Concessie Twente (2024-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door CamilleKreemers »

En als het materieel er staat omdat er geen personeel voor de omloop is?
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door dennistd »

RTBS schreef: do 07 mar 2024, 17:23 Dinsdag a.s. tussen 09.00 en 12.00 uur gaan ze staken. Kunnen ze in die uren mooi de bussen ff goed opladen. _O-
Zou gaan om een manifestatie/protest tussen 9u en 12u, staking zou de hele dag gaan duren. Zeker is het nog niet overigens, kan zijn dat ze er alsnog uit gaan komen natuurlijk
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Michael »

Dan mag FNV dat wel duidelijk melden want in hun eigen nieuwsbericht staat dat het personeel van 9:00 tot 12:00 het werk neerlegt
Op dinsdag 12 maart legt het buspersoneel van Arriva van 9:00 – 12:00 uur het werk neer.
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Nickipedia »

CamilleKreemers schreef: do 07 mar 2024, 19:44 En als het materieel er staat omdat er geen personeel voor de omloop is?
Dan staat het materieel in Rheine en komen we met de taxi terug naar Hengelo :D
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Selivio
Berichten: 408
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Selivio »

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2321520/k ... g-uitkomst

Arriva is het niet echt eens met de aangezegde staking van de FNV, dus ze hebben voor maandag 13.00 uur maar een plekje voor een kort geding gereserveerd bij de rechtbank. Eerst is er maandagmorgen nog wel een overleg tussen FNV en Arriva, waarmee het kort geding nog voorkomen kan worden.
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3269
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door marvinkok »

Arriva heeft soort van het licht gezien en een nieuw veel beter voorstel gedaan.
Hierom zijn de acties van morgen opgeschort.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Tom024 »

Wat ik begrijp was er eerder (vorige week) onder andere over pauzes al overeenstemming bereikt. Nu zijn partijen ook over een eenmalige schoenvergoeding en het doorgaan met de pilot werken naar wens voor een kleine groep chauffeurs tot elkaar gekomen.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Pauzes schijnen nu 25 min aaneensluitend te worden in 80% van de diensten langer dan 6 uur
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door CamilleKreemers »

Een schoenvergoeding?
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door dennistd »

Bij Keolis zaten er schoenen in het kledingpakket, bij Arriva niet.
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Speedmaster »

Even een stukje achtergrond over hoe Arriva de afgelopen maanden om is gegaan met de concessie Twente.

https://streekvervoer.fnv-magazine.nl/s ... iva-twente
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door DDietzen »

Sowieso geen neutrale achtergrond, want geschreven door FNV.
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Speedmaster »

Dat mag je zeker vinden, maar als je de info van beide partijen naast elkaar legt kom je zelf tot de conclusie dat Arriva zich niet echt flexible opgesteld heeft met de overgang en dat er echt heel veel dingen niet goed zijn gegaan.
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door omaylie »

Hoe zit het met die namen op de treinen die daar nu rijden? Krijgen ze die namen nog of is het gezien de situatie niet meer gepast? Alle informatie lijkt te zijn gewist van de Arriva website.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door dennistd »

Ik las ergens dat er veel problemen zijn met de Linten en er daarom meer GTW's zouden komen vanuit het noorden. Misschien wachten ze daar nog op?
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Durashift »

CamilleKreemers schreef: ma 11 mar 2024, 22:27 Een schoenvergoeding?
Wordt er ook nog een bepaalde schoen/klasse (S3 bijvoorbeeld) voorgeschreven als werkschoen door werkgever?

100 euro per jaar daarvoor is niet veel.. althans..ik doe ongeveer een maand of vijf met mijn werkschoenen S3. In de zomerperiode vaak wat langer.. maar dan zit ik er vaak wel mee in het zand en ze vangen veel water op per dag door de aard van de werkzaamheden. Ik koop ze meestal bij Welkoop (Gevavi) of de laatste keer weer bij Toolstation (Stanley). 60/70 euro ben je zo kwijt en dan heb je geen A kwaliteit qua zitcomfort, vind ik. Gevavi kan je gerust twee maten groter kopen..geen idee waarom die Italianen kennelijk zo'n afwijkende leestmaat gebruiken. :N

Leuk inkijkje ja.. (ook die laadproblematiek.op station Emmen :| ) om te lezen. :pos:
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door gkw1969 »

De schoenen voor chauffeurs kennen maar 1 eis: ze moeten donker van kleur zijn. Het hoeven geen veiligheidschoenen te zijn. Wat ik niet snap is dat Arriva dat niet onderbrengt bij de leverancier van schoenen voor de machinisten. Daar is het namelijk verplicht dat de werkgever voor de schoenen zorgt.

Op de een of andere manier lijkt het er op dat er bij het artikel 40 overleg niet over bedrijfsregels is gesproken. En dat bij het beoordelen van de diensten ook niet de verantwoordelijkheid is genomen om deze glashard af te keuren met een gang naar de ondernemerskamer tot gevolg.

Huidige medezeggenschap is te slap tegenwoordig, pappen en nathouden, dat is wat ze doen. En dat terwijl de WOR en de CAO heel veel macht geeft aan de OR.
When you're tired of London, you're tired of life
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Durashift »

^^ het is toch al van de gekke dat wettelijke bepalingen niet worden gerespecteerd door Arriva. Kennelijk omdat er een aanbestedingsofferte is gemaakt vanuit hun eigen idee, zonder kennis van de bedrijfsregels van de huidige vervoeder en dus het kostenniveau daarvan?

In andere branches zijn weleens 'vlammende' OR acties begonnen om tegen de plannen van een ondernemings leiding te strijden..maar komt dat uiteindelijk toch veelal niet tot een resultaat wat een OR beoogt, ook bij tussenkomst van een rechter (ondernemingskamer). In mijn herinnering.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Daniel »

gkw1969 schreef: zo 17 mar 2024, 15:47 En dat bij het beoordelen van de diensten ook niet de verantwoordelijkheid is genomen om deze glashard af te keuren met een gang naar de ondernemerskamer tot gevolg.
Of dat veel helpt weet ik zo ook niet... zo'n beetje alle concessies die naar Arriva overgingen heb ik wel over een afgekeurd eerste dienstenpakket gehoord. Maar bijstellingen kwamen er pas veel later omdat vervolgens de hele dienstregeling omgegooid moest worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Meltrain »

dennistd schreef: zo 17 mar 2024, 13:35 Ik las ergens dat er veel problemen zijn met de Linten en er daarom meer GTW's zouden komen vanuit het noorden. Misschien wachten ze daar nog op?
Dan kunnen ze toch ook de ex-Keolis stellen leasen? Die staan nu werkloos aan de kant.
Daniel schreef: zo 17 mar 2024, 20:56
gkw1969 schreef: zo 17 mar 2024, 15:47 En dat bij het beoordelen van de diensten ook niet de verantwoordelijkheid is genomen om deze glashard af te keuren met een gang naar de ondernemerskamer tot gevolg.
Of dat veel helpt weet ik zo ook niet... zo'n beetje alle concessies die naar Arriva overgingen heb ik wel over een afgekeurd eerste dienstenpakket gehoord. Maar bijstellingen kwamen er pas veel later omdat vervolgens de hele dienstregeling omgegooid moest worden.
Kunnen we hieruit de conclusie trekken dat Arriva niet zo goed is in het maken van dienstenpakketten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5272
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Lijn 45 »

Er schijnt al een potentiële koper voor de Keolis Lints te zijn.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Gaat het inmiddels allemaal wat beter?
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door dennistd »

Tja, wat zullen we er van zeggen. Qua materieel gaat het vrij redelijk momenteel, mede door de hogere temperaturen. Maar er zijn nog vrijwel elke dag diensten die uitvallen, waardoor bussen niet op de juiste plek staan waardoor er nog weer meer ritten uitvallen dan nodig zou zijn. En de beloofde nieuwe diensten (die eind april zouden komen) zijn uitgesteld tot na de zomervakantie.
RTBS
Berichten: 173
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door RTBS »

Het leek even iets beter te gaan maar de laatste tijd vallen de bussen weer met bosjes uit, je kunt er gewoon niet meer op vertrouwen. Laatst ff de stad in, zowel op de heen als terugweg viel de bus uit.

Ook zijn de vertragingen nog altijd behoorlijk. As we speak komt bij mij een lijn 13 langs die 16 minuten te laat is en de 13 de andere kant op 5 minuten te laat, en dat zijn geen uitzonderingen.

Daarnaast chauffeurs die de weg helemaal niet weten of gewoon haltes compleet voorbij rijden terwijl er mensen staan te wachten.

Ook rijden er nog altijd diverse dieselbussen rond, we zijn nu 4 maanden verder....

Al met al is er in die 4 maanden dus eigenlijk niets veranderd en de gemiddelde reiziger is behoorlijk klaar met Arriva en vele laten het OV links liggen. Ik maak zelf nog hooguit een kwart van de ritten die ik in de Keolis tijd maakte.

Positief nieuws van vandaag is dat de Overheid 98 miljoen beschikbaar heeft gesteld om de ZHO en Almelo-Marienberg als nog te elektrificeren, ongeveer de helft van de kosten. Mag hopen dat Arriva niet geselecteerd gaat worden om op deze trajecten te gaan rijden....
RTBS
Berichten: 173
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door RTBS »

Herjanuitoverijssel schreef: zo 14 apr 2024, 20:52 Gaat het inmiddels allemaal wat beter?
Het zoveelste item in de media zegt waarschijnlijk al genoeg:

Wanhopige reizigers en chauffeurs onder nieuwe vervoerder RRReis

Bussen die niet rijden, chauffeurs die machteloos hun handen voor hun gezicht slaan, passagiers die niet weten of ze nog thuis kunnen komen, informatieborden die niet kloppen en foute afrekeningen: wie reist met het streekvervoer onder de nieuwe vervoerder RRReis, moet hier allemaal rekening mee houden.

Maandagavond, het busstation aan de Zeedijk in Haaksbergen. Buslijn 63 van Enschede naar Borculo. „Ik zet jullie er hier uit. Het spijt me, maar met deze bus rijd ik niet verder”, zegt de chauffeur. Hij verzekert de zuchtende passagiers dat hij er net zo van baalt als zij.

Alsof het allemaal nog niet treurig genoeg is, begint het hard te regenen. De gestrande, verkleumde passagiers moeten maar zien hoe ze verder komen. Er komt geen vervangende bus. Op de app is te zien dat de eerstvolgende bussen uitvallen. Voor ervaren reizigers is het inmiddels bijna normaal dat de bussen niet normaal rijden.


bron: TCTubantia

Het verhaal is nog veel langer en te lezen op de site van de krant.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten