Concessie Twente (2024-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
RTBS
Berichten: 173
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door RTBS »

DPDelft schreef: zo 07 jan 2024, 20:57 Wanneer je het als stalling of concessie met z'n allen rustig aan blijft doen moet een vervoerder er op een gegeven moment rijtijd bij doen. De opdrachtgever stelt namelijk eisen aan de punctualiteit.
Helaas gaat er vaak een deel van de chauffeurs racen om de tijden te halen waardoor ze haalbaar zijn volgens de data.
Ik zag er net ook nog eentje racen met een Volvo. Als lijn 13 kwam hij ruim op tijd aanracen bij het busstation waar hij vervolgens als lijn 9 om 21.17 uur verder moest. Hierdoor moet hij een soort S-bocht maken voor de halte van lijn 9 en dan gewoon vol gas die S-bocht maken, de bus zie je twee keer flink overhellen en de banden hoor je enorm wringen. Hierdoor reed hij de halte zo'n 10 meter voorbij en moest hij een stuk achteruit. Waar ben je dan mee bezig vraag ik me dan af, je hebt nog 5 minuten tot je moet vertrekken.

Ook het vertrek ging weer onbenullig met een volle bus, en ja, de Volvo's zijn best snel sinds kort. Hij/zij is gewoon de nieuwe bus aan het slopen en de actieradius neemt behoorlijk af met een dergelijke "sportieve" rijstijl. Als vervoerder had ik zo'n chauffeur direct van de bus gehaald, onverantwoord. :N
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door DPDelft »

Zijn er door Arriva trainingen gegeven in het rijden met elektrische bussen? Dat is namelijk wezenlijk anders dan met diesel. Bij Connexxion op Schiphol was dit zelfs een volledige dag. Niet dat je daar alles mee afvangt maar het speelt wel mee.

Overigens zo'n actie van een chauffeur kan ook betekenen dat hij/zij tegen de grens aanloopt en binnenkort omvalt.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door dennistd »

RTBS schreef: zo 07 jan 2024, 17:41 Net wederom een goede ervaring met Arriva gehad. Zit je te wachten op lijn 11 op het busstation, stond die bus bij de halte van lijn 51 te wachten op een compleet ander perron en rijdt gewoon weg zonder passagiers...
Hoe laat was dat dan? De bus van 17.17u?
RTBS
Berichten: 173
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door RTBS »

dennistd schreef: ma 08 jan 2024, 01:25
RTBS schreef: zo 07 jan 2024, 17:41 Net wederom een goede ervaring met Arriva gehad. Zit je te wachten op lijn 11 op het busstation, stond die bus bij de halte van lijn 51 te wachten op een compleet ander perron en rijdt gewoon weg zonder passagiers...
Hoe laat was dat dan? De bus van 17.17u?
Volgens mij die van 16.17 als ik het goed heb.

Vandaag kreeg ik bezoek van familie uit Zwolle, eind van de ochtend zouden ze met de bus komen vanaf het station, je raadt het al, rit vervalt.... Die mensen maar met de auto opgehaald. Dan denk je dat de terugweg wel goed zal gaan, helaas, rit vervalt.... Mensen maar weer met de auto weggebracht. De rit erna kwam wel, maar dan ruim een kwartier te laat. Het OV van Arriva is in de vijfde week nog altijd hopeloos, je moet wel een echte liefhebber zijn als je nog met de bus wil reizen. De nooddienstregeling heeft nog geen enkele verbetering gebracht zover ik kan zien.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Tom024 »

Het is dan ook geen nooddienst regeling, maar een tijdelijk dienstenpakket.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door DPDelft »

RTBS schreef: di 09 jan 2024, 18:26
Vandaag kreeg ik bezoek van familie uit Zwolle, eind van de ochtend zouden ze met de bus komen vanaf het station, je raadt het al, rit vervalt.... Die mensen maar met de auto opgehaald. Dan denk je dat de terugweg wel goed zal gaan, helaas, rit vervalt.... Mensen maar weer met de auto weggebracht. De rit erna kwam wel, maar dan ruim een kwartier te laat. Het OV van Arriva is in de vijfde week nog altijd hopeloos, je moet wel een echte liefhebber zijn als je nog met de bus wil reizen. De nooddienstregeling heeft nog geen enkele verbetering gebracht zover ik kan zien.
Er zijn volgens de reisinformatie gisteren twee (of drie) bussen uitgevallen op lijn 51 richting Almelo. Richting Hengelo is er een rit zonder reisinformatie. De andere ritten lijken wel gewoon gereden te hebben meestal met vertraging tot maximaal 10 minuten. Er zijn afgelopen jaar regio's geweest waar de uitval veel groter is geweest.

Het is vervelend als de bus niet of te laat komt. Maar geef Arriva maar vooral ook de chauffeurs de kans om het weer goed neer te zetten.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door VIRM »

Ik dacht dat Arriva en FNV het toch met elkaar eens waren. Maar nu dreigen er toch acties door te hoge werkdruk.
Beul van de blindegeleidelijn
RTBS
Berichten: 173
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door RTBS »

DPDelft schreef: wo 10 jan 2024, 06:43
RTBS schreef: di 09 jan 2024, 18:26
Vandaag kreeg ik bezoek van familie uit Zwolle, eind van de ochtend zouden ze met de bus komen vanaf het station, je raadt het al, rit vervalt.... Die mensen maar met de auto opgehaald. Dan denk je dat de terugweg wel goed zal gaan, helaas, rit vervalt.... Mensen maar weer met de auto weggebracht. De rit erna kwam wel, maar dan ruim een kwartier te laat. Het OV van Arriva is in de vijfde week nog altijd hopeloos, je moet wel een echte liefhebber zijn als je nog met de bus wil reizen. De nooddienstregeling heeft nog geen enkele verbetering gebracht zover ik kan zien.
Er zijn volgens de reisinformatie gisteren twee (of drie) bussen uitgevallen op lijn 51 richting Almelo. Richting Hengelo is er een rit zonder reisinformatie. De andere ritten lijken wel gewoon gereden te hebben meestal met vertraging tot maximaal 10 minuten. Er zijn afgelopen jaar regio's geweest waar de uitval veel groter is geweest.

Het is vervelend als de bus niet of te laat komt. Maar geef Arriva maar vooral ook de chauffeurs de kans om het weer goed neer te zetten.
Heb ik dan gezegd dat die mensen met lijn 51 zijn gekomen? Ik schreef toch duidelijk dat die mensen met de bus vanaf het station zouden komen, ze zijn dus met de trein van Zwolle naar Hengelo gereisd, vanaf het station zouden ze met lijn 13 reizen en die veel gisteren veelvuldig uit en dat is ook vandaag weer het geval. Ik moet vandaag ook nog de eerste bus langs m'n huis zien rijden die geen vertraging heeft, allemaal 3 tot 20 minuten vertraging of complete uitval.
RTBS
Berichten: 173
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door RTBS »

Tom024 schreef: di 09 jan 2024, 20:27 Het is dan ook geen nooddienst regeling, maar een tijdelijk dienstenpakket.
Er wordt gesproken over een noodpakket met een aangepaste dienstregeling dus je kunt wel degelijk spreken van een nooddienstregeling.
BusGozer
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 15 nov 2023, 19:19
Locatie: Omgeving Twenterand & Almelo

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door BusGozer »

Het was weer een chaos vanmiddag. Lijn 81 ri. Westerhaar van 15:21 reedt niet. Die van 15:51 had 10 minuten vertraging. Rond diezelfde tijd reed er ook een lijn 80 richting Westerhaar met zo'n 27 minuten vertraging, die ik uiteindelijk niet meer kon traceren. Ik kwam hem op Westerhaar nog wel tegen, maar daar ging hij uit dienst (waarschijnlijk terug naar de stalling in Almelo). Ook zag ik dat lijn 80 naar Hardenberg van 15:48 met 23 minuten vertraging onderweg was. Ik zag op OVInfo ook nog eens een lijn 83 richting Almelo die in plaats van langs de halte Boddenstraat te rijden, gewoon over de Stationsstraat naar het Station reed. De bus was ook nog eens een minuut te vroeg, dus die had makkelijk gewoon langs de Boddenstraat kunnen rijden. Ik had Maandag ook al veel uitval op lijn 81, ondanks het noodpakket. Het gaat dus na 5 weken nog steeds niet goed bij Arriva.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door gkw1969 »

Hoe zie je op OVinfo app dat een bus niet op de juiste straat rijdt, maar 1 straat er naast? Ik zie namelijk geen bus rijden in de app, alleen haltes en routes.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door ArrivaBas »

Dan verschijnt die als het goed is wel in de data met GPS-signalen, maar wel met de mededeling dat die van de geplande route afwijkt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Daniel »

Je kunt het ook zien als je de kaartweergave opent, dan staat het bolletje wat de bus voorstelt op de werkelijk locatie
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Durashift »

BusGozer schreef: wo 10 jan 2024, 18:28 Het was weer een chaos vanmiddag. (..) Ook zag ik dat lijn 80 naar Hardenberg van 15:48 met 23 minuten vertraging onderweg was. (..)
Geen idee wat de route van lijn 80 is maar ik hoorde vanmiddag op de radio Hardenberg wel genoemd worden in de filemeldingen. Er was een event in de Evenementenhal dat voor drukte zorgde. Misschien heeft e.e.a vat op elkaar gehad?
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door iamthedutchdude »

Even in de rithistorie gekeken: alle bussen die Hardenberg hebben bereikt hadden slechts enkele minuten vertraging. Er zijn echter een flink aantal bussen die überhaupt niet vanaf Westerhaar zijn vertrokken of al zijn gekeerd in Kloosterhaar, welke vertragingen hadden van meer dan 15 minuten.

Daaronder overigens alle ritten tussen 13:18 en 15:18, wat met een halfuursdienst toch 5 opeenvolgende ritten zijn :X. Ik mag hopen dat alle passagiers van die ritten in de rit van 15:48 gepast hebben of alternatieven hebben gevonden, want ook de rit van 16:18 heeft niet gereden. Dat is dus 1 rit in 3 uur tijd :shock: .
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door gkw1969 »

ArrivaBas schreef: wo 10 jan 2024, 19:27 Dan verschijnt die als het goed is wel in de data met GPS-signalen, maar wel met de mededeling dat die van de geplande route afwijkt.
Ah, gevonden.

Maar wat betreft lijn 83: het kan natuurlijk zijn dat er wat anders aan de hand was op de Sluiskade of de Boddenstraat waardoor de bus om moest rijden.
When you're tired of London, you're tired of life
Herjanuitoverijssel
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

het stemmen voor een treinnaam kan inmiddels ook
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Meltrain »

Heb je ook een link daarvoor?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MichOV
Berichten: 351
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door MichOV »

TwentsRRreis :mrgreen:
Laatst gewijzigd door MichOV op di 23 jan 2024, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Meltrain »

Via Google vond ik alleen de volgende link, maar die website bestaat niet meer: https://www.arriva.nl/over-je-reis/name ... jd-twente/
Heeft iemand de juiste link paraat?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Tochjo »

Het uitbrengen van een stem kon tot uiterlijk 16 januari.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Meltrain »

Dan heb ik dat helaas gemist. :(
Bedankt voor het antwoord.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door VIRM »

Opnieuw komen Arriva en FNV er niet uit met elkaar, een brief is nu het laatste redmiddel
Ze zaten gisteren nog maar eens om tafel, maar opnieuw kwamen ze er niet uit: de vakbonden FNV en CNV en openbaar vervoerder Arriva. Inzet van het gesprek waren onder meer opnieuw de bedrijfsregelingen bij Arriva. De vakbond wil dat Arriva de regelingen overneemt van Keolis, de vorige vervoerder in Twente. De partijen werden het niet eens. FNV stuurt nu als laatste middel een brief naar Arriva waarin het bedrijf het verzoek krijgt alsnog akkoord te gaan met de voorwaarden van de bonden.
Het is een slepende kwestie tussen FNV en Arriva sinds dat bedrijf op 10 december startte met het verzorgen van het busvervoer in Twente. Sindsdien komen veel klachten binnen van buschauffeurs en reizigers over bussen die niet rijden en vertragingen. Chauffeurs klagen bovendien over de korte pauzes en de krappe roosters.

Bron en meer: RTV Oost
Beul van de blindegeleidelijn
RTBS
Berichten: 173
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door RTBS »

Vanavond op de ZHO een rode GTW zien rijden, leuke afwisseling.
Gebruikersavatar
Fris44
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 08 feb 2023, 19:19

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Fris44 »

Volgens iemand op treinposities rijdt die daar nu door te veel defecten bij de LINT treinen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten