Pagina 1 van 2

Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: do 28 jan 2010, 15:11
door Graafschap
Van Haaren ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'.

ARNHEM - Gedeputeerde Marijke van Haaren heeft woensdagochtend 10.672 handtekeningen in ontvangst genomen voor het behoud van vervoersmaatschappij Syntus. Die waren door een actiegroep onder leiding van Berd Westerveld uit Sinderen ingezameld.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... c#reakties

De reacties zijn niet mals.(al inmiddels 27)
Een greep uit de reacties

''van Haaren kleed zich al net zo grijs, als dat ze denkt ''
''Hoezo kan zij niets, of wil zij niets wat een dom argument. Ze kunnen steeds niets volgens mij willen zij niets omdat dit gezichtverlies betekend. Wordt het niet tijd voor nieuwe
stemmingen of een referendum in de Achterhoek wat de mensen er van vinden hoe het
tegenwoordig gaat. ''

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: do 28 jan 2010, 15:17
door Suus
Ik vind de uitspraak over Syntus kan zomaar de Veluwe winnen nogal raar geformuleerd, alsof ze al weet dat Syntus daar gaat rijden.

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: do 28 jan 2010, 16:38
door Graafschap
Bee schreef:Ik vind de uitspraak over Syntus kan zomaar de Veluwe winnen nogal raar geformuleerd, alsof ze al weet dat Syntus daar gaat rijden.
Ik heb zo'n idee dat ze dat al weet, dat Syntus Veluwe gaat winnen.
Volgens mij weet ze ook veel meer dan ze hoort te weten

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: do 28 jan 2010, 19:29
door Freek
Waarom zou ze dat niet mogen weten? Volgens mij is het de bedoeling dat de winnaar voor de Veluwe begin februari bekend wordt, intern is er dus vast een en ander bekend.

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: do 28 jan 2010, 19:40
door Ruben
Als de uitspraak letterlijk zo uit haar mond kwam zonder te liegen of een foute formulering te gebruiken, zit Syntus voor wat betreft de Veluwe goed in de race. Zoveel is nu wel duidelijk.

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 09:19
door Fles
Wat hebben mensen in de Achterhoek eraan als Syntus de Veluwe wint? :?:

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 13:04
door Graafschap
Fles schreef:Wat hebben mensen in de Achterhoek eraan als Syntus de Veluwe wint? :?:
Goedpunt :wink:

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 00:21
door Vinny
Fles schreef:Wat hebben mensen in de Achterhoek eraan als Syntus de Veluwe wint? :?:
Reizigers misschien niet direct, voor het (kantoor)personeel best wel prettig. Die kunnen dan gewoon bij hun werkgever blijven ;)

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 08:15
door Maik
Maar moeten dan wel dagelijks van de Achterhoek naar de Veluwe reizen, daar zullen ze vast heel bij mee zijn :neg: ...

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 09:26
door Vinny
Syntus heeft toch nog een andere concessie onlangs gewonnen?

Nja, het rijdend personeel kan in ieder geval gewoon naar Arriva overgaan, dat is meestal goed geregeld.

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 12:33
door Fles
Vinny schreef:
Fles schreef:Wat hebben mensen in de Achterhoek eraan als Syntus de Veluwe wint? :?:
Reizigers misschien niet direct, voor het (kantoor)personeel best wel prettig. Die kunnen dan gewoon bij hun werkgever blijven ;)

Boeiend wat 100 kantoormensen ervan vinden, terwijl er 100.000 reizigers gedupeerd worden :neg:

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 12:43
door playertwo
Het kantoor van Syntus kan je toch prima houden waar dat het is?

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 13:15
door waldo79
@Fles: hoezo worden 100.000-en reizigers gedupeerd met een overgang naar Arriva?
Elke overgang gaat met horten en stoten, maar overgaan naar een andere vervoerder hoeft niet "dwingend" te leiden tot een verslechtering :o

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 16:01
door Gekko123
De verwachtingen zeggen dat Arriva waarschijnlijk veel meer belbussen gaat rijden in plaats van streeklijnen/buurtbuslijnen. Daar worden natuurlijk een heleboel reizigers door gedupeerd.

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 16:43
door Vinny
Arriva heeft niet voor niets de aanbesteding gewonnen. Het openbaar vervoer zal er zeker niet door achteruit gaan... :idea:

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 16:44
door Fles
waldo79 schreef:@Fles: hoezo worden 100.000-en reizigers gedupeerd met een overgang naar Arriva?
Elke overgang gaat met horten en stoten, maar overgaan naar een andere vervoerder hoeft niet "dwingend" te leiden tot een verslechtering :o
Vraag het mij niet :mrgreen:

Maar die 10.672 handtekeningen waar dit hele topic zijn bestaansrecht aan ontleent, die zullen toch wel ERGENS over gaan? Dacht het wel :Y

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 16:45
door Fles
Vinny schreef:Arriva heeft niet voor niets de aanbesteding gewonnen. Het openbaar vervoer zal er zeker niet door achteruit gaan... :idea:

Op deze troll ga ik maar niet reageren. Jammer voor je.

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 16:49
door Karl
Is er eigenlijk 'ergens' 'iets' bekend over concessieovergangen? Is het bijvoorbeeld aangetoond dat Arriva elke concessieovergang tramelant veroorzaakt en dat Connexxion het bijvoorbeeld wel altijd goed doet? Het moge duidelijk zijn dat Brabant Oost en DAV niet helemaal 'vlekkeloos' zijn verlopen, maar dat Qbuzz Rotterdam streek dan - ondanks het gebrek aan voldoende materieel - wel weer redelijk voor elkaar had.

Eigenlijk zou een onafhankelijke instantie (KpVV?) zoiets elk jaar op moeten stellen en dat cijfer zou meegenomen moeten worden bij de gunning van een concessie. Geen idee hoe je dat dan doet bij nieuwe bedrijven en dergelijke, maar goed, hersenspinseltje. Misschien ook een idee voor de, soms prutsende, aanbestedende overheid.

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 17:59
door Suus
Dat kunnen we misschien het beste aan de Friese forumleden vragen, met de winst van Noord- en Zuidwest Friesland...

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 18:15
door Joshua
Hoezo kan niets. Tussen kunnen en willen zit een verschil.

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 22:42
door Daniel
Vinny schreef:Arriva heeft niet voor niets de aanbesteding gewonnen. Het openbaar vervoer zal er zeker niet door achteruit gaan... :idea:
Ligt eraan wat je onder een achteruitgang verstaat... concessie-eis in DAV is bijvoorbeeld dat een nieuwe buslijn met de bijbehorende marketing tenminste twee jaar moet rijden. Wat doet Arriva dan als het aantal reizigers tegenvalt: niet meer reclame maken (dat kost geld immers), maar juist de lijn vertaxibussen waardoor het aantal reizigers nog verder daalt. Het is dan immers niet meer aantrekkelijk om met het gezin erop uit te gaan want als twee gezinnen dat bedenken is het taxibusje vol :wink:

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 22:46
door Fles
Reiziger Ddrs schreef:
Vinny schreef:Arriva heeft niet voor niets de aanbesteding gewonnen. Het openbaar vervoer zal er zeker niet door achteruit gaan... :idea:
Ligt eraan wat je onder een achteruitgang verstaat... concessie-eis in DAV is bijvoorbeeld dat een nieuwe buslijn met de bijbehorende marketing tenminste twee jaar moet rijden. Wat doet Arriva dan als het aantal reizigers tegenvalt: niet meer reclame maken (dat kost geld immers), maar juist de lijn vertaxibussen waardoor het aantal reizigers nog verder daalt. Het is dan immers niet meer aantrekkelijk om met het gezin erop uit te gaan want als twee gezinnen dat bedenken is het taxibusje vol :wink:
Gestimuleerde liquidatie dus. Noem dat maar vooruitgang. Overigens heeft Syntus wat dat betreft ook wel wat goed te maken met die Emmerich-pendel van een paar jaar geleden :evil:

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: za 30 jan 2010, 22:49
door Daniel
Nou moet ik wel zeggen: we zitten nu in dienstregelingjaar 3 van de concessie DAV en er is nog geenenkele 7x-lijn opgeheven. Wel is lijn 77 de enige waar ook nog buiten de spits Irisbusjes op rijden, hoorde laatst nog een chauffeur vertellen dat ze nu op vestiging Gorinchem dagelijks 10-15 chauffeurs over hebben. Tja, daarvandaan reden ze dan ook voornamelijk die 7x-lijntjes, verder hebben ze daar alleen 81, 181 en 387 naar Utrecht plus wat ritten in Rivierenland met lijn 47.

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: zo 31 jan 2010, 09:58
door Oud forumgebruiker
Hoe kan het dat veel topics waar het woordje Arriva in voorkomt uiteindelijk uitloopt over een discussie met betrekking tot DAV/Dordrecht :?:

Anyway:
Maik schreef:Maar moeten dan wel dagelijks van de Achterhoek naar de Veluwe reizen, daar zullen ze vast heel bij mee zijn :neg: ...
Nou en, Syntus heeft nu eenmaal geen voorrangspositie in Nederland en heeft gewoon conform de aanbestedingsprocedure verloren. Get over it. Verliezen hoort erbij en het is al menig vervoerder overkomen... :roll:

Re: Van Haaren Ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'

Geplaatst: zo 31 jan 2010, 12:21
door Fles
ziggy schreef:Hoe kan het dat veel topics waar het woordje Arriva in voorkomt uiteindelijk uitloopt over een discussie met betrekking tot DAV/Dordrecht :?:
Dat heeft te maken met stokpaardjesrijderij van een zeker crewlid op deze site denk ik :Y