Het viel een beetje weg in de discussie, maar ik vind het wel een puik plan. Wellicht scheelt het al als aanbestedende overheden vragen om een bepaalde klanttevredenheid in andere gebieden waar de vervoerder actief is, en anders valt de vervoerder sowieso af...Karl schreef:Is er eigenlijk 'ergens' 'iets' bekend over concessieovergangen? Is het bijvoorbeeld aangetoond dat Arriva elke concessieovergang tramelant veroorzaakt en dat Connexxion het bijvoorbeeld wel altijd goed doet? Het moge duidelijk zijn dat Brabant Oost en DAV niet helemaal 'vlekkeloos' zijn verlopen, maar dat Qbuzz Rotterdam streek dan - ondanks het gebrek aan voldoende materieel - wel weer redelijk voor elkaar had.
Eigenlijk zou een onafhankelijke instantie (KpVV?) zoiets elk jaar op moeten stellen en dat cijfer zou meegenomen moeten worden bij de gunning van een concessie. Geen idee hoe je dat dan doet bij nieuwe bedrijven en dergelijke, maar goed, hersenspinseltje. Misschien ook een idee voor de, soms prutsende, aanbestedende overheid.
Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten