'Lobby verdubbeling van héle spoor'
dinsdag 17 november 2009 | 13:54 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 17 november 2009 | 14:01
DOETINCHEM/WINTERSWIJK - Het spoor tussen Winterswijk en Zevenaar moet over vijf tot tien jaar in de volle lengte zijn verdubbeld.
Dat stellen wethouders John Feriks en Gerard van Balveren van de gemeente Oude IJsselstreek. Zij hebben de Regio Achterhoek voorgesteld een lobby voor dubbelspoor te beginnen. "Er is terecht veel aandacht geweest voor de N18. Maar we zijn daarbij het spoor bijna vergeten", stelt Van Balveren. Freriks: "Er moet een stevige lobby opgezet worden. Niet voor de korte termijn. Daar heb ik weinig vertrouwen in. Maar over vijf tot tien jaar moet hier een fatsoenlijke dubbelspoor door de regio lopen."
Meer over dit onderwerp in de Gelderlander van woensdag.
Bron: Website De Gelderlander
Juist, dat wilden we al jaren hebben in de Achterhoek. Ook Winterswijk-Zutphen. Vertragingen, die vooral op de lijn naar Arnhem voorkomen, zijn er van je lang zal ze leven niet meer uit te rijden op enkelspoor. Het mocht tijd worden dat het spoor verdubbeld werd. Eventueel kan in de spits dan de frequentie omhoog. Een kwartiersdienst helemaal naar Winterswijk zou ik in de spits niet verkeerd vinden, treinen zitten nu stampvol. Dus gewoon dat enkele ritten die nu tussen Doetinchem en Arnhem rijden, nu vanaf/naar Winterswijk gaan. Dit is momenteel niet mogelijk, omdat het stuk Winterswijk-Aalten net iets te lang is daarvoor (11 minuten rijden).
Spoorverdubbeling Winterswijk-Zevenaar
Spoorverdubbeling Winterswijk-Zevenaar
Ik doe ook maar wat
Re: Spoorverdubbeling Winterswijk-Zevenaar
Mag ik zo brutaal zijn om nog iets aan het lijstje toe te voegen Doen ook maar meteen een bovenleiding erop, dan zijn er betere mogelijkheden voor het gebruik van duurzame energie :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoorverdubbeling Winterswijk-Zevenaar
Ambitieus. Voor een lijn die tot voor kort (1999?) als onrendabel werd gezien door NSR.
Re: Spoorverdubbeling Winterswijk-Zevenaar
1999 is geen 2009 heh;) Een nieuwe trein (Lint) ipv Plan U, frequentieverhoging, een kwartierdienst Ah-Dtc...
Daarnaast is duurzaam het sleutelwoord tot succes tegenwoordig..
Daarnaast is duurzaam het sleutelwoord tot succes tegenwoordig..
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Spoorverdubbeling Winterswijk-Zevenaar
En hoeveel bakken extra subsidie zijn daarvoor nodig? Dat wordt nog wel eens vergeten.
Bedrijfsleven steunt lobby dubbel spoor Achterhoek
Bedrijfsleven steunt lobby dubbel spoor Achterhoek
Geplaatst op: woensdag 18 november 2009 om 19:41
Laatst bijgewerkt: woensdag 18 november 2009 om 19:43
Werkgeversorganisatie VNO-NCW en de Achterhoekse industriële kringen steunen de lobby om het spoor tussen Winterswijk en Zevenaar te verdubbelen. Dat zegt Toin de Ruiter, regiomanager Achterhoek van VNO-NCW. De lobby is gestart door John Freriks en Gerard van Balveren, wethouders van de gemeente Oude IJsselstreek. De bestuurders vinden het belangrijk dat er tussen vijf en tien jaar een dubbelspoor ligt op het traject.
Lees verder
Geplaatst op: woensdag 18 november 2009 om 19:41
Laatst bijgewerkt: woensdag 18 november 2009 om 19:43
Werkgeversorganisatie VNO-NCW en de Achterhoekse industriële kringen steunen de lobby om het spoor tussen Winterswijk en Zevenaar te verdubbelen. Dat zegt Toin de Ruiter, regiomanager Achterhoek van VNO-NCW. De lobby is gestart door John Freriks en Gerard van Balveren, wethouders van de gemeente Oude IJsselstreek. De bestuurders vinden het belangrijk dat er tussen vijf en tien jaar een dubbelspoor ligt op het traject.
Lees verder
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten