Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
rialto
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 19 Apr 2010, 15:17
Locatie: zwolle

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor rialto » Ma 19 Apr 2010, 15:22

Ok

Pollaris Rail is dus ingeschreven op het zelfde adres als die modelspoorclub
Post gaat meestal naar de secretaris
Hoe heet die?
Wim Pollaert
Die woont idd op dat adres
Pollaert...Pollaris...uhuh...

Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 19
Lid geworden op: Za 17 Apr 2010, 17:40

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Willem » Ma 19 Apr 2010, 19:57

Er zal wel een ander bedrijf (alleen: welk?) achter zitten dat liever anoniem blijft en daarom voor deze constructie heeft gekozen. Het is immers niet aannemelijk dat een modelbouwclub uit Herkenbosch van de bank genoeg financien ter beschikking heeft gekregen om het materieel aan te schaffen. En dan nog moeten ze wel heel erg goed in de materie zijn ingevoerd om tot een goede offerte te komen, tenzij het ze alleen om het meedoen gaat.

En los daarvan: wat moet een modelbouwclub uit Limburg met een tweetal spoorlijnen in Overijssel en Drenthe, zo'n krappe 300 kilometer verderop?

Raymond
Berichten: 1056
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Raymond » Ma 19 Apr 2010, 21:39

Als je het hebt over treintjes rijden is dit wel het ultieme voorbeeld natuurlijk :lol:

willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 12:16

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor willy84 » Ma 19 Apr 2010, 21:53

Is er al iemand die even heeft doorgeklikt op de KVK site? Dan kan je zien wie er bestuurder en aandeelhouder is.

Ik kijk even in het Kadaster of de NS misschien eigenaar van die woning is maar dat is een man uit 1933. Ene heer Bongers is eigenaar van die woning.
immer kwaliteits posts

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Geert » Ma 19 Apr 2010, 23:41

willy84 schreef:Is er al iemand die even heeft doorgeklikt op de KVK site? Dan kan je zien wie er bestuurder en aandeelhouder is.

Dat kan alleen tegen betaling, dat heb ik er niet voor over. Maar be my guest hoor ;-)

rialto
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 19 Apr 2010, 15:17
Locatie: zwolle

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor rialto » Di 20 Apr 2010, 19:46

In het telefoonboek worden ene Pollaert-Jeurnincken ook Schaefer genoemd als woonachtige op dat adres.

Theorie: of er zit een ander bedrijf achter waarbij iemand die tevens modeltreintjes rijdt ook te maken heeft met de echte spoorwegwereld. Of het is een uit de hand gelopen 1-april grap :P

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7692
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor webguy » Di 20 Apr 2010, 19:49

Als ik het goed heb zit er nog wel een redelijke NS-afvaardiging met een kantoor in Eindhoven. In Eindhoven werken en je prive adres gebruiken als schuilplek zou nog best wel kunnen. Of het is een of andere duits bedrijf dat een adres nodig had.
Dat iemand in de spoorsector iets heeft met modeltreintjes is geloof ik niet super raar ofzo :)
Reisinformatie/nerd

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor playertwo » Di 20 Apr 2010, 20:13

Informatie uit de KvK is sowieso niet volledig betrouwbaar. Informatie wordt alleen aangepast als je dat als onderneming zelf gaat aanpassen. Er vindt bijv. geen controle plaats of je je jaarrekening tijdig dumpt (verplichting), en of de informatie die wordt doorgegeven ook klopt. Je kan doodleuk een overleden persoon als bestuurder neerzetten van je bedrijf, of één bestuurder die gezamenlijk bevoegd is met andere bestuurders, of een bedrijf op een willekeurig vestigingsadres neerzetten. Niemand die erover piept, totdat ze een belastingaanslag in de bus krijgen op naam van dat bedrijf als ze er niet (meer) gevestigd zijn. De KvK neemt het gewoon op in hun uittreksel waar je dan € 2,50 voor betaald. Geschiedenis van een onderneming kan je ook gewoon voor een groot deel missen als je dat op zou vragen. Ze erop wijzen geeft alleen de reactie: we zullen het bedrijf wel even aanschrijven. Ben je zo een maand verder eer dat je concrete resultaten hebt.

Wil je zeker zijn van je informatie, dan neem je de akte van oprichting (en eventueel gewijzigde statuten) er bij en de verslagen van de aandeelhoudersvergaderingen. Dan kan je precies zien wie er (on)bezoldigd (gedelegeerd) bestuurder is, en bovenal hoe de bevoegdheden in zijn vastgelegd.

In België is het in dat geval een stuk beter geregeld. Je handelsregisternummr is daar gelijk aan je BTW-nummer. De rechtsvorm kan je ook meteen terugvinden zodat je ook meteen duidelijkheid hebt over de aansprakelijkheden, en hoe de aandeelhoudersstructuur in elkaar zit. Daarmee kan je veel gedetailleerder een onderneming beoordelen wie er nu werkelijk over de knikkers gaat en wie er voor spek en bonen in zitten.

rialto
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 19 Apr 2010, 15:17
Locatie: zwolle

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor rialto » Di 20 Apr 2010, 20:32

Of je bent gewoon het telefoonnummer dat wel te vinden is op de KvK-site. Maar dat durf ik nou net weer niet;)

Dat het de NS is die indirect achter Pollaris zit...nee. Syntus is immers ook nog steeds 50% NS en dat zou betekenen dat ze tegen zichzelf aan het bieden zijn. Al is dat ook met Apeldoorn-Zuthpen gebeurd maar dat was eens maar niet weer...

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor playertwo » Di 20 Apr 2010, 22:57

Maar daarvoor is het nog steeds zonde van je geld om te betalen voor een uittreksel, laat staan het 0900-tarief waarmee je in theorie duurder uit bent. Wil je zekerheid hebben speur je even op google, en vindt je een 06-nummer, en kijk je gewoon wie er op neemt :twisted:

rialto
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 19 Apr 2010, 15:17
Locatie: zwolle

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor rialto » Wo 21 Apr 2010, 11:12

http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... 418504#new

we hadden gelijk! spannend. ik geef m niet veel kans (bankgarantie?). maar misschien wordt t een heus succes..who knows?

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Vinny » Wo 21 Apr 2010, 11:57

Ik geef hem weinig kans. Ik kan natuurlijk ook wel de 'Vinnyexpress' bij de KvK registreren en kijken of ik een aanbestedinkje in de wacht kan slepen; maar zo werkt het natuurlijk niet helemaal... ;)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Daniel » Wo 21 Apr 2010, 13:08

Vraag me trouwens ook wel af hoe die poster daar weet dat GTW'tjes geen comfortabele rij-eigenschappen hebben boven de 100 km/u: rijden die dingen überhaupt ergens waar ze harder dan 100 halen?
Sliedrecht - Dordrecht is weliswaar een 110 km/u-baanvak maar kent een brug met lagere maximumsnelheid, dus of ze daar de 100 halen is de vraag. Heb daar overigens ook nooit enige comfortvermindering gemerkt...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1556
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 17:06

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Cookie » Wo 21 Apr 2010, 13:28

Enkele citaten uit het artikel:

"Maar de treinen zelf vormen de clou van uw plan. "Ja, want ik ben de enige die heeft bedacht om twee soorten treinen aan elkaar te koppelen. Dankzij dat idee voldoet mijn plan aan alle bijzondere wensen van de provincies: extra spitstreinen en een doorgaande verbinding van Emmen naar Almelo." " (...) "In Coevorden worden ze gekoppeld en rijden ze als één trein door naar Emmen! De treinfabrikant vond het ook heel leuk om dat technisch voor elkaar te krijgen. Niemand anders had dat ooit gevraagd en het blijkt uitstekend te kunnen!"

"Als het om financiële redenen afknapt, ben ik bereid ommet andere vervoerders samen te werken om de mensen in het Vechtdal een perfect systeem te bezorgen. Daarom willen wij het liefst van Emmen naar Enschede rijden in plaats van naar Almelo."

Bron: Dagblad van het Noorden, wo 21/4/2010 (papieren editie)

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Vinny » Wo 21 Apr 2010, 13:39

Het idee om van de Veen Express een kansrijke verbinding te maken, door het sluiten van de kleinste stations (Geerdijk/Daarleveen) en de verbinding Emmen - Enschede te verbeteren is helemaal niet zo slecht. Het koppelen van FLIRT en GTW is dan weer onzinnig. Waarom niet gewoon diesel en electrisch koppelen van GTW? Dat zou toch moeten kunnen... (het is sowieso een modulaire trein, dus je kunt gewoon een bestelling doen die het best past bij het vervoersproduct dat je wil aanbieden).
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3993
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor reisthijs » Wo 21 Apr 2010, 14:27

Diesel en elektrisch kan zonder meer gekoppeld rijden. Veolia doet dat soms ook, op de Heuvellandlijn.

Reiziger Ddrs schreef:Vraag me trouwens ook wel af hoe die poster daar weet dat GTW'tjes geen comfortabele rij-eigenschappen hebben boven de 100 km/u: rijden die dingen überhaupt ergens waar ze harder dan 100 halen?
De dieselversie wel. 125 op de Maaslijn en 140 op Groningen-Leeuwarden. Dat rijdt niet minder comfortabel dan bij 100km/h. Ook niet minder comfortabel dan een FLIRT.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Karl » Wo 21 Apr 2010, 15:07

Cookie-O-Fiel schreef:(...)
Bron: Dagblad van het Noorden, wo 21/4/2010 (papieren editie)
Is er ergens kans op het hele artikel? Ik kon het zou gauw niet vinden op de website, dvhn.nl.
Kan iemand wellicht een foto/scan (met leesbare tekst) van het artikel maken?

Vinny schreef:Het idee om van de Veen Express een kansrijke verbinding te maken, door het sluiten van de kleinste stations (Geerdijk/Daarleveen) en de verbinding Emmen - Enschede te verbeteren is helemaal niet zo slecht. (...)
Dat lijkt mij ook wel een goed idee, ik vraag mij af of er niet (nog meer?) overcapaciteit is op het baanvak Almelo-Enschede. Ik snap dat Enschede als grote plaats in de regio aantrekkelijk is, maar met verschillende IC's en stoptreinen uit Deventer, een stoptrein uit Zwolle/Nijverdal èn een stoptrein uit de richting van Marienberg... Dan zou je bijna nog het liefst een dieseltrein (dus uit Nijverdal of uit Marienberg) naar Bentheim laten rijden.

Ik ben overigens wel benieuwd wie er financieel gezien achter Pollarisrail zit, ik neem aan dat een bank geen lening gaat verstrekken aan een particulier (eventueel via één of andere constructie) voor een paar treinstellen...
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Daniel » Wo 21 Apr 2010, 15:31

reisthijs schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Vraag me trouwens ook wel af hoe die poster daar weet dat GTW'tjes geen comfortabele rij-eigenschappen hebben boven de 100 km/u: rijden die dingen überhaupt ergens waar ze harder dan 100 halen?
De dieselversie wel. 125 op de Maaslijn en 140 op Groningen-Leeuwarden. Dat rijdt niet minder comfortabel dan bij 100km/h. Ook niet minder comfortabel dan een FLIRT.

Maar het gaat hier om E-GTW's he, op Aml - Mrb gingen die FLIRT's immers rijden :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3993
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor reisthijs » Wo 21 Apr 2010, 15:55

Een E-GTW rijdt toch niet minder comfortabel dan een D-GTW? Dus als een D-GTW goed rijdt boven de 100km/h, dan de E-GTW ook. Dat pollarisrail voorstelt om met FLIRT's te gaan rijden tussen Zwolle en Emmen zal eerder zijn vanwege grotere capaciteit of een hogere aanzetsnelheid, dan vanweg comfort. Want qua comfort verschilt een FLIRT nauwelijks van een GTW.

Zou wel een forse uitbreiding van het aantal dieseltreinstellen zijn trouwens, Syntus heeft er nu maar 2 voor Aml - Mrb. Pollarisrail denkt er maar liefst 7 nodig te hebben door het gecombineer met de trein naar Emmen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Daniel » Wo 21 Apr 2010, 16:17

reisthijs schreef:Een E-GTW rijdt toch niet minder comfortabel dan een D-GTW?

Minder comfortabel niet nee, eerder meer comfortabel. Want ja, de stoelkussens in de E-GTW's van Arriva wijken iets af van die in de D-GTW's van Arriva.
Maargoed, als de E-GTW's dus comfortabeler zijn als de D-GTW's klopt het argument dus ook niet... daarnaast moeten de D-GTW's slechts van Mrb tot Co op hogere snelheid rijden. Schreef 't eerst verkeerdom zie ik nu: diesels zijn de GTW's natuurlijk en de elektrische treinen de FLIRTs.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Raymond
Berichten: 1056
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Raymond » Wo 21 Apr 2010, 18:18

Wat dit bedrijf zich beter had moeten realiseren is dat je voor het uitvoeren van (onrealistische) wensen vrij weinig extra punten krijgt. Bovendien is het dusdanig duurder in de uitvoering vergeleken met wat de provincies hebben gevraagd dat ik verwacht dat het geen serieuze kandidaat is om de concessie te winnen en het dus gaat om Veolia, Arriva en Syntus. Wel knap dat je als beginnend eenmansbedrijfje het financieel voor elkaar krijgt bij de banken om een dusdanig bedrag te investeren als wat met de concessie gemoeid is.
Het zou me echt verbazen als het de concessie weet te winnen, want dan is er ergens een mooie truc uitgevoerd. Overigens ben ik ook wel benieuwd naar het volledige artikel.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Geert » Wo 21 Apr 2010, 18:28

Rijcomfort is een erg subjectief begrip, dus eigenlijk valt daar niet objectief iets over te zeggen.
Reiziger Ddrs schreef:
reisthijs schreef:Een E-GTW rijdt toch niet minder comfortabel dan een D-GTW?

Minder comfortabel niet nee, eerder meer comfortabel. Want ja, de stoelkussens in de E-GTW's van Arriva wijken iets af van die in de D-GTW's van Arriva.

Ja boeiend, er is geen enkele reden waarom dit bedrijf andere stoelkussens zou bestellen voor een dieseltrein dan voor een elektrische trein. Dat Arriva dat wel heeft gedaan zal wel zijn omdat de E-GTW's een paar jaar jonger zijn en voortschrijdend inzicht heeft geleid tot andere kussens. Lijkt me beetje onzinnig argument dus.

Volgens mij is op het powerpack en wat bekabeling/bediening weinig verschil tussen D-GTW's en E-GTW's, qua comfort zou je dan dus moeten kijken naar het gewicht en de acceleratie van beide treinen ofzo. Voor de rest zijn ze aardig gelijkwaardig.

Raymond
Berichten: 1056
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Raymond » Wo 21 Apr 2010, 18:37

Interessant audiofragment op RTV Drenthe met de man achter Pollarisrail.

rialto
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 19 Apr 2010, 15:17
Locatie: zwolle

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor rialto » Wo 21 Apr 2010, 19:05

Tnx!

Leuk verhaal. Blijf benieuwd naar de haalbaarheid qua bedrijfsvoering. Je hebt een heel sterke back-office nodig: marketing, onderhandelingen met de provincie, personeel werven, leasecontracten etc...dat zijn heel specialistische taken die niets met treintjes rijden te maken hebben maar puur bedrijfstechnisch zijn. Hoop dat hij een club achter zich heeft staan die dat op kan vangen if...

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Karl » Wo 21 Apr 2010, 22:05

Maar een offerte in elkaar knutselen is ook niet gratis, daar moet ook tijd en kennis (is geld?) voor zijn...
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MSNbot Media en 2 gasten