Pagina 2 van 2

Re: Het moet niet nog gekker worden...

Geplaatst: do 11 mar 2010, 13:53
door Thijs
Een doorgaande dienst Apeldoorn-Winterswijk lijkt me zeer negatieve gevolgen hebben voor de spooropstelling van Zutphen (en met name de robuustheid én de overstappen), dus ik hoop dat ze dit idiote plan niet gaan uitvoeren.

Re: Het moet niet nog gekker worden...

Geplaatst: do 11 mar 2010, 14:06
door Ruben
Dat wel inderdaad, maar ik kan het met best indenken dat men 2 lijntjes die anders apart van elkaar pendelen net als vroeger weer als 1 gaat exploiteren. Toen destijds ZAP in de uitverkoop ging was dat ook iets dat door Syntus geroepen werd, vandaar dat het toen de gedoodverfde winnaar was.

Re: Het moet niet nog gekker worden...

Geplaatst: do 11 mar 2010, 16:55
door Wubbo
Ik zie niet in wat je kan winnen als je die twee lijnen aan elkaar knoopt. Qua dienstregeling kan je geen kant op (je zit vast met je kruisingen) dus wat wil je bereiken? Een overstapvrije verbinding, die snap ik, maar verder? Sneller zal het er niet op worden.

Re: Het moet niet nog gekker worden...

Geplaatst: do 11 mar 2010, 17:04
door Thijs
Inderdaad. Heb het idee dat sommige mensen (bestuurders) koste ten koste een overstapvrije verbinding Winterswijk-Apeldoorn willen. Nou ben ik ook zeker niet tegen rechtstreekse verbindingen, maar in dit geval zijn de nadelen waarschijnlijk veel groter dan de voordelen, welke niet groot zijn: ten eerste denk ik dat er helemaal niet zoveel reizigers zijn die rechtstreeks Apeldoorn-Winterswijk (of tussenstation) doen; ten tweede is er nu een prima overstap van een minuut of 10 die altijd gehaald wordt; ten derde ben je er (zoals Wubbo al zei) niet sneller door.

Re: Het moet niet nog gekker worden...

Geplaatst: do 11 mar 2010, 19:46
door Ardan
Er zijn altijd wel wat overstappers, zie regelmatig mensen overstappen. Gigantisch veel zijn het er niet inderdaad. En een rechtstreekse verbinding is heel leuk-lief-en-aardig, maar het schiet niet op. Je moet hoe dan ook 10 minuten in Zutphen stilstaan voor de overstappen. En bovendien, waar wil je de treinen elkaar laten kruisen? Met de huidige spooropstellingen zou het in theorie wel kunnen, laat om .05 de treinen naar Oldenzaal en Nijmegen vertrekken, zodat het spoor vrij is om om .08 de treinen naar Winterswijk en Apeldoorn te laten gaan. Maar als één van eerstgenoemde treinen niet weg kan om wat voor reden dan ook, loopt dat alweer helemaal in de soep. Bovendien is de vertrektijd van de trein naar Apeldoorn nu expres op .04 gezet voor de overstappen in Apeldoorn.

Re: Het moet niet nog gekker worden...

Geplaatst: vr 12 mar 2010, 12:53
door webguy
Als je vanuit de richting Winterswijk moet en naar de randstad gaat, dan is het bijna altijd sneller via Apeldoorn. Richting Den Haag/Rotterdam is het ook een overstap minder, maar is het wel even lang gek genoeg :P

Re: Het moet niet nog gekker worden...

Geplaatst: za 13 mar 2010, 00:34
door Ardan
Klopt, maar dat deed ik nooit omdat ik Arnhem-Utrecht vele malen leuker vind dan Zutphen-Apeldoorn XD En Winterswijk-Arnhem is via Zutphen ook bijna 10 minuten sneller dan rechtstreeks, mits je de nogal krappe overstap in Zutphen haalt.