Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Fles »

Krijsend kind wordt buschauffeur teveel

Een buschauffeur van Connexxion in Almere heeft dinsdag een huilend kind met kinderwagen en al uit de bus gezet.
bron en meer

Vind ik ook. Overlastgevers kun je niet vroeg genoeg aanpakken :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Ruben »

HULDE! :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Justin »

Ik las het inderdaad.

Doet me denken van die ene keer dat ik van Zeist naar Utrecht moest en vanaf de Laan van Vollehove tot Centraal een krijsend kind erin zat. Bij Janskerkhof werd de Chauf het ook zat en zei iets soortgelijks als deze chauf :p. Stop een speen in het kind ofzo :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door playertwo »

NS-Reiziger schreef:HULDE! :mrgreen:
Jammer dat de chauffeur op het matje moest komen voor deze zeer terechte reactie. Ben benieuwd wanneer er Kamervragen over komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Suus »

Ik klaag over allerlei geluidsoverlast, maar niet over krijsende baby's. Harde muziek, schatergelach om niets, omvallende koffers, kerstbomen, of klimop dat in het bagagerek groeit, klaag maar raak, maar niet over baby's. Dat is gewoon NOT DONE. En zeker niet op die volstrekt onbeschofte manier zoals die chauffeur dat doet :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Daniel »

Wat mij betreft is er een verschil tussen krijsende babies en krijsende babies: je hebt erbij waar de moeder naast staat alsof er niks aan de hand is, daar kan ik me echt rot aan ergeren. Probeert de moeder er iets aan te doen dan is de irritatiegraad al een heel stuk lager.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door playertwo »

Bee schreef:Ik klaag over allerlei geluidsoverlast, maar niet over krijsende baby's. Harde muziek, schatergelach om niets, omvallende koffers, kerstbomen, of klimop dat in het bagagerek groeit, klaag maar raak, maar niet over baby's. Dat is gewoon NOT DONE. En zeker niet op die volstrekt onbeschofte manier zoals die chauffeur dat doet :|
Kinderen van 3 noem ik geen baby's maar peuters. Overigens kan je baby's ook prima stil houden.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door 88122903 »

Eigelijk zou je als volwaase kerel gewoon even op de tanden moeten bijten, maar het is wel zo kinderen zijn geen engeltjes, dat wil niet zeggen dat ik het goedkeurd maar ik begrijp het wel.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Fles »

Jij "begrijpt het wel" als iemand met een publieke functie een kind van drie als een vuilniszak op straat flikkert terwijl het gewoon vriest buiten. Okee.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door 88122903 »

Fles schreef:Jij "begrijpt het wel" als iemand met een publieke functie een kind van drie als een vuilniszak op straat flikkert terwijl het gewoon vriest buiten. Okee.
Begrijpen hoeft niet te betekenen dat ik zo'n actie goedkeurd!
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door playertwo »

Fles schreef:Jij "begrijpt het wel" als iemand met een publieke functie een kind van drie als een vuilniszak op straat flikkert terwijl het gewoon vriest buiten. Okee.
Dat heeft gewoon opvoeding van je kinderen. Het is bijv. normaal dat je als kind je gewoon koest houdt, in plaats van de hele tijd loopt te blèren, en bijv. opstaan als er een bejaarde niet kan zitten. Ook is het heel normaal als de ouder nee zegt, dat het ook nee is. Tevens is het heel normaal dat ze met 2 woorden spreken.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door AppleMoose »

Probleem is dat een kind niet altijd doet wat je wil, ook al voed je het kind 'goed' op. :wink:

Vaak zat meegemaakt dat een baby/kind loopt te janken en moeder er alles aan doet om het stil te krijgen, maar het kind gewoon door blijft janken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Fles »

Mja, kan allemaal best heel vervelend zijn en zo. Maar een kind van drie smijt je niet midden in de winter de straat op, dat doe je gewoon niet. Als het nou een randgroepjongere met een tetterende mobiel is, dan wel natuurlijk :pos:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door AppleMoose »

Klopt. Die smijt je niet de straat op en zeker niet bij dit soort temperaturen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Vinny »

Tevens is het heel normaal dat ze met 2 woorden spreken
Ja, maar... :twisted:

Vandaag waren er enorm veel gezinnen op pad met de trein. Gelukkig waren het allemaal erg lieve kinderen en geen huilbaby's. :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Goeie actie van die chauffeur, zou ik vaker willen zien :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Suus »

ziggy schreef:Goeie actie van die chauffeur, zou ik vaker willen zien :pos:
Denk nou eens na, man. Het was die dag aan het vriezen en weet jij veel wat er met dat kind aan de hand was, dat zet je toch niet zomaar op straat :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Fles »

ziggy schreef:Goeie actie van die chauffeur, zou ik vaker willen zien :pos:
WSM mooie hacker, blijf eens van ziggy z'n account af wil je :P
Oud forumgebruiker

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Denk nou eens na, man. Het was die dag aan het vriezen en weet jij veel wat er met dat kind aan de hand was, dat zet je toch niet zomaar op straat :neg:
Och jee, het vroor die dag.... had die arme drommel wel een mutsje op? En wandjes aan? :(
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Caspar »

Het OV in Almere is toch vast wel zo goed dat het nooit zo lang duurt voor de volgende bus komt, dat er onderkoelingsverschijnselen op gaan treden? En Whopper etende moeders die in de andere hand hun mobieltje of mp3 speler hebben, en die baby maar door laten janken, en daardoor zelf nog harder gaan praten in dat mobieltje, kunnen best lopen. Of dat hier aan de orde is, dat weet ik natuurlijk niet, maar zie dat wel steeds vaker om me heen gebeuren.
Oud forumgebruiker

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Het OV in Almere is toch vast wel zo goed dat
Zolang er in Nederland nog (middelgrote) steden zijn zonder iets van een nachtbus, verbaas ik me nergens meer over..
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Vinny »

Nou in Almere niet hoor. De bus is daar net zo frequent en snel als een metro in veel andere plaatsen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door playertwo »

Prima toch, kan die mooi met moederlief afkoelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Milco »

Beetje late reactie van mij...

Wat er allemaal gebeurd in mijn stad...
Ik vind dit een beet je een 'dubbel' verhaal.
Ik snap dat de chauffeur last heeft van een jankend kind, maar je weet ook niet wat er met dat kind aan de hand was.
Misschien schrok dat kind wel ergens van ofzo. Aan de ene kant geef ik de chauffeur gelijk, aan de andere kant geef ik 'm ongelijk. De chauffuer had ook even aan de moeder van het kind kunnen vragen wat er aan de hand was.

En dan pakt die chauffeur wel een kind aan dat huilt, maar soms zitten er achterin gasten in de bus met een en al herrie en troep, en daar wordt helemaal niks van gezegd...
Ligt het aan mij dat ik dit laatste niet begrijp??
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
aswnl
Berichten: 98
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door aswnl »

Reiziger Ddrs schreef:Wat mij betreft is er een verschil tussen krijsende babies en krijsende babies: je hebt erbij waar de moeder naast staat alsof er niks aan de hand is, daar kan ik me echt rot aan ergeren. Probeert de moeder er iets aan te doen dan is de irritatiegraad al een heel stuk lager.
Mee eens.

Maar een bijkomend probleem is toch wel de huidige wetgeving. Vroeger gaf je zo'n kind gewoon een tik. Net hard genoeg dat het gevoelig was, net niet hard genoeg om voor pak slaag door te gaan. Was zeer effectief. Het drammerige nep-huilen of krijsen van het kind gaat dan over in huilen voor de gevoelige plek, en als het gevoelige er na een minuutje vanaf is, stopt ook het huilen. De reden waarom het kind moest drammen is het dan al vergeten. Probleem opgelost.

Met de huidige (m.i. volstrekt belachelijke!) wetgeving kan zo'n moeder dan opdraaien voor kindermishandeling. Waanzin natuurlijk. Maar dan is het ook niet zo gek dat zo'n moeder er ook niet altijd wat aan kan doen. Met een drammend kind valt immers in 99,9% van de gevallen niet te praten. En aan het drammen toegeven om het stil te krijgen, is opvoedkundig toch wel het allerslechtste wat je als ouder kunt doen. Want dan geef je het een vrijbrief om overal en altijd zijn zin door te drammen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten