Concessie Veluwe
Re: Concessie Veluwe
Vanuit de laatste beredenering kun je het ook anders bekijken. Syntus biedt in principe alleen op treindiensten en op concessies in het Oosten van het land (volgens mij hebben ze nog nooit geboden op een busconcessie in de Randstad die niet treingerelateerd was). De laatste 3 concessies in Overijssel/Gelderland zijn vlak achter elkaar gekomen en op alle 3 heeft Syntus geboden. In deze perdioe heeft Qbuzz het nog druk met GGD, dus het kan ook zijn dat ze daarom niet op die gebieden hebben geboden.
Re: Concessie Veluwe
Syntus die op 3 gebieden inschrijft is dan weer geen goed argument voor Qbuzz om slechts op 1 concessie in te schrijven. Dat Syntus tegenwoordig ook op enkel busgerichte concessies inschrijft is omdat het nu kan. Tot en met 2007 zat Connexxion nog op de aandeelhoudersvergadering en deze voorkwam dat. Van de huidige aandeelhouders is bij Keolis er alles aangelegen dat Syntus inschrijft op concessies (want: enige tak op de Nederlandse markt). Voor NS is dit alleen het geval als hun andere marionet (Qbuzz) dit niet doet. Dit speelkastje is pas ontstaan sinds Connexxion het gezelschap verlaten heeft, sindsdien zijn er slechts een paar westelijke concessies vrijgekomen. Daar hebben we kandidaat Qbuzz enkel gezien?
Feit blijft nog steeds staan dat we of Qbuzz of Syntus in een wedstrijd hebben, en niet beiden tegen elkaar. Dat er een bepaalde verdeling wordt/is gemaakt, waarbij Syntus misschien niet voor de randstad in aanmerking komt (of enkel treingerelateerde en/of aansluitende gebieden), past hier perfect bij. Goede en gezonde strategie als je het mij vraagt. NS heeft eindelijk haar decennialange gewenste inmenging in het stads/streekvervoer en alle kraaiende hanen die er waren sinds de start van Qbuzz zijn opgehouden.
Feit blijft nog steeds staan dat we of Qbuzz of Syntus in een wedstrijd hebben, en niet beiden tegen elkaar. Dat er een bepaalde verdeling wordt/is gemaakt, waarbij Syntus misschien niet voor de randstad in aanmerking komt (of enkel treingerelateerde en/of aansluitende gebieden), past hier perfect bij. Goede en gezonde strategie als je het mij vraagt. NS heeft eindelijk haar decennialange gewenste inmenging in het stads/streekvervoer en alle kraaiende hanen die er waren sinds de start van Qbuzz zijn opgehouden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Concessie Veluwe
waarneer word bekend wie de winnaar is? Februari ofzo?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe
Begin maart had ik ergens gelezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Veluwe
Mijn laatste infomatie is dat wel in februari e.e.a. bekend wordt.
Re: Concessie Veluwe
Lijn 1 / 4 richting gelre ziekenhuis lucas kan men ondertussen ook wel een 45 min dienst invoeren. lijn 1 komt bij het zieken huis waar 10 a 11 minuten gewacht word. om vervolgens als lijn 4 door te rijden of andersom.NS-Reiziger schreef:Lijn 7 heeft men wat dat betreft mooi opgelost, al is dat bedrijfseconomisch weer minder gunstig: namelijk met een lange kering in de wijk Zuidbroek. Lijn 10 doet er 3 kwartier over en ligt gewoon scheef over de knopen heen.
Re: Concessie Veluwe
Juist die 45 minutendienst is onhandig, je kan beter 25 of 55 minuten hebben, omdat je dan alle bussen tegelijk in de knoop hebt en daardoor ook een goede overstap op alle andere stadsbussen en trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Veluwe
De onhandige uitvoering van een 45 min dienst geldt momenteel alleen voor lijn 10 naar Ugchelen, omdat die van knoop verwisselt, niet in de wijk (ik weiger het een dorp te noemen) een lange kering kent en dus op die wijze niet meer op de hoofdknoop verweven is. Lijn 7 sluit wel altijd aan maar dat kost een bus meer. Met een lijn 1 en lijn 4 doorgekoppeld geldt dat nadeel ook niet, elke lijn 1+4 dienst rijdt dan immers gewoon, alleen het mat schuift door. Overigens is de verknoping alsmede de lijnnummering niet vastgelegd als concessie-eis. De lijnvoering tot 19:00 wel.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Concessie Veluwe
In de spits rijdt lijn 1 vanuit het Gelre Ziekenhuis door als lijn 4 naar Matenhoeve, lijn 4 vanuit het Gelre Ziekenhuis door als lijn 1 naar Matenveld. Dat doen ze nu ook en is in principe niets van te merken: lijn 1 komt zo erg met een + aan op het station, dat er meteen doorgereden kan worden.
Dat trucje deden ze ook met lijn 1 en 2 (Apenheul-Matenveld) doen die over (de weg) Kanaal Noord/Praxis/Lidl moesten rijden omdat ze weer eens zaten te klooien aan de Welgelegenburg. Vanuit de Maten werd er doorgereden, andersom niet.
Dat trucje deden ze ook met lijn 1 en 2 (Apenheul-Matenveld) doen die over (de weg) Kanaal Noord/Praxis/Lidl moesten rijden omdat ze weer eens zaten te klooien aan de Welgelegenburg. Vanuit de Maten werd er doorgereden, andersom niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Veluwe
rijd de whisper nou alle ritten op lijn 11, of alleen sommige. Een kennis van mij werkt bij veolia apeldoorn maar hij heeft er nog niet in gereden.
Re: Concessie Veluwe
Apeldoorn heeft een stadbussysteem waarvan de wortels in 1993 liggen. Erg handig destijds en sindsdien op een aantal wijzigingen na niet veel veranderd. Meeste wijken hadden toen een halfuurdienst en de drukkere wijken een kwartierdienst. Later is dat dus veranderd naar meer kwartierdiensten. Ik zou dat systeem niet veranderen.
Re: Concessie Veluwe
The Wispher rijdt op een van de 2 omlopen van lijn 11. Meestal (!) is dat die van .45 richting Malkenschoten (en dus .16 naar de Stadhoudersmolen).
@Wout87: Eerst hadden Matenveld(1+2), Matenhoeve(3+4), Orden(4+7), Zuid (discutabel; 6+8), Apenheul(2+3), Anklaar(8+9) een kwartierdienst. Daarna later is daar Woudhuis (5), Sprenkelaar (7) en Gelre Zhs Lukas (9s) bijgekomen.
Daarna is de hernummering gekomen en verschillende takken aan elkaar geknoopt, wat zo ongeveer de dienstregeling van nu is.
@Wout87: Eerst hadden Matenveld(1+2), Matenhoeve(3+4), Orden(4+7), Zuid (discutabel; 6+8), Apenheul(2+3), Anklaar(8+9) een kwartierdienst. Daarna later is daar Woudhuis (5), Sprenkelaar (7) en Gelre Zhs Lukas (9s) bijgekomen.
Daarna is de hernummering gekomen en verschillende takken aan elkaar geknoopt, wat zo ongeveer de dienstregeling van nu is.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Veluwe
Woudhuis (5) heeft pas met de komst van Veolia een kwartierdienst gekregen, en dan gelijk de gehele dag (tot 17:30). Sprenkelaar had al veel langer met lijn 7 in de ochtend- en avondspits een kwartierdienst, welke zo is gebleven onder Veolia. Nu pas met lijn 17 loopt deze dienst na de avondspits tot en met 21:30 door.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Concessie Veluwe
Woudhuis, Sprenkelaar en Kerschoten heeft ook in Cxx-tijd een kwartierdienst gekend, iig in de spits en 's middags vanaf 14:00 uur. Lijn 5 uit Woudhuis reed verder als lijn 7 naar Sprenkelaar (en andersom).
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Veluwe
Ah dan was Woudhuis destijds alleen in de spitsen. In ieder geval zeker niet de gehele dag, dat kwam pas met Veolia. Hetzelfde geldt voor Kerschoten, dat was met de komst van hen ook een verbetering.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Concessie Veluwe
ben ik dan toch wel benieuwd wat de nieuwe vervoerder gaat veranderen aan '' de stadsbusplus ''
mischien lijn 17 doortrekken Sprenkelaar - station - orden - ( gelre ziekenhuis lucas) ?
of iets met lijn 10,15 en 18. bussen op deze lijnen rijden nu in dezelfde omloop.
mischien lijn 17 doortrekken Sprenkelaar - station - orden - ( gelre ziekenhuis lucas) ?
of iets met lijn 10,15 en 18. bussen op deze lijnen rijden nu in dezelfde omloop.
Re: Concessie Veluwe
Die namen in Apeldoorn Ik kan er maar niet aan wennen.
Re: Concessie Veluwe
De meeste wijknamen zijn voortzettingen van de naam van het gebied waar ze de nieuwbouw neergegooid hebben. Oude boerennamen dus. Zoals de nieuwste aanwinst, Zuidbroek, die in Noord Apeldoorn ligt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Veluwe
De website van de provincie Gelderland meld dat Syntus de nieuwe vervoerder wordt op de Veluwe. :pos:
Re: Concessie Veluwe
Echt te geweldig voor woorden :-D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Concessie Veluwe
Zie hier het nieuwsbericht.
Re: Concessie Veluwe
Hoe gaat dat met de overname? gaat het complete management mee ?
Re: Concessie Veluwe
Ik ben een chauffeur van de veluwe en wij hebben voor de rest nog niks gehoord wat er nou precies gaat gebeuren. Zal nog wel minimaal 6 weken duren, want dat is de bezwaarperiode die nu aanbreekt.
Re: Concessie Veluwe
Bij concessiewisselingen is zo dat in ieder geval het rijdend personeel verplicht mee gaat naar de nieuwe vervoerder, in dit geval Syntus. Gezien de huidige dienstregeling behouden blijft en zelfs uitgebreid wordt, is dit personeelsbestand ook zeker nodig, dunkt me.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Concessie Veluwe
Als het management niet mee gaat zal het wel erg spannend worden voor het rijdend personeel, alles zal wel weer veranderd worden zoals bv. roulering naar wens.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten