Pagina 12 van 35

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: za 21 apr 2012, 11:13
door webguy
Niet echt groot, maar Noot is ook niet klein te noemen - die doen best veel taxivervoer naar scholen met midibusjes, etc, maar hebben ook een touringcartak. Je ziet ze in de regio iig vaak langsrijden.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: za 21 apr 2012, 12:04
door Statler Rail
In z'n algemeenheid: de aanschaf van bussen wordt meestal gefinancierd via de bussenfabrikant. Die heeft er immers belang bij dat een vervoerder met zijn bussen gaat rijden.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: za 21 apr 2012, 18:37
door Ardan
Toen ik nog in Winterswijk woonde zag ik Noot-busjes zelfs dáár met regelmaat rondrijden..

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: za 21 apr 2012, 20:14
door flipje
Er zit wel een verschil tussen wat taxibusjes laten rijden of lijnbussen. Ook al zal Noot/Vallei een lease overeenkomst bereiken met een (bussen)fabrikant, dan zijn ze er nog niet.. Stalling, kleding, site alles kost aardig wat geld en ik denk niet dat beide bedrijven dit geld hebben. Vandaar dus ook mijn redenatie of er geen bedrijf achter zit wat via Noot/Vallei de Nederlandse busmarkt wil betreden.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: za 21 apr 2012, 20:32
door Statler Rail
Zonder de exacte feiten te kennen: als je ziet hoeveel verlies Connexxion draait hebben jij een ik waarschijnlijk al meer vermogen dan Connexxion (namelijk: geen grote schulden). De financiële draagkracht lijkt mij dus geen argument dat een rol van betekenis speelt.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: za 21 apr 2012, 21:16
door flipje
Maar Connexxion is onderdeel van Transdev/Veolia. Ook al loopt het niet zo lekker bij Connexxion op dit moment, het vertrouwen in zo'n groot bedrijf (lees Transdev/Veolia) zal groter zijn dan 2 taxiboeren uit Ede/Veenendaal. Ondanks dat heb ik wel respect voor ze, dat ze zich willen mengen in het busvervoer.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: za 21 apr 2012, 21:21
door Statler Rail
Staat Transdev/Veolia ook garant voor schulden van Connexxion, of zijn ze alleen aandeelhouder? De aandeelhouder is normaal namelijk niet aansprakelijk voor schulden. Ik weet dus niet hoe dat bij Connexxion geregeld is, of er bijvoorbeeld een aparte garantie is van het moederbedrijf. Maar zodoende zie je dus dat er vaak aparte bv'tjes zijn. Gaat zo'n BV failliet, dan is het moederbedrijf niet aansprakelijk.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: za 21 apr 2012, 21:25
door Suus
Voordat je dit soort dingen zegt kan je denk ik beter even het jaarverslag van Connexxion erop naslaan, dat van 2010 staat gewoon op hun site, die van 2011 zal over niet al te lange tijd volgen vermoed ik.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: za 21 apr 2012, 21:30
door Statler Rail
Ik zeg niks, ik stel slechts vragen en vertel hoe de juridische regeling rondom aansprakelijkheid is. Die geldt gewoon voor ieder bedrijf in Nederland.

Het lijkt mij overigens sterk dat bedrijfsvertrouwelijke informatie zoals bankgaranties in het jaarverslag staat.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: zo 22 apr 2012, 12:26
door gkw1969
De cijfers van connexxion vallen wel mee. Transdev/Veolia is voor 2/3 aandeelhouder, de andere 1/3 is nog van het ministerie van financiën. In oktober 2012 gaan de overige aandelen over naar Transdev/Veolia.
Tot op heden heeft T/V niet bij hoeven te springen bij Connexxion omdat er genoeg reserve was nog.

Ik weet niet hoe Noot/De Vallei dit wil organiseren. Ze kunnen bussen leasen, maar dan moeten ze wel goede bron van inkomsten hebben, oftewel iemand die garant staat.
Maar ja, we kunnen niet in de portemonnee van het bedrijf kijken. We wachten af.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: zo 22 apr 2012, 22:47
door NintendoC
Ik zat ff aan wat anders te denken. Nu Connexxion straks in Friesland pleitte is, krijgen wij zeker al die kots-busjes toegestuurd als Connexxion wint? Waar moeten ze er anders mee naar toe.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: ma 23 apr 2012, 08:41
door flipje
Sterker nog ze rijden er al! (Op lijn 75 en 79 buiten de spits en op lijn 10 ;) )
Maar die fryskers komen waarschijnlijk niet naar IJsselmond, de provincies eisen namelijk de nieuwste motoren (moet zo zuinig en schoon mogelijk) in de bussen. Dat betekent dat de vervoerder nieuwe bussen aan zal moeten schaffen.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: ma 23 apr 2012, 13:57
door NintendoC
Haha, gelukkig maar. Ik hoop dat ze voor de rustigere lijnen/stadsdienst Kampen gaan rijden met een kleine optare. Scheelt in de kosten, waardoor er betere routes gereden kunnen worden.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: di 24 apr 2012, 13:32
door Jef400
Je bedoeld de Solo waarvan hier in Nederland de al buiten productie gestelde versie van rond rijdt?

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: di 24 apr 2012, 13:51
door NintendoC
Ja precies, en dan die nieuwe versie uiteraard. Zijn wat kleiner dan de huidige amba's, maar voor de stadsdienst Kampen is het prima.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: di 24 apr 2012, 14:23
door Jef400
Wat ik gezien heb op wikipedia moet zoiets inderdaad zeer handig zijn voor Kampen. Zo'n Optare Solo SL of zoiets.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: di 24 apr 2012, 16:42
door Statler Rail
Moet ie wel EEV hebben...

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: di 24 apr 2012, 18:30
door Jef400
Afkorting van.........? Zo bekend ben ik niet in het technische wereldje.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: di 24 apr 2012, 18:32
door ICE105

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: wo 16 mei 2012, 10:50
door densiro
Heeft iemand enig idee wat voor soort materieel de provincie eist op de kernnetlijnen? Ik las alleen dat de bussen de schoonste motoren moeten hebben. Maar komen er straks "Optares" te rijden op bijvoorbeeld lijn 142, 144, 147, 148 of 159???

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: wo 16 mei 2012, 11:12
door NintendoC
Optares voldoen niet aan de eisen volgensmij. Ik verwacht dat er gangbaar streekmateriaal wordt ingezet, VDL, MAN, Mercedes van dat soort spul.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: wo 16 mei 2012, 11:16
door Klaasje
De lijnen die ik hier opgenoemd zie worden zijn niet de drukste lijnen maar zeker niet zo rustig dat het allemaal wel met een minibusje gaat passen. Ik denk dus dat het voornamelijk normale streekbussen worden met misschien als dat toevallig voor de vervoerder aantrekkelijk blijkt te zijn nog een aantal 10-meter exemplaren.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: do 17 mei 2012, 12:57
door Meltrain
Deze lijn schreeuwt 'Citea' wat mij betreft.
De Citea LLE voor de normale streeklijnen en dan de Citea XLE 137 (zoals ook op lijn 320 rijdt) voor lijn 345 (Lelystad - Emmeloord).

Weet iemand ook wanneer de uitslag bekend wordt? De provincies Overijssel en Flevoland zeggen alleen 'eind mei', maar weet iemand ook een datum?

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: do 17 mei 2012, 14:55
door Klaasje
Ik denk dat 14,5 meterbakken voor de 141 wel gewenst zijn. Dat is een erg drukke lijn.

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Geplaatst: do 17 mei 2012, 16:10
door Roelof88
Meltrain schreef:Weet iemand ook wanneer de uitslag bekend wordt? De provincies Overijssel en Flevoland zeggen alleen 'eind mei', maar weet iemand ook een datum?
22 mei.