Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Ruben » Wo 28 Apr 2010, 12:08

Arriva presenteert plannen Achterhoek Rivierenland
door OVNL Nieuws

Vervoerder Arriva heeft vandaag in een gezamenlijke persconferentie met provincie Gelderland de plannen voor de multimodale concessie Achterhoek-Rivierenland bekend gemaakt. Vanaf 12 december 2010, zal Arriva het busvervoer overnemen van het oer-achterhoekse vervoerbedrijf Syntus, wat in de afgelopen maanden tot hoge emoties onder de lokale bevolking, en een handtekeningactie om dit tegen te houden heeft geleid.

Vandaag enkel vreugde in het provinciehuis te Arnhem. De rechter heeft beslist dat de provincie de aanbestedingprocedures correct heeft gevolgd en dat Arriva de terechte winnaar is van deze biedingsronde. Hierbij heeft de provincie, in nauw overleg met de Stadsregio Arnhem-Nijmegen, onder meer gelet op hoe de vervoerder denkt alle kernen met meer dan 1500 inwoners te kunnen ontsluiten. Tegelijk zal er voorkomen moeten worden dat er met lege bussen gereden wordt, omdat dit het imago van het Openbaar Vervoer verslechtert; het aanbod zal dus nauw afgestemd moeten worden op de vraag. Ditmaal is er geen eis neergelegd om de bussen op een bepaald soort brandstof te laten rijden, met als doel de CO2-uitstoot terug te dringen. In deze concessie is namelijk de daadwerkelijke uitstoot van CO2 als uitgangspunt genomen, de vervoerder mocht zelf haar ideeën aandragen hoe men denkt deze zo laag mogelijk te laten zijn. Arriva heeft met name op dit punt goed gescoord, volgens directeur Anne Hettinga heeft de winst nog meer te maken met het feit dat Arriva ‘goed is’ op multimodale concessies, dus daar waar trein- en busvervoer gecombineerd wordt.

Busvervoer
En juist dat laatste is ook waar Syntus groot mee geworden is. Zij introduceerde het zogenoemde visgraatmodel, waarbij de buslijnen als aanvoerroutes voor de spoorlijn dienen, en zo dus de spoorlijnen door deze regio als belangrijkste verbindingsassen dienen.
Goed voorbeeld doet goed volgen, en zo gaat Arriva dus de huidige dienstregeling uitbreiden en minstens tot 23 uur vervoer aanbieden in alle kernen met meer dan 800 inwoners. De verbinding van de Achterhoek met Enschede zal verbeterd worden, en dan met name in het weekend: overstappen is er dan niet meer bij. Het vervoer zal een combinatie zijn van lijnbussen, buurtbussen en belbussen, welke allemaal rolstoeltoegankelijk uitgevoerd gaan worden. De streekbussen en buurtbussen (respectievelijk 100 en 26 stuks) worden allen nieuw aangeschaft. Voor wat betreft de scholierenlijnen zullen er zelfs dubbeldeksbussen gezien kunnen worden, omdat de capaciteit op die lijnen flink uitgebreid wordt. Met name in de avonduren, ter voorkoming van leeg rijdende bussen, zullen juist weer kleinere bussen worden ingezet. Daar waar de vraag dusdanig laag is, zal er een belbus aangeboden worden, alsmede op de lijnen van de buurtbus. Zo zijn er dus mogelijkheden om ook ’s avonds nog thuis te kunnen komen. In alle bussen zal camerabewaking komen, en een frontcamera om aanrijdingschade te voorkomen.

Treinvervoer
Het treinvervoer zal nog even bij Syntus blijven. Dit geldt voor de lijnen Winterswijk –Zutphen/Arnhem en de lijn Arnhem – Tiel tot eind 2012, voor Zutphen – Oldenzaal tot en met 2013. Ook Zutphen – Apeldoorn, dat nu nog door het eveneens unieke concept RegioNS wordt bediend, zal eind 2012 door Arriva bereden worden. Voor Arnhem - Tiel geldt momenteel dat er nog tot 2015 van/tot Arnhem gereden wordt, daarna wordt dit vanwege capaciteitsgebrek op het baanvak Arnhem - Elst hoogstwaarschijnlijk tot Elst ingekort, zodat reizigers van/naar Tiel daar moeten overstappen. Mocht het zo ver komen, dan zal er gezorgd worden voor een goede aansluiting, welke met name gegarandeerd wordt door het hoogfrequente sprintervervoer dat NS op de lijn Arnhem - Nijmegen wil introduceren.
Voor wat betreft de regionale treindiensten in Achterhoek-Rivierenland worden er door Arriva in totaal 24 treinstellen van het type SPURT aangeschaft, waarmee Arriva ook al in het noorden van het land rijdt. Dit is onderverdeeld in 13 tweedelige en 11 driedelige treinstellen, allen voorzien van camerabewaking. De treinen zullen weer voorzien worden van namen van bekende Achterhoekers/Rivierenlanders. Dit kunnen mensen zijn die er zijn geboren, of mensen die er nu (nog) wonen. Hoe dan ook zullen deze personen iets voor de regio moeten hebben betekend, waarbij niet een aantal stemmen, maar de argumentatie telt.

Overgangsperiode
De komende paar jaar zal de Achterhoek dus te maken krijgen met twee vervoerders, net als toen de NS het treinvervoer nog voor haar rekening nam. Het is nog maar de vraag hoe de onderlinge afstemming tussen het treinvervoer van Syntus en het busvervoer van Arriva dan zal zijn. Beiden hebben daarin een naam goed te houden: Syntus als betrokken Achterhoekse vervoerder, en Arriva als de (door reizigers verkozen) beste bus- en treinvervoerder van Nederland, met de ambitie net zo betrokken te zijn met de regio als Syntus. Het eerste contact met het personeel zal binnenkort volgen, waarbij de heer Hettinga benadrukt dat niemand de dupe zal worden van deze overgang. Voor de reiziger gaat de Arriva storm weer even liggen, al leek die vandaag vooral een storm in een glas water.

© OVinNederland.nl
Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws in dossier Arriva | Dossier Concessie Achterhoek | Meer nieuws in dossier Concessie Achterhoek
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9244
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Ardan » Wo 28 Apr 2010, 12:52

Okee, Lintjes exit dus. Zonde.
Maareh, dit klinkt leuk allemaal, maar zijn er ook echt concrete plannen bekend?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Ruben » Wo 28 Apr 2010, 12:56

Op uitwerkingen van de precieze dienstregeling, voor zover die al tot in detail bestaan, is niet ingegaan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Freek » Wo 28 Apr 2010, 12:58

Zutphen-Oldenzaal zal onderdeel worden van de concessie Twente en niet door Arriva worden gereden (althans, niet via de concessie Achterhoek-R.)

Groot nieuws mis ik een beetje. Kernen van 800 inwoners zonder OV waren er in de Achterhoek eigelijk niet, zo nieuw is dat niet. Een snelle blik op de kaart laat zien dat het dan gaat om Meddo, Beltrum en Zieuwent. Waarbij Beltrum vanaf juni weer afvalt omdat dan een nieuwe buurtbus begint te rijden. Wel mooi dat de buurtbussen ook tot minimaal 23.00 uur blijven rijden in de vorm van een belbus.

Ik ben nog even aan het rekenen voor de zitplaatsen in de trein. Op het eerste gezicht lijkt dit krap. Maar het is lastig vergelijken omdat ZHO niet mee gerekent moet worden, maar ZAP weer wel en de korte slag op Arnhem-Doetinchem weer niet.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Ruben » Wo 28 Apr 2010, 13:02

Freek schreef:Zutphen-Oldenzaal zal onderdeel worden van de concessie Twente en niet door Arriva worden gereden (althans, niet via de concessie Achterhoek-R.)

Marijke van Haaren van de provincie Gelderland noemde deze lijn in 1 adem met de rest van de lijnen die tot 2012 bij Syntus blijven. Dat kwam op mij ook vreemd over, dus we zullen wel zien wat daarmee nu precies de bedoeling is.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Freek » Wo 28 Apr 2010, 13:03

Buslijnen gaan over naar de Achterhoek, trein naar Twente.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Ruben » Wo 28 Apr 2010, 13:04

Vermoedelijk bedoelde ze gewoon alle lijnen van Syntus te benoemen, wat ik in het artikel dus ook maar zo heb gedaan. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Joshua » Wo 28 Apr 2010, 13:18

Opzich lijkt het me prima. Alles nieuw, dat bevalt me ook prima. Al had ik graag de Lintjes zien blijven.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Arriva presenteert Highlights openbaar vervoer Achterhoek

Berichtdoor Ruben » Wo 28 Apr 2010, 13:45

Arriva presenteert Highlights openbaar vervoer Achterhoek
Geplaatst op: woensdag 28 april 2010 13:41
Laatst bijgewerkt: woensdag 28 april 2010 13:44

Arriva presenteert Highlights openbaar vervoer Achterhoek Rivierenland.
Persbericht Arriva

Gloednieuw materieel en meer reismogelijkheden.
Woensdagochtend 28 april heeft Arriva, in samenwerking met de provincie Gelderland en de
Stadsregio Arnhem Nijmegen, een persbijeenkomst gegeven waarin de highlights van het
openbaar vervoer in de concessie Achterhoek Rivierenland zijn gepresenteerd. De vervoerder
start in de regio met nieuwe streekbussen en Buurtbussen. Daarnaast krijgen busreizigers meer reismogelijkheden: 20 procent meer vervoer op basis van de huidige dienstregeling. Ook worden er 24 nieuwe treinen ingezet.

Highlights openbaar vervoer
Arriva heeft een offerte aangeboden die goed aansluit op de visie en de vraag van de provincie Gelderland. Zo handhaaft Arriva de huidige dienstregeling en biedt ze zelfs een forse uitbreiding aan. Plaatsen met meer dan 800 inwoners krijgen een goede busverbinding.

Arriva zet gloednieuw, duurzaam en toegankelijk materieel in. Toegankelijkheid zien de reizigers straks ook nog eens terug in het kleine materieel.

Duurzaamheid is een speerpunt in de aanbieding geweest en werkt door in alle onderdelen van de bedrijfsvoering van Arriva in Achterhoek Rivierenland.

Gedurende het hele implementatietraject zorgt Arriva ervoor dat zodra er grote stappen worden gemaakt, er op gepaste wijze wordt gecommuniceerd. Zo ontvangen alle inwoners in november de nieuwe dienstregeling huis-aan-huis in de vorm van het Arriva Goede Reis! magazine en organiseert de vervoerder een namenwedstrijd voor de nieuwe treinen.

‘We zijn erg blij met het vertrouwen van de provincie. We gaan hard aan de slag met het neerzetten en uitvoeren van mooi, comfortabel, duurzaam en veilig openbaar vervoer waar de reiziger en niet-reiziger baat bij heeft’, aldus Anne Hettinga.
Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws in dossier Arriva | Dossier Concessie Achterhoek | Meer nieuws in dossier Concessie Achterhoek
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Freek » Wo 28 Apr 2010, 14:52

Het rekenen met de vervoerscapaciteit is lastig, maar ik heb niet het gevoel dat Arriva heel erg breed heeft ingekocht in de treinen. Zeker niet als er nog een reizigersgroei wordt gegenereerd. Syntus heeft namelijk tot haar beschikking: 4740 stoelen, dat is ook voor Zutphen-Hengelo-Oldenzaal, maar weer zonder Zutphen-Apeldoorn. Het aantal stellen dat hiervoor benodigd is valt tegen elkaar wel omdat Zutphen-Apeldoorn met dubbele stellen rijdt. Moet alleen de korte slag tussen Arnhem en Doetinchem er uit. Uitgaande van 3 keer 2 stellen voor het uitvoeren van die dienst blijven er 4740-(3*260)= 3960 stoelen over.

Arriva heeft in het noorden in haar GTW voor de 2-delige stellen 119 zitplaatsen en in de 3-delige stellen 178. Dit levert in totaal 3623 plaatsen op.

Syntus heeft dus voor dezelfde dienstregeling de beschikking over grofweg 400 zitplaatsen meer. Ik geef toe, het is niet helemaal eerlijk, Arriva heeft in het noorden een WC ingebouwd. Er vanuitgaande dat de WC 10 zitplaatsen in neemt, komen er in de GTW dus 24*10=240 zitplaatsen bij. Levert nog steeds een verschil van 200 zitplaatsen.

Bovendien neem ik aan dat op Zutphen-Ww met enkele 2-delige stellen gereden gaat worden. 119 zitplaatsen+10=129, een lint heeft 130 zitplaatsen. In de spits zit die trein al bomvol, gemiste kans om daar wat aan te doen.

Kortom; Arriva heeft krap bemeten. Bovendien zal er vast een reizigersgroei plaats vinden, hoe met deze geherbergd worden?

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Ruben » Wo 28 Apr 2010, 15:56

Misschien heeft Arriva een of ander wild onderhoudsplan waardoor er op de beschikbaarheid van het materieel winst wordt gepakt?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25081
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Daniel » Wo 28 Apr 2010, 16:11

Als ze het doen zoals op de MerwedeLingeLijn: onderhoud in het weekend, eventueel klein onderhoud en zaken als wassen tussen de spitsen in.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

hkuyeren
Berichten: 48
Lid geworden op: Di 25 Nov 2008, 01:09

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor hkuyeren » Wo 28 Apr 2010, 16:47

Volgens een woordvoerder van Arriva is men nog in onderhandeling over de bestelling. Het is dus nog niet duidelijk of dat Arriva ook Spurt treinen gaat bestellen voor de achterhoek.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Ruben » Wo 28 Apr 2010, 18:13

Vandaag liet men anders vol trots het SPURT promofilmpje zien, en de aantallen treinen werden ook als vaststaand feit gegeven, al lijkt dit me dan nog eerder aan verandering onderhevig. :idea:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9244
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Ardan » Wo 28 Apr 2010, 19:05

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XMMGB8vqsbY[/youtube]
Dit is een filmpje over de vernieuwing van het stationsgebied in Winterswijk. Natuurlijk is dit slechts een impressie.. maar wat is dat voor trein die bij het station staat? :? Wel Arriva in ieder geval :lol:

Een facelift voor Winterswijk
Het terrein rond station Winterswijk krijgt een grote facelift. Dit jaar
wordt gestart met de bouw van scholengemeenschap de Driemark
achter het station. Ook komt er een nieuwe sporthal en worden 230
parkeerplaatsen gerealiseerd. In 2012 is het nieuwe station gereed.
Onder het spoor wordt een fietstunnel aangelegd, die de twee stadsdelen
met elkaar verbindt.
De ontwikkelingen zorgen dat de spoorzone geen barrière meer
vormt in het centrum van Winterswijk. Het gebied moet een nieuw
bruisend punt worden in Winterswijk. Er komen ook groenstroken,
waarmee de landschappelijk ligging van de stad ook in de kern tot
uitdrukking komt.
Door de facelift krijgt station Winterswijk een compleet nieuwe uitstraling.


(Stukje tekst uit de 4e nieuwsbrief Arnhem-Winterswijk, die op de site van Syntus te bekijken is.)

Maar goed, dat is wat anders. BTT maar weer.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11116
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Meltrain » Do 29 Apr 2010, 13:15

Ik ben vooral ook benieuwd wat voor bussen Arriva gaat bestellen.
Ik gok op Ambassadors, maar ik weet het uiteraard niet zeker.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

petertje
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 08 Mei 2010, 17:32

Achterhoek Arriva

Berichtdoor petertje » Za 08 Mei 2010, 17:38

*bus* in de achterhoek komt vanaf december arriva. *bus*
Weet iemand met welke bussen zij gaan rijden.
en of ze kleinere kernen ook ov gaan bieden :X

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: achterhoek arriva

Berichtdoor Joshua » Za 08 Mei 2010, 18:02

We hebben al een topic waar best veel te vinden is over die concessie:
viewtopic.php?f=35&t=4109

Maar of je nou zo blij moet zijn met Arriva betwijfel ik.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Ruben » Za 08 Mei 2010, 18:08

Het bericht/de vragen van petertje zijn vanaf nu in dit topic gevoegd
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: Ma 02 Nov 2009, 14:35

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor robinzes » Ma 10 Mei 2010, 16:14

Arriva wil van daluren treindienst Tiel-Elst af


TIEL/KESTEREN/OPHEUSDEN - Arriva heeft er als toekomstig vervoerder op de spoorlijn Tiel-Elst best oren naar om ook overdags een halfuursdienst uit te gaan voeren. "Als de provincie meebetaalt willen we graag van die daluren af", aldus een vervoersdeskundige van Arriva.

lees verder: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/rivierenland/6656136/Arriva-wil-van-daluren-treindienst-TielElst-af.ece

dat beloofd wat.
Buschauffeur

Karl
Berichten: 3635
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Karl » Ma 10 Mei 2010, 16:18

Ja en als de provincie betaalt dan wil Arriva graag ook overal een kwartierdienst. :?:
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25081
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Daniel » Ma 10 Mei 2010, 20:30

Mwoh, op de MerwedeLingeLijn hebben ze ook een kwartiersdienst geboden tussen Dordrecht en Gorinchem van 's ochtends tot de vroege avond, terwijl de provincie alleen een kwartiersdienst in de spits eiste. Arriva wil dus best wel hoor...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Joshua » Ma 10 Mei 2010, 22:28

Ben erg benieuwd.
Maar nu zien we straks nog meer GTW's op het spoor. Dat vind ik jammer. Had graag weer wat anders gezien.
Straks zijn zo beetje alle regionale spoorlijnen GTW'tjes op het Syntus stukje na dan.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11116
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Meltrain » Di 11 Mei 2010, 10:56

En de Valleilijn. :D
(En we weten nog niet wat er op de Vechtdallijnen komt.)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31449
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Suus » Di 11 Mei 2010, 11:03

Echt vervelend vind ik het niet. De GTW is een goed model en heeft een aantrekkelijk uiterlijk. Comfort is voor het vervoer waarvoor hij wordt gebruikt ruim voldoende. Een ander kleurtje dan rood en wit in de achterhoek zou natuurlijk wel leuk zijn :D
Rame à l'approche


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast