Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Oud forumgebruiker

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Oud forumgebruiker »

De lichtkranten zijn daar inderdaad op aangepast. Daar staat nu bij elke eerste/laatste halte (zeg maar de eerste binnen die stad of dorp) naar "Zaandam De Vlinder" en "Amsterdam Barndegat", terwijl bij de rest gewoon alleen de haltenaam op de lichtkrant staat. De afroep is daarentegen gewoon hetzelfde gebleven (dus bij alles Zaandam en Amsterdam). Misschien verandert het tijdens de concessiewisseling in december.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Geert »

Dat is wel afwijkend dan ten opzichte van de meeste andere CXX-gebieden, daar wordt alleen bij de eerste halte binnen een plaats de plaatsnaam omgeroepen en daarna alleen nog maar de haltenaam. (Hoewel daar natuurlijk wel weer enkele uitzonderingen op zijn, zoals het geniale 'De Bilt, Tunneltje De Bilt' dat middenin de Bilt ligt...)
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door robinzes »

NS-Reiziger schreef:Dat is net zoiets als dat de Apeldoornse stadsbus in den beginne dat daar halteafroep in kwam, elke halte begon met "Apeldoorn, ....". Wie verzint nou niet om dat eruit te laten? :roll:
klopt en als je nu op lijn 1 rijd vanaf de halte rentmeestersveld naar de halte kapelmeestershoeve word er omgeroepen:
"Apeldoorn, Kapelmeestershoeve reist u met een OV-Chipkaart vergeet dan niet om uit te checken"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Michael »

robinzes schreef:
NS-Reiziger schreef:Dat is net zoiets als dat de Apeldoornse stadsbus in den beginne dat daar halteafroep in kwam, elke halte begon met "Apeldoorn, ....". Wie verzint nou niet om dat eruit te laten? :roll:
klopt en als je nu op lijn 1 rijd vanaf de halte rentmeestersveld naar de halte kapelmeestershoeve word er omgeroepen:
"Apeldoorn, Kapelmeestershoeve reist u met een OV-Chipkaart vergeet dan niet om uit te checken"
Dat is bij Veolia Brabant ook zo bij sommige haltes die omroep over de chipkaart alleen zijn er een paar foutjes ingeslopen
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door MdJ »

Wordt ook gedaan bij de halte "Welgelegenbrug"... Daar stappen nooit mensen uit, maar dat geeft niet :Y
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door robinzes »

oke, maar het ging mij om het feit dat ervoor word omgeroepen "Apeldoorn" terweil het stadsdienst is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Daniel »

Altijd nog beter als Arriva, daar doen ze geheel niet aan plaatsnamen in de afroep.
Geert schreef:Dat is wel afwijkend dan ten opzichte van de meeste andere CXX-gebieden, daar wordt alleen bij de eerste halte binnen een plaats de plaatsnaam omgeroepen en daarna alleen nog maar de haltenaam. (Hoewel daar natuurlijk wel weer enkele uitzonderingen op zijn, zoals het geniale 'De Bilt, Tunneltje De Bilt' dat middenin de Bilt ligt...)
En als nog 'n uitzondering: ik heb bij binnenkomst van Utrecht vanuit Nieuwegein nog nooit een plaatsnaam ervoor gehoord. Maargoed, daar is men ook zo slim geweest op de schermen alleen "Utrecht Kanaleneiland Zd" te gebruiken als halte met plaatsnaam, waardoor in de lijnen die daar niet stoppen dus nooit een plaatsnaam getoond wordt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hier is dat wel aangepast... voor sommige lijnen is Amsterdam Barndegat namelijk de eerste halte en sommigen rijden er voorbij en dan is Amsterdam Keerkringpark de eerste. Bij beide staat "Amsterdam" voor de haltenaam. Qua omroep maakt het zoals gezegd dus niets uit. Daar wordt de plaatsnaam gewoon bij élke halte ervoor gezegd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Ardan »

Om dit terug te koppelen naar Syntus... we hebben geen afroep erin zitten (en dat is maar goed ook, als het weer die treurmilf zou worden uit de trein dan liep ik de hele dag met zelfmoordneigingen rond). Wél staat er, ook bij de stadslijnen 1, 2, 3 en 5, telkens 'Deventer' voor elke halte. Beetje slordig cq overbodig voor een stadslijn, vind ik..
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Maik »

Een tijdje terug hoorde ik in een lint de oude vertrouwde omroep weer, die mogen ze gerust in alle treinen en bussen laten omroepen. :D
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Ardan »

Jaa, die hoorde ik ook een keer ja! 'Het volgende station is Aalten, u kunt hier overstappen op de buurtbus naar Dinxperlo en Bredevoort-Lichtenvoorde.' Zal wel een bugje zijn geweest, maar stiekem hoop ik elke keer in een Lint nog dat-ie weer terugkomt..
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:(en dat is maar goed ook, als het weer die treurmilf zou worden uit de trein dan liep ik de hele dag met zelfmoordneigingen rond)
Is het zo erg? :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Ardan »

Geloof me: ja -o-
Ik doe ook maar wat
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Mark »

Ik vind d'r inderdaad een bijzonder merkwaardig stemgeluid hebben... :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door robinzes »

Kan het niet zo zijn dat ze die omroep gewoon uit hebben staan? ( omdat de chauffeurs het ook vervelend vinden )
Bij veolia veluwe hebben de chauffeurs de omroep in de meeste gevallen ook gewoon uitstaan vanwege die stem.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten