Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ruben »

Er bestaat geen perronspoor 2 in Apd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door pytoyo123 »

NS-Reiziger schreef:Er bestaat geen perronspoor 2 in Apd.
oké sorry :o spoor 12 bedoelde ik.
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ruben »

pytoyo123 schreef:oké sorry :o spoor 12 bedoelde ik.
Spoor 12 is het spoor waar de stoppert uit Enschede op rangeert. Nog verder van een perron af dan spoor 2. Ik zou kiezen uit spoor 1 of 3, als je er reizigers in wil krijgen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door pytoyo123 »

ik heb net gekeken.

het is spoor 1 ik ga de fouten wel verbeteren. :D
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door playertwo »

En hoe wil je al die treinen op de bestaande infrastructuur proppen?
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door pytoyo123 »

in de spits rijden er ook 6X per uur een trein tussen Deventer en Apeldoorn.
de volgende series:
s140
s240
s1500
s1600
s1700
s7000
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Suus »

Ja, maar in jouw plannen wil je daar 6 intercities + die stoptreinen van maken. Je geeft tenslotte aan dat je zowel de s1500 als de s2800 naar Deventer wil doortrekken, en samen met de s140/s1600 en s1700 maakt dat 6. Dan heb je nog de sprinter, en dan is het 8.

Nu rijden er 4 intercities in een uur, wat ook al best veel is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door pytoyo123 »

die sprinter vervalt.
s2800 rijdt tussen Deventer en Amersfoort als Sprinter. (rijdt alleen losse VIRM IV/VI)
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Suus »

Dat is erg vreemde koppeling.

Ten eerste omdat de trein heel onhandig zal moeten liggen tussen Amersfoort en Apeldoorn. Bedenk dat je daar niet onbeperkte ruimte hebt door de treinen van Connexxion van en naar Barneveld en Ede. Dan moeten er dus zes intercities tussendoor (let wel, de treinen van Barneveld Noord naar Amersfoort blokkeert ook het spoor naar Apeldoorn omdat er geen flyover is!). Daardoor moet je dus twee intercities vlak achter elkaar naar Apeldoorn rijden, de tweede zal dus zo goed als leeg zijn, want je wil zo snel mogelijk op je bestemming zijn. Een lege trein buiten de spits is al zonde, in de spits al helemaal! Daarna gaat de trein naar Deventer, staat daar ontzettend in de weg, want hij moet er net zoals de s1500 keren met amper perroncapaciteit.

Daarnaast lijkt mij er weinig behoefte aan een verbinding Twello of Apeldoorn Osseveld - Amersfoort en verder, die enkele reizigers kunnen ook net zo goed overstappen in Apeldoorn. Apeldoorn heeft zelf al een grote voorzienende functie, in mijn herinnering was het 7 jaar geleden al erg groot (toen had ik daar voor het laatst familie daar), en nu zal het nog wel veel groter zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Meltrain »

De 2800 ook laten stoppen op Apeldoorn Osseveld en Twello vind ik op zich nog niet zo'n enorm probleem, behalve dat er geen goede kwartiersdienst vanuit Deventer richting Amersfoort komt.
De 1500 zou ik echter wel opheffen tussen Amersfoort en Deventer, omdat die echt overal in de weg zit.
Verder moet de 1500 in Amersfoort overstappen geven op de 500, 700, 1600/140, 700 en zal dus net zoals nu als voortrein dienen van de 1700 en 1600/140. Met een kwartiersdienst (zij het niet tussen Deventer en Apeldoorn) is dat enigszins overbodig, dus kan de 1500 beter ingekort worden.

PS.: Bedoelde Amersfoort idd. Is nu aangepast. :wink:
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 21 jun 2009, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door pytoyo123 »

meltrain schreef:De 2800 ook laten stoppen op Apeldoorn Osseveld en Twello vind ik op zich nog niet zo'n enorm probleem, behalve dat er geen goede kwartiersdienst vanuit Deventer richting Amersfoort komt.
De 1500 zou ik echter wel opheffen tussen Amersfoort en Deventer, omdat die echt overal in de weg zit.
Verder moet de 1500 in Apeldoorn overstappen geven op de 500, 700, 1600/140, 700 en zal dus net zoals nu als voortrein dienen van de 1700 en 1600/140. Met een kwartiersdienst (zij het niet tussen Deventer en Apeldoorn) is dat enigszins overbodig, dus kan de 1500 beter ingekort worden.
je zou zeker Amersfoort bedoelen.
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Mark »

Twl en Apdo hebben al voldoende aan de s7000. Een stop van de s1500 lijkt me niet echt nodig daar...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Vinny »

Je kunt de s1500 ten oosten van Amersfoort laten overlopen in de s7000 en ook laten stoppen op Barneveld Noord en Stroe. Station Hoevelaken wordt exclusief bediend door de Valleilijn-trein, zodat de s1500 tussen Amersfoort en Deventer het karakter van een sneltrein houdt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door playertwo »

De s1500 wordt gekoppeld aan de s4500, en zal dus gaan rijden met VIRM. VIRM in de s7000 is compleet overkill (daar rijdt nu SGM).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Vinny »

Vroeger werd dat ook gedaan met het ICM, in de intercity-noord-oost. Dat werd gesplitst in Deventer, waarna het achterste gedeelte verder reed als stoptrein. Ik heb nooit iemand hierover horen klagen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Suus »

Dat is wat anders als 6x per uur een losse intercity laten rijden tussen Amersfoort en Apeldoorn. Het afkoppelen van treinstellen na dat lange stuk is een stuk logischer en voordeliger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door playertwo »

Vinny schreef:Vroeger werd dat ook gedaan met het ICM, in de intercity-noord-oost. Dat werd gesplitst in Deventer, waarna het achterste gedeelte verder reed als stoptrein. Ik heb nooit iemand hierover horen klagen...
Dat een IC wordt gesplitst op een bepaald punt, en waar een deel verder gaat als stoptrein ben ik niet tegen. Is alleen maar handig, maar het scheelt nogal of er een ICM 3 of ICM 4 wordt afgekoppeld van een bestaande IC, die toch wordt ingekort en verder gaat als stoptrein of dat er een VIRM-IV/ of VIRM VI die verder gaat als stoptrein waar dat niet nodig is qua vervoersvraag en zitplaatscapaciteit. Die plekken kan je veel beter gebruiken op treinen waar het wel nodig is om met dubbeldeksmaterieel te rijden.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ruben »

Er schijnen weinig plekken te zijn waar dubbeldeks nodig is in stoptreindiensten, getuige de aanschaf van SLT en het gepland afvoeren van DD-AR als Aggloregiomaterieel. Daarnaast is dit plan, om IC's te laten stoppen op de betreffende stopstations, afgevoerd vanwege de negatieve effecten op de "intercity"-reizigers op dat traject. Het is dus verstandiger het stoppertje Dv-Es gewoon door te blijven trekken naar Apd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Vinny »

Het wordt tegenwoordig bijvoorbeeld ook toegepast op de altijd volle stoptrein Vlissingen - Roosendaal die met VIRM-VI wordt gereden.
. Daarnaast is dit plan, om IC's te laten stoppen op de betreffende stopstations, afgevoerd vanwege de negatieve effecten op de "intercity"-reizigers op dat traject.
Ik blijf dat een heel raar argument vinden als de s1600 wel gewoon non-stop Amersfoort - Apeldoorn blijft rijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Job
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:40

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Job »

Ja, die stoptrein wordt inderdaad of met Plan T/V of met V-IRM gereden. Is wel een leuk gezicht. En 1 treinsoort voor de hele provincie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ruben »

Vinny schreef:Het wordt tegenwoordig bijvoorbeeld ook toegepast op de altijd volle stoptrein Vlissingen - Roosendaal die met VIRM-VI wordt gereden.
. Daarnaast is dit plan, om IC's te laten stoppen op de betreffende stopstations, afgevoerd vanwege de negatieve effecten op de "intercity"-reizigers op dat traject.
Ik blijf dat een heel raar argument vinden als de s1600 wel gewoon non-stop Amersfoort - Apeldoorn blijft rijden.
We vervoeren reizigers, en rijden niet enkel treintjes. Als een ding dat IC heet toegevoegd wordt op een traject en dus door IC-reizigers gebruikt kan worden, moet 'ie niet opeens gaan stopperen. Bovendien heb je het met s1600 en s2800 vanwege het kwartier ertussen over een geheel ander reisaanbod. Dat de één wel stoppert en de ander niet betekent dus wel degelijk een verschraling voor de reiziger die op Dv instapt en snel naar bijv. Ut of Rtd wil; voor hem wordt een IC ontnomen ten faveure van wat mensen op Twl of Apdo.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Jurjen »

NS-Reiziger schreef:Er schijnen weinig plekken te zijn waar dubbeldeks nodig is in stoptreindiensten, getuige de aanschaf van SLT en het gepland afvoeren van DD-AR als Aggloregiomaterieel. Daarnaast is dit plan, om IC's te laten stoppen op de betreffende stopstations, afgevoerd vanwege de negatieve effecten op de "intercity"-reizigers op dat traject. Het is dus verstandiger het stoppertje Dv-Es gewoon door te blijven trekken naar Apd.
Nouja, 'nodig zijn' is een groot woord. SLT en DDAR/VIRM hebben ongeveer dezelfde capaciteit per meter trein, maar waar dit bij DDAR door zitplaatsen wordt bereikt, zijn dit bij SLT staanplaatsen. In de stoptreinen zal je dus in de spits voortaan 2 van de 3 reizen moeten gaan staan, terwijl buiten de spitsen minder lege zitplaatsen heen en weer gereden worden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Vinny »

We vervoeren reizigers, en rijden niet enkel treintjes. Als een ding dat IC heet toegevoegd wordt op een traject en dus door IC-reizigers gebruikt kan worden, moet 'ie niet opeens gaan stopperen. Bovendien heb je het met s1600 en s2800 vanwege het kwartier ertussen over een geheel ander reisaanbod. Dat de één wel stoppert en de ander niet betekent dus wel degelijk een verschraling voor de reiziger die op Dv instapt en snel naar bijv. Ut of Rtd wil; voor hem wordt een IC ontnomen ten faveure van wat mensen op Twl of Apdo.
Nou én? Liever een paar haltes extra stoppen dan een stressverhogende overstap. Bovendien is dit nu al het geval voor bijvoorbeeld de verbinding Randstad-Zwolle-Leeuwarden en Randstad-Zwolle-Groningen. Geen enkel probleem dus. Het is juist een mooie manier om Enschede de zo graag gewenste directe verbinding met Amsterdam Centraal weer terug te geven.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Geert »

Bij die laatste verbinding wil NS juist af van het laten stoppen van de s700, zie de discussie over Hoogeveen als IC-station.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Daan »

Geert schreef:zie de discussie over Hoogeveen als IC-station.
Wat in mijn ogen een totaal zinloze discussie is, maargoed...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten