Mens terug op stations Achterhoek

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door Gekko123 »

Een ander kaliber reiziger: de plannende reiziger die helemaal in de stress schiet omdat de geplande reis door gemiste overstappen niet meer klopt. Pardoes weten ze niet meer waar ze heen moeten en wat ze moeten doen :shock:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:Nee, ik bedoel dat veel van dat soort mensen moeten leren met verantwoordelijkheden om te gaan, en dan met name verantwoordelijkheden van dingen die niet van hen zijn. Het is ongetwijfeld waar dat niet iedereen dat hoeft te leren, maar het is absoluut een vaardigheid die je moet beheersen wil je in het normale arbeidsproces deel kunnen nemen. Laten we wel wezen: reintegreren doe je omdat je al een tijd niet in het arbeidsproces hebt deelgenomen. Dat kan zijn omdat je lang thuis hebt gezeten omdat je kinderen hebt gekregen, of omdat je erg ziek bent geweest, maar meestal was het gewoon omdat je geen baan kon/wilde vinden. Dan mis je dus bepaalde vaardigheden die je als werknemer wel nodig hebt, en verantwoordelijkheid kunnen en durven nemen is er daar zeker een van.
Je gaat mensen toch ook niet opnieuw leren lezen en schrijven? Werken bij een Kiosk is echt idioot-proof. En de hoofdredenen dat we mensen hebben die langdurig werkloos zijn is 1. omdat ze te oud zijn en niet meer aangenomen worden en 2. omdat ze een afwijking hebben waardoor ze toch nooit dit soort werk kunnen doen.
Die discussie hebben we op dit forum al een aantal keer gevoerd, en hoewel we het er niet over eens werden of het handig of logisch was is de conclusie wel dat er in ieder geval een hele grote groep mensen is die hun reis niet vantevoren plant. Ik denk dat het 90% van de reizigers is, waarvan pak 'em beet de helft behoort tot de groep 'ik reis al jaren zo en het gaat altijd zo' dagelijkse reizigers die denkt het allemaal uit hun hoofd te weten, en de andere helft gewoon op de bonnefooi komt en verbaasd is dat er niet binnen 30 seconden een trein gaat die ze zonder overstappen rechtstreeks naar het gehucht waar ze moeten zijn brengt.
Err jah, de dagelijkse reiziger heeft er ook echt wat aan om op station Aalten een medewerker aan te kunnen spreken. Buiten dat de groep ' ik reis al jaren zo en het gaat altijd zo' -dagelijkse reizigers niet behoren tot de groep 'ik plan mijn reis niet'.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door deadlock »

Caspar schreef:Zo zijn er tal van voorbeelden te noemen die niet in een automatische halte afroep kunnen worden opgenomen lijkt me.
Even een voorbeeld: afgelopen zaterdag stapte ik op station Voerendaal uit tegen 13uur smiddags. Daar hing een postertje dat de treinen na 17.00 niet meer reden door werkzaamheden. Veolia zet bussen in. Klaar, dat was de informatie verstrekking.
Het lijkt me duidelijk dat er voor gezorgd moet worden dat er op *dat* moment informatieverlening is en die hoort daar tegelijkertijd met de bussen te zijn of een paar uur eerder. Dat doen de NS al jaren heel aardig op deze manier.
Stel er zit een medewerker, die weet dan vast wel uit ervaring hoe laat zo'n vervangende bus zijn station zal gaan aandoen op die dag.
Want werkzaamheden komen natuurlijk dagelijks of ieder weekend voor op station Ruurlo en altijd op dezelfde tijd en op hetzelfde deeltraject, op een dusdanige manier dat een herintegreerder zonder autistische stoornis dit precies uit zijn hoofd weet ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door Geert »

deadlock schreef:Je gaat mensen toch ook niet opnieuw leren lezen en schrijven? Werken bij een Kiosk is echt idioot-proof. En de hoofdredenen dat we mensen hebben die langdurig werkloos zijn is 1. omdat ze te oud zijn en niet meer aangenomen worden en 2. omdat ze een afwijking hebben waardoor ze toch nooit dit soort werk kunnen doen.
Ook voor werken bij een Kiosk heb je enige vorm van opleiding nodig. Denk maar aan de administratie, dagafsluiting, voorraadbeheer en meer van dat soort dingen die je normaal gesproken niet ziet als je een kop koffie afrekent.
Die discussie hebben we op dit forum al een aantal keer gevoerd, en hoewel we het er niet over eens werden of het handig of logisch was is de conclusie wel dat er in ieder geval een hele grote groep mensen is die hun reis niet vantevoren plant. Ik denk dat het 90% van de reizigers is, waarvan pak 'em beet de helft behoort tot de groep 'ik reis al jaren zo en het gaat altijd zo' dagelijkse reizigers die denkt het allemaal uit hun hoofd te weten, en de andere helft gewoon op de bonnefooi komt en verbaasd is dat er niet binnen 30 seconden een trein gaat die ze zonder overstappen rechtstreeks naar het gehucht waar ze moeten zijn brengt.
Err jah, de dagelijkse reiziger heeft er ook echt wat aan om op station Aalten een medewerker aan te kunnen spreken. Buiten dat de groep ' ik reis al jaren zo en het gaat altijd zo' -dagelijkse reizigers niet behoren tot de groep 'ik plan mijn reis niet'.
De groep treinreizigers is groter en diverser dan dagelijkse reizigers. Bovendien mis ik het aspect 'sociale veiligheid' hier in, en dat is iets waar alle reizigersgroepen van profiteren.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door Caspar »

Als op zo'n station er 2x werkzaamheden zijn geweest, kan je doorgaans er wel vanuit gaan dat de 3e keer het scenario hetzelfde zal zijn. Bv werkzaamheden dat de Hemtunnel naar Zaandam er uit ligt, t3000 wordt omgeleid via Haarlem. Dan weet de kioskhouder dat een logisch gevolg zal zijn dat de t5400 naar Zandvoort zal worden opgeheven tussen Amsterdam en Haarlem, omdat het de voorgaande 2 keren ook gebeurde. Dan hoeft ie alleen even te controleren of het ook daadwerkelijk het zelfde scenario weer is, ipv alles weer helemaal uitzoeken. Daar hoef je niet autistisch voor te zijn, maar is gewoon vakmanschap :wink:

Over werklozen gesproken, ken er ook genoeg die na het afstuderen(!) al jaren werkloos zijn, en nog nooit een baan hebben gehad, maar wel een uitkering krijgen. Redenen zijn dan zoal het niet willen werken beneden hun wetenschappelijk niveau, of het niet los kunnen laten van het studentenritme, met halve dagen in bed blijven liggen. Verder ken ik ook nog wel wat types die gewoon geen zin hebben om te werken en een uitkering ook wel prima vinden, en dan zo nu en dan een beetje huizen schilderen bij mensen tegen betaling (zwart).
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Ook voor werken bij een Kiosk heb je enige vorm van opleiding nodig. Denk maar aan de administratie, dagafsluiting, voorraadbeheer en meer van dat soort dingen die je normaal gesproken niet ziet als je een kop koffie afrekent.
Enige vorm van opleiding voor dit? Hadden we vroeger niet gewoon nog ouderwets inwerken drie dagen? De administratieve lasten, voorraadbeheer en kasafsluiting zijn geen raketwetenschap. In de supermarkt wordt dat in een half uurtje geregeld per taak aan nieuwe medewerkers, op kassa draaien na, en de kassa's van de Kiosk zijn toch een stuk eenvoudiger dan die van de Appie.
De groep treinreizigers is groter en diverser dan dagelijkse reizigers. Bovendien mis ik het aspect 'sociale veiligheid' hier in, en dat is iets waar alle reizigersgroepen van profiteren.
Het aspect sociale veiligheid is niet echt een argument aangezien die bemensing écht niet tot de laatste trein daar zal zijn maar hooguit tot een uur of 8. Dat is zelfs op Lelylaan nog een acceptabel tijdstip.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door deadlock »

Caspar schreef:Over werklozen gesproken, ken er ook genoeg die na het afstuderen(!) al jaren werkloos zijn, en nog nooit een baan hebben gehad, maar wel een uitkering krijgen. Redenen zijn dan zoal het niet willen werken beneden hun wetenschappelijk niveau, of het niet los kunnen laten van het studentenritme, met halve dagen in bed blijven liggen. Verder ken ik ook nog wel wat types die gewoon geen zin hebben om te werken en een uitkering ook wel prima vinden, en dan zo nu en dan een beetje huizen schilderen bij mensen tegen betaling (zwart).
Ja maar die moet je gewoon tewerkstellen. Schoffelen, schoolpleinwacht et cetera. En uitkering stop zetten als ze dat weigeren :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door Geert »

deadlock schreef:
Geert schreef:Ook voor werken bij een Kiosk heb je enige vorm van opleiding nodig. Denk maar aan de administratie, dagafsluiting, voorraadbeheer en meer van dat soort dingen die je normaal gesproken niet ziet als je een kop koffie afrekent.
Enige vorm van opleiding voor dit? Hadden we vroeger niet gewoon nog ouderwets inwerken drie dagen? De administratieve lasten, voorraadbeheer en kasafsluiting zijn geen raketwetenschap. In de supermarkt wordt dat in een half uurtje geregeld per taak aan nieuwe medewerkers, op kassa draaien na, en de kassa's van de Kiosk zijn toch een stuk eenvoudiger dan die van de Appie.
Nogmaals: het gaat hier niet om de gemiddelde werknemer die in drie dagen ingewerkt zijn, maar om mensen die al (langdurig) werkeloos zijn en moeten re-integreren in het arbeidsproces. Bovendien denk ik dat je de zaken te simpel voorstelt. Anders kan ik ook wel populistisch gaan doen en roepen dat een systeembeheerder alleen maar op OK hoeft te klikken en een buschauffeur alleen gas hoeft te geven :roll:.
Los van dat allemaal: ze moeten meer doen dan alleen een Kiosk runnen. In het artikel staat ook dat ze bijvoorbeeld fietsen kunnen verhuren, verder is er sociale controle op het station (vermindering vandalisme, toename sociale veiligheid). Waarom ben je er nou zo op tegen? Bang dat de treinkaartjes duurder worden?
De groep treinreizigers is groter en diverser dan dagelijkse reizigers. Bovendien mis ik het aspect 'sociale veiligheid' hier in, en dat is iets waar alle reizigersgroepen van profiteren.
Het aspect sociale veiligheid is niet echt een argument aangezien die bemensing écht niet tot de laatste trein daar zal zijn maar hooguit tot een uur of 8. Dat is zelfs op Lelylaan nog een acceptabel tijdstip.
Anders lees je even het artikel?
De Gelderlander schreef:Mogelijk kunnen op de stations straks ook fietsen worden verhuurd. De 'lokale stationsmanager' is aanwezig van zeven uur 's morgens tot elf uur 's avonds.
Bron: De Gelderlander
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door Vinny »

Als op zo'n station er 2x werkzaamheden zijn geweest, kan je doorgaans er wel vanuit gaan dat de 3e keer het scenario hetzelfde zal zijn. Bv werkzaamheden dat de Hemtunnel naar Zaandam er uit ligt, t3000 wordt omgeleid via Haarlem. Dan weet de kioskhouder dat een logisch gevolg zal zijn dat de t5400 naar Zandvoort zal worden opgeheven tussen Amsterdam en Haarlem, omdat het de voorgaande 2 keren ook gebeurde. Dan hoeft ie alleen even te controleren of het ook daadwerkelijk het zelfde scenario weer is, ipv alles weer helemaal uitzoeken. Daar hoef je niet autistisch voor te zijn, maar is gewoon vakmanschap
Vroeger had je de Wzzl in Diemen. Hele leuke medewerkers hoor, daar niet van: Maar de werking van de ADOB-overweg bleek toch niet aan ze besteed te zijn... Ze bleven bellen wanneer de uitrijbomen open bleven staan (en dat is juist de bedoeling van zo'n overweg wanneer de radar wegverkeer detecteert op de overweg)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Nogmaals: het gaat hier niet om de gemiddelde werknemer die in drie dagen ingewerkt zijn, maar om mensen die al (langdurig) werkeloos zijn en moeten re-integreren in het arbeidsproces. Bovendien denk ik dat je de zaken te simpel voorstelt. Anders kan ik ook wel populistisch gaan doen en roepen dat een systeembeheerder alleen maar op OK hoeft te klikken en een buschauffeur alleen gas hoeft te geven :roll:.
Nogmaals, het is geen raketwetenschap wat ze moeten doen. Een 'opleiding' voor dergelijke dingen is gewoon zwaar overbodig. Je hoeft er alleen voor te kunnen lezen en schrijven.

En als systeembeheerder kan ik je vertellen dat het werk een stuk minder gecompliceerd is dan ze doen voorkomen. Je kan het tenslotte al worden met een 3-jarige MBO opleiding die eigenlijk al bizar veel te lang is.
Los van dat allemaal: ze moeten meer doen dan alleen een Kiosk runnen. In het artikel staat ook dat ze bijvoorbeeld fietsen kunnen verhuren, verder is er sociale controle op het station (vermindering vandalisme, toename sociale veiligheid). Waarom ben je er nou zo op tegen? Bang dat de treinkaartjes duurder worden?
Dus ze worden BOA/Beveiliger, fietsverhuurder/reparateur én Kioskmedewerker tegelijkertijd? "Wilt u een kopje koffie bij uw fiets?" Dan is er inderdaad wel een opleiding nodig ja. Ik zie dat reïntegreerders al doen.
Anders lees je even het artikel?
De Gelderlander schreef:Mogelijk kunnen op de stations straks ook fietsen worden verhuurd. De 'lokale stationsmanager' is aanwezig van zeven uur 's morgens tot elf uur 's avonds.
Bron: De Gelderlander
Ja, een subsidieslurper dus. Er wordt aanbod gecreëerd waar geen vraag naar is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door Wubbo »

We kunnen de reintegreerders dus beter thuis laten zitten, is de conclusie. Want als er banen voor ze in overvloed waren hadden ze dat werk al wel gedaan, en was dit project nooit bedacht.

Of je het nou leuk vindt of niet, iemand die nieuw werk krijgt heeft daar een opleiding voor nodig. Die kan langer zijn of korter, maar je moet wel weten waar alles ligt en hoe alles werkt voordat je je werk zelfstandig kan doen. Bij reintegreerders is er nog wat extra begeleiding nodig: als dat niet zo was geweest hadden ze al wel een normale baan gehad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door Suus »

Ik neem niet aan dat de kiosken die Syntus willen openen een volledig digitaal voorraadsysteem hebben. Daarnaast moet je zelfs bij een volledig automatisch voorraadsysteem af en toe tellen, om te controleren of de voorraad in de computer wel overeenkomt met de werkelijkheid. Als een voorraadsysteem niet (volledig) geautomatiseerd is, moeten medewerkers dus zelf tellijsten maken en bijhouden, de bestelling plaatsen, verkoop bijhouden. Dat is soms best een lastige puzzel: Want hoe voorkom je nee-verkoop terwijl je geen voorraadverspil hebt. Daar zijn hele cursussen voor, dat heb je niet in drie dagen ingewerkt, en zo'n reintegratieproject met een kiosk is daar ideaal voor.

@Vinny: De Wizzl in Diemen is om onduidelijke redenen volledig opgedoekt, en vorige week helemaal leeggehaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:We kunnen de reintegreerders dus beter thuis laten zitten, is de conclusie. Want als er banen voor ze in overvloed waren hadden ze dat werk al wel gedaan, en was dit project nooit bedacht.
Er zijn zat werktrajectprojecten (of "werktalent") te bedenken waarbij er geen geld van een vervoerders die het toch al niet al te makkelijk hebben over de balk gegooid hoeft te worden.

Maar misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik enkele honderden van deze 'talenten' aan het werk heb gezien. Ongemotiveerde, sjagrijnige kutbende is het.
Of je het nou leuk vindt of niet, iemand die nieuw werk krijgt heeft daar een opleiding voor nodig.
Dat heeft niets met leuk of niet leuk vinden te maken, maar met debiliteit dat alles tegenwoordig maar gecertificeerd moet zijn. Om kantoren goed te kunnen schoonmaken heb je ook geen opleiding nodig, maar moet je een dagje ingewerkt worden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ik neem niet aan dat de kiosken die Syntus willen openen een volledig digitaal voorraadsysteem hebben. Daarnaast moet je zelfs bij een volledig automatisch voorraadsysteem af en toe tellen, om te controleren of de voorraad in de computer wel overeenkomt met de werkelijkheid. Als een voorraadsysteem niet (volledig) geautomatiseerd is, moeten medewerkers dus zelf tellijsten maken en bijhouden, de bestelling plaatsen, verkoop bijhouden. Dat is soms best een lastige puzzel: Want hoe voorkom je nee-verkoop terwijl je geen voorraadverspil hebt. Daar zijn hele cursussen voor, dat heb je niet in drie dagen ingewerkt, en zo'n reintegratieproject met een kiosk is daar ideaal voor.

@Vinny: De Wizzl in Diemen is om onduidelijke redenen volledig opgedoekt, en vorige week helemaal leeggehaald.
Een lastige puzzel :'(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door Suus »

Je kan wel zulke rare reacties geven, maar wie zei er van de week nu dat hij er absoluut niet tegen kan als hij iets niet kan krijgen waar hij zin in heeft! Het is echt niet zo makkelijk als je denkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door deadlock »

Wat nou rare reactie. Hoe kom je er bij dat het een moeilijke puzzel is om te kunnen tellen, dingen af te rekenen en een kassa af te sluiten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door Suus »

Het is duidelijk dat je het runnen van een winkel misschien iets te simpel voorstelt en dat je denkt dat elke idioot dat zomaar even kan. Getuige het grote aantal winkels waar dat niet lukt is het voor mij duidelijk dat dat dus niet zo is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door Fles »

Bee schreef:Het is duidelijk dat je het runnen van een winkel misschien iets te simpel voorstelt en dat je denkt dat elke idioot dat zomaar even kan. Getuige het grote aantal winkels waar dat niet lukt is het voor mij duidelijk dat dat dus niet zo is.
Nou sorry hoor, maar voor een beetje voorraadbeheer hoef je echt geen rocket scientist te zijn. Je hebt na 1 hooguit 2 weken echt wel een representatief beeld van welke producten hoe hard lopen. Kijk als een leverancier een product niet kan leveren, daar kan je als afnemer weinig aan doen. Maar dingen als veel te weinig bestellen waardoor je schap dagenlang leeg staat, dat moet niet hoeven.

En "het grote aantal winkels waar dat niet lukt" betekent voor mij dat men kennelijk te weinig geld uittrekt om CAPABEL personeel te werven. Want dat is er zat.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Het is duidelijk dat je het runnen van een winkel misschien iets te simpel voorstelt en dat je denkt dat elke idioot dat zomaar even kan. Getuige het grote aantal winkels waar dat niet lukt is het voor mij duidelijk dat dat dus niet zo is.
Bij het runnen van een winkel hoort ook belastingaangifte, balansen, loonadministratie, verzekeringen, boekhouding. Dan heb je het wel over iets anders dan simpelweg 'bliepen' en in de gaten houden hoeveel je van iets hebt en wanneer het de laatste keer was dat je dat nog volledig gevuld in huis had.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door Geert »

deadlock schreef:
Wubbo schreef:We kunnen de reintegreerders dus beter thuis laten zitten, is de conclusie. Want als er banen voor ze in overvloed waren hadden ze dat werk al wel gedaan, en was dit project nooit bedacht.
Er zijn zat werktrajectprojecten (of "werktalent") te bedenken waarbij er geen geld van een vervoerders die het toch al niet al te makkelijk hebben over de balk gegooid hoeft te worden.

Maar misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik enkele honderden van deze 'talenten' aan het werk heb gezien. Ongemotiveerde, sjagrijnige kutbende is het.
Tuurlijk, schrijf ze bij voorbaat al af :pos:. Ik mis nog een opmerking over "langharig werkschuw tuig"!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mens terug op stations Achterhoek

Bericht door deadlock »

Ze zijn niet werkschuw hoor. Alleen de tientallen die wij in dienst hebben gehad konden simpelweg he-le-maal niets.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten