'Er rijdt een pestkop op onze bussen'

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

'Er rijdt een pestkop op onze bussen'

Bericht door --Stefan-- »

NIJMEGEN - Abdal Snow uit Nijmegen heeft bij het antidiscriminatiebureau Ieder1gelijk een klacht ingediend tegen een chauffeur van busmaatschappij Breng vanwege discriminatie. "Eén chauffeur zet consequent een verkeerde dagstempel op mijn kaartje. Als ik dan overstap, blijkt het kaartje niet geldig en moet ik bijbetalen", aldus Sow.

Lees verder

Bron: de Gelderlander
3 0 7 9
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 'Er rijdt een pestkop op onze bussen'

Bericht door webguy »

Gezellige boel :P Maar, verbaast me niks. Zoals elk vak zitten er erg goede chauffeurs tussen, maar ook rotte appels... Jammer dat zoiets naar een discriminatiebureau moet voordat er iets mee gebeurd.

Overigens merk ik vaak dat er bij overstappen amper naar je strippenkaart wordt gekeken :P
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: 'Er rijdt een pestkop op onze bussen'

Bericht door Joshua »

Tja het kan toeval zijn. Al lijkt me dat niet.
Verder heb ik in het NOVIO tijdperk ook wel eens commentaar gehoord op chauffeurs die een KAN kaartje verkeerd stempelde waardoor mensen niet konden overstappen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Er rijdt een pestkop op onze bussen'

Bericht door Suus »

webguy schreef:Overigens merk ik vaak dat er bij overstappen amper naar je strippenkaart wordt gekeken :P
Het tegengestelde ken ik ook, waar een strippenkaart bijna met een vergrootglas wordt bekeken om te kijken of de overstap wel mag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: 'Er rijdt een pestkop op onze bussen'

Bericht door fogeltje »

Ik let altijd op mijn stempel. Een hele enkele keer maakt de chauffeur een foutje met het zonenummer. Ik heb ook wel eens een foute dagstempel of foute weekstempel gehad, maar dat zijn meestal vergissingen van de chauffeurs.

En inderdaad, sommige chauffeurs kijken nauwelijks naar je strippenkaart of kaartje bij het overstappen, anderen halen er een elektronenmicroscoop bij. Hetzelfde overigens met abonnementen. Ik heb zelfs eens per ongeluk twee dagen met een afgelopen abonnement gereisd, zowel in SRE als in KAN. Het nieuwe abonnement had ik er al achter zitten, maar was vergeten de oude abonnementen eruit te halen toen ze verlopen waren.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Er rijdt een pestkop op onze bussen'

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Overigens merk ik vaak dat er bij overstappen amper naar je strippenkaart wordt gekeken :P
Mooi voorbeeld: ooit Dordrecht - Papendrecht - Gorinchem - Geldermalsen - Tiel - Nieuwegein weten af te leggen met een verkeerd gestempelde zomerzwerfkaart, pas in de bus van Nieuwegein naar Utrecht viel de chauffeur de verkeerde stempel op. Lijkt me toch ook redelijk opvallend, een ZZK gestempeld in zone 536 (jaja, drie cijfers dus) en week 03 (voor 'n kaartje dat alleen in de zomer geldt :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: 'Er rijdt een pestkop op onze bussen'

Bericht door Wubbo »

Begrijp ik het nou goed dat er chauffeurs zijn die als ze een allochtoon zien hun stempel gaan verzetten om zo bewust een verkeerde stempel te zetten? :? Ontslaan dat soort types.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 'Er rijdt een pestkop op onze bussen'

Bericht door Geert »

Als het waar is, ja. Waarschijnlijk zul je dat alleen nooit zeker weten, het is ook nogal lastig te bewijzen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: 'Er rijdt een pestkop op onze bussen'

Bericht door Joshua »

Wubbo schreef:Begrijp ik het nou goed dat er chauffeurs zijn die als ze een allochtoon zien hun stempel gaan verzetten om zo bewust een verkeerde stempel te zetten? :? Ontslaan dat soort types.
Maar hoe bewijs je dat? Hij kan roepen dat het een vergissing was.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 'Er rijdt een pestkop op onze bussen'

Bericht door webguy »

Reiziger Ddrs schreef:
webguy schreef:Overigens merk ik vaak dat er bij overstappen amper naar je strippenkaart wordt gekeken :P
Mooi voorbeeld: ooit Dordrecht - Papendrecht - Gorinchem - Geldermalsen - Tiel - Nieuwegein weten af te leggen met een verkeerd gestempelde zomerzwerfkaart, pas in de bus van Nieuwegein naar Utrecht viel de chauffeur de verkeerde stempel op. Lijkt me toch ook redelijk opvallend, een ZZK gestempeld in zone 536 (jaja, drie cijfers dus) en week 03 (voor 'n kaartje dat alleen in de zomer geldt :mrgreen: )
Mwah, reis nu vaak met OVC, maar vooral HTM laatste tijd chauffeurs die geen kik geven. Met mn vriendin op een strippenkaart van Den Haag via Rijswijk naar Delft Ikea gereisd met de bus (HTM & Veolia) en niemand die een kik gaf, terwijl op de heenweg de chauffeur erg slordig had gestempeld: het was echt niet leesbaar...
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: 'Er rijdt een pestkop op onze bussen'

Bericht door MdJ »

Dat laatste heb ik ook wel eens last van... Ik had laatst een kaartje waar alleen leesbaar op stond "9-" :?
Bij twijfel: gebruik beton.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: 'Er rijdt een pestkop op onze bussen'

Bericht door --Stefan-- »

'Pestende' buschauffeur biedt zijn excuses aan

NIJMEGEN - De buschauffeur die steeds verkeerde dagstempels plaatste op de strippenkaart van een genaturaliseerde vluchteling uit zwart Afrika, heeft daarvoor zijn excuses aangeboden.

Hij ontkent pestgedrag uit racistische motieven en zou slechts 'geïrriteerd' zijn geweest omdat hij de man aanzag voor iemand anders. De chauffeur verklaarde dat woensdag tijdens een bemiddelingsgesprek tussen twee leidinggevenden van hem, de klager, een consulent van het anti-discriminatibureau Ieder1gelijk en hemzelf.
Lees verder
Bron: de Gelderlander
3 0 7 9
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 81 gasten