Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Er bestaat geen perronspoor 2 in Apd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
oké sorry :o spoor 12 bedoelde ik.NS-Reiziger schreef:Er bestaat geen perronspoor 2 in Apd.
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Spoor 12 is het spoor waar de stoppert uit Enschede op rangeert. Nog verder van een perron af dan spoor 2. Ik zou kiezen uit spoor 1 of 3, als je er reizigers in wil krijgen.pytoyo123 schreef:oké sorry :o spoor 12 bedoelde ik.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
ik heb net gekeken.
het is spoor 1 ik ga de fouten wel verbeteren. :D
het is spoor 1 ik ga de fouten wel verbeteren. :D
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
En hoe wil je al die treinen op de bestaande infrastructuur proppen?
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
in de spits rijden er ook 6X per uur een trein tussen Deventer en Apeldoorn.
de volgende series:
s140
s240
s1500
s1600
s1700
s7000
de volgende series:
s140
s240
s1500
s1600
s1700
s7000
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Ja, maar in jouw plannen wil je daar 6 intercities + die stoptreinen van maken. Je geeft tenslotte aan dat je zowel de s1500 als de s2800 naar Deventer wil doortrekken, en samen met de s140/s1600 en s1700 maakt dat 6. Dan heb je nog de sprinter, en dan is het 8.
Nu rijden er 4 intercities in een uur, wat ook al best veel is.
Nu rijden er 4 intercities in een uur, wat ook al best veel is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
die sprinter vervalt.
s2800 rijdt tussen Deventer en Amersfoort als Sprinter. (rijdt alleen losse VIRM IV/VI)
s2800 rijdt tussen Deventer en Amersfoort als Sprinter. (rijdt alleen losse VIRM IV/VI)
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Dat is erg vreemde koppeling.
Ten eerste omdat de trein heel onhandig zal moeten liggen tussen Amersfoort en Apeldoorn. Bedenk dat je daar niet onbeperkte ruimte hebt door de treinen van Connexxion van en naar Barneveld en Ede. Dan moeten er dus zes intercities tussendoor (let wel, de treinen van Barneveld Noord naar Amersfoort blokkeert ook het spoor naar Apeldoorn omdat er geen flyover is!). Daardoor moet je dus twee intercities vlak achter elkaar naar Apeldoorn rijden, de tweede zal dus zo goed als leeg zijn, want je wil zo snel mogelijk op je bestemming zijn. Een lege trein buiten de spits is al zonde, in de spits al helemaal! Daarna gaat de trein naar Deventer, staat daar ontzettend in de weg, want hij moet er net zoals de s1500 keren met amper perroncapaciteit.
Daarnaast lijkt mij er weinig behoefte aan een verbinding Twello of Apeldoorn Osseveld - Amersfoort en verder, die enkele reizigers kunnen ook net zo goed overstappen in Apeldoorn. Apeldoorn heeft zelf al een grote voorzienende functie, in mijn herinnering was het 7 jaar geleden al erg groot (toen had ik daar voor het laatst familie daar), en nu zal het nog wel veel groter zijn.
Ten eerste omdat de trein heel onhandig zal moeten liggen tussen Amersfoort en Apeldoorn. Bedenk dat je daar niet onbeperkte ruimte hebt door de treinen van Connexxion van en naar Barneveld en Ede. Dan moeten er dus zes intercities tussendoor (let wel, de treinen van Barneveld Noord naar Amersfoort blokkeert ook het spoor naar Apeldoorn omdat er geen flyover is!). Daardoor moet je dus twee intercities vlak achter elkaar naar Apeldoorn rijden, de tweede zal dus zo goed als leeg zijn, want je wil zo snel mogelijk op je bestemming zijn. Een lege trein buiten de spits is al zonde, in de spits al helemaal! Daarna gaat de trein naar Deventer, staat daar ontzettend in de weg, want hij moet er net zoals de s1500 keren met amper perroncapaciteit.
Daarnaast lijkt mij er weinig behoefte aan een verbinding Twello of Apeldoorn Osseveld - Amersfoort en verder, die enkele reizigers kunnen ook net zo goed overstappen in Apeldoorn. Apeldoorn heeft zelf al een grote voorzienende functie, in mijn herinnering was het 7 jaar geleden al erg groot (toen had ik daar voor het laatst familie daar), en nu zal het nog wel veel groter zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
De 2800 ook laten stoppen op Apeldoorn Osseveld en Twello vind ik op zich nog niet zo'n enorm probleem, behalve dat er geen goede kwartiersdienst vanuit Deventer richting Amersfoort komt.
De 1500 zou ik echter wel opheffen tussen Amersfoort en Deventer, omdat die echt overal in de weg zit.
Verder moet de 1500 in Amersfoort overstappen geven op de 500, 700, 1600/140, 700 en zal dus net zoals nu als voortrein dienen van de 1700 en 1600/140. Met een kwartiersdienst (zij het niet tussen Deventer en Apeldoorn) is dat enigszins overbodig, dus kan de 1500 beter ingekort worden.
PS.: Bedoelde Amersfoort idd. Is nu aangepast.
De 1500 zou ik echter wel opheffen tussen Amersfoort en Deventer, omdat die echt overal in de weg zit.
Verder moet de 1500 in Amersfoort overstappen geven op de 500, 700, 1600/140, 700 en zal dus net zoals nu als voortrein dienen van de 1700 en 1600/140. Met een kwartiersdienst (zij het niet tussen Deventer en Apeldoorn) is dat enigszins overbodig, dus kan de 1500 beter ingekort worden.
PS.: Bedoelde Amersfoort idd. Is nu aangepast.
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 21 jun 2009, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
je zou zeker Amersfoort bedoelen.meltrain schreef:De 2800 ook laten stoppen op Apeldoorn Osseveld en Twello vind ik op zich nog niet zo'n enorm probleem, behalve dat er geen goede kwartiersdienst vanuit Deventer richting Amersfoort komt.
De 1500 zou ik echter wel opheffen tussen Amersfoort en Deventer, omdat die echt overal in de weg zit.
Verder moet de 1500 in Apeldoorn overstappen geven op de 500, 700, 1600/140, 700 en zal dus net zoals nu als voortrein dienen van de 1700 en 1600/140. Met een kwartiersdienst (zij het niet tussen Deventer en Apeldoorn) is dat enigszins overbodig, dus kan de 1500 beter ingekort worden.
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Twl en Apdo hebben al voldoende aan de s7000. Een stop van de s1500 lijkt me niet echt nodig daar...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Je kunt de s1500 ten oosten van Amersfoort laten overlopen in de s7000 en ook laten stoppen op Barneveld Noord en Stroe. Station Hoevelaken wordt exclusief bediend door de Valleilijn-trein, zodat de s1500 tussen Amersfoort en Deventer het karakter van een sneltrein houdt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
De s1500 wordt gekoppeld aan de s4500, en zal dus gaan rijden met VIRM. VIRM in de s7000 is compleet overkill (daar rijdt nu SGM).
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Vroeger werd dat ook gedaan met het ICM, in de intercity-noord-oost. Dat werd gesplitst in Deventer, waarna het achterste gedeelte verder reed als stoptrein. Ik heb nooit iemand hierover horen klagen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Dat is wat anders als 6x per uur een losse intercity laten rijden tussen Amersfoort en Apeldoorn. Het afkoppelen van treinstellen na dat lange stuk is een stuk logischer en voordeliger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Dat een IC wordt gesplitst op een bepaald punt, en waar een deel verder gaat als stoptrein ben ik niet tegen. Is alleen maar handig, maar het scheelt nogal of er een ICM 3 of ICM 4 wordt afgekoppeld van een bestaande IC, die toch wordt ingekort en verder gaat als stoptrein of dat er een VIRM-IV/ of VIRM VI die verder gaat als stoptrein waar dat niet nodig is qua vervoersvraag en zitplaatscapaciteit. Die plekken kan je veel beter gebruiken op treinen waar het wel nodig is om met dubbeldeksmaterieel te rijden.Vinny schreef:Vroeger werd dat ook gedaan met het ICM, in de intercity-noord-oost. Dat werd gesplitst in Deventer, waarna het achterste gedeelte verder reed als stoptrein. Ik heb nooit iemand hierover horen klagen...
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Er schijnen weinig plekken te zijn waar dubbeldeks nodig is in stoptreindiensten, getuige de aanschaf van SLT en het gepland afvoeren van DD-AR als Aggloregiomaterieel. Daarnaast is dit plan, om IC's te laten stoppen op de betreffende stopstations, afgevoerd vanwege de negatieve effecten op de "intercity"-reizigers op dat traject. Het is dus verstandiger het stoppertje Dv-Es gewoon door te blijven trekken naar Apd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Het wordt tegenwoordig bijvoorbeeld ook toegepast op de altijd volle stoptrein Vlissingen - Roosendaal die met VIRM-VI wordt gereden.
Ik blijf dat een heel raar argument vinden als de s1600 wel gewoon non-stop Amersfoort - Apeldoorn blijft rijden.. Daarnaast is dit plan, om IC's te laten stoppen op de betreffende stopstations, afgevoerd vanwege de negatieve effecten op de "intercity"-reizigers op dat traject.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Ja, die stoptrein wordt inderdaad of met Plan T/V of met V-IRM gereden. Is wel een leuk gezicht. En 1 treinsoort voor de hele provincie.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
We vervoeren reizigers, en rijden niet enkel treintjes. Als een ding dat IC heet toegevoegd wordt op een traject en dus door IC-reizigers gebruikt kan worden, moet 'ie niet opeens gaan stopperen. Bovendien heb je het met s1600 en s2800 vanwege het kwartier ertussen over een geheel ander reisaanbod. Dat de één wel stoppert en de ander niet betekent dus wel degelijk een verschraling voor de reiziger die op Dv instapt en snel naar bijv. Ut of Rtd wil; voor hem wordt een IC ontnomen ten faveure van wat mensen op Twl of Apdo.Vinny schreef:Het wordt tegenwoordig bijvoorbeeld ook toegepast op de altijd volle stoptrein Vlissingen - Roosendaal die met VIRM-VI wordt gereden.Ik blijf dat een heel raar argument vinden als de s1600 wel gewoon non-stop Amersfoort - Apeldoorn blijft rijden.. Daarnaast is dit plan, om IC's te laten stoppen op de betreffende stopstations, afgevoerd vanwege de negatieve effecten op de "intercity"-reizigers op dat traject.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Nouja, 'nodig zijn' is een groot woord. SLT en DDAR/VIRM hebben ongeveer dezelfde capaciteit per meter trein, maar waar dit bij DDAR door zitplaatsen wordt bereikt, zijn dit bij SLT staanplaatsen. In de stoptreinen zal je dus in de spits voortaan 2 van de 3 reizen moeten gaan staan, terwijl buiten de spitsen minder lege zitplaatsen heen en weer gereden worden.NS-Reiziger schreef:Er schijnen weinig plekken te zijn waar dubbeldeks nodig is in stoptreindiensten, getuige de aanschaf van SLT en het gepland afvoeren van DD-AR als Aggloregiomaterieel. Daarnaast is dit plan, om IC's te laten stoppen op de betreffende stopstations, afgevoerd vanwege de negatieve effecten op de "intercity"-reizigers op dat traject. Het is dus verstandiger het stoppertje Dv-Es gewoon door te blijven trekken naar Apd.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Nou én? Liever een paar haltes extra stoppen dan een stressverhogende overstap. Bovendien is dit nu al het geval voor bijvoorbeeld de verbinding Randstad-Zwolle-Leeuwarden en Randstad-Zwolle-Groningen. Geen enkel probleem dus. Het is juist een mooie manier om Enschede de zo graag gewenste directe verbinding met Amsterdam Centraal weer terug te geven.We vervoeren reizigers, en rijden niet enkel treintjes. Als een ding dat IC heet toegevoegd wordt op een traject en dus door IC-reizigers gebruikt kan worden, moet 'ie niet opeens gaan stopperen. Bovendien heb je het met s1600 en s2800 vanwege het kwartier ertussen over een geheel ander reisaanbod. Dat de één wel stoppert en de ander niet betekent dus wel degelijk een verschraling voor de reiziger die op Dv instapt en snel naar bijv. Ut of Rtd wil; voor hem wordt een IC ontnomen ten faveure van wat mensen op Twl of Apdo.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Bij die laatste verbinding wil NS juist af van het laten stoppen van de s700, zie de discussie over Hoogeveen als IC-station.
Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic
Wat in mijn ogen een totaal zinloze discussie is, maargoed...Geert schreef:zie de discussie over Hoogeveen als IC-station.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten