigd i.v.m. de gewijzigde route van lijn 60:
https://www.oldenzaal.nl/nieuwe-haltes-de-thij
Het blijft een raadsel of er überhaupt mensen zitten te wachten op deze wijziging. Connexxion en Syntus hebben zich er in ieder geval in de afgelopen 20 jaar (sinds lijn 60 niet meer op Hengelo - Oldenzaal rijdt) nooit voor geïnteresseerd.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Syntus had zelf de dienstregeling een jaar na de introductie weer geheel teruggedraaid en uitgemergeld. Alle beloftes werden direct weer teruggedraaid, dat is de manier hoe Syntus/Keolis concessies denkt te winnen. De beloofde kwartiers dienst van de ZHO hebben ze al helemaal nooit uitgevoerd.Dre schreef: ↑do 31 aug 2023, 16:33Ik vraag me überhaupt af hoe lang alle verbeteringen in de dienstregeling die Arriva voorstelt stand houden. De dienstregeling 2023 is nog maar een uitgemergeld skelet van waarmee Syntus ooit in 2011 won en in december 2013 mee ging rijden.
Overigens heeft de gemeente Oldenzaal vandaag laten weten dat bushaltes worden gewijzigd i.v.m. de gewijzigde route van lijn 60:
https://www.oldenzaal.nl/nieuwe-haltes-de-thij
Het blijft een raadsel of er überhaupt mensen zitten te wachten op deze wijziging. Connexxion en Syntus hebben zich er in ieder geval in de afgelopen 20 jaar (sinds lijn 60 niet meer op Hengelo - Oldenzaal rijdt) nooit voor geïnteresseerd.
Hengelo-Oldenzaal was lijn 52 als ik me niet vergis. Die lijn moest ineens verdwijnen omdat ze niet parallel aan de trein wilden rijden, hoewel de bus een geheel ander publiek trok en een mooie aanvulling op die trein was. Bizarre is nu dat ze juist lijn 60 weer grotendeels langs dezelfde spoorlijn laten rijden... Alleen maakt die nu een rare onlogische haakse bocht naar Enschede als het bijna bij het station met verreweg de meeste treinverbindingen van Twente is....
Met een beetje planning had je lijn 60 in Hengelo-Noord aan kunnen sluiten op lijn 8 waardoor met een overstap direct doorgereden kon worden naar de UT en Enschede-Centrum en Zuid. Met de huidige plannen doe je er erg lang over om vanuit Oldenzaal bij de UT te komen en de UT zal toch de voornaamste bestemming zijn.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
De reden daarvoor is al eerder in dit topic uitgelegd: viewtopic.php?p=816876#p816876
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ik denk niet dat de bewoners van Nardusboer blij zullen zijn met een verdubbeling van het aantal bussen in de smalle straat. Nu gaan ze 1 richting op, straks ook de andere richting.
Dre schreef: ↑do 31 aug 2023, 16:33 Overigens heeft de gemeente Oldenzaal vandaag laten weten dat bushaltes worden gewijzigd i.v.m. de gewijzigde route van lijn 60:
https://www.oldenzaal.nl/nieuwe-haltes-de-thij
Het blijft een raadsel of er überhaupt mensen zitten te wachten op deze wijziging. Connexxion en Syntus hebben zich er in ieder geval in de afgelopen 20 jaar (sinds lijn 60 niet meer op Hengelo - Oldenzaal rijdt) nooit voor geïnteresseerd.
When you're tired of London, you're tired of life
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten