Pagina 3 van 3

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: wo 21 apr 2010, 22:15
door Joshua
Ik ben nieuwsgierig naar Pollaris Rail. En ik zie ook wel graag FLIRT's op het nederlandse spoornet. Ook leuk om weer andere materieel te zien naast de GTW's.

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: wo 21 apr 2010, 22:58
door webguy
Mwah, ik denk dat het wel iemand zal zijn met zo z'n contacten. En als je jarenlang voor Bombardier projecten hebt uitgevoerd weet je wel ongeveer wat van OV. Hij zal alleen als een gek mensen aan moeten nemen als 'ie de aanbesteding zou winnen. Verder is het inderdaad zo dat kosten voor 7 diesels ipv 2 niet niks zijn, kijk maar bij Veolia op de Maaslijn hoe ze zo veel mogelijk de kosten drukken.

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: wo 21 apr 2010, 22:59
door Karl
Zijn grote voordeel is wel dat hij verder weinig kosten heeft voor algemene concerntaken, hij kan kantoor houden bij hem in de woonkamer, bij wijze van.

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: do 22 apr 2010, 20:59
door playertwo
Veolia is (onderdeel van) een beursgenoteerd bedrijf, waarin iedere cent weg die er zit, wordt gezogen door aandeelhouders, overheadkosten. Daarbij speelt ook nog eens mee dat ze eigenlijk te laag hebben ingeschreven, waarmee er geen buffer is om financiële tegenvallers (stijging personeelskosten, een te grote stijging van het reizigersaanbod in verhouding tot het materieel) te kunnen opvangen.

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: do 22 apr 2010, 21:08
door Gast
Aan een van de meest simpele eisen heeft Pollarisrail zich in ieder geval al niet gehouden, namelijk het in 7voud inleveren van de offerte.

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: do 22 apr 2010, 21:40
door Wubbo
In zevenvoud? Wat is dat voor flauwekul? Willen ze weten of je een kopieermachine hebt ofzo? :?

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: do 22 apr 2010, 22:32
door Raymond
Is heel normaal bij aanbestedingen. Het is een hele papierwinkel wat dat betreft. (dozen vol)

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: vr 23 apr 2010, 10:06
door JeePee
Klopt. Over het algemeen moet de offerte in meervoud aangeleverd worden (voor elke beoordelaar 1) en ook op CD-Rom.

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: vr 23 apr 2010, 13:01
door Joshua
Pff, we moeten aan het milieu denken, daarom laten we bussen maar op aardgas rijden. Maar we gaan wel even 7 keer de offerte uit printen zodat het milieu toch naar de klote geholpen kan worden.

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: vr 23 apr 2010, 13:21
door Vinny
Een klein beetje binnen proportie blijven denken kan nooit kwaad natuurlijk. Het aantal bomen dat extra moet worden omgezaagd voor het indienen van een offerte in zevenvoud lijkt me toch redelijk beperkt; zelfs als het een doos vol papierwerk is. Bussen die full-time op diesel rijden lijkt mij net even een tikkie schadelijker ;)

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: ma 26 apr 2010, 21:52
door willy84
Wubbo schreef:In zevenvoud? Wat is dat voor flauwekul? Willen ze weten of je een kopieermachine hebt ofzo? :?
Weten we gelijk hoeveel mensen daar zo'n offerte beoordelen :lol:

Eenmansbedrijfje grijpt naast spoorconcessie

Geplaatst: za 15 mei 2010, 18:41
door huibf
Eenmansbedrijfje grijpt naast spoorconcessie
Geplaatst op: donderdag 13 mei 2010 23:14
Laatst bijgewerkt: donderdag 13 mei 2010 23:17

Het is het eenmansbedrijfje van Wim Pollaert uit Herkenbosch niet gelukt om de exploitatie van twee spoorlijnen in Drenthe en Overijssel in de wacht te slepen. Niet zijn Pollarisrail, maar Arriva krijgt de concessies voor reizigersvervoer op Zwolle-Emmen en Almelo-Mariënberg. Dat werd dinsdag bekend.

De 48-jarige Pollaert baarde vorige maand opzien door zich als kleine zelfstandige zonder personeel in te schrijven voor de aanbesteding. Hierin nam hij het op tegen de grote concerns Arriva, Veolia Transport en Syntus. De ex-medewerker van treinenbouwer Bombardier in Aken dichtte zichzelf als treinliefhebber vooral kennis over dienstregelingen en treinmaterieel toe, en hoopte op die manier in de gratie te vallen bij de provincies.
Lees verder

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: di 25 mei 2010, 19:13
door Wubbo
RTV Drenthe heeft een filmpje online gezet over deze lijn.

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: di 25 mei 2010, 21:56
door Joshua
Er is dus ook nog een andere mogelijkheid als GTW'tjes daar. Nou dat zou ik echt leuk vinden, zie al veel te veel van die GTW's hier.

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: di 25 mei 2010, 22:09
door Raymond
Ah, nog geen kwartiersdienst vanaf 2012, want het zou niet passen op de infrastructuur (daar heeft de provincie zelf voor gezorgd) Dat stond er in het persbericht van de provincie nog niet bij -O- En die reiziger die twee uur onderweg die anderhalfuur op Mariënberg staat, moet toch eens beter opletten :P Nette reportage overigens!

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: di 25 mei 2010, 22:44
door Freek
Raymond schreef:Nette reportage overigens!
En wat verwachten we van journalisten: Juist ja kritisch reportages niet zulke reclame filmpjes.

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: di 25 mei 2010, 23:20
door Reiziger Delft
Ik vind het wel heel erg negatief over NS en heel erg positief over Arriva. Volgens mij heeft men bij de 1e alleen maar negatieve punten proberen te zoeken, en bij de 2e alleen maar positieve.

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: di 25 mei 2010, 23:29
door Ruben
Qua punctualiteit misschien overdreven, en daarin moet Arriva ook nog maar zien zichzelf waar te maken. Voor wat betreft de treinen is het objectief vast te stellen dat het oudste materieel van NS op die lijn rijdt en daarin dus sowieso een verbetering optreedt.

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: di 25 mei 2010, 23:58
door webguy
Vanuit de reizigers oogpunt misschien het oudste materieel, maar zeker niet de oudste stellen... De Turbo-Vs die meestal op de lijn rijden nu zijn veelal nieuwere stellen (scheelt al snel jaar of wat met de verschillende versies). Daarnaast zijn ze toch netjes gestickerd enzo om ze wat op te fleuren?

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: wo 26 mei 2010, 00:01
door Geert
Technisch zijn ze dan misschien niet de oudste, het is in ieder geval het oudste model dat er rondrijdt. Krappe banken, kleine coupe's, smalle deuren, hoge instap, etc.

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: wo 26 mei 2010, 00:18
door Joshua
Het oogt gewoon oud vergeleken met het stoptrein/sprinter materieel wat we verder in Nederland zien. Een NS sprinter GTW nodigt natuurlijk veel meer uit.

Al vind ik het wel jammer als ze verdwijnen, weer een stukje historie weg

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: wo 26 mei 2010, 09:49
door reisthijs
NS-Reiziger schreef:Voor wat betreft de treinen is het objectief vast te stellen dat het oudste materieel van NS op die lijn rijdt en daarin dus sowieso een verbetering optreedt.
Maar eigenlijk niet iets dat je als voordeel van Arriva ten opzichte van NS kan noemen, ook als NS er zou zijn blijven rijden (met of zonder aanbesteding) zou er nieuw materieel zijn gekomen.
webguy schreef:Vanuit de reizigers oogpunt misschien het oudste materieel, maar zeker niet de oudste stellen...
Wat in dit geval niet erg veel uitmaakt, want ook de 'nieuwste' zijn al weer 34 jaar oud en dus aan het einde van de (economische) levensduur. Vervanging is dus eigenlijk niet meer dan logisch.

Re: Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

Geplaatst: wo 26 mei 2010, 17:43
door Ruben
reisthijs schreef:
NS Reiziger schreef:Voor wat betreft de treinen is het objectief vast te stellen dat het oudste materieel van NS op die lijn rijdt en daarin dus sowieso een verbetering optreedt.
Maar eigenlijk niet iets dat je als voordeel van Arriva ten opzichte van NS kan noemen, ook als NS er zou zijn blijven rijden (met of zonder aanbesteding) zou er nieuw materieel zijn gekomen.
Ongetwijfeld, het is enkel een voordeel wat sowieso in zou treden vanaf 2012. Ze presenteren dat dan marketingtechnisch als voordeel van Arriva, omdat Arriva nu eenmaal degene is die dit vanaf 2012 allemaal gaat bekostigen. Als je enkel het traject Emmen - Zwolle of een deel daarvan gebruikt, dan is NS voor je ook de vervoerder die deze slechte service verleent. Pas wanneer je verder dan Zwolle reist zie je dat men daar ook goed en modern materieel heeft rijden.