Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Joshua
Berichten: 1680
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Joshua » Wo 21 Apr 2010, 22:15

Ik ben nieuwsgierig naar Pollaris Rail. En ik zie ook wel graag FLIRT's op het nederlandse spoornet. Ook leuk om weer andere materieel te zien naast de GTW's.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor webguy » Wo 21 Apr 2010, 22:58

Mwah, ik denk dat het wel iemand zal zijn met zo z'n contacten. En als je jarenlang voor Bombardier projecten hebt uitgevoerd weet je wel ongeveer wat van OV. Hij zal alleen als een gek mensen aan moeten nemen als 'ie de aanbesteding zou winnen. Verder is het inderdaad zo dat kosten voor 7 diesels ipv 2 niet niks zijn, kijk maar bij Veolia op de Maaslijn hoe ze zo veel mogelijk de kosten drukken.
Reisinformatie/nerd

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Karl » Wo 21 Apr 2010, 22:59

Zijn grote voordeel is wel dat hij verder weinig kosten heeft voor algemene concerntaken, hij kan kantoor houden bij hem in de woonkamer, bij wijze van.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor playertwo » Do 22 Apr 2010, 20:59

Veolia is (onderdeel van) een beursgenoteerd bedrijf, waarin iedere cent weg die er zit, wordt gezogen door aandeelhouders, overheadkosten. Daarbij speelt ook nog eens mee dat ze eigenlijk te laag hebben ingeschreven, waarmee er geen buffer is om financiële tegenvallers (stijging personeelskosten, een te grote stijging van het reizigersaanbod in verhouding tot het materieel) te kunnen opvangen.

Gast

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Gast » Do 22 Apr 2010, 21:08

Aan een van de meest simpele eisen heeft Pollarisrail zich in ieder geval al niet gehouden, namelijk het in 7voud inleveren van de offerte.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9558
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Wubbo » Do 22 Apr 2010, 21:40

In zevenvoud? Wat is dat voor flauwekul? Willen ze weten of je een kopieermachine hebt ofzo? :?

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Raymond » Do 22 Apr 2010, 22:32

Is heel normaal bij aanbestedingen. Het is een hele papierwinkel wat dat betreft. (dozen vol)

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor JeePee » Vr 23 Apr 2010, 10:06

Klopt. Over het algemeen moet de offerte in meervoud aangeleverd worden (voor elke beoordelaar 1) en ook op CD-Rom.

Joshua
Berichten: 1680
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Joshua » Vr 23 Apr 2010, 13:01

Pff, we moeten aan het milieu denken, daarom laten we bussen maar op aardgas rijden. Maar we gaan wel even 7 keer de offerte uit printen zodat het milieu toch naar de klote geholpen kan worden.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11007
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Vinny » Vr 23 Apr 2010, 13:21

Een klein beetje binnen proportie blijven denken kan nooit kwaad natuurlijk. Het aantal bomen dat extra moet worden omgezaagd voor het indienen van een offerte in zevenvoud lijkt me toch redelijk beperkt; zelfs als het een doos vol papierwerk is. Bussen die full-time op diesel rijden lijkt mij net even een tikkie schadelijker ;)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 12:16

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor willy84 » Ma 26 Apr 2010, 21:52

Wubbo schreef:In zevenvoud? Wat is dat voor flauwekul? Willen ze weten of je een kopieermachine hebt ofzo? :?

Weten we gelijk hoeveel mensen daar zo'n offerte beoordelen :lol:
immer kwaliteits posts

huibf
Berichten: 2525
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Eenmansbedrijfje grijpt naast spoorconcessie

Berichtdoor huibf » Za 15 Mei 2010, 18:41

Eenmansbedrijfje grijpt naast spoorconcessie
Geplaatst op: donderdag 13 mei 2010 23:14
Laatst bijgewerkt: donderdag 13 mei 2010 23:17

Het is het eenmansbedrijfje van Wim Pollaert uit Herkenbosch niet gelukt om de exploitatie van twee spoorlijnen in Drenthe en Overijssel in de wacht te slepen. Niet zijn Pollarisrail, maar Arriva krijgt de concessies voor reizigersvervoer op Zwolle-Emmen en Almelo-Mariënberg. Dat werd dinsdag bekend.

De 48-jarige Pollaert baarde vorige maand opzien door zich als kleine zelfstandige zonder personeel in te schrijven voor de aanbesteding. Hierin nam hij het op tegen de grote concerns Arriva, Veolia Transport en Syntus. De ex-medewerker van treinenbouwer Bombardier in Aken dichtte zichzelf als treinliefhebber vooral kennis over dienstregelingen en treinmaterieel toe, en hoopte op die manier in de gratie te vallen bij de provincies.
Lees verder
Laatst gewijzigd door Wubbo op Za 15 Mei 2010, 21:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ivm copyright citaat ingekort en link geplaatst

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9558
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Wubbo » Di 25 Mei 2010, 19:13

RTV Drenthe heeft een filmpje online gezet over deze lijn.

Joshua
Berichten: 1680
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Joshua » Di 25 Mei 2010, 21:56

Er is dus ook nog een andere mogelijkheid als GTW'tjes daar. Nou dat zou ik echt leuk vinden, zie al veel te veel van die GTW's hier.

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Raymond » Di 25 Mei 2010, 22:09

Ah, nog geen kwartiersdienst vanaf 2012, want het zou niet passen op de infrastructuur (daar heeft de provincie zelf voor gezorgd) Dat stond er in het persbericht van de provincie nog niet bij -O- En die reiziger die twee uur onderweg die anderhalfuur op Mariënberg staat, moet toch eens beter opletten :P Nette reportage overigens!

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Freek » Di 25 Mei 2010, 22:44

Raymond schreef:Nette reportage overigens!

En wat verwachten we van journalisten: Juist ja kritisch reportages niet zulke reclame filmpjes.

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Reiziger Delft » Di 25 Mei 2010, 23:20

Ik vind het wel heel erg negatief over NS en heel erg positief over Arriva. Volgens mij heeft men bij de 1e alleen maar negatieve punten proberen te zoeken, en bij de 2e alleen maar positieve.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Ruben » Di 25 Mei 2010, 23:29

Qua punctualiteit misschien overdreven, en daarin moet Arriva ook nog maar zien zichzelf waar te maken. Voor wat betreft de treinen is het objectief vast te stellen dat het oudste materieel van NS op die lijn rijdt en daarin dus sowieso een verbetering optreedt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor webguy » Di 25 Mei 2010, 23:58

Vanuit de reizigers oogpunt misschien het oudste materieel, maar zeker niet de oudste stellen... De Turbo-Vs die meestal op de lijn rijden nu zijn veelal nieuwere stellen (scheelt al snel jaar of wat met de verschillende versies). Daarnaast zijn ze toch netjes gestickerd enzo om ze wat op te fleuren?
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Geert » Wo 26 Mei 2010, 00:01

Technisch zijn ze dan misschien niet de oudste, het is in ieder geval het oudste model dat er rondrijdt. Krappe banken, kleine coupe's, smalle deuren, hoge instap, etc.

Joshua
Berichten: 1680
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Joshua » Wo 26 Mei 2010, 00:18

Het oogt gewoon oud vergeleken met het stoptrein/sprinter materieel wat we verder in Nederland zien. Een NS sprinter GTW nodigt natuurlijk veel meer uit.

Al vind ik het wel jammer als ze verdwijnen, weer een stukje historie weg

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3999
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor reisthijs » Wo 26 Mei 2010, 09:49

NS-Reiziger schreef:Voor wat betreft de treinen is het objectief vast te stellen dat het oudste materieel van NS op die lijn rijdt en daarin dus sowieso een verbetering optreedt.
Maar eigenlijk niet iets dat je als voordeel van Arriva ten opzichte van NS kan noemen, ook als NS er zou zijn blijven rijden (met of zonder aanbesteding) zou er nieuw materieel zijn gekomen.

webguy schreef:Vanuit de reizigers oogpunt misschien het oudste materieel, maar zeker niet de oudste stellen...
Wat in dit geval niet erg veel uitmaakt, want ook de 'nieuwste' zijn al weer 34 jaar oud en dus aan het einde van de (economische) levensduur. Vervanging is dus eigenlijk niet meer dan logisch.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Berichtdoor Ruben » Wo 26 Mei 2010, 17:43

reisthijs schreef:
NS Reiziger schreef:Voor wat betreft de treinen is het objectief vast te stellen dat het oudste materieel van NS op die lijn rijdt en daarin dus sowieso een verbetering optreedt.
Maar eigenlijk niet iets dat je als voordeel van Arriva ten opzichte van NS kan noemen, ook als NS er zou zijn blijven rijden (met of zonder aanbesteding) zou er nieuw materieel zijn gekomen.
Ongetwijfeld, het is enkel een voordeel wat sowieso in zou treden vanaf 2012. Ze presenteren dat dan marketingtechnisch als voordeel van Arriva, omdat Arriva nu eenmaal degene is die dit vanaf 2012 allemaal gaat bekostigen. Als je enkel het traject Emmen - Zwolle of een deel daarvan gebruikt, dan is NS voor je ook de vervoerder die deze slechte service verleent. Pas wanneer je verder dan Zwolle reist zie je dat men daar ook goed en modern materieel heeft rijden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast