Eindelijk aannemer gevonden voor nieuw station Arnhem

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Eindelijk aannemer gevonden voor nieuw station Arnhem

Bericht door Fles »

Er is eindelijk een bouwbedrijf gevonden voor de voltooiing van de eerste fase van het nieuwe Arnhemse stationsgebouw.
Er is een akkoord gesloten met bouwbedrijven BAM en Ballast Nedam. Dat meldden de opdrachtgevers maandag. Onder hen zijn de gemeente Arnhem, het ministerie van Verkeer en Waterstaat, de NS en ProRail. De partijen hadden lange tijd grote moeite een aannemer te vinden, onder meer omdat het project miljoenen euro's duurder uitpakt dan begroot.
bron en meer :pos:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Eindelijk aannemer gevonden voor nieuw station Arnhem

Bericht door Mark »

Ik was even bang dat dat waardeloze noodgebouw er tot 2050 zou blijven staan, maar het valt dus mee :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eindelijk aannemer gevonden voor nieuw station Arnhem

Bericht door webguy »

K geloof dat t noodgebouw sowieso snel ging verdwijnen als de trappen/tunnel af zijn. Daar is al wel een aannemer voor en die is bezig. De planning daarvoor is ergens langsgevlogen hier, maar ik weet niet meer wat die nou was ;)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Eindelijk aannemer gevonden voor nieuw station Arnhem

Bericht door Freek »

webguy schreef:K geloof dat t noodgebouw sowieso snel ging verdwijnen als de trappen/tunnel af zijn. Daar is al wel een aannemer voor en die is bezig. De planning daarvoor is ergens langsgevlogen hier, maar ik weet niet meer wat die nou was ;)
dat is nu juist geregeld. De planning zoals die in het artikel wordt genoemd was al eerder bekent. Er was alleen nog geen aannemer, nu dus wel. Hopelijk dat dan over 1,5 jaar eindelijke het tijdelijke station gesloopt kan worden. Vervolgens nog hopen dat er een aannemer voor de tweede fase (de daadwerkelijke terminal) gevonden kan worden, anders blijven we maar door een tijdelijke ingang de perron bereiken. Lijkt me ook niet de bedoeling.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten