Syntus: 'Bezwaar vrijwel zeker'

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Syntus: 'Bezwaar vrijwel zeker'

Bericht door Daniel »

Syntus: 'Bezwaar vrijwel zeker'
Geplaatst op: zondag 3 januari 2010 22:27
Laatst bijgewerkt: zondag 3 januari 2010 22:27


DOETINCHEM - Vervoerbedrijf Syntus legt zich niet neer bij het dreigend verlies van de concessie in de Achterhoek en de Betuwe.
Tegen de beslissing van Gedeputeerde Staten (GS) van Gelderland om de concessie te gunnen aan concurrent Arriva wordt vrijwel zeker bezwaar aangetekend.
Syntus-woordvoerder Remko ten Brinke: "Voorzover we nu kunnen overzien, hebben we goede argumenten om met succes bezwaar te maken. Daarover beslissen we binnen een week of twee."
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus: 'Bezwaar vrijwel zeker'

Bericht door Ardan »

Een reactie op dit bericht, door Jan Lammers uit Aalten, wil ik hier graag even plaatsen. Echte argumenten waarom Syntus moet blijven geeft hij niet, behalve het feit dat Syntus nou eenmaal in de Achterhoek zijn thuis heeft en bijna op handen wordt gedragen, maar hij geeft wel eventuele compromissen, zoals de spoorlijn Arnhem-Tiel aan Arriva gunnen als tegenhanger van de concessie Achterhoek. Enfin, leest u zelf. Ik hoop dat Syntus zelf ook met goede, sterke argumenten kan komen om een gegrond bezwaar te kunnen maken.


ROCOV Gelderland Stadsregio behartigt de belangen van de OV-reiziger in Gelderland. Het ROCOV is een vereniging van verschillende consumentenorganisaties die gezamenlijk adviseren aan de vervoerders en de twee OV-autoriteiten (provincie Gelderland en stadsregio Arnhem-Nijmegen).

Mijn naam is Jan Lammers en geef mijn persoonlijke visie: hoe krijg men zo snel mogelijk voor een ieder helderheid en duidelijkheid

Goed dat Syntus bezwaar maakt tegen het besluit, maar let ook op uw klanten die in de kou komen te staan omdat de bussen en of treinen vertraging oplopen wegens het Winterse weer. Probeer zo snel mogelijk een warmere wachtmogelijkheid te gaan bieden. Men staat savonds in de kou in Doetinchem op de trein of bus te wachten...( kan men de wachtruimte savonds open laten) en in de gemeente Aalten de voormalige wachtruimte weer gaan gebruiken..., doe je best met naoberschap en kijk goed wat de wensen zijn van uw klanten.

Misschien dat men de poltiek kan overtuigen dat men net zoals in de Amsterdam ook in
De Achterhoek het Openbaar Vervoer weer voor 5 jaar onderhands aan Syntus kan worden gegund zodat de organisatie verder kan groeien en blijven bestaan. En dat men Arriva de Betuwe als tegenpresentatie gaat gunnen voor 5 jaar, En beiden zijn dan de tweede vervoerder in elkaars gebied als blijkt dat men geen goede vervoerder blijkt te gaan worden.
Dit kan voor een deel van het gebied gaan gelden, zodat een ieder in de toekomst weet dat men een deel van zijn gebied kan kwijtraken.

Omdat er op dit moment van de Stadsregio Arnhem - Nijmegen een aanbesteding van het traject Doetinchem - Arnhem loopt kan men dit als wisselgeld extra inzetten, Alleen bij dubbel spoor tussen Zevenaar en Doetinchem is doorgevoerd. Dit kan men met een goede lobby best voor elkaar gaan krijgen. En aangezien er nog minimaal twee stations erbij komen of worden verplaats ( Westervoort en bij Zevenaar) kan men dan ook in een keer goed doorpakken, omdat Pro- Rail het baanvak Arnhem - Zevenaar tot overbelast spoort heeft ingedeeld voor meedere jaren. Verder komt de OV-chip er ook nog aan en wil men van een win-win situatie blijven rekenen is het niet verstandig om van vervoerder te gaan wisselen.

ROCOV Gelderland Stadsregio behartigt de belangen van de OV-reiziger in Gelderland. Het ROCOV is een vereniging van verschillende consumentenorganisaties die gezamenlijk adviseren aan de vervoerders en de twee OV-autoriteiten (provincie Gelderland en stadsregio Arnhem-Nijmegen).

Mijn naam is Jan Lammers uit Aalten, ken de politiek vanuit meerdere situatie(s)
Mocht al vroeg met de lokale overheid kennis maken dat er voorkeursbeleid kan zijn. En weet als Service Super -Ondernemer, wat een goede dienstverlening inhoudt, indien het flair flay gespeeld wordt en dezelfde kansen krijgt als AH..Tegenwoordig mag ik ik voor Zorgbelang Gelderland in het ROCOV-overleg zitting nemen.

De andere overlegpartijen van de consumenten zijn:;
Samenwerkende Bonden van Ouderen in Gelderland (SBOG)
Voorlichtings Advies Commissie Gelderland (VAC-Gelderland)
Vereniging voor Kleine Kernen Gelderland (VVK-gelderland)
Studentenvakbond AKKU
Fietsersbond Gelderland
Stichting Gelderse Milieu Federatie
Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer

Dus via bovenstaande organisatie(s) kunt u ook een gezamelijk actie gaan ondernemen zodat er een goed Openbaar Vervoer blijft in de Achterhoek, en dat een ieder eind van het jaar kan gaan terugkijken op een geslaagd 2010.
Jan Lammers uit Aalten: DOE aan goed naoberschap - 03-01-2010 | 18:34

Overigens kreeg ik een tijdje terug een mailtje van iemand die ik vooralsnog anoniem houd aangezien ik vermoed dat het één van ons is, maar hij dacht dat ik iemand van Syntus was. Hij draagt Syntus een warm hart toe, en vraagt of de argumenten van iedereen die in de lopende topics op dit forum niet naar Syntus gestuurd kunnen worden, zodat ze die bij hun bezwaar kunnen gebruiken. Dat wil ik best doen. Is er iemand die er ernstig bezwaar tegen heeft als ik het topic 'Syntus verliest concessie aan Arriva' kopiëer en naar Syntus opstuur, waarbij ik iedereen uiteraard anoniem houd?
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Syntus: 'Bezwaar vrijwel zeker'

Bericht door deadlock »

Ardan, daar heb ik bezwaar tegen. Tegen het anonimiseren dan. Dan moet je je maar niet op een googlebare plek uitlaten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus: 'Bezwaar vrijwel zeker'

Bericht door Ardan »

Ik vind het allemaal prima :wink: maar ik denk, ik zet het er maar even bij, voordat er allemaal geschreeuw komt van 'en nee dat wil ik niet met mijn naam erbij'.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Syntus: 'Bezwaar vrijwel zeker'

Bericht door Oud forumgebruiker »

Syntus, ga alsjeblieft weg, en snel ook :x :x :x

Ga je deze ook meekopiëren? :D :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus: 'Bezwaar vrijwel zeker'

Bericht door Ardan »

Ligt eraan, was dat een grap of serieus?
Sowieso ga ik ook niet het hele topic kopiëren, alleen de relevante stukken. Geneuzel over bijvoorbeeld andere concessies dat ook in zijn context niets met Syntus en Achterhoek te maken heeft zal ik waarschijnlijk weglaten.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Syntus: 'Bezwaar vrijwel zeker'

Bericht door Oud forumgebruiker »

Serieus. Nee, een grap. Ik sta er echt neutraal in, in Waterland heeft men ook het Arriva-leed moeten ondergaan, dus ik snap niet waarom dat in de achterhoek nou ineens zo opschrikbarend is...
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus: 'Bezwaar vrijwel zeker'

Bericht door robinzes »

Ardan schreef:

Overigens kreeg ik een tijdje terug een mailtje van iemand die ik vooralsnog anoniem houd aangezien ik vermoed dat het één van ons is, maar hij dacht dat ik iemand van Syntus was. Hij draagt Syntus een warm hart toe, en vraagt of de argumenten van iedereen die in de lopende topics op dit forum niet naar Syntus gestuurd kunnen worden, zodat ze die bij hun bezwaar kunnen gebruiken. Dat wil ik best doen. Is er iemand die er ernstig bezwaar tegen heeft als ik het topic 'Syntus verliest concessie aan Arriva' kopiëer en naar Syntus opstuur, waarbij ik iedereen uiteraard anoniem houd?

ja ardan die anomie persoon ( ik ) ben inderdaad van dit forum.
fijn dat je er iets mee gedaan hebt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus: 'Bezwaar vrijwel zeker'

Bericht door Ardan »

Zo'n vermoeden had ik al :wink:
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten