Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
ENSCHEDE - Twente moet snel een plan maken om de reistijd op de treinverbinding vanuit Enschede naar Münster en Dortmund te 'bekorten.' Verder zou deze spoorverbinding moeten worden doorgetrokken naar Hengelo en uiteindelijk Almelo, zodat ook station Enschede Drienerlo in de route is opgenomen waarvan veel Duitse studenten van de Universiteit Twente profiteren.
CDA-Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt uit Hengelo roept regio en provincie Overijssel op om hierover in overleg te gaan met de Duitse autoriteiten. Het CDA maakte zich sterk in de Kamer voor meer geld in het Infrastructuurfonds van het rijk, na een lobby van de christendemocraten vanuit Twente.
Kort voor kerst nam de Kamer een voorstel aan van CDA en ChristenUnie om twintig miljoen euro extra toe te voegen aan dit fonds voor grensoverschrijdende treinverbindingen. De Twentse projecten worden daarbij specifiek genoemd. Regio en provincie moeten zelf ook bijdragen aan eventuele maatregelen. Maar allereerst moet er een plan van aanpak komen. " Het zou mooi zijn als er snel een proefproject komt, om te kijken of het kan" , aldus Omtzigt.
Bron Tubantia
ENSCHEDE - Twente moet snel een plan maken om de reistijd op de treinverbinding vanuit Enschede naar Münster en Dortmund te 'bekorten.' Verder zou deze spoorverbinding moeten worden doorgetrokken naar Hengelo en uiteindelijk Almelo, zodat ook station Enschede Drienerlo in de route is opgenomen waarvan veel Duitse studenten van de Universiteit Twente profiteren.
CDA-Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt uit Hengelo roept regio en provincie Overijssel op om hierover in overleg te gaan met de Duitse autoriteiten. Het CDA maakte zich sterk in de Kamer voor meer geld in het Infrastructuurfonds van het rijk, na een lobby van de christendemocraten vanuit Twente.
Kort voor kerst nam de Kamer een voorstel aan van CDA en ChristenUnie om twintig miljoen euro extra toe te voegen aan dit fonds voor grensoverschrijdende treinverbindingen. De Twentse projecten worden daarbij specifiek genoemd. Regio en provincie moeten zelf ook bijdragen aan eventuele maatregelen. Maar allereerst moet er een plan van aanpak komen. " Het zou mooi zijn als er snel een proefproject komt, om te kijken of het kan" , aldus Omtzigt.
Bron Tubantia
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Wat gaat dit voor raar rondje worden?BR628 schreef:Verder zou deze spoorverbinding moeten worden doorgetrokken naar Hengelo en uiteindelijk Almelo, zodat ook station Enschede Drienerlo in de route is opgenomen waarvan veel Duitse studenten van de Universiteit Twente profiteren
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Als die lijn tot Hengelo wordt gedaan, dan wordt Enschede Drienderlo toch ook bediend?
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
En Aml-Es met 6xuur een stoptrein + 2x uur IC is onzinnig?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Dan gun je Zwolle - Enschede toch aan dezelfde toko die rijdt op Enschede - Duitsland? Lijkt me overigens wel storingsgevoelig met al die enkelsporige baanvakken.
Het is een spectrum.
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Moet natuurlijk wel eerst de hele beveiliging te Es omgebouwd worden... en ongeveer één meter spoor gelegd worden... ;)
Daarnaast zijn twee Intercity's en zes stoptreinen per uur op Es-Aml redelijke overkill, zelfs in de spits denk ik :)
Daarnaast zijn twee Intercity's en zes stoptreinen per uur op Es-Aml redelijke overkill, zelfs in de spits denk ik :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Dat geldt sowieso wanneer Duitsland - Enschede tot aan Hengelo of Almelo verlengd moet worden.Mark schreef:Moet natuurlijk wel eerst de hele beveiliging te Es omgebouwd worden... en ongeveer één meter spoor gelegd worden... ;)(...)
Het is een spectrum.
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Je zou dan buffels kunnen inzetten in de stoptrein Apeldoorn-Enschede en die in overleg met de PEG en DB RegionalBahn kunnen doortrekken naar Münster en Dortmund.Mark schreef:Moet natuurlijk wel eerst de hele beveiliging te Es omgebouwd worden... en ongeveer één meter spoor gelegd worden... ;)
Daarnaast zijn twee Intercity's en zes stoptreinen per uur op Es-Aml redelijke overkill, zelfs in de spits denk ik :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Vanaf december 2009 rijden er twee of drie jaar lang geen treinen tussen Nijverdal en Nijverdal Oost :') en daarmee is het enkelsporige gedeelte dus al behoorlijk ingekortKarl schreef:Dan gun je Zwolle - Enschede toch aan dezelfde toko die rijdt op Enschede - Duitsland? Lijkt me overigens wel storingsgevoelig met al die enkelsporige baanvakken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
En waar is die onzin dan weer goed voor :? Eventjes hoppa drie jaar met de bus voor dat kleine stukje. Ik ken het daar niet, maar die uitdrukking erbij zegt al genoeg denk ik?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Ze gaan een tunnel graven waar de N35 en het spoor in komen te liggen.
http://www.prorail.nl/Publiek/Infraproj ... erdal.aspx
http://www.prorail.nl/Publiek/Infraproj ... erdal.aspx
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Ik ben ook tegen het plan omdat ik het een zinloze verspilling van belastinggeld vind. Veel goedkoper had daar gewoon een rondweg moeten komen te liggen (de A 35 doortrekken, anyone?), en een tunnel voor zegge en schrijve 2 dieseltreintjes per richting per uur is totale waanzin...
Maar goed, men vind dit 'mooi' enzo en het geeft 'allure' en ja dus dat wordt aangelegd. Een tijdje geen treinverkeer dus. Jammer pindakaas, dan hadden ze maar een andere oplossing moeten kiezen... (ze wilden het in de regio zo graag).
Maar goed, men vind dit 'mooi' enzo en het geeft 'allure' en ja dus dat wordt aangelegd. Een tijdje geen treinverkeer dus. Jammer pindakaas, dan hadden ze maar een andere oplossing moeten kiezen... (ze wilden het in de regio zo graag).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Opzich best een aardig plan.deadlock schreef: Je zou dan buffels kunnen inzetten in de stoptrein Apeldoorn-Enschede en die in overleg met de PEG en DB RegionalBahn kunnen doortrekken naar Münster en Dortmund.
Toevallig worden vanaf december 2011 beide lijnen opnieuw aanbesteed, dus als de NS nou eens die concessie kan winnen, is het al een stuk makkelijker om zo'n rechtstreekse verbinding te realiseren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Lol, jij hebt het duidelijk niet begrepen :DVinny schreef:Ik ben ook tegen het plan omdat ik het een zinloze verspilling van belastinggeld vind. Veel goedkoper had daar gewoon een rondweg moeten komen te liggen (de A 35 doortrekken, anyone?), en een tunnel voor zegge en schrijve 2 dieseltreintjes per richting per uur is totale waanzin...
Maar goed, men vind dit 'mooi' enzo en het geeft 'allure' en ja dus dat wordt aangelegd. Een tijdje geen treinverkeer dus. Jammer pindakaas, dan hadden ze maar een andere oplossing moeten kiezen... (ze wilden het in de regio zo graag).
De A35 *is* de N35 maar dan uitgewerkt :') En dit is van begin af aan al het plan geweest. Het is alleen zo'n 10 jaar vertraagd. Dit willen de Nijverdallers zelf ook en het grootste gedeelte van het geld is al jaren geleden gereserveerd en er wordt flink door het bedrijfsleven meebetaald. Daarnaast is het een N weg onder de 100 dús Rijksoverheid. Zie de nieuwsuitzending van TV Oost hierover ergens in september 1996. Ga voor de grap eens door Nijverdal rijden met de auto dan zie je waarom de weg getunneld wordt (er is geen ruimte voor een ringweg) en dan is het spoor gelijk ondergronds gooien goedkoop.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Natuurlijk is er ruimte voor een ringweg. Er moeten alleen bomen worden gekapt, en er zullen vast wat *kuch* zeldzame diersoorten verborgen zitten ter plekke.
Ben wel eens in Nijverdal geweest, naar dat pretpark daarzo. Dan zie je een hoofdweg annex winkelstraat. Ik zou zeggen: gewoon de winkels afbreken en aan de andere kant van het spoor neerzetten!Ga voor de grap eens door Nijverdal rijden met de auto
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
De A35 had al jaren doorgetrokken moeten worden tot Zwolle. Over de bestaande N35 van Zwolle naar Wierden is een drama, helemaal de ring van Zwolle en het centrum van Nijverdal... :?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
"Dat pretpark daarzo" ligt in Hellendoorn, niet in Nijverdal ;)
Ik heb jarenlang op een camping in Hellendoorn gestaan, niet al te ver van dat pretpark vandaan ;)
Ik heb jarenlang op een camping in Hellendoorn gestaan, niet al te ver van dat pretpark vandaan ;)
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
En op welk station stap je dan uit?
(Was mijn eerste treinrit met DM '90 BTW)
(Was mijn eerste treinrit met DM '90 BTW)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
De meeste mensen voor Hellendoorn pakten station Ommen, en daar verder met de bus. Maar daar hadden we het toch helemaal niet over?
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Lieve schat, wat de meeste mensen doen moeten de meeste mensen helemaal zelf weten. Ik heb gewoon de stoptrein Zwolle - Enschede genomen en in Nijverdal overgestapt op een bus naar het pretpark. Derhalve heb ik het daar dus met eigen ogen gezien. Overigens is het nu ook al weer een jaar of vijf, zes geleden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Heb je serieus niks anders om wakker van te liggen? :?
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Het is nog geen bedtijd :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Extra geld voor treinverkeer grens Enschede
Dat park ligt in Hellendoorn, een plaats op hooguit 5 km van Nijverdal. Zo, duidelijk
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten